De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Gisteren reed ik richting een versmalling op de baan, borden geven aan dat ik voorrang heb. Uit de andere richting kwam een cabrio aangevlogen. Ik pak mijn voorrang maar hij dus ook. We stonden neus aan neus en die begint nu toch van zijn oren te maken niet normaal. Ik heb vriendelijk gezegd dat hij zijn borden beter moet lezen.

Tegenwoordig rij ik bij zo een versmalling vroeg genoeg midden op de baan om duidelijk te maken dat ik weet dat ik voorrang heb en dat ik ze ZAL pakken. Die clown van gisteren heeft geluk dat het een lange dag was en dat vrouw en kind mee waren. Ik had wel zin in een spelletje voor wie het het langste vol houdt.

Gisteren afspraak om 18u bij een arts voor ons madam die hoogzwanger is.

rond 17:50 rijden we de ring van Antwerpen op vanaf de A12, moeten er terug af in borgerhout dus komen normaal mooi op tijd aan.

Nope accident net voor die afrit, bijna anderhalf uur gewoon stilgestaan zonder een meter te bewegen en uiteindelijk rond 19:40 aangekomen.

blijbaar een of andere wagen die tegen een vrachtwagen was gereden, dan dwars over een rijvak is geslingerd en aangereden is geweest door een 2e vrachtwagen. 5 rijvakken dicht.

Toen we er voorbij reden was alles al volledig weg en was er niets meer te zien.

Heel dankbaar voor die arts die we dan via via even hebben kunnen bellen om het te laten weten en die heeft dan speciaal op ons gewacht.

Ik moet tegenwoordig niet meer zo vaak in Antwerpen zijn, maar altijd als ik er moet zijn is er wel iets gaande op die ring.

Zaterdag auto net door de carwash gestoken en dan direct doorgereden naar de supermarkt. Ik kom buiten, wil m'n zoon in den auto laten stappen en zie een bluts in de passagiersdeur zitten. Een kap erbij die dwars door de lak gaat waarbij de geschonden lak er nog half aanhangt. Iemand had z'n deur opengeslaan tegen mijnen auto.

Ik heb een 10 minuten staan wachten om te checken of die naast mij, wanneer z'n deur opengaat, overeenstemt met juiste positie. Maar ik moest nog naar een andere winkel en die sloot binnen 20 minuten. Dan maar weg gereden.

Wat doen jullie in zo'n geval? Politie bellen moet je al niet doen, die gaan u niet helpen. Discussiëren, aanrijdingsformulier invullen,...?

Wat mij heel hard frustreerd is dat alle blutsen, krassen, enz. in mijn wagen door iemand anders zijn, allemaal van op een parking. Terwijl ik nu nog nooit, maar echt nooit, m'n deur 'perongeluk' heb opengezwaaid tegen een andere wagen. Ge moet toch al serieus uw best doen om er een bluts in te slaan + door de lak te zitten. Bende onrespectvolle marginalen.
Ook al eens voorgehad. Echt een dikke put door de lak heen bij mijn auto van <1 week oud. Het was meteen vrij duidelijk dat het van de wagen naast mij was.

Terug naar de winkel gegaan, nummerplaat laten omroepen "Kan mijnheer/ mevrouw met nummerplaat XXX zich naar de wagen begeven".
2 minuten later stond mevrouw daar. Deur open gedaan, kwam perfect in putje uit. Meteen foto genomen en dan kordaat gevraagd om aanrijdingsformulier in te vullen. Uiteindelijk mooi afgehandeld geweest door de verzekering.

Wat doen jullie in zo'n geval? Politie bellen moet je al niet doen, die gaan u niet helpen. Discussiëren, aanrijdingsformulier invullen,...?
Toch politie bellen hoor. Die kunnen eigenaar opzoeken adhv kentekenplaat, late. Ter plaatse komen en eventueel het EAF invullen als de schade van hen afkomstig blijkt.

Toch politie bellen hoor. Die kunnen eigenaar opzoeken adhv kentekenplaat, late. Ter plaatse komen en eventueel het EAF invullen als de schade van hen afkomstig blijkt.
Er heeft eens ene tegen mijn vorige wagen gereden op een parking en weggereden. Serieuze deuk in en lak overal kapot. Camerabeelden enz. Politie gebeld, die wouden niet ter plaatse komen. Ik moest een afspraak maken eerstvolgende maandag tussen 14u en 16u. Beelden mochten van de winkel enkel bekeken worden van de politie. Klacht ingediend en alles. Een maand later is er ene in m'n gat gevlamd en was de wagen perte total. Gebeld naar politie: 'Jah meneer, we hebben dat nog niet kunnen bekijken, maar 't is toch opgelost nu? We gaan daar niet meer om lopen hoor, de wagen is nu toch kapot'.

