De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

"Meningen" als deze zouden eigenlijk banmateriaal mogen zijn. Fucking onzin zeg.

Populaire misvatting, maar dus effectief een misvatting. Dit is niet verboden.

De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :
op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;
op rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Staat hier toch dat het in geval van het filmpje niet van toepassing is? Of kijk ik nog ergens over?

De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :
op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

Staat hier toch dat het in geval van het filmpje niet van toepassing is? Of kijk ik nog ergens over?
Hier kan je meer info vinden over dit onderwerp:

Volledig artikel quoten:
16.6. Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, na zijn voornemen kenbaar gemaakt te hebben door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Wanneer er geen plaats is tussen 2 wagens is niet voldaan aan de voorwaarde om dit zonder bezwaar te doen, en kan je dus een tweede wagen inhalen.

Ik heb dit ooit ook eens gedaan maar weet niet of het in zelfde rijtje past.
Ik reed in een fietsstraat achter fietsers en auto achter mij in gat aan het plakken en wou me voorbij steken. De straat was nu niet heel breed. Ben dan toch ook wat opgeschoven zodat hij niet voorbij mij kon. Vond het toch onverantwoord op die plaats en in die omstandigheden om voorbij te steken…
Tja hierover kunnen de meningen verdeeld zijn. Mijn mening is van hem niet te verhinderen, als een ander een fout gaat maken, laat hem die fout maken, breng uzelf niet in gevaar. Maar aan de andere kant, mocht er tegenliggende fietsers afkomen, en de gatplakker ziet die niet (omdat je wagen zijn zicht op die fietsers blokkeert of iets anders), dan vind ik je actie wel verantwoord want anders bots ie tegen die fietsers.

Maar anders, door hem te blokkeren ben je eigenlijk voor agent aan het spelen, wat niet mag. Dus tja, tenzij er onvermijdelijk slachtoffers kunnen volgen, gewoon laten inhalen. Nooit een goed idee om een fout te maken simpelweg om te verhinderen dat iemand anders een fout maakt.

zoals aangehaald, tis duidelijk zone 50
ben niet zeker over het inhalen an sich, maar 2 auto's gelijktijdig inhalen is al verboden
Jongens toch. Weer zo'n urban legend die maar blijft hangen precies.
Tripleren =/= 2 auto's na elkaar inhalen he.

Edit: kzie net dat je het fout bent aangeleerd en het nu wel weet. Toch weer 1 er bij die wat meer regelgeving kent. :p

Tja hierover kunnen de meningen verdeeld zijn. Mijn mening is van hem niet te verhinderen, als een ander een fout gaat maken, laat hem die fout maken, breng uzelf niet in gevaar. Maar aan de andere kant, mocht er tegenliggende fietsers afkomen, en de gatplakker ziet die niet (omdat je wagen zijn zicht op die fietsers blokkeert of iets anders), dan vind ik je actie wel verantwoord want anders bots ie tegen die fietsers.

Maar anders, door hem te blokkeren ben je eigenlijk voor agent aan het spelen, wat niet mag. Dus tja, tenzij er onvermijdelijk slachtoffers kunnen volgen, gewoon laten inhalen. Nooit een goed idee om een fout te maken simpelweg om te verhinderen dat iemand anders een fout maakt.
In zo een geval is het een situatie die zich opbouwt. Had die wagen mij meteen voorbij gestoken had ik niet opgeschoven. Maar door het feit dat die al een hele tijd gatplakt en in mijn ogen mij dwingt om zelf een overtreding te begaan, ja dan lokte het dus mijn reactie nadien uit…

Was dus in een fietsstraat zone 30, maar goed je moet zelf niet voor agent spelen natuurlijk…

Hier ben jij toch in de fout ze, dat ziet er mij geen zone 70 uit. Logisch dat ze je de pas proberen af te snijden, zou ik ook doen in zo'n geval.
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd. Als je zo'n rechtvaardigheidsgevoel hebt, en het moest tot een ongeval komen, ga je dan ook eerlijk tegen de politie vertellen dat je de andere opzettelijk van de baan gereden hebt?

