De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Nergens, een gewone auto heeft geen oliethermometer. Ge zit al in de duurdere sportwagens voor ge dat hebt.
Mijne Skoda Octavia combi (1.4) heeft dat zelfs. Mijn gt86 had dat dan weer niet. Daar kon ik via een odb adapter wel via torque op gsm de olietemperatuur aflezen. Die zat op zolder na een paar rondjes op 130 graden, dan was het tijd om in te houden maar de remmen waren dan ook
Tis nog wat erger geworden.

Reed terug naar huis van stageplek. Da's een kleine 10 minuten aan 50 km/u voor het grootste deel. Op die 10 minuten is de olietemperatuur naar 110 graden geschoten. Toen ik de motorkap opendeed, zag ik wat rook uitkomen. Wel geen branderige geur, denk niet dat er iets begon te branden. Zal vermoedelijk van de zeer warme olie komen.

Direct garage opnieuw gecontacteerd om te zeggen dat die afspraak eerder gaat moeten, ze denken dat het kan liggen aan de koelvloeistof (voor zover ik weet werd die niet warmer, enkel olietemperatuur viel keihard op).

Ze zeiden dat ik wel naar hen zal kunnen rijden, maar ben er toch niet gerust op... tis een half uur rijden op wegen van 50/70 per uur, met weinig plaatsen om me veilig aan de kant te zetten mocht er toch iets mislopen.

Zit hard te hopen dat het probleem opgelost kan worden en dat het niet te duur gaat zijn maar mijn geluk kennende ga ik voor minstens 1 van deze 2 mijn hoop zien wegvliegen. :angry:
Da's niet abnormaal denk ik. Misschien ergens een klein olielekje van een pakking. Hoeft niet altijd probleem te zijn. Als die olie dan toevallig op uw uitlaat zou druipen gaat het wel stinken en roken..

Kruispunt hier in de buurt.
Ik kom van onder en sla af naar rechts (en neem het rechts vak). (blauw)
Aan de overkant hebben ze gelijktijdig groen om naar de zelfde baan te draaien. (rood)

NKEtJl8.png

Sommige van die pipo's draaien dus af naar het rechtste vak ipv links op te rijden.
Vandaag had zelfs iemand het lef om hevig te faren omdat ik hem daar de pas afsnee???
Heb daar al een paar keer moeten uitwijken omdat ze mij zelfs niet gezien hebben.

Echt waar, zin om te stoppen en te vragen waarom hij zo imbeciel is.

Aan de overkant hebben ze gelijktijdig groen om naar de zelfde baan te draaien. (rood)

NKEtJl8.png

Sommige van die pipo's draaien dus af naar het rechtste vak ipv links op te rijden.
Vandaag had zelfs iemand het lef om hevig te faren omdat ik hem daar de pas afsnee???
Heb daar al een paar keer moeten uitwijken omdat ze mij zelfs niet gezien hebben.

Ik heb in een gelijkaardige situatie af en toe het omgekeerde voor.
Dat ik hier de rode ben, en dat ik (zoals het hoort) het linkse rijvak neem. Maar dat de blauwe ook naar het linkse vak komt ipv het rechtse.

NKEtJl8.png

Ongelooflijk hoe sommigen toch dat verkeersinzicht missen he.

Zoiets had ik vroeger ook regelmatig voor in Mechelen als ik de vesten wou oprijden. Alleen was het omgekeerd en was ik die rode. Ik stond dan bijvoorbeeld derde aan de lichten en die 2 voor mij bleven dan wachten tot aan de overkant iedereen weg was om dan ook dat rechtse vak op te draaien. Gevolg: ik stond dan nog eens voor dat rood licht. Maar ook sommigen, blauw dan, die erop draaien maar goed breed rijden en op het midden van de baan erop komen. Die bekeken mij dan ook alsof ik daar met een UFO landde als ik gewoon het linkervak kwam opgereden.
🤦‍♂️

edit: zo'n beetje wat @Waelvis dus al aanhaalde. :p

Hier in de buurt ook iets gelijkaardigs, alleen is het een T stuk, dus geen baan aan de linkse kant.
En de rode lijn wacht dan zelfs, ondanks het linkse vak vrij is. hatelijk als je daar achter staat.

