Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb geen cruise control en ik rij ook niet altijd aan dezelfde snelheid. Mijn auto trekt niet zo snel op, dus soms moet ik me even laten zakken achter vrachtwagens omdat ik anderen niet wil hinderen door in te halen en pokketraag op te trekken. Maar als ik dan ruimte heb, maak ik wel weer snelheid. Ik heb ook vaak dat anderen mij willen inhalen maar ondertussen ben ik wel snelheid aan 't maken, en uiteindelijk mag ik hén dan weer voorbij steken.Sommige mensen kennen dus echt cruise control niet... Ofwel was het moedwillig...

Dat begrijp ik want ik heb jaren ook zonder gereden, maar hier was het echt meerdere keren na mekaar in snelheid zakken om dan weer gas bij te geven, waardoor ik onmogelijk nog kon inhalen en dus dan maar uit miserie zelf serieus gas mocht bijgeven om ervoor te gaan rijden, want erachter leek me niet aangenaam.Ik heb geen cruise control en ik rij ook niet altijd aan dezelfde snelheid. Mijn auto trekt niet zo snel op, dus soms moet ik me even laten zakken achter vrachtwagens omdat ik anderen niet wil hinderen door in te halen en pokketraag op te trekken. Maar als ik dan ruimte heb, maak ik wel weer snelheid. Ik heb ook vaak dat anderen mij willen inhalen maar ondertussen ben ik wel snelheid aan 't maken, en uiteindelijk mag ik hén dan weer voorbij steken.
't Zal best zijn dat die mevrouw onnozele dingen aan 't doen was op het middenvak, maar 'sommige mensen kennen cruise control niet', nee, sommige mensen hébben geen cruise control![]()
Dat van de US klopt niet, is een mythe:Maar bvb in vele staten vd usa zie je dat die wet niet geldt, of in andere landen is het zelfs links ipv zo rechts mogelijk.
Sinds ik die Skoda vervangwagen heb doet niemand nog zoiets bij mij.De 440i trekt soms toch raar volk aan :/
Gisteren naar de bioscoop geweest in Kortrijk met gezin. In het terugkeren neem ik de oprit van de autosnelweg. Die motor klinkt leuk, dus ik laat dit efkes werken, neem die oprit relatief vlot en rij zo de autosnelweg op. Het was rustig, ik kwam nog niet in de buurt om iemand te hinderen of wat dan ook. 200m verder zet ik mij op het rechtervak met CC op 127, minding my business.
Zie ik opeens dat er een zwarte Mercedes keihard naar mij toevliegt en komt kontkleven gelijk ik nog nooit heb meegemaakt. Ik denk dat ik zelfs zijn motorkap nog nauwelijks in mijn spiegel zag. Zat em zo nerveus wat links/rechts te bewegen terwijl hij daar vlak op mij hing.
Efkes teken gedaan van wtf, kwam hij naast mij hangen, om er dan vandoor te schieten. Ondertussen nog zijn vier pinkers paar keer laten gaan ook.
Echt geen idee wat die zijn probleem was.
Ook niet de eerste keer dat ik van dat soort raar volk tegenkom met de 4. Met de A6 never nooit![]()
Idd. Of als je op de rotonde bent al gauw nog voor uw neus de rotonde opvlammen. Of de voorrangsbaan komen opgereden dat je zelf nog redelijk moet afremmen en zien dat er achter u een volledig lege baan is.De voorrangsregels beginnen in België meer en meer optioneel te worden. Vroeger had je ook al eens de verstrooide chauffeur die niet goed keek, maar de laatste tijd kom ik het regelmatig tegen dat ze net voor mij tergend traag de voorrangsbaan oprijden en ik dan maar in de ankers mag gaan. En niet uit verstrooidheid maar bij volle bewustzijn, zo van 'fuck it'. En o wee als ik dan eens met de pharen durf knipperen...
Wat jij en @Letsken beschrijven is mijn nummer 1 ergenis aan het worden. Overstijgt tegenwoordig zelfs het gatplakken.Idd. Of als je op de rotonde bent al gauw nog voor uw neus de rotonde opvlammen. Of de voorrangsbaan komen opgereden dat je zelf nog redelijk moet afremmen en zien dat er achter u een volledig lege baan is.
