De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Als dat geen vergunde/officiële inrit of parkeerplaats is weet ik dat nog niet zo zeker. Uiteindelijk is bvb wegslepen voor uw inrit ook op eigen kosten dacht ik, eventueel te verhalen op de eigenaar vd wagen die wel alle stallingskosten enzo moet betalen. Als dat wettelijk uiteindelijk een legitieme parkeerplaats blijkt kunnen al die kosten wel eens voor u zijn.
Fun fact: voor zo´n dingen mogen (of alleszins toch tot paar jaar terug in minstens 1 stad) parkeerwachters ook geen "retributies" uitschrijven omdat dat een inbreuk op de verkeerswetgeving is en niet het parkeerreglement.
Hier in Gent betaalt de overtreder rechtstreeks aan het takelbedrijf.

Enkel wanneer je niet-overtreders wilt takelen (bvb. auto’s die geparkeerd staan terwijl je borden voor een parkeerverbod plaatst en er tijdens het parkeerverbod nog altijd staan) is het voor eigen rekening.

Een poort blijft een inrij, zelfs al was het vroeger een draad. Er mag daar dus niemand parkeren.
Ik zou wel eens de situatie van @Creeping Death willen zien, lijkt me toch helemaal anders dan een poort of oprit als ik het lees.

Toen ik passeerde was het donker, nu ik het in daglicht zie, blijkt de boom zelf wel meer voor het huis te staan en is het de kruin die voor de poort hangt.

1765353624176.png

De Brandweerstraat in Merelbeke. Smallere straat dan gemiddeld maar elk vak is breed genoeg voor een auto. Daar rijden precies vooral 2 soorten chauffeurs: die die niet op hun helft kunnen blijven, en die die bang zijn dat het te smal is waardoor ze 10 km/h rijden of gewoon stil staan bij een tegenligger...

Niet normaal in de laatste 2 weken hoeveel fietsers er vanop het voetpad de baan oprijden zonder te kijken. Uw fluovest maakt u niet invincible hé.

Het valt mij de laatste tijd ook op dat wanneer sommigen linksaf moeten aan een kruispunt, zij met hun fiets nog voor het kruispunt aan de linkerkant van de baan gaan rijden om dan zo het fietspad links op te rijden in tegenrichting om daarna de baan over te steken. Heel onlogisch, gevaarlijk en het valt mij op dat dat veelal mannen van rond de 50+ zijn.

daarnet ne oude volvo (zo'n lang rechthoekig geval) gezien. Voorste lichten was enkel nog een flauw afkooksel van een licht, 1 achterlicht werkte niet en een zwarte rookpluim tot en met. Hoe geraken die mensen met zo'n krot door de keuring? En hoe worden die nooit tegengehouden door de politie?

2de ergernis: oprit naar snelweg in Lokeren. 2 auto's voor mij ne volvo XC60 (of 90, ben geen kenner ondanks dat ik ze ooit mee gemaakt heb :p), achter mij een golfke met 2 witte racing strepen over zijn auto. De volvo rijdt heel die oprit 50km/h. Ik kijk in mijn spiegel en dat golfke hangt half over de pechstrook wanneer we in de bocht zitten. Dude als ge tegen die snelheid uwe bocht al moet afsnijden, mankeert er ofwel iets aan uw auto ofwel aan u. En dan komen we gelijk met de snelweg. Halverwege het oprijstuk (en dat is daar best lang) worden we nog steeds ingehaald door camions omdat de Volvo nikskes optrekt. Why? Dat ge in de bocht niet durft, oke, maar eenmaal ge op dat recht stuk zit, gaat ge toch geen 70 blijven bollen? Rij dan binnendoor als ge niet op de snelweg durft rijden.

Gisteren voor het eerst over de Bypass op de Antwerpse ring gereden.

Heel knap wat men daar heeft neergepoot, alleen die brugvoegen. Het is een beetje alsof je over mini verkeersdrempels rijdt.
daar hebben al enkele motorrijders gevallen (de nieuwe oprit deurne, in de bocht is er een vluchtheuvel aan een voeg van 10 cm dat je niet ziet in donker/nat)

Wegenwerken waarbij een rijvak over 20-30m afgezet is, zo een paar stukken na elkaar op een afstand van een paar 100 meter - maar dan geen verkeerslichten plaatsen.
Resultaat: auto's die gevaarlijke toeren uithalen om toch niet te moeten wachten en vrachtwagens die eindeloos moeten staan wachten omdat er zelden een gat valt in de andere richting dat groot genoeg is voor hen om door te rijden. Zeker voor vrachtwagens is dat gewoon niet werkbaar...

Er is imo weer een toename van traagrijders. Niet de eerste keer dat dit mijn ergernis is...
Mensen, een bord einde bebouwde kom in Vlaanderen wil zeggen 70, niet blijven verder tuffen aan 50!!!....

Gisteren op dezelfde baan er zo 3 tegen gekomen, om de kilometer ene.. Vanmorgen terug ene op die baan, die zat dan uiteindelijk terug achter mij wegens nieuwe bebouwde kom+ serie roodlichten. Dus ik lette er ff op bij het uitrijden van die bebouwde kom en inderdaad effectief na dat bord bleef die gewoon 50 rijden..
Is dat een kwestie van de verkeersregels niet te kennen, niet de betekenis van zo'n bord te weten? Zijn die bang dat bij 10°c ze een ijsplek gaan tegenkomen? Is het omdat het grijzer weer is en ze niet voldoende vitamine D hebben binnengekregen? Met hun gsm bezig? Of zijn zo'n mensen gewoonweg niet mentaal aanwezig en rijden die als een zombie zonder te letten op alles rondom hun?? I honestly don't know.

Ik verwacht niet dat ze als een maniak gaan rijden, 67km/h ben ik al tevreden mee, maar toch geen fucking 50...

Er is imo weer een toename van traagrijders. Niet de eerste keer dat dit mijn ergernis is...
Mensen, een bord einde bebouwde kom in Vlaanderen wil zeggen 70, niet blijven verder tuffen aan 50!!!....

Gisteren op dezelfde baan er zo 3 tegen gekomen, om de kilometer ene.. Vanmorgen terug ene op die baan, die zat dan uiteindelijk terug achter mij wegens nieuwe bebouwde kom+ serie roodlichten. Dus ik lette er ff op bij het uitrijden van die bebouwde kom en inderdaad effectief na dat bord bleef die gewoon 50 rijden..
Is dat een kwestie van de verkeersregels niet te kennen, niet de betekenis van zo'n bord te weten? Zijn die bang dat bij 10°c ze een ijsplek gaan tegenkomen? Is het omdat het grijzer weer is en ze niet voldoende vitamine D hebben binnengekregen? Met hun gsm bezig? Of zijn zo'n mensen gewoonweg niet mentaal aanwezig en rijden die als een zombie zonder te letten op alles rondom hun?? I honestly don't know.

Ik verwacht niet dat ze als een maniak gaan rijden, 67km/h ben ik al tevreden mee, maar toch geen fucking 50...
Typisch. Heeft voor sommigen ook met de weginrichting te maken denk ik. Twee voorbeelden waar ik wekelijks meermaals mij stoor daaraan:

1. Hier enorm veel die 50 blijven tuffen tot het grotere kruispunt verderop. Tot aan dat kruispunt is er een ononderbroken streep, dus mag je ze ook niet inhalen.

2. Hier 50 blijven rijden tot na het verdrijvingsvlak, wat ettelijke 100'en meters verder is.

Volgens mij rijden die op "gevoel" en kijken niet naar borden. Verschrikkelijk vervelend.

Hier is er ook zo'n stuk. Al gaat het hier wel over van 70 naar 90. Over een paar 100 meter gaat het licht omhoog en is er geen mogelijkheid om (legaal) in te halen. Dan opeens gaat het naar beneden en na zo'n 50 meter is er wel een stuk waar je kan inhalen.
Ze blijven dus 70 rijden tot aan de top en dan gaat de snelheid opeens omhoog. Meestal moet je dan zelfs 100 of meer rijden om ze in te halen omdat ze daar opeens wel hun gaspedaal vinden :angry:

Gisteren toen ik stond te wachten aan een rood licht auto achter op mij gereden, gelukkig was het aan heel lage snelheid en er is niks van schade te zien.
Chance, ik heb 2 jaar geleden min of meer hetzelfde gehad (ik stond stil, iemand aan lage snelheid ingereden achteraan). Perte total, wagen was wel ver einde lease maar dat is nen hoop miserie, gerij en geregel geweest om dat allemaal in orde te krijgen.

Typisch. Heeft voor sommigen ook met de weginrichting te maken denk ik. Twee voorbeelden waar ik wekelijks meermaals mij stoor daaraan:

1. Hier enorm veel die 50 blijven tuffen tot het grotere kruispunt verderop. Tot aan dat kruispunt is er een ononderbroken streep, dus mag je ze ook niet inhalen.

2. Hier 50 blijven rijden tot na het verdrijvingsvlak, wat ettelijke 100'en meters verder is.

Volgens mij rijden die op "gevoel" en kijken niet naar borden. Verschrikkelijk vervelend.
Vooral dat eerste dus. Je moet ergens waar je het niet kent eens op een random baan beginnen rijden... je rijdt van de zone 70 naar 50 naar 30 en terug soms zonder duidelijk aanwijsbare reden of veranderding van verkeersmeubilair en karakter van de baan. Je rijdt soms 50 in the middle of nowhere op een baan waar een vliegtuig kan landen, gewoon omdat die mens in dat ene huis dat er staat de burgemeester kent om het zo te zeggen, en dan zijn er elders stukken waar je zelfs nog 90kph mag op een plaats waar ze in de rest van Vlaanderen overal zone 50 van maken... er is geen pijl op te trekken.

Dat mensen dan better safe dan sorry zeggen en voor de zekerheid 50kph rijden als ze niet 100% zeker zijn dat er wel 70 op dat laatste bordje staat kan je hen moeilijk kwalijk nemen...

Laatst bewerkt:
Er is imo weer een toename van traagrijders.
Zopas nen taxi, van zone 30 naar 50 blijft 'm aan 30 rijden met soms dalingen naar 20, op een rechte baan met geen kat in de verste verte...
Om dan 1km verder pas in te draaien in een zijstraat.

Had geen zin om in te halen want het is altijd op zo'n momenten dat er toevallig ergens politie opduikt om je te pakken omdat ge dan net een inhaalmanoeuvre van 1 km/u boven de limiet doet terwijl die traagrijder je dan met een smile terug voorbij rijd.

En vaak gaat dat ook nog samen met zeer wisselende snelheden. Eerst een paar minuten aan 55 rijden om op dezelfde rechte baan daarna 78 te gaan rijden, terwijl je over gans dat stuk duidelijk 70 mag.

Ik doe bijna dagelijks een traject waar je op een bepaald moment 90 mag rijden, duidelijk aangegeven met borden. Ongeveer 1 kans op 2 dat je daar achter iemand zit die met moeite 50 haalt 🥱

Gisteren weer bijna aangereden op de fiets...

Fietsautostrade, waar autos voorrang moeten verlenen. Los altijd wat snelheid als ik de punten nader. Maar er kwam een waaghals serieus aangereden en dan toch maar bijgetrapt om men snelheid te verhogen. Auto me piepende banden op de rem schol geen 5cm. Had ik niet terug versneld had die mij zo aangereden in de flank. Zwaar van menne tak gemaakt maar hij reed gewoon door toen ik stil stond. 🤨

Heb ik ook alle werkdagen aan de hand, zowel ‘s ochtends als ‘s avonds.
De rit is binnendoor langs dorpjes en die wegen zijn alternerend 70-50-30
90% lijkt op gevoel te rijden, zone 70 eind bebouwde kom rijden ze 48 tot 53 km/u tot waar de huizen stoppen en dan beginnen ze richting 70 te gaan.
Als je het geluk heb om te kunnen inhalen ben je de zot.

Heb ik ook alle werkdagen aan de hand, zowel ‘s ochtends als ‘s avonds.
De rit is binnendoor langs dorpjes en die wegen zijn alternerend 70-50-30
90% lijkt op gevoel te rijden, zone 70 eind bebouwde kom rijden ze 48 tot 53 km/u tot waar de huizen stoppen en dan beginnen ze richting 70 te gaan.
Als je het geluk heb om te kunnen inhalen ben je de zot.
90% rijdt idd op gevoel.
Ik merk dat vooral ook bij het meerijden met anderen.
Hier zijn de meeste die reageren op het forum en er zich in ergeren er idd sterk op gefocust.
Ikzelf ook, maar ik heb het toch al zeer sterk kunnen loslaten want anders zit je toch altijd gefrustreerd achter het stuur…

90% rijdt idd op gevoel.
Ik merk dat vooral ook bij het meerijden met anderen.
Hier zijn de meeste die reageren op het forum en er zich in ergeren er idd sterk op gefocust.
Ikzelf ook, maar ik heb het toch al zeer sterk kunnen loslaten want anders zit je toch altijd gefrustreerd achter het stuur…

Een rit waarbij er geen tandafdrukken van ergernis in de bovenkant van je stuur staan, is een gemiste kans :biglaugh:

Nee, ik kan me er wel aan ergeren, maar dat is niet meer dan een lichte ergernis.

Terug
Bovenaan