Keukenstoel
Member
Paar maand geleden ook iets gelijkaardig voorgehad.Tot een dik jaar geleden "reageerde" ik ook op dat soort gedrag (gewoon mijn weg vervolgen als er iemand zat te bumperkleven, of eventueel zelf eens met mijn lichten flitsen als reactie op irritant gedrag, zoals in uw eerste voorbeeld met die Seat).
Na verschillende aanvaringen met agressieve gekken (mij achtervolgen, proberen mij van de baan te rijden, brake checks etc) als reactie daarop, probeer ik dit soort zever nu zoveel mogelijk te vermijden door dat type idioten gewoon te laten doen. Als ze nu bumperkleven, ga ik zo snel mogelijk (als het veilig kan) aan de kant en laat ik ze passeren. Gewoon geen zin meer in al dat gedoe.
Ik reed naar eindhoven voor een concert te zien, en ergens op de E34 begint daar een kerel in mijn gat te rijden en te flashen met zijn grootlichten, ik rijd al 127 op GPS dus ik ga niet extra versnellen, dus ik blijf gewoon braaf verder rijden tot ik op zij kan.
Nu was daar een muur aan camions dus duurt wel even vooraleer ik opzij kon gaan, haalt die zot mij in om dan voor mij alles toe te smijten, hand uit het raam met middelvinger etc, en die heeft nog een aantal kilometer lang mij van de baan proberen te rijden en te brake checken. uiteindelijk heb ik gewoon even goed doorgetrokken tot hij niet meer kon volgen. Toen zag ik ook dat er op de afrit iets verder een kantoor was van de Federale wegpolitie (in Turnhout). daar dus even gestopt en de beelden van mijn Tesla gehaald en een klacht neergelegd.
Die situatie is van begin maart.
Begin Juni krijg ik een brief in de bus van de lokale politie hier dat ik moet binnenkomen voor verhoor omtrent die situatie. Ik maak een afspraak, ga op verhoor, krijg te horen dat ze die clown verhoord hebben en dat die beweerde dat A) ik degene was die aan het brake checken was en hem van de baan aan het rijden was, en B) dit in opdracht van zijn Ex-vrouw.
Ik had de beelden gelukkig nog op de tesla staan, dus ook maar weer afgegeven hier, de hele rit staat er quasi op vanaf de ring van antwerpen tot in turnhout dus daar is mooi te zien dat ik zelfs niet eens vertraag of ook maar iets verkeerd doe naar die persoon toe.
Vroeger zou ik nog wel gewoon vertraagd hebben naar 115 voor zo'n figuren, maar doe ik nu dus ook al een tijdje niet meer om verkeersagressie te vermijden.
Toch wel blij dat de politie hier ook gewoon gevolg aan gegeven heeft en ik hoop dat die mongool een stevige boete gekregen heeft, niet enkel voor de kwaadwillige belemmering van het verkeer, maar ook voor een kennelijk leugenachtige verklaring af te leggen bij de politie.

En dat zag er dan uit als een boekhouder die postzegels verzamelde.
Wat uitgeweken van mijn lijn, gelukkig niemand in de buurt. Vervolgens blijft dat insect, een of andere zwart/rood vliegend insect, mij bestoken. Ik ben dan maar even op de pechstrook gaan staan want zo kon ik niet meer veilig rijden. Tien minuten dat insect proberen te vinden om uit mijn auto te krijgen.