Gaan fietsen... 2x auto die van de oprit kwam bijna mij omver. Dan camionette bocht kort afsneed, zat er ook bijna tegen.

Daarstraks bijna een akkefietje gehad met een paar fietsers.

Ik woon in een vrij smalle straat waar je amper elkaar kan passeren met de auto. Ik kom aan mijn oprit en ik zie in de verte drie fietsers afkomen. Ik zet ruim op voorhand mijn pinker op zodat zij dit kunnen zien dat ik hier moet afdraaien. Ik ga er dus vanuit dat zij wat snelheid minderen zodat ik zonder problemen mijn oprit kan oprijden. In plaats daarvan blijven zij koppig aan de kant van mijn oprit rijden zonder snelheid te minderen en dan gaan ze nog wat agressief gesticuleren dat ik opzij moet op het moment dat ze mij voorbijrijden :unsure: Vervolgens claxonneer ik terug in de reactie.

Iets daarna ga ik wandelen met mijn hond en passeer ik mijn buurman die het blijkbaar had gezien en zegt vervolgens: "die terroristen peizen toch ook altijd dat de baan alleen van hun is hé" :laugh:

Laatst bewerkt:
Daarstraks bijna een akkefietje gehad met een paar fietsers.

Ik woon in een vrij smalle straat waar je amper elkaar kan passeren met de auto. Ik kom aan mijn oprit en ik zie in de verte drie fietsers afkomen. Ik zet ruim op voorhand mijn pinker op zodat zij dit kunnen zien dat ik hier moet afdraaien. Ik ga er dus vanuit dat zij wat snelheid minderen zodat ik zonder problemen mijn oprit kan oprijden. In plaats daarvan blijven zij koppig aan de kant van mijn oprit rijden zonder snelheid te minderen en dan gaan ze nog wat agressief gesticuleren dat ik opzij moet op het moment dat ze mij voorbijrijden :unsure: Vervolgens claxonneer ik terug in de reactie.

Iets daarna ga ik wandelen met mijn hond en passeer ik mijn buurman die het blijkbaar had gezien en zegt vervolgens: "die terroristen peizen toch ook altijd dat de baan alleen van hun is hé" :laugh:

Euhm, misschien begrijp ik het verkeerd. Maar als jij hun rijvak kruist, waarom zouden ze u dan voorrang moeten verlenen? Als jij een maneuvre wilt uitvoeren, dan hoor je te wachten.

Waarom dat die fietsers dan gaan gesticuleren als je daar gewoon staat te wachten, dat snap ik dan ook wel niet. Behalve als je dan zelf niet helemaal rechts stond?

Kben niet helemaal mee.

Euhm, misschien begrijp ik het verkeerd. Maar als jij hun rijvak kruist, waarom zouden ze u dan voorrang moeten verlenen? Als jij een maneuvre wilt uitvoeren, dan hoor je te wachten.

Waarom dat die fietsers dan gaan gesticuleren als je daar gewoon staat te wachten, dat snap ik dan ook wel niet. Behalve als je dan zelf niet helemaal rechts stond?

Kben niet helemaal mee.
Zo begrijp ik het ook.

Kben niet helemaal mee.

Zo begrijp ik het ook.
Het is inderdaad wat moeilijk om deftig uit te leggen aan mensen die er niet bij waren.

Er zijn trouwens geen rijvakken, want het is gewoon één stuk asfalt dat iets breder is dan de gemiddelde auto. Als wij hier bijvoorbeeld een auto tegenkomen die ergens moet afdraaien, geven we die altijd voorrang in plaats van dat we eerst liggen sukkelen met het passeren.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat ze mij voorrang moeten geven, want ik stond in de eerste plaats gewoon te wachten om te kijken wat ze gingen doen. Stoppen ze of geven ze teken dat ze ik mag afdraaien, perfect. Minderen ze hun snelheid zodat ze mij eerst veilig passeren, ook goed. Maar om mij hier aan volle snelheid eerst rakelings te passeren en dan in combinatie met die gebaren erbij, neen dat sloeg werkelijk nergens op.