Hier ben jij toch in de fout ze, dat ziet er mij geen zone 70 uit. Logisch dat ze je de pas proberen af te snijden, zou ik ook doen in zo'n geval.
"Jij bent fout dus ik maak zelf nog een grotere fout om u er op te wijzen dat je een fout maakt".
Goeie mentaliteit vriend. @utolor. zat hier net nog af te steken over de mentaliteit van de Belgische chauffeur en dan lees je zoiets. :lol:

Jongens toch. Weer zo'n urban legend die maar blijft hangen precies.
Tripleren =/= 2 auto's na elkaar inhalen he.

Edit: kzie net dat je het fout bent aangeleerd en het nu wel weet. Toch weer 1 er bij die wat meer regelgeving kent. :p
ne mens kan altijd bijleren hé :)

Conclusie van dat filmpje: 't zijn allebei eikels in het verkeer. Eikel 1 omdat hij te snel rijdt en dan nog's poneert dat het zone 70 is (really?). De Yaris zou tot 30 afremmen bij een bord van 3.5 t. Net achter dat bord staat wel degelijk een snelheidsbeperking van zone 30. Dat iemand 30 rijdt in een zone 30 (ook al is het schoolvakantie) kan je die moeilijk kwalijk nemen he.

Eikel 2. Je snijdt niemand de pas af.

Case closed.

Godverdomme, die haalt mij hier in! Levensgevaarlijk! Ik zal hem de pas afsnijden en mogelijks een ongeluk veroorzaken.

Of wat gaat er dan precies in de hersenen om?

Gewoon even duidelijk maken dat hij de regels moet volgen? Lijkt me logisch en absoluut geen reden om dan nog eens een extra overtreding te gaan maken door ook nog eens op het fietspad te gaan rijden. :wtf: Is hij helemaal zot geworden?! Voor hetzelfde geld komt daar een kindje van op de oprit van zijn huis het fietspad opgereden.

Wat gaat er in iemand zijn hersenen om, om te denken dat hij EN zijn eigen regels mag uitvinden EN het recht heeft om daarnaar ook te handelen EN de rest van de wereld daarmee verplicht moet instemmen en laten gebeuren? Dat zou een leuke maatschappij worden.

Ik heb er bijvoorbeeld ook geen enkel probleem mee om iemand in de remmen te laten gaan als ik op de autostrade op het linkerrijvak wil inhalen tegen de maximum snelheid van 127 à 128 km/h. Neen, ook jij niet, flinke jongen met je stoere SUV of pick-up waarmee je denkt om mij te kunnen imponeren door in mijn gat te komen hangen. De kans is groot dat ik dan nog wat ga vertragen.

Conclusie van dat filmpje: 't zijn allebei eikels in het verkeer. Eikel 1 omdat hij te snel rijdt en dan nog's poneert dat het zone 70 is (really?). De Yaris zou tot 30 afremmen bij een bord van 3.5 t. Net achter dat bord staat wel degelijk een snelheidsbeperking van zone 30. Dat iemand 30 rijdt in een zone 30 (ook al is het schoolvakantie) kan je die moeilijk kwalijk nemen he.

Eikel 2. Je snijdt niemand de pas af.

Case closed.

Tja, de actie van "eikel" 2 is wel het rechtstreekse gevolg van eikel 1.

Eikel 1 is duidelijk de idioot en het gevaar op de baan, die dringend eens manieren moet leren en zijn rijbewijs opnieuw moet halen.

Tja, de actie van "eikel" 2 is wel het rechtstreekse gevolg van eikel 1.

Eikel 1 is duidelijk de idioot en het gevaar op de baan, die dringend eens manieren moet leren en zijn rijbewijs opnieuw moet halen.
Geldt net zo goed voor eikel 2 die zijn wagen gebruikt als een drukkingsmiddel. Een wagen als wapen gebruiken doe je niet.

Terug
Bovenaan