De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat is je doel, maar wat geeft jou het recht om hem te verbieden je in te halen of, nog erger, hem van de baan te rijden?

De pas afsnijden? Als daar niet mag ingehaald worden en daar zijn geen rijvakken op de baan getekend, dan mag je daar perfect rijden.

Het wordt pas "de pas afsnijden" omwille van een illegale inhaalactie. Dus wat moeten we doen? Overal en altijd anteciperen op een illegale actie? Dan kun je de baan niet meer op.

De pas afsnijden? Als daar niet mag ingehaald worden en daar zijn geen rijvakken op de baan getekend, dan mag je daar perfect rijden.

Het wordt pas "de pas afsnijden" omwille van een illegale inhaalactie. Dus wat moeten we doen? Overal en altijd anteciperen op een illegale actie? Dan kun je de baan niet meer op.
Er mag daar ingehaald worden, er is geen sprake van een illegale inhaalactie.
Dit is opzettelijk hinderen van iemand die je inhaalt, daar kan je toch niet omheen?

Tja, de actie van "eikel" 2 is wel het rechtstreekse gevolg van eikel 1.

Eikel 1 is duidelijk de idioot en het gevaar op de baan, die dringend eens manieren moet leren en zijn rijbewijs opnieuw moet halen.
Nee, de actie van "eikel" 2 is het rechtstreekse gevolg van zijn eigen daden. Niks anders.
Je bent namelijk een volwassene in het verkeer, waarbij je totaal en alleen verantwoordelijk bent voor wat jij achter het stuur doet.

Edit: en nee, daar mag je niet 'perfect' rijden, gewoon omdat er geen lijnen staan.

Laatst bewerkt:

De actie van de Yaris was duidelijk om die kerel een lesje te leren. De eene rijdt te hard, de andere snijdt de pas af. Zo klaar als een klontje wie hier het gevaarlijkste bezig is.

Ik heb je al vaker wereldvreemd bevonden maar deze slaagt toch alles. Volgens jou kan je daar dus perfect spookrijden en frontaal een tegenligger tegemoet rijden?

Mij hebben ze aangeleerd dat we in België rechts rijden en niet random een plekje op de baan kiezen.

Er mag daar ingehaald worden, er is geen sprake van een illegale inhaalactie.
Dit is opzettelijk hinderen van iemand die je inhaalt, daar kan je toch niet omheen?

Ook al is het puur omwille van overdreven snelheid, maar die inhaalactie blijft wel degelijk illegaal.

Dan is het niet verstandig om van uw lijn af te wijken, maar het echte gevaar wordt hier maar door één iemand gecreëerd en dat is diegene met de illegale inhaalactie.

Ook al is het puur omwille van overdreven snelheid, maar die inhaalactie blijft wel degelijk illegaal.

Dan is het niet verstandig om van uw lijn af te wijken, maar het echte gevaar wordt hier maar door één iemand gecreëerd en dat is diegene met de illegale inhaalactie.
Ik kan de snelheid nergens zien, dus ik kijk naar de acties. De inhaalactie is legaal, de uitwijkactie niet.
Dus die idioot die zijn stuur naar links trekt omdat er iemand hem inhaalt is hier de enige die een gevaarlijke situatie veroorzaakt.
Je bent zelf fervente fietser, dus ik vind het vreemd dat je diegene die een ander het fietspad op dwingt in zijn recht zou stellen. Dat is gewoon absurd. Laat diegene die inhaalt passeren en er is geen enkel gevaar, maar meneer wannabe-police gaat even iemand van de weg drukken. Ik vind het echt raar dat het gevaar hier verlegd wordt.

Ik heb je al vaker wereldvreemd bevonden maar deze slaagt toch alles. Volgens jou kan je daar dus perfect spookrijden en frontaal een tegenligger tegemoet rijden?

Mij hebben ze aangeleerd dat we in België rechts rijden en niet random een plekje op de baan kiezen.

Ik trek het wat op flessen; uiteraard is het niet verstandig om van uw lijn af te wijken. Maar de moraal van het verhaal moet toch zijn dat je niet kan gedwongen worden om te anteciperen op de illegale acties van anderen om de situatie veilig te houden. De verantwoordelijkheid daarvan ligt bij diegene met de illegale actie.

Zie ook mijn voorbeeld van het inhalen aan de maximum snelheid op het linker rijvak. Als ik begin in te halen aan de maximum toegelaten snelheid op het linkerrijvak, en daar komt achter ons iemand anders aan 200 km/h aangestoven. Ga je dan ook zeggen dat ik die achterliggende snelheidsduivel "van de baan rijd"?! Dat ik de gevaarlijke situatie creëer?

Zo zot eigenlijk dat je niet beseft hoe gevaarlijk die pipo bezig is die een beetje een inhaler gaat blokkeren.
En al helemaal als die effectief 70 zou rijden waar het blijkbaar een beetje verderop zone 30 wordt.
Dit kan je vergelijken met vuur met napalm bestrijden.