Gaan fietsen... 2x auto die van de oprit kwam bijna mij omver. Dan camionette bocht kort afsneed, zat er ook bijna tegen.
Ik vind anderzijds ook dat fietsers soms wel eens 2x mogen nadenken voor ze beginnen te brullen of op uw motorkap beginnen te slaan. Want soms is dat niet terecht.

Neem nu deze locatie

Een fietser kwam daar onlangs van links en ik sta daar dus te wachten op dat kruispunt (ik sta letterlijk stil).
Slaat die gast op mijn motorkap en hij brult zo luid dat ik hem kan horen: 'Heb je mij niet gezien schele aap!' :unsure:

Het antwoord is: NEEN. Dat is gewoon 100% onmogelijk he. Als autobestuurder mag je doen wat je wil, je ziet daar echt NIKS van links komen.
Dat is daar gewoon een blinde hoek en levensgevaarlijk.

Ik begrijp de frustraties van fietsers daar wel, maar dan moet de gemeente daar maar ne spiegel plaatsen aan de gevel.
Ok ik kan dat kruispunt vermijden dat is waar, maar dan nog is het slaan op de motorkap zinloos want ik zie die mens dus echt niet komen.

Hier een soortgelijk kruispunt maar daar hangt dus wél een spiegel. (wegens een paar heel zware ongelukken)

En de oprit van mijn nonkel en tante is ook heel slecht gemaakt. Als ik achteruit van die oprit eraf rijd, zie ik echt niks TOT het te laat is. Dat is daar één GROTE dode hoek. Je moet echt heel stil acheruitrijden en hopen dat een fietser jou eerst ziet en je ontwijkt of je zit er gewoon tegen.
Ja je kan achteruit hun oprit oprijden, MAAR dan krijg je weer getoeter en lichten van bestuurders, want het is daar enorm druk en vooraleer je achteruit hun oprit oprijdt, staan er al zeker 5 wagen te wachten en u uit te schijten. Alsook is er net naast hun woning een kruispunt dus ..

De oplossing is dat mijn nonkel daar dan staat en roept! GO! :tongue:

Alle ik wil maar zeggen: Als fietser heb je waarschijnlijk 99/100 gelijk dat je u ergert, maar NIET altijd. Soms is een oprit of een kruispunt gewoon heel slecht gemaakt en heb je gewoon blinde hoeken. Aan een oprit kan je dit nog oplossen maar aan een kruispunt met een dode hoek, als je helemaal alleen in de wagen zit ??? Mmm ... :support:

Laatst bewerkt:
Wat vergelijk gij nu appels en peren. Chelark wordt bijna 2 x aangereden met kans op zwaar letsel en gij begint over fietsers die roepen. Wat kunnen fietsers al anders doen als ze in een gevaarlijke situatie zitten.

Wat vergelijk gij nu appels en peren. Chelark wordt bijna 2 x aangereden met kans op zwaar letsel en gij begint over fietsers die roepen. Wat kunnen fietsers al anders doen als ze in een gevaarlijke situatie zitten.
Idd raar verhaal van bovenstaande. Nuja ook eens op de achterruit getikt van madam haren suv en kreeg toch vlug veel excuses...

Mss met het mindere voorjaar dat er minder gelet wordt op wielertoeristen? Enfin, ik anticipeer zoveel mogelijk.

