De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Fietspaden die labberlot weer worden toegelegd. Toen ik 3,5 jaar geleden met de fiets naar het werk begon te rijden, was er een lang stuk fietspad dat er echt rottig bijlage. Sinds een goed 1,5 jaar of zo hebben ze dat deftig aangelegd. Mooi gladde asfalt, eindelijk!
Maar nee hoor. Ondertussen is er Pidpa, Fluvius, Telenet, Proximus, fiber en wat weet ik nog allemaal en hun legertje onderaannemers er gepasseerd. Dus op 5 plaatsen heeft het eens opengelegen en deftig toeleggen is er uiteraard teveel aan. Weeral erover knotsen met uw fiets als je niet oppast. Ongelooflijk. Kost dat nu zoveel moeite? Voor zo'n reep deftig en mooi weer toe te leggen. Blijkbaar.

En nog zo'n klassieker uit Willebroek. In de stationsbuurt is heel dat plein weer heraangelegd. Goeie 2 jaar heeft dat geduurd of zo dat ik moest omrijden. Nieuw fietspad aangelegd ook daar. Mooi en opnieuw ideaal om op te fietsen. Denk eerder dit jaar of vorig jaar dat ze een stukje hadden afgezet omdat er verzakkingen waren van de nieuwe riolering. Nadat het nog geen jaar heraangelegd was. Nu de laatste 2 weken is het weer van dat. Een heel stuk er uitgehaald om god weet welke reden weer. Wie weet hoe lang het nog gaat openliggen.

Zitten wij hier nu in België met het afvoerputje van de aannemers inzake wegenwerken of zo?

Nu anderhalve week verlof dus moet ik mij er even niet over druk maken.

Laatst bewerkt:
Fietspaden die labberlot weer worden toegelegd. Toen ik 3,5 jaar geleden met de fiets naar het werk begon te rijden, was er een lang stuk fietspad dat er echt rottig bijlage. Sinds een goed 1,5 jaar of zo hebben ze dat deftig aangelegd. Mooi gladde asfalt, eindelijk!
Maar nee hoor. Ondertussen is er Pidpa, Fluvius, Telenet, Proximus, fiber en wat weet ik nog allemaal en hun legertje onderaannemers er gepasseerd. Dus op 5 plaatsen heeft het eens opengelegen en deftig toeleggen is er uiteraard teveel aan. Weeral erover knotsen met uw fiets als je niet oppast. Ongelooflijk. Kost dat nu zoveel moeite? Voor zo'n reep deftig en mooi weer toe te leggen. Blijkbaar.

En nog zo'n klassieker uit Willebroek. In de stationsbuurt is heel dat plein weer heraangelegd. Goeie 2 jaar heeft dat geduurd of zo dat ik moest omrijden. Nieuw fietspad aangelegd ook daar. Mooi en opnieuw ideaal om op te fietsen. Denk eerder dit jaar of vorig jaar dat ze een stukje hadden afgezet omdat er verzakkingen waren van de nieuwe riolering. Nadat het nog geen jaar heraangelegd was. Nu de laatste 2 weken is het weer van dat. Een heel stuk er uitgehaald om god weet welke reden weer. Wie weet hoe lang het nog gaat openliggen.

Zitten wij hier nu in België met het afvoerputje van de aannemers inzake wegenwerken of zo?

Niet alleen fietspaden, zowat alles infeite. Moest er een landscore bestaan voor pakweg rolstoelvriendelijkheid, wij zijn toch gigantisch gebuisd? Ik weet nog toen mijn dochter kleiner was dat we met die kinderwagen langs "voetpaden" moesten in het dorp waar we precies offroadbanden voor nodig hadden. Of dan werken ze lukraak en moet je de straat op, om inderdaad te merken dat een maand later het weer van dat is.

Nu de laatste 2 weken is het weer van dat. Een heel stuk er uitgehaald om god weet welke reden weer. Wie weet hoe lang het nog gaat openliggen.

Grappig ik passeer daar ook elke dag

Het was vandaag precies de dag van de idioten op de weg.
Ik was nog niet goed vertrokken of ik kwam een fietser tegen zonder licht, compleet zwart, totaal niet te zien. Gelukkig voor hem was er geen tegenligger en kon ik nog uitwijken om hem niet overhoop te rijden.
Dan wat verder iemand met een motor die voor mij in rijd waardoor ik alles moet dicht slaan en die dan een hele tijd traag voor mij blijft rijden (minder dan 50 op een weg waar je 70 mag).
Nog wat verder, ik rij dan op het linker vak van de twee rijvakken op die plaats, een vrachtwagen die van op het rechter vak plots naar links komt zonder pinker (zet zijn pinker pas op wanneer hij al half op mijn rijvak zit).
En tot slot een auto zonder lichten op de baan.

