De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vandaag en gisteren 2 x 250 km gereden in Denemarken. Middenvakrijden wordt daar toch echt tot een soort kunst verheven.
En wanneer je van vak wilt veranderen, pink je en doe je dat gewoon. Andere bestuurders moeten maar in de remankers duiken.
Maar de grootste ergernis: door een administratieve fout heel die weg met een f*cking SUV :puke:moeten rijden ipv de bestelde berline, reed als een kruising tussen een natte dweil en een bestelwagen. Als extra: bijna 20 km over de Storebæltsbroen met stevige zijwind rijden met een voertuig dat 40 cm te hoog is. Yippie.

Vandaag en gisteren 2 x 250 km gereden in Denemarken. Middenvakrijden wordt daar toch echt tot een soort kunst verheven.
En wanneer je van vak wilt veranderen, pink je en doe je dat gewoon. Andere bestuurders moeten maar in de remankers duiken.
Maar de grootste ergernis: door een administratieve fout heel die weg met een f*cking SUV :puke:moeten rijden ipv de bestelde berline, reed als een kruising tussen een natte dweil en een bestelwagen. Als extra: bijna 20 km over de Storebæltsbroen met stevige zijwind rijden met een voertuig dat 40 cm te hoog is. Yippie.
Ik heb die brug voorbije maand 2x gedaan met een caravan en geen last gehad van zijwind. Was natuurlijk met een break. Een echte auto dus en niet met een SUV.

Vanmorgen achter een blauwe Tesla Model Y gereden op de snelweg. Ofwel een buggy software update van de adaptieve cruise control gehad, ofwel iemand die juist het rijbewijs had. Over een lengte van 10km minstens 65 keer de remlichten aan, zonder enige aanleiding daarvoor.

Nederlanders en linksplakken.
Op de R4 (stuk met 2 rijvakken) één die naar het linker vak opschuift en er dan meer dan 2 minuten over doet om 1 auto voor te steken. Dat is dus effectief voorsteken omdat je minder dan 1 km/u sneller wil rijden :rolleyes:

Vanmorgen achter een blauwe Tesla Model Y gereden op de snelweg. Ofwel een buggy software update van de adaptieve cruise control gehad, ofwel iemand die juist het rijbewijs had. Over een lengte van 10km minstens 65 keer de remlichten aan, zonder enige aanleiding daarvoor.
Remmen die niet zodra je je gas loslaat? Misschien zo'n irritante 1-0 rijder (gas in, gas los, gas in, gas los, gas in, gas los, ...).

Deze ochtend net voor de eerste afslag na de Kennedy richting Antw. Reed al de hele tijd rechts met achter mij +- 50m geen auto. Toch vond een of andere Luxemburger dat hij mij echt nog moest inhalen om dan net voorbij mij naar rechts te pinken om dezelfde afslag te nemen. Ja, nee dus, maar hij was van het principe van pinken en gaan. Claxon op en niet uitwijken, want ik rijd met een oude Polo (met een goeie bluts in) en ik doe geen zotte manoeuvres omdat jij die wilt doen, dus een spelletje chicken moet je met mij echt niet spelen...

Hij was heel verontwaardigd, dus ik denk niet dat hij begrepen had wat hij nu exact fout deed.

Deze ochtend net voor de eerste afslag na de Kennedy richting Antw. Reed al de hele tijd rechts met achter mij +- 50m geen auto. Toch vond een of andere Luxemburger dat hij mij echt nog moest inhalen om dan net voorbij mij naar rechts te pinken om dezelfde afslag te nemen. Ja, nee dus, maar hij was van het principe van pinken en gaan. Claxon op en niet uitwijken, want ik rijd met een oude Polo (met een goeie bluts in) en ik doe geen zotte manoeuvres omdat jij die wilt doen, dus een spelletje chicken moet je met mij echt niet spelen...

Hij was heel verontwaardigd, dus ik denk niet dat hij begrepen had wat hij nu exact fout deed.

