De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

N2
Gisteren op deze weg bijna een ongeluk had.
Kaarsrecht, goede zichtbaarheid (max 70km/u)

Voor mij: 1 traktor aan 30km/u en 3 auto's
Geen enkele van die auto's maakt aanstalte om voorbij te steken dus ik pink en geef gas om ze allemaal in te halen.
Op het moment dat ik aan de 2e in de rij ben beslist de 1e achter de traktor om zich (zonder kijken blijkbaar) naar links te gooien voor mij

Aangezien ik aan het optrekken was ben ik zwaar in de remmen moeten gaan waarop ik dus claxoneer.
Als reactie gaat die gast voor mij nog eens ff op zijn rem tikken en claxoneren nr 2 en 3 ook op mij alsof ik de zot ben.

Enige wat je mij kan verwijten is dat ik wel boven de max snelheid zat om in te halen.
Wel allemaal in elkaars gat hangen, maar niet durven inhalen

1 voor 1 de kogel geven zo'n volk. Schuift die één ogenblik later naar links duwt hij mij gewoon richting die bomen langs de weg
Ik erger mij nu toch meer aan de opmerking “1 voor 1 de kogel geven zo’n volk” 🤨

Ik erger mij nu toch meer aan de opmerking “1 voor 1 de kogel geven zo’n volk” 🤨
Je hebt gelijk, eerst een waarschuwing, met een puntensysteem. Kaartje vol, dan pas de kogel!

Nee, ik denk dat soms ook wel eens impulsief, het is soms gewoon heel frustrerend om te zien hoe laks sommige mensen met de verkeersregels, en nog erger, met hun eigen en anderen hun veiligheid omgaan.

Opgelet. Als je dit kort 2 of 3 keer na elkaar doet en dichterbij komt (zelfde snelheid of licht versnellen), dan kan die bestuurder dat ervaren als een signaal dat jij die persoon niet toelaat om naar links te komen.
1x kort en niet meer dichterbij komen (gas lossen), dan zou het duidelijk moeten zijn dat je een toelating geeft aan die wagen om naar links te gaan.
Ik weet wel wat ik doe, ik heb ondertussen al meer dan 20 jaar mijn rijbewijs.
Het belangrijkste uit mijn bericht is trouwens wat er na die actie volgde. Plots naar links kolen wanneer ik al langs hem rij en dan even later nig eens een brakecheck ook.

Ik heb zonet de nieuwe regels voor het gebruik van het fietspad voor groepjes, de toestand van het fietspad …gelezen.

ik plaats daar heel grote vraagtekens bij, zowel over de veiligheid, de verantwoordelijkheid, de gevolgen - het lijkt zelfs deels een soort van excuus van de overheid voor de toestand van bepaalde fietspaden. Een gedrocht van een regelgeving mijn inziens.

Ik weet wel wat ik doe, ik heb ondertussen al meer dan 20 jaar mijn rijbewijs.
Het belangrijkste uit mijn bericht is trouwens wat er na die actie volgde. Plots naar links kolen wanneer ik al langs hem rij en dan even later nig eens een brakecheck ook.
Ik kom alleszins mensen met 20j rij ervaring tegen die erg geen snars van hebben begrepen. Dit terzijde.

Treintjes van camions met nog 2 meter tussen elkaar waardoor ge al minstens twee km op voorhand er mag gaan achter hangen aan 90km/h als ge ne afrit wil nemen. Zeker als ge er dan ene op het middelvak hebt die tegen 1km/h surplussnelheid aan het inhalen is.

Nu ja, ksnap het ook wel dat ze zo dicht op elkaar hangen, want anders smijten zich daar toch ook weer auto's tussen die dan vol in de remmen gaan omdat ze het last minute doen. Maar toch, ksnap niet dat die mannen zich zo veilig voelen als ge gewoon enkel de achterkant van de camion voor u ziet en voor de rest niks overzicht hebt.

