kinxton
Active member
Wat ik in Georgië allemaal niet gezien heb in de afgelopen week, claxonneren is daar standaard voor eender welke fout, ook als ge iemand oppikt in de straat (elke ochtend vantzelfde om 7u wakker geclaxonneerd worden). Een bus of trager voertuig voor u? Je ertussen smijten ongeacht het aankomende verkeer, die moeten maar wachten. Als voetganger tussen de auto's moeten wandelen OP een voetpad omdat ze absoluut snel willen kunnen indraaien op de hoofdbaan, jup, heb dan zin om echt op die auto te wandelen eh.Volgens mijn vrouw mocht ik daar allemaal niet op reageren en al zeker niet claxonneren. Aja nee, want dat is nu zo hé den dag van vandaag, de schuld overal gaan zoeken behalve bij diegene die de fout begaat.
Ik hoop dat claxonneren op elk foutje die iemand doet nooit de standaard wordt in België. Want ffs het is irritant. Je moet maar eens voetganger zijn in zo'n land.
Zelf ben ik daarin kalmer geworden en relativeer ik meer dan vroeger, die situaties die je beschrijft zou ik vermoedelijk hoffelijker aangepakt hebben zonder claxon en met een brede glimlach en vriendelijke handgebaren, terwijl ik innerlijk die mens wel enkele face slaps zou willen geven en de wegcode in boekvorm in hun reet zou duwen.

Letterlijk alle armen van dat kruispunt/rond punt stond daardoor vast.