Beeld je in dat er daar een klein kind is op dat fietspad. En jij bent degene die er voor zorgde dat de inhaler op dat kind inreed.
Ga jij dan geen enkel schuldbesef hebben?
Want in mijn ogen ben jij 100% de schuldige.
Inhalen aan te hoge snelheid is één ding. Iemand bewust van de weg rijden is echt wel van een totale andere orde.

Ik trek het wat op flessen; uiteraard is het niet verstandig om van uw lijn af te wijken. Maar de moraal van het verhaal moet toch zijn dat je niet kan gedwongen worden om te anteciperen op de illegale acties van anderen om de situatie veilig te houden. De verantwoordelijkheid daarvan ligt bij diegene met de illegale actie.

Zie ook mijn voorbeeld van het inhalen aan de maximum snelheid op het linker rijvak. Als ik begin in te halen aan de maximum toegelaten snelheid op het linkerrijvak, en daar komt achter ons iemand anders aan 200 km/h aangestoven. Ga je dan ook zeggen dat ik die achterliggende snelheidsduivel "van de baan rijd"?! Dat ik de gevaarlijke situatie creëer?
Op de andere kant van de rijbaan rijden + gevaarlijk rijgedrag is een zwaardere overtreding dan mogelijk te snel rijden in de bebouwde kom.
Je doet trouwens of de tweede anticipeert op de illegale acties van de eerste om het veilig te houden: De tweede maakt het helemaal niet veiliger. Hij maakt het mìnder veilig. Wat als die voorbijsteker de controle verliest in de goot en een zwaar ongeluk krijgt?

Verder kun je nog scheve vergelijkingen maken tot je vierkant bent, op de verkeerde kant van de baan en roekeloos rijgedrag is een zware overtreding.

Ik kan de snelheid nergens zien, dus ik kijk naar de acties. De inhaalactie is legaal, de uitwijkactie niet.
Dus die idioot die zijn stuur naar links trekt omdat er iemand hem inhaalt is hier de enige die een gevaarlijke situatie veroorzaakt.
Je bent zelf fervente fietser, dus ik vind het vreemd dat je diegene die een ander het fietspad op dwingt in zijn recht zou stellen. Dat is gewoon absurd. Laat diegene die inhaalt passeren en er is geen enkel gevaar, maar meneer wannabe-police gaat even iemand van de weg drukken. Ik vind het echt raar dat het gevaar hier verlegd wordt.

Euh... Wie rijdt hier eigenlijk op het fietspad?

Stellen dat die ander hem op het fietspad "dwingt", dan ga je er vanuit dat het rempedaal ontbreekt bij de fietspadrijder ofzo? Hij had perfect kunnen remmen (zoals hij beter al eerder had gedaan zodat hij zich aan de snelheidslimieten hield) maar had daar geen goesting in. Hij was gefrustreerd en wou even tonen wie de stoerste was door koste wat kost de ander in te halen, en dat mag blijkbaar potentiële fietsdoden kosten door over het fietspad te rijden.

Als fietser ben ik de uitwijker dankbaar dat hij de andere auto's dwingt om de snelheidslimieten te respecteren. Als de politie het niet doet, dan maar op die manier.

Als fietser word je trouwens ook vaak als levende snelheidsremmer gebruikt voor auto's, maar als een auto als snelheidsremmer dient zijn we plots verbouwereerd?

Euh... Wie rijdt hier eigenlijk op het fietspad?

Stellen dat die ander hem op het fietspad "dwingt", dan ga je er vanuit dat het rempedaal ontbreekt bij de fietspadrijder ofzo? Hij had perfect kunnen remmen (zoals hij beter al eerder had gedaan zodat hij zich aan de snelheidslimieten hield) maar had daar geen goesting in. Hij was gefrustreerd en wou even tonen wie de stoerste was door koste wat kost de ander in te halen, en dat mag blijkbaar potentiële fietsdoden kosten door over het fietspad te rijden.

Als fietser ben ik de uitwijker dankbaar dat hij de andere auto's dwingt om de snelheidslimieten te respecteren. Als de politie het niet doet, dan maar op die manier.

Als fietser word je trouwens ook vaak als levende snelheidsremmer gebruikt voor auto's, maar als een auto als snelheidsremmer dient zijn we plots verbouwereerd?
Kom, ik ga meestal akkoord met je posts, maar dit is wel vrij absurd. Hij haalt nog steeds legaal in he, hoewel je dat al een paar keer illegaal noemde. De enige die hier gevaar creëert is diegene die zonder reden een ander van de baan drukt.

Je hoeft trouwens bij mij de fietser vs auto discussie niet op te starten, jaaaaaren met de fiets gaan werken, dus op dat punt begrijp ik je goed genoeg. En nu ook als automobilist zorg ik er steevast voor dat fietsers hun comfort hebben op banen die gedeeld moeten worden. Maar dit geval staat daar los van.

Zo zot eigenlijk dat je niet beseft hoe gevaarlijk die pipo bezig is die een beetje een inhaler gaat blokkeren.
En al helemaal als die effectief 70 zou rijden waar het blijkbaar een beetje verderop zone 30 wordt.
Dit kan je vergelijken met vuur met napalm bestrijden.