We lopen met twee over een erg brede rijbaan (er is geen fiets of voetpad).
Van ver komt er een fietser aan en ik zie dat die mens niet opzij wenst te gaan.
Je ziet zo'n soort mensen al van ver aankomen.

Ik ben te vriendelijk, ik zwenk helemaal naar rechts de graskant in, zodat hij zeker plaats genoeg heeft, zowel links als rechts.
Hij rijdt bewust tegen mijn collega aan en roept en tiert dat hij ne eikel is en niet uit de weg wil gaan. :unsure:

Dat is het toch echt opzoeken. Ik begrijp die mens niet want twee tegen één = ..

Voor het eerst met een goedkope auto gebouwd in 2025 gereden.

Bong, bong, bong als je 3per uur te rap rijdt. Ok,al goed en wel maar zou handig zijn moest die auto de correcte snelheid zou kennen. Op een rit van 15km, 3 keer een foute snelheid door die auto gedetecteerd.

Cheapass lcd scherm met massa's bloom alsof het een cheapass tablet is van 2010.

Veel te agressieve lane control die ingrijpt.

Dubbelklik om al die onnozeligheden af te zetten. Ze waren vooruitziend genoeg om een aparte fysieke knop te hebben maar oh wee als je te snel dubbelklikt. :p. Dan doet die niks...

Voor het eerst met een goedkope auto gebouwd in 2025 gereden.

Bong, bong, bong als je 3per uur te rap rijdt. Ok,al goed en wel maar zou handig zijn moest die auto de correcte snelheid zou kennen. Op een rit van 15km, 3 keer een foute snelheid door die auto gedetecteerd.

Cheapass lcd scherm met massa's bloom alsof het een cheapass tablet is van 2010.

Veel te agressieve lane control die ingrijpt.

Dubbelklik om al die onnozeligheden af te zetten. Ze waren vooruitziend genoeg om een aparte fysieke knop te hebben maar oh wee als je te snel dubbelklikt. :p. Dan doet die niks...
Mogen we weten welke goedkope auto?😁

Ik, als lagere klasse BG'er rij met een Clio (bj. 2021) en die lane assist stond standaard heel straf, maar ge kunt dat dus wel regelen. Ik dacht zowel de sterkte van trillen/bijsturen als het moment waarop het inschakelt.
De eerste keer dat ik er mee reed verschoot ik me ne bult, maar nu het aangepast is qua setting is dat wel een deftig systeem. Bij regenweer durft het zich wel eens mispakken aan andere strepen zoals een dunne herstellingstrook van het wegdek met pek. Ik vermoed door het kleurverschil tussen de gewone baan en die peklijn?
Maar over het algemeen is het wel goed, anders had ik het al lang afgezet.

Die geluidsmelding voor te snel kan je uitschakelen en dat is idd. maar best want dat systeem van bordherkenning werkt echt niet goed en houdt er ook geen rekening mee dat een snelheidsbord maar tot het volgende kruispunt geldig is. Dat is dus in België echt een nutteloos systeem. Maar goed, zelfs Waze en Google Maps zitten er hier dikwijls naast qua snelheden en ook als chauffeur is het soms verwarrend. Zijn de systemen qua snelheidsaanduiding dan zoveel beter bij dure auto's, want die moeten toch ook maar afgaan op de borden die ze zien of gps?

Mijn scherm is wel scherp, maar ze kunnen dat ondertussen wel gedowngrade hebben natuurlijk.

Gisteren voor het eerst over de Bypass op de Antwerpse ring gereden.

Heel knap wat men daar heeft neergepoot, alleen die brugvoegen. Het is een beetje alsof je over mini verkeersdrempels rijdt.

Gisteren voor het eerst over de Bypass op de Antwerpse ring gereden.

Heel knap wat men daar heeft neergepoot, alleen die brugvoegen. Het is een beetje alsof je over mini verkeersdrempels rijdt.
Je had in België toch geen mooi gladde wegen verwacht zeker?

Diegene dat die draak van een constructie knap vinden zijn diegene die er slechts één keer per jaar moeten langsrijden.
a) Nog steeds maar 3 vakken in plaats van de originele 4.
b) Smallere rijkvakken waardoor vrachtwagens niet onregelmatig op of over de lijn terechtkomen in de bochten. En over het vormen van een reddingstrook zullen we maar zwijgen zeker?
c) Geen pechstrook, ik kijk al met plezier uit naar de eerste keer dat er daar iemand in panne valt, laat staan een ongeval.
d) Afrit Merksem is levensgevaarlijk. Daar rijd je op een gegeven moment blind naar beneden. De dag dat daar een file staat aan het licht zal daar wel eens een serieuze kettingbotsing gebeuren.
e) Vroeger altijd 100km/u gemogen op dat stuk. Nu zetten ze overal geluidsmuren en mag je daar nog steeds maar 70km/u. Bereid jullie al maar voor op een maximum van 70km/u over de hele Antwerpse ring eens de oosterweel afgewerkt is.

Die geluidsmelding voor te snel kan je uitschakelen en dat is idd. maar best want dat systeem van bordherkenning werkt echt niet goed en houdt er ook geen rekening mee dat een snelheidsbord maar tot het volgende kruispunt geldig is. Dat is dus in België echt een nutteloos systeem. Maar goed, zelfs Waze en Google Maps zitten er hier dikwijls naast qua snelheden en ook als chauffeur is het soms verwarrend. Zijn de systemen qua snelheidsaanduiding dan zoveel beter bij dure auto's, want die moeten toch ook maar afgaan op de borden die ze zien of gps?
Nee, die zijn niet beter bij dure auto's. In België werkt dat systeem gewoon niet goed genoeg. Op het traject naar mijn werk geeft dat ongeveer de helft van de tijd een foute snelheid aan. De meest voorkomende fout is inderdaad dat het systeem nog snelheidsbeperkingen aangeeft die al lang verlopen zijn. Op de snelweg ziet het systeem wel de snelheidbeperkingen op de dynamische borden, maar niet het einde ervan. Dagelijkse kost dus dat ik 120km/h rijd waar het systeem aangeeft dat ik maar 30km/h mag. Stel je voor dat dat systeem effectief zou ingrijpen...

Diegene dat die draak van een constructie knap vinden zijn diegene die er slechts één keer per jaar moeten langsrijden.
a) Nog steeds maar 3 vakken in plaats van de originele 4.
b) Smallere rijkvakken waardoor vrachtwagens niet onregelmatig op of over de lijn terechtkomen in de bochten. En over het vormen van een reddingstrook zullen we maar zwijgen zeker?
c) Geen pechstrook, ik kijk al met plezier uit naar de eerste keer dat er daar iemand in panne valt, laat staan een ongeval.
d) Afrit Merksem is levensgevaarlijk. Daar rijd je op een gegeven moment blind naar beneden. De dag dat daar een file staat aan het licht zal daar wel eens een serieuze kettingbotsing gebeuren.
e) Vroeger altijd 100km/u gemogen op dat stuk. Nu zetten ze overal geluidsmuren en mag je daar nog steeds maar 70km/u. Bereid jullie al maar voor op een maximum van 70km/u over de hele Antwerpse ring eens de oosterweel afgewerkt is.
In punt b en c geef je zelf twee redenen waarom er best een snelheidsverlaging zou zijn. Vervolgens begin je in punt e te zagen over de snelheidsverlaging :oi22:

Voor een tijdelijke situatie te zijn is dat gewoon hoge kwaliteit infrastructuur. Zelfs in Oosterweel zijn de budgetten niet oneindig.

In punt b en c geef je zelf twee redenen waarom er best een snelheidsverlaging zou zijn. Vervolgens begin je in punt e te zagen over de snelheidsverlaging :oi22:

Voor een tijdelijke situatie te zijn is dat gewoon hoge kwaliteit infrastructuur. Zelfs in Oosterweel zijn de budgetten niet oneindig.
Of ze hadden gewoon deftige vakken kunnen leggen? En waarom zou een snelheidsverlaging in godsnaam een wagen in panne voorkomen?
Nee, als er nu iemand in panne valt of schade heeft bij een ongeval dan kunnen ze daar weer een uur op een rijstrook gaan parkeren met files tot aan de Kennedytunnel. Leuk als de hulp- of takeldiensten erdoor moeten want zoals ik al zei kan je daar geen reddingstrook vormen.

Infrastructuur bouwen waar je de meest banale verkeersregels niet kunt volgen en die in het geval van de afrit levensgevaarlijke verkeerssituaties creëert "hoge kwaliteit infrastructuur" noemen moet de beste grap van het jaar zijn. Je beseft dat 1 april al meer als een half jaar geleden is?

En als budgetten zo'n groot probleem zijn weet je wat ze dan hadden moeten doen? Niet voor de duurste optie gaan en de uitvoering geen 20-30 jaar uitstellen om een paar roepers het gevoel te geven dat ze iets bij gedragen hebben.

Was weer eens heerlijk om aan 230 km/u te kunnen vlammen op de autobahn. In Polen een relaxe en vlotte 140 km/u. Om dan in Litouwen de grens naar Wit-Rusland proberen over te steken, maar 't mocht alsnog niet, dus dan maar 's avonds laat aan 140~180 km/u doorgereden naar Letland via binnenwegen midden in de bossen. Zalig, geen kat te bespeuren.
Dan eindelijk de grens over en daar toch ook weer goed kunnen doorrijden, je vraagt je dan af waar de politie is in die landen...

Terug
Bovenaan