Je ziet daar wel vaker gekke dingen idd.
In feite moet je al bij het binnenrijden van de tunnel al maken dat je rechts zit als je die afslag moet hebben.
Anders is er bij heel druk verkeer veel kans dat je er niet meer tussen geraakt, tenzij met zotte maneuvers.
Maar dat staat daar ook heel slecht aangegeven imho. Als je op de E17 links rijdt en er staat/rijdt midden en rechts een muur kamions, dan is er veel kans dat je het bord mist dat zegt dat die afslag al direct na de tunnel is.

De tijdelijke situatie aan Muide in Gent met een extra vak aan de 'verkeerde' kant van de middenberm, op zich logisch gezien er in die richting meer capaciteit nodig is.
Maar uiteraard weer te moeilijk voor de gemiddelde Belgische chaffeur... Enerzijds handig omdat ze daar allemaal als een kieken zonder kop in de file staan aan de rechterkant, zelfs als ze niet naar rechts moeten. Dus heb ik dat vak lekker voor mezelf :coolbrows:
Anderzijds de idioten die van aan de andere kant komen en links afslaan; verlenen al geen voorrang omdat ze u niet verwachten van die kant, of ze staan gewoon op dat vak te wachten...Het staat nochtans allemaal mooi aangeduid met geleidelijnen op het kruispunt zelf...

2024-04-08_AWV-OVL_Verapazburg_Omleidingskaart_Fase%202A%20%28DIGI%29.jpg

Ik rijd hier met de fiets, bijna op het einde van een vervelende kasseibaan.
Probeer zo goed mogelijk rechts te houden.
Wordt rakelings vlot voorbijgestoken door bestelwagen met remorque meteen gevolgd door nog een bestelwagen van hetzelfde bedrijf.
Is dat nu zoveel gevraagd om nog 100m te wachten vooraleer op dit punt een fietser in te halen?
Het zou nooit in mij opkomen op een baan als deze fietsers in te halen.

Je ziet daar wel vaker gekke dingen idd.
In feite moet je al bij het binnenrijden van de tunnel al maken dat je rechts zit als je die afslag moet hebben.
Anders is er bij heel druk verkeer veel kans dat je er niet meer tussen geraakt, tenzij met zotte maneuvers.
Maar dat staat daar ook heel slecht aangegeven imho. Als je op de E17 links rijdt en er staat/rijdt midden en rechts een muur kamions, dan is er veel kans dat je het bord mist dat zegt dat die afslag al direct na de tunnel is.

Absoluut, maar ofwel kom je daar vaker (en kan je dit inschatten) of niet. Maar als je graag in het midden rijdt om toch maar die laatste auto in te halen terwijl dat rechtervak quasi leeg is, dan blijft dat jouw probleem en niet dat van mij. Pas op: camions krijgen van mij altijd het voordeel van de twijfel (die hebben mss de kans niet gehad om op te schuiven) en wie tijdig kenbaar maakt dat die er tussen wil, mag dat ook.

Maar komen duwen op de laatste 5 seconden? nink!

Daarnet grote WTF toch. Tussen Veurne en Ieper zijn ze een heel lang stuk weg aan het herdoen en je moet door smalle rijstroken zonder inhaalmogelijkheid, maar om de pakweg 1.5-2km is er ruimte om aan de kant te gaan bij pech. 100m voor mij een auto, achter mij een geit in een versleten A3 en daarachter twee bouwvakkerscamionetten. Ik zie in de verte plots blauwe zwaailichten snel naderen, dus ik zet mij samen met die twee camionetten in zo'n pechhaven, maar die geit rijdt dus gewoon verder. 2km verder kan die auto die 100m voor reed ook een pechhaven in en ze steekt die opnieuw voorbij, om uiteindelijk 6 km lang de MUG op te houden. Ongelooflijk. Totaal onbewust van wat er rond haar gebeurde en geen cent die viel toen iedereen de pechhavens in ging.
Hopelijk kan de MUG haar plaat doorgeven aan de politie en komt er wat van, maar dat zal ijdele hoop zijn vrees ik.

