De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Zonder teveel na te denken over hoe je zo iets programmeert en wat de moeilijkheden daarbij zijn denk ik dat het grootste probleem is hoe je zoiets in een Fit-file krijgt. Je avatar moet zich "teleporteren" over de kaart naar het wiel van een pace partner wat in je fit file een groot probleem gaat geven.
Het gaat perfect IRL. Rij 5 km, zet op pauze voor 5 km en rij nog 5 km. Werkt perfect. Strava verbindt dit wel met rechte lijn maar al je data is ok. Maar voor het geld dat Zwift ophaalt vind ik ook hun development echt traag. Ik vind het ook heel spijtig dat ze niet gewoon watopia blijven uitbreiden, ik vind 1 grote map veel leuker.

Zonder teveel na te denken over hoe je zo iets programmeert en wat de moeilijkheden daarbij zijn denk ik dat het grootste probleem is hoe je zoiets in een Fit-file krijgt. Je avatar moet zich "teleporteren" over de kaart naar het wiel van een pace partner wat in je fit file een groot probleem gaat geven.
Zoals EmP zegt kan dit perfect werken, sterker nog dit werkt momenteel al gewoon zo bij elk GPS-toestel.
Uiteindelijk heb je dan een entry op lokatie X met daarna een pauze, en de volgende op Y met daarvoor een start.
Metingen van start tot X worden gerekend, en metingen van tweede start tot tweede stop ook.

Ik zie ook niet in hoe dit qua programmatie super complex kan zijn.
Maar als je ziet hoe traag men updates uitrolt en hoe lang het duurt om dingen te fixen dan kan ik mij voorstellen dat hun dev team vrij onderbemeten is.

Dit... je kan in het echt toch ook geen 120km in de Ardennen rijden en dan teleporteren naar het wiel van een groepje dat aan gezapig tempo langs de scheldedijk rijdt? Enfin, je kan dat wel maar het duurt véél langer dan een nieuwe Zwift rit te starten en u FIT file gaat er echt fucked up uit zien.

Ik vind dit echt een non-klacht tbh. Je kan op elk Zwift parcours wel stukken vlak vinden om de laatste 10 minuten van u training los te rijden, desnoods door af en toe 180° te draaien.

Je rijdt dan misschien maar 4km ipv de kleine 7km die je in het wiel van Cara rijdt... pijnlijk als die afstand (te) belangrijk is. :unsure:

En ik zie hier nu het argument van intervallen passeren... zoek dan een groepsrit met een helling imo. Ik heb deze week eentje op Innsbruckring gereden, je weet bij voorbaat dat ze die Leg Snapper 0.5-1wkg sneller oprijden dan het avg tempo.

Ik ben op zoek naar wat extra liedjes voor mij Spotify Zwift-lijst. Iemand nog aanraders om all in de wattages op weg te rammen?

Zoals:

Regi in the mix :unsure:

of apres-ski muziek (la folie douce bv)

Maar ben niet zo voor harde muziek, een beatje is genoeg imo

Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar wat extra liedjes voor mij Spotify Zwift-lijst. Iemand nog aanraders om all in de wattages op weg te rammen?

Zoals:

Dit is de mijne. Zit vanalles tussen. Moet eens een onderscheid maken met twee afspeellijsten. Eentje meer de hatebreed/disturbed achtige zaken (die ik vroeger veelal voor power training gebruikte) en dan meer elektronische etc erin. Opgelet, zit ook wel wat foute boel bij. :D

Dit... je kan in het echt toch ook geen 120km in de Ardennen rijden en dan teleporteren naar het wiel van een groepje dat aan gezapig tempo langs de scheldedijk rijdt? Enfin, je kan dat wel maar het duurt véél langer dan een nieuwe Zwift rit te starten en u FIT file gaat er echt fucked up uit zien.

Ik vind dit echt een non-klacht tbh. Je kan op elk Zwift parcours wel stukken vlak vinden om de laatste 10 minuten van u training los te rijden, desnoods door af en toe 180° te draaien.

Je rijdt dan misschien maar 4km ipv de kleine 7km die je in het wiel van Cara rijdt... pijnlijk als die afstand (te) belangrijk is. :unsure:

En ik zie hier nu het argument van intervallen passeren... zoek dan een groepsrit met een helling imo. Ik heb deze week eentje op Innsbruckring gereden, je weet bij voorbaat dat ze die Leg Snapper 0.5-1wkg sneller oprijden dan het avg tempo.

Ja maar je vergelijkt appelen met de peren.
De reden waarom je bij een pace partner wilt rijden is tweeluikig. Ten eerste omdat je zo een optimale draft hebt en een mooi egaal tempo kan rijden. En dan twee omdat je zo sneller drops verzamelt.

Het gaat hem er vooral om dat mocht je tijdens een workout je kunnen teleporteren je zo maar één activiteit hebt. Nu heb je een activiteit voor je workout of rit, en dan nog een tweede voor uitbollen met de pace partner. Ik heb liever één file en één afstand.

Je kan altijd eens kijken in de BZR Spotify playlist!
Kan je moeilijk opzwepende muziek noemen :P
Zitten echt ook wel een pak matige popnummers bij.