Anyway, sowieso zouden ze daar wat neiger op mogen controleren, dat moet toch lukken met al die camera's. Plaats er nog eentje bij die de afstand meet tussen voertuigen.
En als we dan toch bezig zijn: verbied camions om in te halen tijdens de spitsuren. Helft van de files zijn gewoon doordat het een flessenhals vormt en iedereen moet remmen

Mensen die bij het weer van deze morgen (mistig, bij momenten hevige regen, beperkt zicht) het niet nodig vinden hun lichten op te zetten, en niet pinken bij het aansluiten van een file. da's toch echt zeggen dat ge wilt bijeen gereden worden door de eerste de beste camion?

Anyway, sowieso zouden ze daar wat neiger op mogen controleren, dat moet toch lukken met al die camera's. Plaats er nog eentje bij die de afstand meet tussen voertuigen.
met camera's zijt ge niet zoveel hoor, met al die buitenlandse camions.

En als we dan toch bezig zijn: verbied camions om in te halen tijdens de spitsuren. Helft van de files zijn gewoon doordat het een flessenhals vormt en iedereen moet remmen
Doet men op veel plaatsen, maar moet men het ook controleren. Op een stuk autostrade waar dit geldt, op voor mij 2x10minuten tijd, vandaag 7 vrachtwagens zien inhalen. En dat is dagelijkse kost.

Mensen die zich schuin parkeren op een plaats waar je duidelijk recht moet parkeren. Waarom doen ze dat? Ik zet me er dan altijd recht naast zodat ze zien dat het de bedoeling is dat je recht moet parkeren in plaats van schuin.

#firstworldproblems

Gisteren op een omleidingsweg waar ze op enkele plaatsen bloembakken hebben gezet om het verkeer er wat af te remmen. Ik kom bijna aan zo'n versmalling en het verkeersbord geeft aan dat ik daar voorrang heb. Er komt ene van de andere kant en die begint dan serieus gas bij te geven om toch nog net voor mijn neus er door te vliegen. Ongelooflijk want er was niemand achter mij. Ik heb nog redelijk hard moeten remmen.

En vanochtend aan het wandelen. Het was 8.15u en in een baantje zie ik een auto nogal traag en onzeker afkomen, raam open en achter het stuur zit een jong gastje met kap op. Net nadat hij mij gepasseerd is neem ik een serieuze wietgeur waar.
Serieus, in uw auto, om 8.15u 's ochtends. :angry:

Ik snap toch niet goed waarom ze hier op de E34 en R4 (zelzate/ertvelde/Rieme en verder) alle kruispunten gewoon gaan knippen. Dan moeten ze in zelzate een extra kruispunt maken (met een parallelbaan die 5 km rondrijden is) om elders er geen te hebben.
Omdat er te veel ongevallen gebeuren zeggen ze dan. Niet moeilijk als je ziet dat hier rood het nieuwe oranje is... Dat ze dat dan eens deftig bestraffen en controleren ook. Let op, verkeerslichten weg lijkt me goede zaak maar daar waar er plaats is, laat toch gewoon soms een af of op-rit. Ik kan mij toch voorstellen dat veel winkels etc daar van gaan afzien? Voor de bewoners idk. Je gaat van de resterende op-afritten een trechter maken in de bebouwde kom, hoe is dat dan veilig? Mensen moeten al omrijden en dan nog eens drukker -> nog meer gehaast rijden maar nu in BK.

Gisteren op een omleidingsweg waar ze op enkele plaatsen bloembakken hebben gezet om het verkeer er wat af te remmen. Ik kom bijna aan zo'n versmalling en het verkeersbord geeft aan dat ik daar voorrang heb. Er komt ene van de andere kant en die begint dan serieus gas bij te geven om toch nog net voor mijn neus er door te vliegen. Ongelooflijk want er was niemand achter mij. Ik heb nog redelijk hard moeten remmen.
Dat is het klote aan die belachelijke wegversmallingen en obstakels e.

