De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

In februari iets 100% analoog meegemaakt en toen is dat allemaal wel gebeurd hoor. Toen had de andere weggebruiker wel de tact om z'n fout toe te geven... :unsure:

Ergernis daarnet: auto die meer dan 10 km/u onder de toegelaten snelheid wel op het linkervak rijdt. En aan de eerstvolgende verkeerslichten aan dat zelfde tempo door het rood tuft. Een licht dat al geruime tijd op rood stond, aan een kruispunt met oversteekplaats voor voetgangers. Superduidelijk dus dat er daar een verkeerslicht stond - er ontbrak alleen nog een spandoek met schijnwerpers om het voor die blinde mol ook duidelijk te maken...

Geen ergernis op de weg maar in de auto. Mensen die met u meerijden en constant zitten zagen of paniekerig te doen. 'Oh pas op, de lichten gaan op rood springen', 'oh pas op want die fietser gaat sebiet oversteken', 'alé, ge rijdt veel te dicht op die voor u' etc.
Gisteren reed mijn zus eens mee met mij. Man man, onnozel word ik daar dus van en het maakt u alleen maar zenuwachtiger. Precies Hyacinth Bucket.

Precies Hyacinth Bucket.
Als ge ze nog eens moet meepakken moet ge u 2 weken niet wassen, een marcelleke aan doen en een blik bier mee in de auto nemen.

latest

Speedelecs...
Man man, hoe daar nog niet meer serieuze accidenten mee gebeuren (of ze komen misschien niet in het nieuws - nog niet). Knallen aan minstens 40 km/u overal tussen, zelfs in zone 30. Fietser voorbijsteken, geen probleem, gewoon zonder kijken effen de baan op wippen. Voorrang van rechts, telt niet voor hen. Enz... En da's bijna dagelijkse kost.

Speedelecs...
Man man, hoe daar nog niet meer serieuze accidenten mee gebeuren (of ze komen misschien niet in het nieuws - nog niet). Knallen aan minstens 40 km/u overal tussen, zelfs in zone 30. Fietser voorbijsteken, geen probleem, gewoon zonder kijken effen de baan op wippen. Voorrang van rechts, telt niet voor hen. Enz... En da's bijna dagelijkse kost.
Gewoon ter info, het is "speed pedelec", geen idee waar die foute benaming vandaan komt.

Ik doe hoofdzakelijk autostrade richting het werk, dus ik heb er gelukkig niet echt last van.

Mag zo'n speedpedelec met nummerplaat, auto's rechts inhalen?
Onlangs serieus verschoten als er plots een opdook aan mijn rechterkant toen ik rechts wou afslaan .. Had zo'n nummerplaat enz

Mag zo'n speedpedelec met nummerplaat, auto's rechts inhalen?
Onlangs serieus verschoten als er plots een opdook aan mijn rechterkant toen ik rechts wou afslaan .. Had zo'n nummerplaat enz
Een fietser mag een wagen nooit rechts inhalen tenzij er daar een fietspad is. Indien geen fietspad moet je de wagen links inhalen.

Een fietser mag een wagen nooit rechts inhalen tenzij er daar een fietspad is. Indien geen fietspad moet je de wagen links inhalen.

Hmm volgens mij was er wel een fietspad , not sure (bebouwde kom). Maar moeten die nummerplaat-fietsen niet zoals een brommer op de rijbaan rijden eigenlijk?

Onlangs een fietser in een fietsstraat die tergend traag reed en af en toe achter zich keek. Jonge kerel.
Die reed op den duur echt gewoon stapvoets. Mijn voorligger had het gehad en begint hem in te halen. Direct begint die fietser gebaren te doen en van z'n kloten te maken.

Echt, waar sommigen tijd voor hebben zeg.

Edit: oh, en gisteren ene die van z'n kloten maakte tegen mij omdat ik er netjes achter bleef. Deed teken om hem in te halen. Uiteindelijk stapte die van z'n fiets om mij voor te laten. M.a.w. ik kreeg tegen mijn zak omdat ik de regels volgde.

Laatst bewerkt:
Ik snap nog altijd niet waarom een scooter die 25 kan wel een degelijke helm op moet en zo mensen met een fietshelmpje van de decathlon tegen 50 mogen vlammen

dat mag dan ook niet. Er zijn wel degelijk minimumregels

"draagt u verplicht een fiets- of bromfietshelm. De fietshelm is conform EN1078 en zorgt dat de slapen en het achterhoofd beschermd zijn."

Terug
Bovenaan