De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Weer iets bijgeleerd.
Ik had zelfs niet door dat er nog een klein nummer op een plaat stond.
Aja, die unsure achter mijn post was omdat ik dacht dat je het op het uiterlijk van de persoon had, dus wou zeker niet verkeerd overkomen. :)

Op nieuwe platen staat idd dat klein nummer in de rechtste balk van de nummerplaat voor de regio, op oudere platen moet je kijken naar de laatste twee cijfers.

Toch een van mijn grootste ergernissen die ik meegemaakt heb tot nu toe.
15 minuten lang achter een politiewagen vastzitten die overal 50km/u rijdt, terwijl we bijna hele tijd op 70km/u banen reden.
En zonder inhaalmogelijkheid.
Er zat echt een gigantische rij auto's achter mij, ik was de eerste.

Meerdere keren aan geërgerd deze week:
- Van die pipo's die zich niet geheel netjes op een strook zetten om af te slagen (weet niet de correcte term), zoals je hier kan zien. Ze staan dan nog met een redelijk stuk van hun auto op de gewone baan staan zodat je er dus toch nog moet achter staan wachten. Zo f*cking ergerlijk en zeker op smallere banen. En dat is meer en meer.
- Andere pipo's die niet gewoon mooi tot aan de stopstreep aan de verkeerslichten rijden met als gevolg dat uw beurt wordt overgeslagen. Wat is daar nu toch de bedoeling van? Ik heb al sommigen gezien die een volledige autolengte openlaten voor hun.

- Van die pipo's die zich niet geheel netjes op een strook zetten om af te slagen (weet niet de correcte term), zoals je hier kan zien. Ze staan dan nog met een redelijk stuk van hun auto op de gewone baan staan zodat je er dus toch nog moet achter staan wachten. Zo f*cking ergerlijk en zeker op smallere banen. En dat is meer en meer.
- Andere pipo's die niet gewoon mooi tot aan de stopstreep aan de verkeerslichten rijden met als gevolg dat uw beurt wordt overgeslagen. Wat is daar nu toch de bedoeling van? Ik heb al sommigen gezien die een volledige autolengte openlaten voor hun.
*voorsorteringsstrook
Ik kan mij daar ook serieus aan ergeren, dat is gewoon te lui om te sturen volgens mij.

En bij dat van die stopstreep ben ik al uitgestapt om te gaan zetten dat ze vooruit moeten. Ze vallen dan allemaal uit de lucht, precies nog nooit van gehoord.

In dezelfde grootte orde: mensen die afslaan en die de bocht afsnijden ipv mooi op hun vak te blijven. Jij komt soms aangereden en kan niet rijden tot de stopstreep omdat daar weer iemand zijn bocht afsnijdt en quasi op jouw vak terecht komt.

dit, dat is me ook al opgevallen. op mijn werk-woon route heb ik zoveel van die voorsorteerstukken, die dikwijls tien meter langs zijn en dan wachten ze tot de laatste meter om op dat vak te gaan staan

hier ene caught red handed: https://maps.app.goo.gl/Y6A5PkZzeuiTLUmX8
ge hebt op heel die baan ook een verhoogde middenstrook waar ge dan stukken hebt dat ge kunt keren. Ook daar: in principe kan er net 1 auto op, maar dan moet ge met uw neus tot aan de voorkant staan. Hoeveel daar dan nog met hun gat op de baan blijven omdat ze niet helemaal op dat middenstuk rijden ...

En bij dat van die stopstreep ben ik al uitgestapt om te gaan zetten dat ze vooruit moeten. Ze vallen dan allemaal uit de lucht, precies nog nooit van gehoord.
Ik ben daar zelfs al eens gewoon voor gaan staan met mijn auto. Ze worden dan kwaad.
Hopelijk zit het daarmee goed in hun hoofd dat ze geen autolengte meer moeten tussenlaten.

Ergernis van de dag: ik fiets in hartje centrum van mijn gemeente op de rijweg in een zone 30 aan 30 km/u en hou een normale veiligheidsafstand aan tot de wagen die voor mij rijdt. Toch vindt de wagen achter mij het nodig om mij rakelings voorbij te steken en er zich tussen te wringen om een fietslengte sneller in de file 50 meter verderop te kunnen gaan aanschuiven. Even verder begint het gescheiden fietspad, dus rij ik die weer gewoon voorbij. Why, oh why?

