Veel mensen hebben daar gewoon geen interesse in, zolang ze van punt A naar punt B geraken. M'n oma was altijd zot van mijn 'zwarte' wagen.
Een nieuwe wagen kopen en gewoon niet weten welke motor erin ligt. Dat kom ik ook veel tegen. 'het is een diesel'. Ah, ok, ja.
Ik ben iemand die tot in de kleinste details wil weten wat hij koopt. Of dat nu over een wagen, zonnepanelen, een BBQ of een stofzuiger gaat.
Een kameraad die onlangs een nieuwe wagen kocht gaf toe dat hij die puur op uitzicht gekocht had. Welke motor, verbruik, bouwjaar, enz. wist hij niet.
Of: 'moh, jullie hebben dezelfde wagen of wa?!' terwijl die van mijne kameraad 5 jaar ouder is.
Ik ben ook zo, ik wil alles weten voor ik beslis, zeker iets zoals een auto waar je jaren mee doet.
Soms is het verschil in "dezelfde wagen" ook wel subtiel: ik reed met een grijze A6 sedan (2.0 TDI), mijn baas ook met een grijze A6 sedan van hetzelfde bouwjaar (maar wel een V6 quattro, dus motorisch en qua aandrijflijn een hele andere auto). Maar aan de buitenkant quasi geen verschil te zien.
.
) die hun rechterpedaal niet durven (?) induwen bij het oprijden van de autosnelweg.