Simpel uitgelegd: die camerabeelden lopen niet weg. Dus daar hoeft geen ploeg naar toe gestuurd worden.

In het geval van de portier zal die wagen niet blijven staan. Dus daar is het wel nuttig om een ploeg heen te sturen

Oudere mensen in combinatie met elektrische wagens (en bijhorende vermogen), komisch en gevaarlijk

Vandaag stond ik in de file, op het vak naast mij een oudere man in een EX30
Elke keer de camionette voor hem 5m vooruit ging zag je hem accelereren om dan vol op de rem (neus van de auto dook naar beneden)

Die man zat continu voor zich te kijken met een focus a la Verstappen voor de beslissende qualificatie en 2 handen in het stuur geknepen.

Ik denk dat die mens de schrik van zen leven had 😂 (en die in de camionette voor hem ook)

Vorige week nog een ouder koppel tegen gekomen in een ix3. Schuddend omdat ze gas-los-gas-los deden en telkens te vlot aanzetten

Oudere mensen in combinatie met elektrische wagens (en bijhorende vermogen), komisch en gevaarlijk

Vandaag stond ik in de file, op het vak naast mij een oudere man in een EX30
Elke keer de camionette voor hem 5m vooruit ging zag je hem accelereren om dan vol op de rem (neus van de auto dook naar beneden)

Die man zat continu voor zich te kijken met een focus a la Verstappen voor de beslissende qualificatie en 2 handen in het stuur geknepen.

Ik denk dat die mens de schrik van zen leven had 😂 (en die in de camionette voor hem ook)

Vorige week nog een ouder koppel tegen gekomen in een ix3. Schuddend omdat ze gas-los-gas-los deden en telkens te vlot aanzetten
Mijn opa zaliger had suiker en een van zijn symptomen was dat hij speciale schoenen moest dragen en weinig gevoel had in zijn voeten. Bij hem was dat ook altijd vol gas of vol in de remmen, want als ge de pedaal niet voelt, kan je ook moeilijk doseren natuurlijk. Ik ben daar 1x met meegereden en daarna nooit meer. Nochtans reed die elke herfst naar Spanje. Geen idee hoe die niet meer accidenten had. Moest die met ne automatic gereden hebben, was dat zeker zo iemand geweest die op een parking los de winkel binnen reed

Simpel uitgelegd: die camerabeelden lopen niet weg. Dus daar hoeft geen ploeg naar toe gestuurd worden.

In het geval van de portier zal die wagen niet blijven staan. Dus daar is het wel nuttig om een ploeg heen te sturen
Nuttig en in theorie, ja. In de praktijk gaan ze eens goed lachen, leert de ervaring mij.

Doe vooral wat je zelf wil. Maar nu zit je bij wijze van spreken 'uw kas op te fretten' omdat de politie niets doet. Terwijl je had kunnen bellen en dat er misschien een oplossing was.

Ben zelf al genoeg voor zo'n zaken ter plaatse geweest en het eaf ingevuld.

Nuttig en in theorie, ja. In de praktijk gaan ze eens goed lachen, leert de ervaring mij.
Paar jaar terug stond mijn wagen in een ondergrondse garage en had degene naast mij bij het wegrijden blijkbaar tegen de mijne gezeten met een stuk lakschade boven het achterwiel tot gevolg. Ik ben naar de politie gegaan om een verklaring af te leggen, schadebestek laten opmaken bij de garage en bij het dossier. Lange tijd niets gehoord, tot ik na 6 maanden ineens bericht kreeg dat ze de dader adhv camerabeelden gevonden hadden, schade werd daarop netjes vergoed.
Het kan dus wel.

Paar jaar terug stond mijn wagen in een ondergrondse garage en had degene naast mij bij het wegrijden blijkbaar tegen de mijne gezeten met een stuk lakschade boven het achterwiel tot gevolg. Ik ben naar de politie gegaan om een verklaring af te leggen, schadebestek laten opmaken bij de garage en bij het dossier. Lange tijd niets gehoord, tot ik na 6 maanden ineens bericht kreeg dat ze de dader adhv camerabeelden gevonden hadden, schade werd daarop netjes vergoed.
Het kan dus wel.
Volgende keer zal ik er dan toch wat energie insteken.

