De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

De Sora, omdat het écht geen hol kost om dat te veranderen.
De Red, omdat kleine sprongetjes wel écht handig zijn in Zwift. Het gebrek aan range wordt toch weggewerkt doordat je uw realism setting kan verlagen

Challenger: Zwift Cog + click. Nooit meer miserie met wisselen van fietsen, afstellen, doorschieten, lawaaiige drivetrains.
Ik wil liever niet gebonden zijn aan Zwift.

Stel dat ik voor de Red kies, dan koop ik gewoon een 10 speed 11-23 cassette erbij en dan ben ik gesteld?

Ik wil liever niet gebonden zijn aan Zwift.

Stel dat ik voor de Red kies, dan koop ik gewoon een 10 speed 11-23 cassette erbij en dan ben ik gesteld?
yes. 10 speed SRAM is 100% compatible met HG bodies en Shimano/KMC kettingen.

Maar doe je portefeuille een plezier en koop een cheapo 10-speed cassette. Op de rollen is de slijtage nagenoeg nihil en het gewicht maakt ook niet uit

Lang verhaal kort: kan ik bijvoorbeeld favero assioma duo kopen voor mijn fiets die ik zowel buiten als binnen gebruik en connecteren met zwift als power source en mijn indoortrainer enkel gebruiken als controlable om de weerstand te regelen? Kan ik dan nog in ERG rijden?

Naar stilaan jaarlijkse traditie pols ik eens of er mensen geïnteresseerd zijn om tijdens de wintermaanden de TTT te rijden in de WTRL competitie (donderdagavond). Kwestie van tijdens de wintermaanden een doel te hebben om voor te blijven trainen!
Voor onze eigen ploeg zijn we op zoek naar de betere B's (>3,8w/kg) of A's. We hebben ploegen van D tot A, dus als je het wel ziet zitten om TTT's te rijden en bijvoorbeeld 3,2w/kg trapt kan ik je ook wel aan een team helpen.

Ik wil wel meedoen! :)

Lang verhaal kort: kan ik bijvoorbeeld favero assioma duo kopen voor mijn fiets die ik zowel buiten als binnen gebruik en connecteren met zwift als power source en mijn indoortrainer enkel gebruiken als controlable om de weerstand te regelen? Kan ik dan nog in ERG rijden?
Kan ja.
Maar waarom zou je dat willen doen?

Kan ja.
Maar waarom zou je dat willen doen?
Ik vertouw mijn Chinese trainer niet echt meer en ik ben van plan om favero's te kopen en als tussenoplossing ze misschien even als powerbron te gebruiken op mijn trainer of op zijn minste toch eens als dual meter te gebruiken of te zien wat mijn trainer goed of verkeerd doet.

Ik ben pas weer een half jaar aan het fietsen maar wil deze winter wel blijven fietsen.
Aangezien MTB me totaal niet trekt denk ik er toch aan om een smart trainer aan te schaffen.
Dus die Zwift Ride heeft mijn interesse wel om eerlijk te zijn.
Ik ga daar eens wat reviews van bekijken op YouTube

Vandaag reed @Thaiko voor het eerst mee in onze ploegentijdrit. Hij vond het niet nodig met de tijdritfiets te komen, heeft ons toch een beetje onderschat 🤣😝

Ik wil een platform op wielen maken voor mijn indoortrainer. Kan ik het altijd opzij rollen aangezien de ruimte wat polyvalenter wordt.

Iemand ervaring mee? Ik dacht aan een.eenviudige 22mm multiplex plaat en vijf deftige wielen. Wil checken dat ik niks mis gezien de krachten die we kunnen uitoefenen.

Ik wil een platform op wielen maken voor mijn indoortrainer. Kan ik het altijd opzij rollen aangezien de ruimte wat polyvalenter wordt.

Iemand ervaring mee? Ik dacht aan een.eenviudige 22mm multiplex plaat en vijf deftige wielen. Wil checken dat ik niks mis gezien de krachten die we kunnen uitoefenen.
Maak er meteen een rockerplate van!

Als je gaat tillen op 4 wielen, gaat dat wel veel bewegen vrees ik. Zelfs met de rem op die kleine wielen gaat dat redelijk veel heen en weer bewegen.
Een alternatief lijkt me op te werken met een multiplex of OSB-plaat en op de 4 hoeken 4 balkes te monteren omhoog, en daar dergelijke wielen op te zetten: https://www.vevor.nl/stem-caster-c_...ucCAoxbULySCc325KFUEg1ehuB3jLptYaArdzEALw_wcB

Voordeel is dat ge dan tijdens het rijden steunt op de volledige plaat, maar voor te verplaatsen dan de plaat tilt op de 4 wielen. Aan de onderkant van die plaat kunt ge dan nog een isomo-beschermlaag aanbrengen om de vloer te beschermen.

Ik zou de zwift ride kopen moest ik 2 profielen kunnen hebben op mijn account, 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw..
Echt eikelgedrag van Zwift dat ze dat niet toelaten, ge moet elk een eigen account hebben. 20per maand per account vind ik een beetje van de pot gerukt.

Als je gaat tillen op 4 wielen, gaat dat wel veel bewegen vrees ik. Zelfs met de rem op die kleine wielen gaat dat redelijk veel heen en weer bewegen.
Een alternatief lijkt me op te werken met een multiplex of OSB-plaat en op de 4 hoeken 4 balkes te monteren omhoog, en daar dergelijke wielen op te zetten: https://www.vevor.nl/stem-caster-c_...ucCAoxbULySCc325KFUEg1ehuB3jLptYaArdzEALw_wcB

Voordeel is dat ge dan tijdens het rijden steunt op de volledige plaat, maar voor te verplaatsen dan de plaat tilt op de 4 wielen. Aan de onderkant van die plaat kunt ge dan nog een isomo-beschermlaag aanbrengen om de vloer te beschermen.
Bedank voor de tip, maar ik begrijp absoluut niet wat je bedoelt. Hoe kan hij nu steunen op de plaat en toch rolbaar zijn met wielen? Ik begrijp maw niet wat je bedoelt :(

Terug
Bovenaan