Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik had een trainingsplan geselecteerd ja. De eerste 2 weken tot in de puntjes gevolgd maar toen stak de kniepijn weer op. Te vaak hard stampen op de rollen is miserie voor mij.Heb je trainingsplan bij systm of gewoon zelf selecteren?
Yoga kan ook, zeker als uw knie stabiliteit mist zoals bij mij zijn daar bij die yoga ook precies goeie oefeningen.Ik had een trainingsplan geselecteerd ja. De eerste 2 weken tot in de puntjes gevolgd maar toen stak de kniepijn weer op. Te vaak hard stampen op de rollen is miserie voor mij.
Daarom ook dat hun strength programma wel interessant is. Ik hou dat momenteel goed vol en heb er zelfs mijn plezier in gevonden, wie had dat ooit gedacht. Iedere week kom ik zo wel aan minstens 2u strength training.
Je merkt de progressie erg goed. Als ik de komende maanden mijn lijf sterker kan maken en pas vanaf het voorjaar het volume begin op te drijven zal ik er wel niet slechter uit komen zeker. Wie weet zelfs beter...
Qua strength pik ik er ook gewoon trainingen uit. Ondertussen al veel nieuwe oefeningen ontdekt dat ik het de laatste 2x zonder systm heb gedaan.Yoga kan ook, zeker als uw knie stabiliteit mist zoals bij mij zijn daar bij die yoga ook precies goeie oefeningen.
Ben wel gewoon zelf aan het selecteren tijdens de 2 weken proef

Hoogstwaarschijnlijk heb je zo'n ZHQ Futureworks race gereden met Anti-Sandbagging. Als je daar tijdens de race bepaalde drempelwaardes overschrijdt (dat kan 1, 5 of 20 minute power zijn) dan wordt getagged met de "Cone of Shame". Die zorgt er inderdaad voor dat je vermogen verlaagd wordt of iets dergelijks waardoor je in praktijk de rit eigenlijk niet meer kan winnen.Ik kan aan max HR wel 4-4.1 trappen op zo'n afstanden hoor. Maar met slechte sprint denk ik ook gewoon dat ik nooit iets zal winnen. Gewoon beetje stom want deze keer wou ik klasse lager om eens te testen en mijzelf niet op te blazen. In de A klasse was er iemand met gemiddelde HR van 126 en 4.8w/kg. Das dan ntr geen probleem want er is geen hogere klasse... Beetje gek ntr dat het bij mij al zo'n probleem werd omdat ik 0.1w/kg buiten de vork heb gereden aan redelijke HR.
Bericht van die power verlaging kwam van zwift zelf en er kwam zo'n groene pijl omhoog naast mijn naam staan rechts op het scherm.
Ik heb dat vooral bij langere all-out efforts waar ik naar het eind vaak echt zit te wringen op mijn fiets om de pedalen nog rond te krijgen. Meestal voel ik dan al vrij snel van "dit is weer niet goed".Voor mij ff geen races of van die groepsritten van 1-5 w/kg meer. Al een week pijn heel laag in mijn rug (net boven het staartbeentje) van te hard te stampen op de lage cadans.
FF een paar weken groepsritjes van max 2,2 w/kg doen.
Geen idee hoe dat komt. Als ik buiten 2u serieus doorknal heb ik dat ook. Mss omdat ik teveel zit te wringen vanuit mijn rug..
Matje voor core oefeningen ligt weer klaar.