Deels hetzelfde als bovenstaand: Op de snelweg mensen die net voor je op het linkervak moeten vliegen.
Het linkervak achter mij is volledig leeg maar nee, iemand moet dan net voor me invliegen tegen 100 waardoor ik op de rem moet vliegen. Dan gaan ze wel meteen terug naar rechts. Als de persoon die aankomt in de rem moet vliegen dan was het je moment toch niet om in te halen? Ik snap het niet.
Ook doorgaans omdat men leeft op het middenvak ipv correct rechts te houden.Dat is inderdaad ook een klassieker aan het worden. Met als resultaat remgolven op het 3e rijvak, omdat er pipo's geen 30 seconden kunnen wachten tot het linker vak vrij komt of het middenvak weer wat sneller vooruit gaat...
Wel, onlangs reed ik met de Porsche naar Zolder, en mijn neef (met een gewone Golf) achter mij. Heel dat stuk is gewoon 1 rechte autostrade, en gewoon 120km/u.Wat jij en @Letsken beschrijven is mijn nummer 1 ergenis aan het worden. Overstijgt tegenwoordig zelfs het gatplakken.
En niet alleen wagens maar ook vrachtwagens en tractors. Grootste ergernis is idd een lege baan achter u.
Dacht dat het regio gebonden was maar blijkbaar is het toch een groter probleem.
Beetje afhankelijke van de situatie ook wel.Beetje binnendoor aant rijden wegens een opstropping ergens onderweg naar huis. Laatste +/- 1km van die straat is fietsstraat (thv een lagere school). Paar honderd meter voor begin van die fietsstraat (begin staat aangegeven met een spandoek ter grootte van een Heras hek, kunt het niet missen) kom ik achter ne trage fietser, kdenk 'kga daar nog rap voorbij voor die fietsstraat want dit gaat niet vooruit'
Die hoort mij aankomen, kijkt achterom, kijkt naar da 'begin fietsstraat' spandoek verderop en gaat fucking MIDDEN op de baan rijden, slalommend.
Ik ben gene voorstander van agressie int verkeer maar op da moment jeukte het toch fameus zne, holy shit :|
Los van die middenvinger natuurlijk...Ik ben dan enorm hoffelijk in 't verkeer
Gisteren de dochter naar Boudewijnstadion gebracht vanuit Limburg.Los van die middenvinger natuurlijk...
Geen olie op het vuur gooien is ook hoffelijkheid.

3 a 4 meter is geen wagenlengte dus eigenlijk ook van "ik zie een meter dus ik wring me er tussen"Aan 5km/u in de file richting kust, ga ik van 't middenvak naar linkervak terwijl er zeker 3 a 4m ruimte was om in te voegen. Maar neen, meneer met z'n Skoda Superb beslist van zodra 'm mij ziet invoegen extra gas bij te geven om me net niet aan te rijden terwijl 'm geen enkele kant op kon. Alsof hij niet kon verdragen dat ik voor hem ging staan. En dan maar toeteren als een kind. Blijf toch even normaal doen zeg... Na het 3de getoeter steek ik m'n ene hand met middelvinger op naar m'n spiegel (zonder mn raam open te doen of uit te stappen eh natuurlijk). Toetert 'm weer. Dan maar met 2 handen m'n beide middelvingers richting spiegel om 't hem nog eens duidelijker te maken... Weer getoeter en dan plots gestopt door z'n passagier die 'm precies tegenhield... Man man man. Ik ben dan enorm hoffelijk in 't verkeer maar sommigen verdienen toch echt wel de 1ste prijs der verkeersdwaasheid.
Toen de file verdween bleef die mens gelukkig even achter mij tot 'm t.h.v. Gent terug zichtbaar is in m'n spiegel, haalde me dan even in. Om dan t.h.v. Drongen weer in m'n achterspiegel te verdwijnen. En dat zonder dat ik vertraagde of versnelde... Constant CC op aan zelfde snelheid.