De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Volgens mij wel 100€ duurder geworden? Zwift zelf zet de waarde van een voucher voor 1 jaar Zwift op 150€... Dus je wint er wel bij...
Je moet er wel rekening mee houden dat je 4 maanden in een jaar weinig tot niet binnen zult rijden. Dus of je dan nog zoveel winst maakt…

Je moet er wel rekening mee houden dat je 4 maanden in een jaar weinig tot niet binnen zult rijden. Dus of je dan nog zoveel winst maakt…

Ik laat mijn abo sowieso het hele jaar doorlopen, deze zomer met het slechte weer sowieso elke maand wel op de rollen gezeten eigenlijk... In de winter is het natuurlijk een pak meer...

Hangt toch van je profiel af en van het weer? Ik heb al bijna heel het jaar mijn Zwift abo lopen. Buiten feb/maart omdat ik in de lappenmand lag. Met het weer in juli/augustus heb ik best veel binnen gereden.

Hangt toch van je profiel af en van het weer? Ik heb al bijna heel het jaar mijn Zwift abo lopen. Buiten feb/maart omdat ik in de lappenmand lag. Met het weer in juli/augustus heb ik best veel binnen gereden.
Maar goed ja wat is veel? :P

Ik heb ook enkele keren binnen gereden, maar hoop dat het volgend jaar toch anders is hoor :P

Al 2 jaar op een rij mijn abonnement stop gezet ergens half mei en nu weer beginnen eind september begin oktober afhankelijk van het weer. Iedere maand gebruik ik de gratis 25km. Als je Road to sky rijdt ben je dan ook al even zoet.

Maar goed ja wat is veel? :p

Ik heb ook enkele keren binnen gereden, maar hoop dat het volgend jaar toch anders is hoor :p
Aangezien je geen Zwift abo voor een dag kan nemen maar telkens een volledige maand maakt dat weinig uit. Ik heb mij vroeger nog bezig gehouden van in off season dat abo telkens stop te zetten zodat ik er links en rechts toch al eens een aantal dagen kan afpitsen maar dat is mij de moeite niet meer waard tbh :p

Zijn hier mensen die al ervaring hebben met mywhoosh? Ben echt aan het overwegen zwift te cancellen en gratis te genieten van die app. Ik doe nooit mee aan crits, group rides, evenementen, … Ik gebruik zwift enkel om gestructereerd mijn workouts te kunnen doen. Dat kan ik volgens mij met mywhoosh ook?

Zijn hier mensen die al ervaring hebben met mywhoosh? Ben echt aan het overwegen zwift te cancellen en gratis te genieten van die app. Ik doe nooit mee aan crits, group rides, evenementen, … Ik gebruik zwift enkel om gestructereerd mijn workouts te kunnen doen. Dat kan ik volgens mij met mywhoosh ook?
Ik heb het geprobeerd.
Na 15gb download tot de constatatie gekomen dat mijn laptop te licht is om het goed te draaien. Met 20 FPS ben ik niet veel.

Ik heb recent mijn Zwift abbonement na 4 jaar stopgezet en MyWhoosh een kans gegeven.
Pros:
* gratis
* visueel beter
* workout UI vind ik iets overzichtelijker

Cons:
* minder workouts en plans dan op Zwift
* ook racen en group rides zijn minder populair

Screenshot van tijdens een workout:

NXjAm1LMJ8V-F_pRPlgKFkosA8YV5mS6N7sFcQTBbJw-2048x1076.jpg

Ik heb het geprobeerd.
Na 15gb download tot de constatatie gekomen dat mijn laptop te licht is om het goed te draaien. Met 20 FPS ben ik niet veel.
Da's de grote kracht, maar tegelijk ook de achilleshiel van Zwift, dat het vloeiend op heel veel platformen draait. Maar dat houdt hen tegen om de gfx een boost te geven.

'k Ga ook eens die Mywhoosh proberen. Al ga ik niet ontkennen dat wanneer ik niet heel veel zin heb om te trainen, maar dan Zwift opstart en zie dat er duizenden andere zotten aan het rijden zijn, het mij over de streep kan trekken om toch te trainen. Als die Whoosh een beetje sterieler is... Maar 't gratis, allez, de arabieren geven het ons.