Daarnet grote WTF toch. Tussen Veurne en Ieper zijn ze een heel lang stuk weg aan het herdoen en je moet door smalle rijstroken zonder inhaalmogelijkheid, maar om de pakweg 1.5-2km is er ruimte om aan de kant te gaan bij pech. 100m voor mij een auto, achter mij een geit in een versleten A3 en daarachter twee bouwvakkerscamionetten. Ik zie in de verte plots blauwe zwaailichten snel naderen, dus ik zet mij samen met die twee camionetten in zo'n pechhaven, maar die geit rijdt dus gewoon verder. 2km verder kan die auto die 100m voor reed ook een pechhaven in en ze steekt die opnieuw voorbij, om uiteindelijk 6 km lang de MUG op te houden. Ongelooflijk. Totaal onbewust van wat er rond haar gebeurde en geen cent die viel toen iedereen de pechhavens in ging.
Hopelijk kan de MUG haar plaat doorgeven aan de politie en komt er wat van, maar dat zal ijdele hoop zijn vrees ik.
Niet te geloven hé? Ik zie zo'n dingen ook vaak gebeuren. Chauffeurs die totaal geen notie meer hebben van wat er rond hen heen op de weg gebeurt.

Het is niet omdat ze met zwaailichten rijden, dat het beëdigde ambtenaren zijn. Dus zelfs al geeft die de nummerplaat door, daar kan niks van komen.

Ik had onlangs het omgekeerde aan de hand: een irritante ambulancier. Ik nader een ambulance met werkende zwaailichten op een 2x2 weg en reed een stuk sneller dus ik ga die voorbij. Zette die zijn sirene effe op, terwijl er niemand anders in de buurt was. Was dus duidelijk naar mij, maar geen idee waarom want ik ga echt niet achter een ambulance blijven rijden die trager rijdt dan ik op een lege baan. Hij dacht waarschijnlijk dat hij politieagent was omdat hij met zwaailichten rondrijdt. :unsure:

Er is toch een echte fuck it all attitude in de Westhoek.

- Weer twee inhaalbewegingen waar tegenliggers afkomen. de ingehaalde wagen zag het ook niet goed aflopen en bewoog al zo rechts mogelijk :p.

- Auto rijdt uit zijn oprit die totaal geen voorrang geef. Gewoonweg de weg blokkeren voor beide richtingen. Tis fucking Vleteren, niet Brussel. Tis niet dat je lang moet wachten om van je oprit af te geraken :p.

-bestuurders die "Chicken" spelen op wegversmallingen ↑ bij binnenkomen bebouwde kom. Ik weet dat het vrijdagavond 16u30 maar is dat een excuus om geen voorrang meer te geven?

Dat was weer mijn 30km rijden in de Westhoek :p. Wat is dat daar toch?

Het is wel hoffelijk van aan de kant te gaan.
Maar zolang die MUG niet met de sirene aan rijdt, doet ze wettelijk toch niets verkeerd?
Ik zou vermoeden dat als het een urgente situatie is dat de MUG de sirenes wel zou opzetten, pas dan zijn ze toch een prioritair voertuig?

Mijn SP was deze week binnen voor onderhoud, dus ik ben 2 dagen met de wagen naar het werk gereden. Gisteren rij ik op de R4 en PATS een steekje tegen m’n voorruit direct een sterretje bovenaan en een barst van een tiental centimeter langs beide kanten. 🤬

Gaat weer een kostelijk grapje worden.

Het is wel hoffelijk van aan de kant te gaan.
Maar zolang die MUG niet met de sirene aan rijdt, doet ze wettelijk toch niets verkeerd?
Ik zou vermoeden dat als het een urgente situatie is dat de MUG de sirenes wel zou opzetten, pas dan zijn ze toch een prioritair voertuig?
Het was wel degelijk met sirenes hoor. De lichten zie je alleen eerder dan dat je het geluid hoort.

Terug
Bovenaan