Ze willen daarmee het verkeer afremmen, maar ze bereiken het tegenovergestelde. Mensen gaan gas bijgeven om zeker niet te moeten wachten. En ik ben daar ook schuldig aan, maar niet zoals in uw situatie natuurlijk. Maar als ik in de verte iemand zie afkomen geef ik gas bij om voorbij dat obstakel te zijn voor die (evt) moet vertragen/remmen.

En als het rustig is kan je er perfect aan een te hoge snelheid door vlammen.

Ik heb dan 100x liever verkeersdrempels. Dan kan je niet anders dan vertragen, maar kan je tenminste blijven rijden.
En wordt je niet op het tegenliggende vak gedwongen. Hoe f*cking absurd is het dat ze auto's uit 2 verschillende rijrichtingen op hetzelfde rijvak dwingen om de verkeersveiligheid te verhogen.

idd, ze hebben hier op een plek ook een 'proef'project met versmallingen gedaan. Trekt op niks. er gaan daar nog accidenten gebeuren & zoals je al zegt, sommigen gaan gewoon gas bijgeven... Met verkeersdrempels niet.

Ja, in mijn geval is het een baan die nu deel uitmaakt van een omleidingsweg. Normaal mag je er 70 en dat is nu verlaagd naar 50.

Mooi voorbeeld van wat oortjes teweeg kunnen brengen.
Oortjes in en openbare weg gaan niet samen ! Maar ja, het gaat over “zwakke” weggebruikers en dan wordt alles getolereerd.

want oortjes in maken dat ge ook blind zijt voor gesloten slagbomen. Das gewoon een zever excuus voor complete lak aan de verkeersregels hebben. Genoeg dove mensen die ook in staat zijn op een veilige manier met een auto/fiets te rijden trouwens.
Ik ga niet zeggen dat oortjes het niet onveiliger maken, maar ge moet het al verdorie wreed hard hebben staan om het geluidssignaal van een overweg niet te horen.

nu ja, maaltijdbezorger... als ge ziet hoe dat veel van die mannen rijden dan moet ge het niet ver zoeken: zelfs al had die geen oortjes in gehad zou die ongetwijfeld nog gewoon erdoor gereden zijn.

want oortjes in maken dat ge ook blind zijt voor gesloten slagbomen. Das gewoon een zever excuus voor complete lak aan de verkeersregels hebben. Genoeg dove mensen die ook in staat zijn op een veilige manier met een auto/fiets te rijden trouwens.
Ik ga niet zeggen dat oortjes het niet onveiliger maken, maar ge moet het al verdorie wreed hard hebben staan om het geluidssignaal van een overweg niet te horen.

nu ja, maaltijdbezorger... als ge ziet hoe dat veel van die mannen rijden dan moet ge het niet ver zoeken: zelfs al had die geen oortjes in gehad zou die ongetwijfeld nog gewoon erdoor gereden zijn.
Hij keek zelfs al naar de trein nog voor hij de spoorweg over reed, dus die was zich heel bewust van zijn actie hoor.

Ik dacht dat het algemeen was in België. Maar als er hier een overweg dicht is, dan maakt dat geen geluid meer. Dat is enkel wanneer de slagbomen dicht gaan.

Dus wat de oortjes ermee te maken heeft weet ik ook niet.

Zelf fiets ik ook met oortjes (het woon-werk traject). Ik hoor dan nog steeds meer in het verkeer dan ik in mijn auto zit of vroeger met de brommer.

Laatst bewerkt:
Hij keek zelfs al naar de trein nog voor hij de spoorweg over reed, dus die was zich heel bewust van zijn actie hoor.
Het beeld is aan de pixelachtige kant, maar ik zie hem pas kijken als hij al bijna met 1 wiel op het spoor komt. Dan is het al te laat om te stoppen.

Terug
Bovenaan