De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ook vraagje hierover. Kan je met de join app in Android nu al rechtstreeks uw trainer aansturen (kickt core in mijn geval)?
Via ios zou dit al lang lukken via bluetooth. En Android zou 'snel volgen' volgens die aankondiging, maar iets concreet vind ik daar nergens van terug.

Zou zwift deze winter ook wel eens willen vervangen door join. Heb geen combinatie nodig, tijdens training kijk ik wel gewoon wat series of sport en koersen doe ik niet.
Ja, dat werkt ondertussen.

Ik heb al even rondgekeken om de Join.cc website en in dit topic ook even gezocht, maar ik kan het antwoord niet direct vinden (of ik zoek slecht :unsure: ).

Ik heb een Tacx Neo 2 en zou dit jaar eens graag Join proberen in de winter (stomme podcast heeft me daar zin in doen krijgen). Nu is mijn vraag, kan ik Join combineren met Zwift en hoe krijg ik het gemakkelijkste de trainingen van Join in Zwift?
Herkent Join die trainingen als je die hebt gedaan zonder zo'n echte training te doen (bv. uw intervallen doen in vrij rond touren)?

Ofwel moet ik een Zwift trainingsplan starten, al weet ik ook niet wat ik daar moet kiezen :unsure:
Het makkelijkste is de trainer aansturen met de join app zelf. Werkt echt magnifiek goed, maar het is weinig interactief natuurlijk.
Tweede optie is training export naar TrainingPeaks, die komt dan op vandaag te staan en binnen zwift zie je dan bij trainingen onder TrainingPeaks deze staan.
Laatste optie is .zwo aanvragen en in de workout folder op uw pc zetten.

Maar concreet ja dat werkt perfect samen met zwift en het is ook wat ik al lange tijd doe (maar dat wist je misschien wel al? :unsure:).
En het is niet de podcast die u zin moet doen krijgen, het zijn de gains die je gaat maken die u zin moeten doen krijgen ;)

Indien je toch beide abonnement hebt en het om de 'stats' te doen is, kan je ook op toestel 1 Join runnen in ERG gekoppeld met de trainer, en dan op toestel 2 Zwift draaien en louter de power van de trainer uitlezen.

Indien je toch beide abonnement hebt en het om de 'stats' te doen is, kan je ook op toestel 1 Join runnen in ERG gekoppeld met de trainer, en dan op toestel 2 Zwift draaien en louter de power van de trainer uitlezen.
Dat lukt enkel bij een trainer die meerdere verbindingen via Bluetooth mogelijk maakt.
Mijn suito kan dat niet en de neo kan dat ook niet.
Of één verbinding moet via ANT verlopen. Maar dan moet je een smartphone hebben die dat ondersteund of een ANT-dongle hebben.

Maar als je de trainingspeaks methode gebruikt dan is dat werkelijk 2 tikken en uw training zit ook in zwift.

Dat lukt enkel bij een trainer die meerdere verbindingen via Bluetooth mogelijk maakt.
Mijn suito kan dat niet en de neo kan dat ook niet.
Of één verbinding moet via ANT verlopen. Maar dan moet je een smartphone hebben die dat ondersteund of een ANT-dongle hebben.

Maar als je de trainingspeaks methode gebruikt dan is dat werkelijk 2 tikken en uw training zit ook in zwift.
Of je runt Join op Garmin (2seconden werk) via ANT+ en zwift via buetooth op tablet/phone/...

Dus dat is dan eigenlijk identiek aan de werking/methode van Trainerroad?
Jep, gewoon een zeer droge app waar je de cijfertjes kan aflezen die je (hopelijk) aan het trappen bent. Alleszins de heilige graal voor mij als 'blokjesfietser'. Voordeel van die methode in de Join App is dan vooral dat je niet nog een andere third party moet gebruiken. Eén app en een smart trainer en je bent vertrokken.

Jep, gewoon een zeer droge app waar je de cijfertjes kan aflezen die je (hopelijk) aan het trappen bent. Alleszins de heilige graal voor mij als 'blokjesfietser'. Voordeel van die methode in de Join App is dan vooral dat je niet nog een andere third party moet gebruiken. Eén app en een smart trainer en je bent vertrokken.
Dat is toch ook zo bij bv. Trainerroad/MyWhoosh/Zwift/...?

Dus dat is dan eigenlijk identiek aan de werking/methode van Trainerroad?
Ja qua uitzicht in de workout is dat identiek ja.
Natuurlijk het is een mobile app en dus geoptimaliseerd voor een klein schermpje. Dus geen grafiek maar onderaan komen steeds de blokken die je moet doen met de bijhorende kleur, net zoals bij de workout zelf in de agenda.

Grappig wel dat als je trainerroad opzoekt de bovenste hit is “trainerroad? Join cycling app”, een add voor join dus :P
Dat is toch ook zo bij bv. Trainerroad/MyWhoosh/Zwift/...?
Bij mywhoosh en zwift heb je nog dat interactieve waarbij je een route kan rijden en naar een rijdend mannetje kan kijken. Bij join en trainerroad is het zuiver uw data tonen en wat nu uw blok is en wat uw volgende blokken zijn.

Maar bij join is het vooral een feature om gewoon snel en vlot uw training te doen. Join is in de eerste plaats een app die u een trainingsschema voorschrijft.

Bij mywhoosh en zwift heb je nog dat interactieve waarbij je een route kan rijden en naar een rijdend mannetje kan kijken. Bij join en trainerroad is het zuiver uw data tonen en wat nu uw blok is en wat uw volgende blokken zijn.
Als je in ERG-mode rijdt is er niks interactief aan. Je kan evengoed een film opzetten van een man die de Mont-Ventoux op rijdt in real life, even irrelevant.

Als je in ERG-mode rijdt is er niks interactief aan. Je kan evengoed een film opzetten van een man die de Mont-Ventoux op rijdt in real life, even irrelevant.
Uw karakter gaat sneller en trager rijden navenant het parcours of uw wattage verandert :P
Maar voor de rest klopt het wat je zegt. Voordeel aan uw blokjes in zwift af en toe te doen is dat uw waardes meetellen voor uw race level te bepalen, zo hou je deze toch wat op peil als je lange tijd geen wedstrijden doet.
Of interessant om al eens een parcours te verkennen in ERG voor een wedstrijd.

Het is een keuze die je zelf moet maken. Voor mij is het ofwel zwift ofwel de join workout player.
Via de edge vind ik persoonlijk toch net iets te omslachtig en minder goed dan de workout player qua opvolgen van waardes.

Ja qua uitzicht in de workout is dat identiek ja.
Natuurlijk het is een mobile app en dus geoptimaliseerd voor een klein schermpje. Dus geen grafiek maar onderaan komen steeds de blokken die je moet doen met de bijhorende kleur, net zoals bij de workout zelf in de agenda.

Grappig wel dat als je trainerroad opzoekt de bovenste hit is “trainerroad? Join cycling app”, een add voor join dus :p

Maar bij join is het vooral een feature om gewoon snel en vlot uw training te doen. Join is in de eerste plaats een app die u een trainingsschema voorschrijft.
Mijn punt is is der het onderstaande in bold niet waar is.

En schrik je daar hard van?
Je hebt zwift dat razend populair is, mywhoosh is gratis en haalt nog niet een fractie van de gebruikers.
Als RGT dan vergelijkbare prijzen als zwift vraagt en experience als mywhoosh levert dan is de reden dat weinig mensen het gebruiken wel logisch.
Ik vond het al heel vreemd dat ze dat kochten... RGT bestond al jaren en kwam niet van de grond. Ook al was bijna alles gratis.

Wahoo koopt dat en maakt het betalend. Vreemd business plan...

Ik vond het al heel vreemd dat ze dat kochten... RGT bestond al jaren en kwam niet van de grond. Ook al was bijna alles gratis.

Wahoo koopt dat en maakt het betalend. Vreemd business plan...
Ze hebben dat gekocht toen ze door de COVID boom in het geld zwommen. Ze hebben dus gewoon onderschat hoeveel het kost om dat draaiende te houden

Maar het is wel waar.
Je kan toch ook gewoon voorgekauwde gestructureerde workouts doen in Zwift? “1 app en je bent vertrokken”. Geen verschil met bv. Join of TR..