Misses is er al in geslaagd om een kras op de deur van de auto te maken met haar armband

We hebben hem toch al een week.. fcking hell

Zit er nog garantie op? Als het zo is, zou ik zo snel mogelijk terugbrengen.

Nadien kan je zonder zorgen de auto herstellen en een nieuwe misses aanschaffen.

Zaterdag auto net door de carwash gestoken en dan direct doorgereden naar de supermarkt. Ik kom buiten, wil m'n zoon in den auto laten stappen en zie een bluts in de passagiersdeur zitten. Een kap erbij die dwars door de lak gaat waarbij de geschonden lak er nog half aanhangt. Iemand had z'n deur opengeslaan tegen mijnen auto.

Ik heb een 10 minuten staan wachten om te checken of die naast mij, wanneer z'n deur opengaat, overeenstemt met juiste positie. Maar ik moest nog naar een andere winkel en die sloot binnen 20 minuten. Dan maar weg gereden.

Wat mij heel hard frustreerd is dat alle blutsen, krassen, enz. in mijn wagen door iemand anders zijn, allemaal van op een parking. Terwijl ik nu nog nooit, maar echt nooit, m'n deur 'perongeluk' heb opengezwaaid tegen een andere wagen. Ge moet toch al serieus uw best doen om er een bluts in te slaan + door de lak te zitten. Bende onrespectvolle marginalen.
Vaak is dat een kind die de passagiersdeur open smijt en dan rijdt de ouder maar snel weg. Kans is dus groot dat de brave mens naast u onschuldig was.

Type mens dat bloed ruikt wanneer het hen overkomt maar angshaastig naar een winkel in het volgende dorp rijdt om te vermijden dat zij opdraaien voor de schade.

Misses is er al in geslaagd om een kras op de deur van de auto te maken met haar armband

We hebben hem toch al een week.. fcking hell
Ahja ook altijd mooi. Die ringen en armbanden die je tegen de deur hoor tokkelen. Of handtassen die overal tegenkletsen, de gordel die ze laten terugschieten en dat overal tegenaan kletst. Ik heb een hele hoop kleine krasjes aan de handvaten van elke deur, behalve die van de bestuurder. Mijn vriendin is gelukkig wel redelijk secuur intussen, ware het niet dat ze nog steeds denkt dat een autodeur enkel dicht klapt wanneer je die met een sonic boom dichtklapt met de kracht van 1000 supernovas.

Ik begin ook stilaan wild te worden van naar de car wash te zijn gegaan en dan mensen die mijn deuren direct toeslaan door het raam vast te grijpen. Geef toch een duwke tegen of trekske aan dat handvat miljaar. En die vettige vingers zitten dan aan de binnenkant meteen natuurlijk. Mag ik met een vod vanbinnen alles gaan afkuisen.

Het enige aan de buitenkant dat niet metaal is en dus veel minder krasgevoelig zijn die fucking handvaten. Better yet, uw ring kletst tegen de onder of binnenkant van dat handvat. Dus helemaal geen schade.

Vaak is dat een kind die de passagiersdeur open smijt en dan rijdt de ouder maar snel weg. Kans is dus groot dat de brave mens naast u onschuldig was.

Type mens dat bloed ruikt wanneer het hen overkomt maar angshaastig naar een winkel in het volgende dorp rijdt om te vermijden dat zij opdraaien voor de schade.
Kan inderdaad goed zijn. Ik ga de raad van mijne maat opvolgen denk ik. 'Zet uwen auto op 't einde van de parking en wandel dan 3 minuten langer, de mensen kijken achter niets meer.'

Ik reed in de bergstraat in Heist. Ik stak achter een bromfiets en ik reed amper 10 km/u.

Steekt er plots een meisje van ruw geschat 12 jaar met de fiets over zonder te kijken vlak voor mijne neus. :unsure:
Ik moest alles dichtgooien. En het strafste van al: Ze heeft mij niet eens gezien denk ik want ze fietste vrolijk verder.
Had ik 30 km/u gereden dan had ze onder mijne wagen gestoken.

Ze heeft veel geluk gehad, doet ze dat 10x dan steekt ze 9x op 10 onder een wagen als er net op dat moment een wagen passeert.

De jeugd en goed uit de doppen kijken is niet meer van deze tijd. :frown:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan