De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ja , zou wel kunnen . Ik ken het verschil allemaal niet meer ondertussen. Fietspaden , fietsstraten , fietssuggestiestroken , fietsstroken , onverplichte fietspaden . Ik probeer gewoon zo rechts mogelijk van de weg te blijven. En ben al lang blij dat ik tot nog toe heelhuids thuiskom elke dag.
Imo toch essentieel dat ge dat verschil kent. Nu zit ge u wat te ergeren aan het verkeer terwijl ge zelf de regels niet kent en volgt.
Daar komen dan weer ergernissen van (van anderen op u) en daar wordt ook niemand beter van.

Zaterdag de hele dag naar het containerpark gereden met de remorque.

Manoeuvreren met de remor.
Pass ingeven bij wegen op weegbrug waarbij er ijzeren L-profielen op de grond bevestigd zijn zodat je niet te dicht kan rijden (te ver is ook niet goed want dan sta je daar). Dat moet ik minimaal 3x doen per bezoek. Ik heb 8 keer weg en weer gereden. Dat is 24 keer zo dicht moeten rijden.

Allemaal zaken die potentieel gevaarlijk kunnen zijn voor m'n nieuwe velgen.

Alles overleefd.

Zondag zie ik dat ik waarschijnlijk toch zo'n L-profiel moet gepast hebben aangezien ik schade heb links vooraan.

GODVERDOMME HE.

Ik ga heel eerlijk zijn en neem dit niet verkeerd op want ge bedoelde het niet kwaad maar : Het klinkt alsof ge taffelend voorbijstak terwijl ge zag dat er iemand sneller aankwam.

En dat is altijd rete irritant. Duw even uw gaspedaal in voor uw manouvre of hou in en wacht even. Maar ga niet principieel 120 rijden om op die manier een tergend trage inhaalbeweging te beginnen.
Of als degene die te snel rijdt, hou gewoon in en wacht even?
Waarom moet alle voorrang aan de snelste rijders gegeven worden?

Gewoon de mindset hebben dat je niet alleen bent op de snelwegen doet veel hoor :)

Gewoon de mindset hebben dat je niet alleen bent op de snelwegen doet veel hoor :)
Laat die gewoon passeren en doe dan verder met uw ding.
Dan ergert ge hem niet, en ge hebt zelf ook geen ergernis opgelopen, zeker als ge dan nog een manouvre uitvoert. Ik zou niet weten waarom iemand die gewoon zijn weg verder zet op zijn rijvak zich moet inhouden voor iemand die een manouvre (naar uw rijstrook komen) uitvoert

Ongeacht of die nu te snel reed of niet want dat kon hij blijkbaar niet inschatten

Nu dat gezegd zijnde, er zitten overal rotte appels tussen en dat gedrag van die agenten lijkt mij ook wel belachelijk hoor. Duidelijk niet met een prioritaire opdracht bezig, dan toch even sirene en lichten aanzetten om te passeren en daarna weer uitzetten, dat is machtsmisbruik. En dat kontplakken is er nog eens een dikke vette verkeersovertreding bovenop.

Indien hij met z'n manoeuvre de agenten niet afsnijdt doet hij daar niets verkeerd. Indien hij hen wel afsneed/te laat was met zijn manoeuvre om nog naar links op te schuiven verwacht ik van die agenten dat ze dit op een andere manier aanpakken. In beide gevallen zijn het kloothommels.

Neen, invoegen en inhalen tegen 120 en weigeren te versnellen is asocialer. Die mindset van dat je niet alleen bent geldt voor beide.

Ik hou steeds in want ik ga nooit bumperkleven, maar het is énorm irritant. Versnel gewoon even. Jij houdt immers lekker even al het verkeer tegen. Beëindig je manouvre zo snel mogelijk gewoon. Niet memmen.

Neen, invoegen en inhalen tegen 120 en weigeren te versnellen is asocialer. Die mindset van dat je niet alleen bent geldt voor beide.

Ik hou steeds in want ik ga nooit bumperkleven, maar het is énorm irritant. Versnel gewoon even. Jij houdt immers lekker even al het verkeer tegen. Beëindig je manouvre zo snel mogelijk gewoon. Niet memmen.
Het manouvre is toch al beëindigd. Inhalen op de snelweg bevat 2 manouvres. Van vak veranderen naar links, dan een stuk wat geen manouvre is terwijl je op het andere vak gewoon rechtdoor rijd, en dan een nieuw manouvre om terug een vak naar rechts te gaan.

Dus we moeten een verkeersovertreding begaan omdat jij geen geduld hebt? Omgekeerde wereld dit.

Dit vind ik de andere zijde van de medaille. Ja, ik kan me ook wel eens ergeren aan trager rijden dan toegelaten wanneer er geen reden voor is.

Maar dan reageren zoals die flikken, da's wel een paar bruggen te ver.

Het manouvre is toch al beëindigd. Inhalen op de snelweg bevat 2 manouvres. Van vak veranderen naar links, dan een stuk wat geen manouvre is terwijl je op het andere vak gewoon rechtdoor rijd, en dan een nieuw manouvre om terug een vak naar rechts te gaan.
Ja inderdaad en die hele beweging noemt men al eens een 'inhaalmanouvre'. En dat 'inhaalmanouvre' eindigt in deze context bij het terug invoegen. Het lijkt me toch wel duidelijk dat ik het zo bedoel hé...

Dus we moeten een verkeersovertreding begaan omdat jij geen geduld hebt? Omgekeerde wereld dit.
Neen, liefst ga jij gewoon rechts blijven ipv iedereen op te houden. En anders hou ik afstand, zoals ik al zei. Maar het blijft rete irritant en minstens even asociaal.

Dit vind ik de andere zijde van de medaille. Ja, ik kan me ook wel eens ergeren aan trager rijden dan toegelaten wanneer er geen reden voor is.

Maar dan reageren zoals die flikken, da's wel een paar bruggen te ver.
Dat is waar. Zwalpers en bumperklevers zijn even erg als de taffelaars.

Ondertussen zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat de politiewagen inmiddels heel snel komt aangereden
Ongeacht of die nu te snel reed of niet want dat kon hij blijkbaar niet inschatten

Ik zeg duidelijk dat hij heel snel komt aangereden. Ik zag dat hij te snel reed toen ik reeds op de linkerrijstrook reed. Hiervoor reed hij niet te snel, er reed een andere auto voor hem in eerste instantie die naar de rechterrijstrook ging, daarna zag ik mijn kans schoon om naar links te gaan.

Uiteindelijk boeit het ook niets, volgens u moet de snelste eerst en de brave sukkelaars die zich aan de snelheid houden moeten zich aanpassen.

Ik zeg duidelijk dat hij heel snel komt aangereden. Ik zag dat hij te snel reed toen ik reeds op de linkerrijstrook reed. Hiervoor reed hij niet te snel, er reed een andere auto voor hem in eerste instantie die naar de rechterrijstrook ging, daarna zag ik mijn kans schoon om naar links te gaan.

Uiteindelijk boeit het ook niets, volgens u moet de snelste eerst en de brave sukkelaars die zich aan de snelheid houden moeten zich aanpassen.
Absoluut niet. Maar als jij naar links wilt kijk je in je spiegel, komt er iemand snel af dan hou je even in (als jij 120 gaat en die voor je 115 is dat even gas lossen tenzij je ook al in zijn gat zit) en voeg je pas in als je dit veilig en zonder hinderen kan doen.

Iedereen hier die vraagt dat de tragere chauffeur rechts blijft hangen zodat de snellere effe voorbij kan: rijden jullie dan ook steeds correct rechts zodra het kan?
Ik rij correct rechts en mag dit vaak bekopen met:
1) achterlijke middenvakrijders voor mij
2) achterlijke middenvakrijders achter mij, die plots hun gaspedaal weten te vinden en mij tegen de volgende camion dichtrijden, zodat ik er weer achter kan.

Als ik op het middenvak rij en een inhalende camion in de verte spot én ik zie een linksplakkende, snellere wagen achter me , is de keuze snel gemaakt tegenwoordig. Als ik vermoed dat hij mij zal dichtrijden, zal ik zsm zachtjes aan mijn manoeuvre beginnen om die camion in te halen zodat hij toch achter mij zal zitten. Als je ze tijdig spot, kan je dit perfect doen zonder dat je ze geen voorrang verleent.
Zo moet ik niet steeds op de remmen voor een aso die vindt dat de regels voor hem niet gelden. Als die correct rechts had gereden, zat hij sowieso achter mij.

Ik ben niet de snelste om naar rechts te gaan.
Maar als er sneller echt sneller verkeer (die zich dus niet aan de max toegelaten snelheid houden) zie aankomen, dan ga ik wel naar rechts om deze door te laten.
Anderzijds zal ik ook wel even inhouden om een auto die rechts rijd en tijdig zijn pinker opzet om links in te voegen zodat hij zich niet vast rijd even tussen te laten.

Laatst bewerkt:
Iedereen hier die vraagt dat de tragere chauffeur rechts blijft hangen zodat de snellere effe voorbij kan: rijden jullie dan ook steeds correct rechts zodra het kan?
Ik rij correct rechts en mag dit vaak bekopen met:
1) achterlijke middenvakrijders voor mij
2) achterlijke middenvakrijders achter mij, die plots hun gaspedaal weten te vinden en mij tegen de volgende camion dichtrijden, zodat ik er weer achter kan.

Als ik op het middenvak rij en een inhalende camion in de verte spot én ik zie een linksplakkende, snellere wagen achter me , is de keuze snel gemaakt tegenwoordig. Als ik vermoed dat hij mij zal dichtrijden, zal ik zsm zachtjes aan mijn manoeuvre beginnen om die camion in te halen zodat hij toch achter mij zal zitten. Als je ze tijdig spot, kan je dit perfect doen zonder dat je ze geen voorrang verleent.
Zo moet ik niet steeds op de remmen voor een aso die vindt dat de regels voor hem niet gelden. Als die correct rechts had gereden, zat hij sowieso achter mij.
Ik rijd steevast rechts en ik irriteer me ook aan middenvaksrijders. Maar daarnaast maak ik er wel geen spel van om zo efficiënt mogelijk mensen links reglementair te blokkeren. Mijn focus blijft wel om gewoon te rijden op mijn manier en daarbij niemand te hinderen…

Absoluut niet. Maar als jij naar links wilt kijk je in je spiegel, komt er iemand snel af dan hou je even in (als jij 120 gaat en die voor je 115 is dat even gas lossen tenzij je ook al in zijn gat zit) en voeg je pas in als je dit veilig en zonder hinderen kan doen.

Op die manier verander je wel de situatie, @WalkingDead zegt dat de situatie niet zo was. Aangezien niemand anders van ons aanwezig was moeten we er dan vanuit gaan dat zijn versie van het verhaal klopt en daar heeft hij niets verkeerd gedaan. De politiewagen is sneller beginnen rijden nadat hij al links zat, daar kan hij niet op anticiperen.

Ik zie niet in waarom die Gene die reglementaire snelheid rijdt zou moeten gehinderd worden door mensen die perse sneller willen rijden. Die kunnen evengoed efkes gas lossen, terwijl de andere misschien een eind vast zit achter nen camion anders bv. Ik trek mij geen kloten aan van te rap rijders, zij willen rapper rijden, ik ben niet geacht rekening te houden met mensen die de regels niet volgen. En ik rijd 126 op teller.

Ik zie niet in waarom die Gene die reglementaire snelheid rijdt zou moeten gehinderd worden door mensen die perse sneller willen rijden. Die kunnen evengoed efkes gas lossen, terwijl de andere misschien een eind vast zit achter nen camion anders bv. Ik trek mij geen kloten aan van te rap rijders, zij willen rapper rijden, ik ben niet geacht rekening te houden met mensen die de regels niet volgen. En ik rijd 126 op teller.

Ja dit dus he.
Als je boven de snelheidslimiet wilt rijden op de snelweg, dan ben jij zelf degene die het probleem veroorzaakt (=dat jij achter iemand hangt die aan legale snelheid iemand anders aan het voorbij steken is).
@Oldschool_Chemist dat is extreem herkenbaar.

In België zijn we daar ook ongelofelijk asociaal in. Bv. in Zwitserland staan er stevige boetes op bumperkleven. In Duitsland kunnen ze daar om een of andere reden ook beter mee omgaan, zelfs op de autobahn. Daar kunt ge perfect iemand voorbijsteken aan 120 - als er dan iemand aan 150 afkomt zal die mooi vertragen en afstand houden tot ge voorbij zijt.

In Duitsland kunnen ze daar om een of andere reden ook beter mee omgaan, zelfs op de autobahn. Daar kunt ge perfect iemand voorbijsteken aan 120 - als er dan iemand aan 150 afkomt zal die mooi vertragen en afstand houden tot ge voorbij zijt.
Dat is toch ook al verleden tijd hoor. Duitsers rijden echt niet meer zoals ze vroeger reden, maar blijkbaar blijft de reputatie lang hangen.

Terug
Bovenaan