knight-rider
Well-known member
Inderdaad ze hebben zelf geen respect voor hun ophaler door hen zo aan dat gevaar bloot te stellen.Het lijkt mij eigenlijk vooral geen respect voor de mensen die het vuil ophalen. Voor hun veiligheid lijkt het mij toch ook wel aangewezen dat ze drukke banen tijdens de spits best mijden in hun planningen.
Drukke banen mijden tijdens de spits zal wel niet altijd mogelijk zijn, maar wat mij opvalt is dat de vuilnisophalers ook op die drukke banen altijd het vuil langs de twee kanten van de weg moeten ophalen. Wat betekent dat er dus iemand continue de baan moet oversteken, terwijl er (soms ongeduldig) verkeer van twee kanten kan komen. Dat lijkt mij nu iets wat wél altijd voorkomen kan worden door gewoon de baan twee keer te doen, één keer in elke richting. Lijkt mij veel veiliger.
Het is zeker mogelijk om die drukke wegen tijdens de spits te vermijden, maar het is aan de dienst die deze routes plant om dit deftig te doen.
Op sommige stukken zie ik toch dat ze het per kant doen omdat het anders inderdaad veel te gevaarlijk is.
Natuurlijk, maar dan zijn er weer heel wat mensen die hun job verliezen en dat is ook niet de bedoeling lijkt mij?Een alternatieve oplossing is dat je zelf het vuil gaat wegbrengen wanneer het jou past. Geen last meer van vuilnisophalers en je kan lekker samen met de rest in de file tuffen.
Het probleem is ook dat de wegen gewoon drukker en drukke worden en er gewoon geen rustige momenten meer zijn.
Oo de plaatsen (de plaaten waar ik over soreek dan toch) waar de afvalophalers voor fille zorgen is er geen fille wanneer deze er niet zijn. Wel druk verkeer, maar geen file.
Het word inderdaad drukker en drukker, maar overdag is het toch nig altijd veel rustiger dan in de spits (op de meeste plaatsen toch).
Zo glipt hij voorbij de werken.