Ik ben daar zelfs al eens gewoon voor gaan staan met mijn auto. Ze worden dan kwaad.
Hopelijk zit het daarmee goed in hun hoofd dat ze geen autolengte meer moeten tussenlaten.
De variant daarvan zijn de mensen die dat doen en dan terwijl het rood is voortkruipen terwijl iedereen stilstaat. Dikke fun met al die start-stopsystemen.

De variant daarvan zijn de mensen die dat doen en dan terwijl het rood is voortkruipen terwijl iedereen stilstaat. Dikke fun met al die start-stopsystemen.
Ik ken een paar mensen die dat doen. Ze hebben allemaal ADHD en 'vervelen' zich gewoon tijdens het stilstaan, dus dat lossen ze zo op. Ik vind het zelf ook irritant.

In het rijtje ergernissen:
- mensen die een volledige afslag blokkeren, hier bijvoorbeeld. Bijna iedereen moet daar rechts afslaan, dus iedereen die die baan regelmatig doet en rechtdoor moet, zet zich links (zoals je ook ziet op streetview). Soms heb je dan toch mensen die zich rechts zetten waardoor 30 auto's moeten wachten.
- en omgekeerd (maar kunnen mensen vaak niet aan doen), een afslagstrook die zo vol staat dat ze de rest van de rijweg blokkeren, gebeurt hier of hier (met de werken onlangs) vaak. Dat moet je dan al op voorhand weten zodat je zelf van rijstrook kan veranderen voor dat punt of je staat ineens vast in een file waar je soms moeilijk uitraakt omdat de andere rijstrook gewoon vlot doorrijdt. In diezelfde lijn, mensen die op die afslagstrook staan en keiveel plaats tussen laten waardoor die veel sneller vol staat en de rijstrook blokkeert (of gewoon social unaware zijn en niet doorhebben dat ze iets kunnen oplossen door een halve meter vooruit te schuiven).

Laatst bewerkt:
Cayenne met een acuut geval van allergie aan het rechtervak.

Ik rijd 120 op het rechtervak, die komt aan 122 op het linkervak - ik denk OK, ik zal wat vertragen zodat hij voorbij is tegen dat ik aan de volgende auto's kom. Vertraagt die pipo om dan aan 115 net ter hoogte van mijn achterbumper links plakken.
Dan maar aan 120 ervoor op het linkervak. 10 kilometer verder kon ik hem in mijn spiegel nog links zien rijden, met een leeg rechtervak en intussen 3-4 auto's in een treintje achter hem.

Why?

De eerste zonnige dag is er en de arrogante motards begeven zich ook uit hun winterhol. Heb zelf 10 jaar motor gereden dus ik zeg dit niet vanuit een vooroordeel maar ffs wat zit daar een bende ongeduldige lamzakken bij. Toeteren, revven gelijk zot als ze efkes niet doorkunnen, filteren aan 100 per uur, vlotjes rechts inhalen etc. Het zou hen sieren zich wat normaler door het verkeer te begeven.

Laatst bewerkt:
De eerste zonnige dag is er en de arrogante motards begeven zich ook uit hun winterhol. Heb zelf 10 jaar motor gereden dus ik zeg dit niet vanuit een vooroordeel maar ffs wat zit daar een bende ongeduldige lamzakken bij. Toeteren, revven gelijk zot als ze efkes niet doorkunnen, filteren aan 100 per uur, vlotjes rechts inhalen etc. Het zou hen sieren zich wat normaler door het verkeer te begeven.
Viel idd wel op ja..

Ook de jonge wielertoeristen / jeigdrennenrs hadden veel plaats nodig op de baan vandaag.

Gemeenten die denken dat het een goed idee is om wegen op industrieterreinen aan te leggen in asfalt in plaats van beton.
En extra als ze dan diepe putten in de kapotgereden asfalt "herstellen" door er een slecht passend laagje asfalt bovenop te doen = gegarandeerde werkzekerheid voor wegenwerkers om de 1 à 2 jaar.

Ook gemeenten die liefst verhoogde kruispunten aanleggen in zo zacht mogelijke asfalt, op druk bereden bus-, vrachtwagen en tractor-routes en dezelfde tactiek toepassen als er putten komen. Dat of vrij los liggende steentjes die surprise-surprise binnen de kortste keren loskomen door al dat zwaar verkeer. En dan zijn ze verbaasd dat de wegen van zo'n slechte kwaliteit zijn ondanks dat er jaarlijks geld aan uitgegeven wordt :wallbash:

Vanwaar de fascinatie voor het rioolbuisgrijs of vuilzakgrijs op de auto's tegenwoordig? 🤮 Is dat om niet op te vallen op de doorgaans grijze dagen in Vlaanderen? 😅

Terug
Bovenaan