En de oprit van mijn nonkel en tante is ook heel slecht gemaakt. Als ik achteruit van die oprit eraf rijd, zie ik echt niks TOT het te laat is. Dat is daar één GROTE dode hoek. Je moet echt heel stil acheruitrijden en hopen dat een fietser jou eerst ziet en je ontwijkt of je zit er gewoon tegen.
Ja je kan achteruit hun oprit oprijden, MAAR dan krijg je weer getoeter en lichten van bestuurders, want het is daar enorm druk en vooraleer je achteruit hun oprit oprijdt, staan er al zeker 5 wagen te wachten en u uit te schijten. Alsook is er net naast hun woning een kruispunt dus ..

Dat is bij ons ook zo. Zelf als we vooruit af onze oprit rijden zien we niets tot het te laat is.
Ook een heel drukke baan, maar ik rij altijd achteruit op onze oprit. De auto's achter mij moeten maar wachten of uitwijken. Kheb daar al dikwijls 5 minuten gestaan, pinker naar rechts en in achteruit.
Ik begin ook ruim op voorhand te pinken. 1/100 achter me heeft dan verkeersinzicht genoeg om afstand te houden zodat ik op m'n oprit kan. 99/100 dus niet. Maar slechts heel sporadisch toetert er eens iemand naar mij.

Wal 1x gehad dat er een lijnbus zo dicht in mijn gat kwam boren dat die na 10 minuten (ik overdrijf niet) zelf terug achteruit moest om me dan voorbij te kunnen. Er hadden ondertussen al enkele auto's hem en mij ingehaald.
Ook 1x een combi achter me die z'n zwaailichten aangezet had, maar wel net genoeg afstand hield. Toen ik dan op m'n oprit draaide kreeg ik een verontschuldigend gebaar van beide agenten.

Op de veerdienst Oostakker-Langerbrugge een kalf dat de handrem van haar auto niet opzet; veer vertrekt en haar auto bolt tegen die achter haar. Chauffeur van de auto erachter stapt uit en gaat er naar toe, madam was blijkbaar zo druk aan het bellen dat ze niet eens gevoeld had wat er gebeurde. 2 minuten later exact hetzelfde :wallbash:

Als je nog niet weet hoe een handrem werkt, misschien geen slecht gedacht van zelf te remmen nadat je al tegen een auto gebold bent? En dat rijbewijs van bij de cornflakes liefst ook wegsmijten als het kan...

Kwartiertje later vertrokken en dan zit ik volop tussen de fietsers, vooral schoolgaande jeugd, maar ook veel volwassenen. Als ik die zie rijden, dan vind ik dat de cijfers qua verkeersongevallen nog meevallen. Voorrang van rechts kennen ze niet, mooi rechts houden ook niet.

Ik vind anderzijds ook dat fietsers soms wel eens 2x mogen nadenken voor ze beginnen te brullen of op uw motorkap beginnen te slaan. Want soms is dat niet terecht.

Neem nu deze locatie

Een fietser kwam daar onlangs van links en ik sta daar dus te wachten op dat kruispunt (ik sta letterlijk stil).
Slaat die gast op mijn motorkap en hij brult zo luid dat ik hem kan horen: 'Heb je mij niet gezien schele aap!' :unsure:

Het antwoord is: NEEN. Dat is gewoon 100% onmogelijk he. Als autobestuurder mag je doen wat je wil, je ziet daar echt NIKS van links komen.
Dat is daar gewoon een blinde hoek en levensgevaarlijk.

Ik begrijp de frustraties van fietsers daar wel, maar dan moet de gemeente daar maar ne spiegel plaatsen aan de gevel.
Ok ik kan dat kruispunt vermijden dat is waar, maar dan nog is het slaan op de motorkap zinloos want ik zie die mens dus echt niet komen.

Hier een soortgelijk kruispunt maar daar hangt dus wél een spiegel. (wegens een paar heel zware ongelukken)
Nu, op die spiegel in de schaliehoevestraat, zie je imo ook echt niet veel. Daar moet ik echt enorm op focussen om te zien of er nu iets af komt of niet.

Maar inderdaad, je kan u als fietser ergeren aan de infrastructuur, maar met een heel klein beetje verkeersinzicht weet je ook dat een autobestuurder daar onmogelijk iets kan zien.

Terug
Bovenaan