Ja maar je vergelijkt appelen met de peren.
De reden waarom je bij een pace partner wilt rijden is tweeluikig. Ten eerste omdat je zo een optimale draft hebt en een mooi egaal tempo kan rijden. En dan twee omdat je zo sneller drops verzamelt.

Het gaat hem er vooral om dat mocht je tijdens een workout je kunnen teleporteren je zo maar één activiteit hebt. Nu heb je een activiteit voor je workout of rit, en dan nog een tweede voor uitbollen met de pace partner. Ik heb liever één file en één afstand.

Kan je moeilijk opzwepende muziek noemen :p
Zitten echt ook wel een pak matige popnummers bij.
Na het bestaan van de ellenlange discussies in 'K2 zoekt K3' waarschijnlijk de comment die ik het minst begrijp op BG.

Drops... who cares man

Na het bestaan van de ellenlange discussies in 'K2 zoekt K3' waarschijnlijk de comment die ik het minst begrijp op BG.

Drops... who cares man
Het is een game en drops zijn de manier om frames en wielen te kopen.
Dus who cares? Ik vermoed voldoende mensen. Vooral omdat hun development vooral in die zaken zit.

Het is een game en drops zijn de manier om frames en wielen te kopen.
Dus who cares? Ik vermoed voldoende mensen. Vooral omdat hun development vooral in die zaken zit.
Je verzamelt zo toch ook voldoende drops? Uiteindelijk moet je ook niet alles willen kopen, je moet gewoon de beste stukken kopen.
Het verschil tussen de 5 beste frames en 5 beste wielsets is overigens klein, en daar zit meestal een vrij goedkoop alternatief bij.

Ik snap het 1 rit 1 file verhaal maar laten we een kat vooral een kat noemen: de enige reden waarom mensen dit zogezegd een issue vinden is omdat ze met dezelfde inspanning minder kilometers doen zonder... ook dat snap ik wel maar Zwift dan betichten van traag te werken etc voor iets wat voor 99.8% van de user base een non-issue is is ook een beetje kort door de bocht.

Hangt er van af wat je zoekt natuurlijk en wat voor genres je voorkeur hebben.

Voor mij werkt Drum & Bass perfect voor zwaardere ritten (races, threshold intervals etc) met bijkomend voordeel dat veel nummers rond 170-175BPM schommelen met automatisch gevolg dat mijn cadans in sync blijft rond 85-88RPM. :-)

Zwift had hier vandaag duidelijk geen zin. Eerst een update, na de update start het niet op.

PC herstart in de hoop dat dit het zou oplossen, nee dus.

Zwift verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, terug de update maar zelfde probleem.

Dan maar naar Google geluisterd zwift verwijderd, program files appart ook alles van zwift weg in in documenten ook. Nogmaals alles geïnstalleerd en dan pas wilde het opstarten.

De frustratie heeft er wel voor gezorgd dat het een vo2 max ritje was en ik mijn ftp heb verbeterd volgens mijn garmin.

Zwift had hier vandaag duidelijk geen zin. Eerst een update, na de update start het niet op.

PC herstart in de hoop dat dit het zou oplossen, nee dus.

Zwift verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, terug de update maar zelfde probleem.

Dan maar naar Google geluisterd zwift verwijderd, program files appart ook alles van zwift weg in in documenten ook. Nogmaals alles geïnstalleerd en dan pas wilde het opstarten.

De frustratie heeft er wel voor gezorgd dat het een vo2 max ritje was en ik mijn ftp heb verbeterd volgens mijn garmin.
Is een tactiek van zwift om uw prestaties te verbeteren :p
Het heeft duidelijk geholpen!

Sinds vorige week zit ik met een probleempje met de wahoo kickr core en zwift.
Op alles zit redelijk wat vertraging dat soms wel op loopt tot een paar minuten.
De hellingsgraad die getoont wordt in zwift wordt pas veel later aangepast wat maakt dat ik soms pas na een kleine beklimming het gevoel krijg bergop te rijden. Op lange hellingen die niet te veel schommelt qua hellingsgraad is dit nog te doen maar stukken in zwift die sterk wisselen in stijgen en dalen is wel een merde. Ook wordt de wattage die getrapt wordt pas tientallen seconden later merkbaar in zwift.

Iemand enig probleem ook reeds ervaren of suugesties waaraan het zou kunnen liggen?

Sinds vorige week zit ik met een probleempje met de wahoo kickr core en zwift.
Op alles zit redelijk wat vertraging dat soms wel op loopt tot een paar minuten.
De hellingsgraad die getoont wordt in zwift wordt pas veel later aangepast wat maakt dat ik soms pas na een kleine beklimming het gevoel krijg bergop te rijden. Op lange hellingen die niet te veel schommelt qua hellingsgraad is dit nog te doen maar stukken in zwift die sterk wisselen in stijgen en dalen is wel een merde. Ook wordt de wattage die getrapt wordt pas tientallen seconden later merkbaar in zwift.

Iemand enig probleem ook reeds ervaren of suugesties waaraan het zou kunnen liggen?
Op welk toestel draai je uw zwift?

Terug
Bovenaan