Beeld je in dat er daar een klein kind is op dat fietspad. En jij bent degene die er voor zorgde dat de inhaler op dat kind inreed.
Ga jij dan geen enkel schuldbesef hebben?
Want in mijn ogen ben jij 100% de schuldige.
Inhalen aan te hoge snelheid is één ding. Iemand bewust van de weg rijden is echt wel van een totale andere orde.

Lol. Remmen bestaan blijkbaar niet meer. Als je gefrustreerd iemand wil inhalen aan overdreven snelheid, dan mogen alle middelen daarvoor ingezet worden inclusief over het fietspad rijden en daar voor een enorm gevaar zorgen blijkbaar. Een gevaar die veel groter is dan de potentiële botsing tussen 2 auto's.

Lol. Remmen bestaan blijkbaar niet meer. Als je gefrustreerd iemand wil inhalen aan overdreven snelheid, dan mogen alle middelen daarvoor ingezet worden inclusief over het fietspad rijden en daar voor een enorm gevaar zorgen blijkbaar. Een gevaar die veel groter is dan de potentiële botsing tussen 2 auto's.
Ik hoop echt dat jij nooit in zo'n situatie komt dat jij mag beslissen of je het gevaar laat passeren, of dat je nog eens extra olie op het vuur gaat gooien.
Want ik vrees echt dat jij altijd voor dat tweede gaat kiezen.

Conclusie van dat filmpje: 't zijn allebei eikels in het verkeer. Eikel 1 omdat hij te snel rijdt en dan nog's poneert dat het zone 70 is (really?). De Yaris zou tot 30 afremmen bij een bord van 3.5 t. Net achter dat bord staat wel degelijk een snelheidsbeperking van zone 30. Dat iemand 30 rijdt in een zone 30 (ook al is het schoolvakantie) kan je die moeilijk kwalijk nemen he.

Eikel 2. Je snijdt niemand de pas af.

Case closed.
Dat stukje tekst dat hij schreef ging blijkbaar vooraf aan het filmpje, het ging dus niet over de feiten die in het filmpje te zien zijn.
Ik had immers enkele pagina's terug al hetzelfde gereageerd over die "zone 30" en die "3,5 ton" en kreeg toen het volgende antwoord
>>>>>
Het was nog voor waar het filmpje startte.

Hier

Niemand zegt mogen :rolleyes:

Ik heb er bijvoorbeeld ook geen enkel probleem mee om iemand in de remmen te laten gaan als ik op de autostrade op het linkerrijvak wil inhalen tegen de maximum snelheid van 127 à 128 km/h. Neen, ook jij niet, flinke jongen met je stoere SUV of pick-up waarmee je denkt om mij te kunnen imponeren door in mijn gat te komen hangen. De kans is groot dat ik dan nog wat ga vertragen.

Dit soort gedrag is dan ook gewoon EN verkeersagressie uitlokken EN zelf gevaarlijke situaties veroorzaken.
Als je dan toch perse de moraalridder wil uithangen, toef dan verder aan 127 tot je naar rechts kan maar opzettelijk brake checken is al even debiel gedrag als de gatplakker.

Ik heb er bijvoorbeeld ook geen enkel probleem mee om iemand in de remmen te laten gaan als ik op de autostrade op het linkerrijvak wil inhalen tegen de maximum snelheid van 127 à 128 km/h. Neen, ook jij niet, flinke jongen met je stoere SUV of pick-up waarmee je denkt om mij te kunnen imponeren door in mijn gat te komen hangen. De kans is groot dat ik dan nog wat ga vertragen.
Gij moogt enkel van rijvak wisselen en een manouvre uitvoeren als dit veilig kan en zonder iemand te hinderen
Dus dan zijt ge de eikel, dubbele eikel als ge dan nog eens wat gaat brakechecken.

Gewoon even duidelijk maken dat hij de regels moet volgen? Lijkt me logisch en absoluut geen reden om dan nog eens een extra overtreding te gaan maken door ook nog eens op het fietspad te gaan rijden. :wtf: Is hij helemaal zot geworden?! Voor hetzelfde geld komt daar een kindje van op de oprit van zijn huis het fietspad opgereden.

Wat gaat er in iemand zijn hersenen om, om te denken dat hij EN zijn eigen regels mag uitvinden EN het recht heeft om daarnaar ook te handelen EN de rest van de wereld daarmee verplicht moet instemmen en laten gebeuren? Dat zou een leuke maatschappij worden.

Hebt gij uw vrouw ooit in bed betrapt met een Range Rover ofzo? :unsure:

Ik zou het ook doen.
Dan ga ik maar dezelfde vraag stellen:
Als je zo'n rechtvaardigheidsgevoel hebt, en het moest tot een ongeval komen, ga je dan ook eerlijk tegen de politie vertellen dat je de andere opzettelijk van de baan gereden hebt?

Terug
Bovenaan