Da's de grote kracht, maar tegelijk ook de achilleshiel van Zwift, dat het vloeiend op heel veel platformen draait. Maar dat houdt hen tegen om de gfx een boost te geven.
De vraag is natuurlijk: hoe groot is con van die 'mindere gfx' VS de pro van de instapdrempel kwa hardware zo laag te houden? Ik denk dat het voordeel veel zwaarder doorweegt dan het nadeel.
Eerlijk gezegd vind ik Zwift grafisch meer dan goed genoeg, de extra details die je in MyWoosh dan wel ziet hebben voor mij zeer weinig toegevoegde waarde. Ik draai Zwift zelf op mijn laptop maar ik denk ook dat er een zeer significant deel van de userbase Zwift op AppleTV draait. Dat maakt de instapdrempel ook relatief laag... ~€150 en dan een el cheapo PC scherm en je bent er. Als je een beetje uit kijkt heb je voor €250 dus gewoon een dedicated setup, dat wordt met een grafisch betere game misschien toch iets moeilijker. De volgende generatie AppleTV 4k die in 2024 op de markt komt gaat naar verluid zelfs nog minder kosten dat de huidige 3rd generatie.

MyWhoosh ziet er zeker goed uit, maar mijn basic ipadje gaat wss harder zweten dan ik...
Haha, hier dus ook. Net een uurtje gebold en regelmatig 15FPS en nooit boven de 25FPS op een verouderde PC.

Verder ook jammer dat er in workout mode niemand te zien is? Ofwel was er gewoon niemand aan het rijden.

Heb België - Kluisbergen gereden. Heb toch heel weinig landmarks gezien die mij daaraan doen denken... Dus, ga het misschien wel blijven gebruiken omdat het gratis is en ik 95% workouts doe. Dan is €15/maand duur voor Zwift.

Haha, hier dus ook. Net een uurtje gebold en regelmatig 15FPS en nooit boven de 25FPS op een verouderde PC.

Sorry maar als ik naar iets met 15 FPS moet kijken dan hou ik dat geen half uur vol. Dan ben ik niet ziek van het trainen maar van naar mijn scherm te kijken.

Op mijn iPad draait zwift gewoon steady 30 FPS, af en toe eens een drop naar pakweg 25 maar dat is heel sporadisch.
Dat is aangenaam.
Op mijn dedicated PC met de TV is dat 60 FPS en dat is ook aangenaam. Dat is beide niet aan de hoogste grafische kwaliteit, maar goed dat stoort mij binnen zwift echt niet.

Wat is nu eigenlijk de beste prijs/kwaliteit smart trainer die er beschikbaar is ?
Heb nu een paar keer de Elite Direto XR-T zien voorbij komen voor 520 euro maar dit zou een oudere trainer zijn volgens eerdere berichten hier ? Als ik zo de specs bekijk zou deze toch een maximaal vermogen van 2300 Watt en gesimuleerde hellingshoek van 24% hebben wat bij de top van de trainers zit. Als betere optie werd de Wahoo Kickr Core voorgesteld ondat dit een nieuwere trainer is met een max vermogen van 1800 Watt en gesimuleerde hellingshoek van Max 16%. Deze kost 599. Wat maakt de Core dan een betere trainer ? Want overal zetten ze de XR-T bij het topsegment en de Kickr Core bij het middensegment van de trainers.

Is het omdat er maar 1 simultane bluetooth verbinding beschikbaar is ? Wat zijn de nadelen hiervan in de praktijk ? De Neo 2T welke als beste trainer naar voren komt heeft ook maar 1 Bluetooth verbinding.

De meeste trainers in het midden segment kunnen hellingspercentages aan van 16%. In Belgie heb je zelfs een aantal hellingen die steiler zijn. Ook in Zwift toch ? Wil gewoon dat mijn trainer deze hellingen correct kan weergeven, als ik er dan niet op geraak dan zal ik harder moeten trainen :D

Terug
Bovenaan