Los van het feit dat ik persoonlijk ook gewoon balkjes verkies ipv balkjes + virtuele wereld hoor.

Je kan toch ook gewoon voorgekauwde gestructureerde workouts doen in Zwift? “1 app en je bent vertrokken”. Geen verschil met bv. Join of TR..

Los van het feit dat ik persoonlijk ook gewoon balkjes verkies ipv balkjes + virtuele wereld hoor.
Ja maar…
Join is een programma dat u een dynamisch trainingsschema geeft en dus allerlei parameters gaat gebruiken om te bepalen welke training je juist moet doen.
En met dat schema behaal je bepaalde doelstellingen, maar ga je met weinig woorden fitter worden en sneller fietsen.

Een workout alleen daar wordt je niet beter van. Van een schema of plan wat een combinatie is van een trainingsfilosofie met verschillende workouts zou dat wel moeten zijn.
En met alle respect maar met een standaard schema van zwift, die hoop en al 350tss zal zijn op weekbasis, ga ik minder snel fietsen.

Eenmaal je weet welke training je moet doen kan je de workout buiten uitvoeren, of binnen op de rollen.
Dat join een workout player heeft zorgt ervoor dat je gewoon op de rollen springt en drukt op “start training” en ja kan beginnen trappen.
Dat is 1 app voor alles te doen.

Ja maar…
Join is een programma dat u een dynamisch trainingsschema geeft en dus allerlei parameters gaat gebruiken om te bepalen welke training je juist moet doen.
En met dat schema behaal je bepaalde doelstellingen, maar ga je met weinig woorden fitter worden en sneller fietsen.
Met alle respect maar met een standaard schema van zwift, die hoop en al 350tss zal zijn op weekbasis, ga ik minder snel fietsen.

Eenmaal je weet welke training je moet doen kan je de workout buiten uitvoeren, of binnen op de rollen.
Dat join een workout player heeft zorgt ervoor dat je gewoon op de rollen springt en drukt op “start training” en ja kan beginnen trappen.
Dat is 1 app voor alles te doen.
Akkoord dat Zwift niet de diepgang heeft die Join heeft of TR. Opnieuw, ik gebruik zelf TR of Join.

Maar voor veel mensen is Zwift nog steeds 1 app - en heb je geen andere 3rd party apps nodig om te ‘trainen’. Het tegendeel beweren dat je meerdere apps nodig hebt is gewoon fout.

Hoeveel mensen gebruiken er niet gewoon de ‘FTP Builder’?

Laatst bewerkt:
Vandaag een klein uurtje in Oudenaarde gereden via MyWoosh op men iPhone. Was wel cava al miste ik een overzicht van waar ik op het parcours zat, mss is dat mogelijk via 1 of andere knop maar ik vond het niet. Op strava toont ie wel een route maar deze volgt helemaal geen wegen, als je dat aanbiedt laat het dan ook juist zijn hé, of laat dat weg. Verder zou er de Paterberg en Kanarieberg inzitten, maar tussen deze heuvels glooit de weg niet, gewoon plat. En ook de heuvels zelf staan ook niet op de juiste plaats in de route. Ook de batterij van men nieuwe gsm ging er bijna 60 procent door op dat uur, ook niet gezond. Ik ga de trainingen nog eens proberen, als die dezelfde bah ervaring geven dan skip ik t toch ook.

Scherm-afbeelding-2023-10-04-om-20-49-36.png

Ivm join, ik heb het ook even geprobeerd en vond het wel cava, alleen de interace mag iets meer sport en iets minder social platform uitademen. Ik heb geen nood aan die podcasts of weet ik veel.

Laatst bewerkt:
Ivm join, ik heb het ook even geprobeerd en vond het wel cava, alleen de interace mag iets meer sport en iets minder social platform uitademen. Ik heb geen nood aan die podcasts of weet ik veel.

Anders wel geen slechte podcast!
Best vermakelijk om naar te luisteren tijdens het trainen.

Terug
Bovenaan