Ik ben juist, geen zorgen.Zonder locatie kunnen we niet beslissen of je juist bent he.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben juist, geen zorgen.Zonder locatie kunnen we niet beslissen of je juist bent he.![]()
Die voetgangers zeggen dat mss ook!Ik ben juist, geen zorgen.
30 meter verder passeerde ik een paal waar het sein voor fietsers op groen stond.Die voetgangers zeggen dat mss ook!
Amai ik gisteren op de ring in Antwerpen enfin ambulance kwam van een baan en ze moesten op de ring, gewoon voetgangers die (ok groen licht maar alsof dat dat boeit!) gewoon vollenbak nog oversteken tot er één madam dan toch op de eerste van twee rijvakken die ze over moest ineens verschoot en stopte. Dat scheelde niks of den ambulance had een ambulance kunnen bellen omdat ze zelf een mevrouw van haar sokken hadden gereden.Zag daarstraks een ambulance in de achtergrond afkomen op de E40. 4 rijstrokken en geen file of zo dus je zou denken dat moet vlot gaan. Zie je toch dat het keilang duurt vooraleer chauffeurs die op dezelfde rijstrook rijden aan de kant gaan. Het toppunt vond ik nog dat er dan nog twee chauffeurs waren die het dan presteren om van een andere rijkstrook naar de rijstrook te gaan waar de ambulance aan het rijden is.![]()
. Amai ik gisteren op de ring in Antwerpen enfin ambulance kwam van een baan en ze moesten op de ring, gewoon voetgangers die (ok groen licht maar alsof dat dat boeit!) gewoon vollenbak nog oversteken tot er één madam dan toch op de eerste van twee rijvakken die ze over moest ineens verschoot en stopte. Dat scheelde niks of den ambulance had een ambulance kunnen bellen omdat ze zelf een mevrouw van haar sokken hadden gereden.
Dan één mama met kleiner kindje op de fiets die al over waren van je moet ALTIJD stoppen voor de ambulance. Dat kindje dan van ja omdat die mogen verder rijden en de mama ja en stel je eens voor dat er iets met mij aan de hand is of met uw zus of met papa dan zou jij ook willen dat de ambulance snel kan rijden om snel bij ons te zijn he. Dat kindje begreep het. Puntjes gescoord ze mama.
En die andere die zouden verdekke zelf bijna is met iets moeten voorhebben genre stevig gevallen ofzo en op een ambulance moeten liggen wachten terwijl er andere mensen rustig hun weg verder zetten op de baan zodat de ambulance later komt dan strikt noodzakelijk.
.
: "Ik heb u daarnet bijna aangereden!"

We willen hier bewijzen zien! Google maps ons naar de juiste plaats30 meter verder passeerde ik een paal waar het sein voor fietsers op groen stond.
Is zo'n typische winkelstraat waar je tussen 10 en 18u niet mag fietsen, of enkel stapvoets. Maar het was 22u ofzo.
Swaghetti yolonaiseBaan op de ring waar je 70 mag. Bocht. Linkse vak is buitenkant bocht. Ik haal een dame in via het linkse vak. Mevrouw rijdt op het rechtse vak. Mevrouw kan haar bocht precies moeilijk inschatten en breekt uit naar buiten op mijn vak. Ik claxonneer. Mevrouw heeft geen flauw benul wat ze aan het doen is en heeft zelfs niet door dat ze net bijna een accident veroorzaakt heeft.
Mevrouw tuft op haar gemak verder. Yolo.

Volgens mij mogen zij dat wanneer zij aan de randvoorwaarden hieronder voldoen...Kleine vraag.
Ik rij daarstraks op een gewone weg (50km per uur)
In het begin hangt een bord (c15?) verboden voor fietsers en motorfietsen. (Zeer breed fietspad ernaast)
Uit de andere richting komt een groep van 15-20 wielertoeristen met erachter een volgwagen (type Ford transit) met zo'n bord erop van opgelet fietsers
Mijn vraag: mogen zij daar fietsen ?
Want op bv. De grote ring in Hasselt staan ook zo'n borden, kan me niet voorstellen dat ze daar ook mogen fietsen met zo'n volgwagen - alhoewel het daar weer 90 is ipv 50
Dit bord: https://www.verkeersbord.be/officie...voor-bestuurders-van-bromfietsen-en-fietsen/?Kleine vraag.
Ik rij daarstraks op een gewone weg (50km per uur)
In het begin hangt een bord (c15?) verboden voor fietsers en motorfietsen. (Zeer breed fietspad ernaast)
Uit de andere richting komt een groep van 15-20 wielertoeristen met erachter een volgwagen (type Ford transit) met zo'n bord erop van opgelet fietsers
Mijn vraag: mogen zij daar fietsen ?
Want op bv. De grote ring in Hasselt staan ook zo'n borden, kan me niet voorstellen dat ze daar ook mogen fietsen met zo'n volgwagen - alhoewel het daar weer 90 is ipv 50
Yup dat bord.Dit bord: https://www.verkeersbord.be/officie...voor-bestuurders-van-bromfietsen-en-fietsen/?
Mij lijkt het dat ze daar niet mogen fietsen, ook al beweeg je je in groep, dat maakt niets uit. Verbodsbord is verbodsbord.
Al die regels hebben niets met dat bord te maken.Volgens mij mogen zij dat wanneer zij aan de randvoorwaarden hieronder voldoen...
Artikel 43bis. Fietsers in groep
43bis.1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.
43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.
43bis.2.2. Zij mogen voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto; indien er slechts één begeleidende auto is, moet deze de groep volgen.
43bis.2.3. Indien deze groep vergezeld wordt door wegkapiteins, zijn de bepalingen van artikel 43bis3.3.1° en 2° van toepassing.
Ze blijven fietsers, dus mogen daar niet zijn.Yup dat bord.
Vroeg me dus af, beschouwen ze hen als fietser of al "voertuig"
Fietsers in groep hebben een apart statuut, ik ben daar dus niet zo zeker van.Ze blijven fietsers, dus mogen daar niet zijn.