Hoogstwaarschijnlijk heb je zo'n ZHQ Futureworks race gereden met Anti-Sandbagging. Als je daar tijdens de race bepaalde drempelwaardes overschrijdt (dat kan 1, 5 of 20 minute power zijn) dan wordt getagged met de "Cone of Shame". Die zorgt er inderdaad voor dat je vermogen verlaagd wordt of iets dergelijks waardoor je in praktijk de rit eigenlijk niet meer kan winnen.
Als ik van u was zou ik een andere race uitzoeken. Zoals op de vorige pagina gemeld heb... een leuke is misschien de Midweek Winter Series LOW van SZR. Elke woensdagavond om 19:00. Zijn wel closed events, je moet op voorhand aanmelden via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1...CVx72jfIfs0Zh37HRBG534oq560o4j_jmgyxGjkoTyI_E . Vervolgens krijg je dan een link toegestuurd waarmee je het event kan joinen. Dit zorgt ervoor dat mensen zoveel mogelijk in de juiste categorie rijden waar het voor iedereen leuker maakt.
Ter info: de uitslag van het LOW event van afgelopen woensdag: https://zwiftpower.com/events.php?zid=2506874 . Dat zijn bij de A's dus overwegend mensen die om en bij de 4wkg zweven.
Niet stoempen eh man!!Voor mij ff geen races of van die groepsritten van 1-5 w/kg meer. Al een week pijn heel laag in mijn rug (net boven het staartbeentje) van te hard te stampen op de lage cadans.
FF een paar weken groepsritjes van max 2,2 w/kg doen.
Geen idee hoe dat komt. Als ik buiten 2u serieus doorknal heb ik dat ook. Mss omdat ik teveel zit te wringen vanuit mijn rug..
Matje voor core oefeningen ligt weer klaar.

Decathlon van rysel of domyos zijn wel duurder gewordenIemand tips voor een goede Trainermat?
De Wahoo, Tacx, Elites rekenen nogal goed door..
Een ander en belangrijker probleem imo is dat je eigenlijk vóór aanvang van de test al moet weten ongeveer wat u FTP is. Het is namelijk super belangrijk dat je vanaf de eerste seconden tot de laatste seconde van die 20 minuten het correcte vermogen trapt. Vaak zie je mensen overshooten in de eerste paar minuten omdat de test te gemakkelijk aanvoelt (dit is logisch de eerste 2-3 minuten) om dan in de 2de helft van hun test te moeten zakken naar een lager vermogen.
Dus als beginner die nog nooit een FTP test gedaan heeft (en terug vanaf 0 start wegens lange reis zonder fiets) is een ramp test meer aanbevolen? (Ik vermoed dat Zwift ook wel zo'n protocol heeft?)FTP tests idd zo dat ramp test gewoon beter is als je geen goed idee hebt van je huidig FTP en je wilt een minimale inspanning doen. Na een ramp test kan je nog perfect een stevige training doen. Nadeel is dat die bij sommigen minder accuraat is. Kwam bij mij altijd op minder dan 1% verschil met 20min testen uit, al heb ik er nog maar 3 gedaan.
20min test en daarboven moet je toch al een beetje voeling voor je niveau hebben om die goed in te delen.

Wat ik zou aanraden is eerst een paar vrije ritjes om wat aan te voelen. Daarna een ramp test is wel nuttig om een waarde te krijgen.Dus als beginner die nog nooit een FTP test gedaan heeft (en terug vanaf 0 start wegens lange reis zonder fiets) is een ramp test meer aanbevolen? (Ik vermoed dat Zwift ook wel zo'n protocol heeft?)
Want totaal geen idee hoe ik mijn huidige FTP zou moeten inschatten, behalve laag.![]()
Heb een 5 tal ritjes gedaan op Zwift al gedaan en een 2000km buiten. (Voor mij voelt het nog ellendig aan dat de fiets bij Zwift vaststaatWat ik zou aanraden is eerst een paar vrije ritjes om wat aan te voelen. Daarna een ramp test is wel nuttig om een waarde te krijgen.
Zwift heeft gewoon zo een ramp test in zijn arsenaal.
).Kan ook gewoon zijn dat die mensen een workout aan het doen zijn en juist een stuk in Z1 moeten rusten. Op een steile beklimming kan het dan idd zijn dat je 2km/u gaat.Ik heb me een Ant+ dongle gekocht, alle problemen met de hartslagmeter zijn nu van de baan, voor 40 EUR.
Vandaag twee keer in Innsbruck het bergje op gereden. Het valt me toch op dat er veel mensen zijn die zich duidelijk van thuis uit flink forceren op hun smarttrainer. Van zodra het stijgingspercentage naar 9-10% ging zie je daar dus een heleboel mensen gewoon stilvallen.
Ja hoor, al een paar (bij de A's) Het is wel al bijna een jaar geleden (Covid heeft toch wat sporen nagelaten).We hebben zo te zien allemaal wel ervaring met een race in zwift. Maar heeft iemand hier eigenlijk al een race kunnen winnen?
zot, hoeveel w/kg moet je daarvoor halen?Ja hoor, al een paar (bij de A's) Het is wel al bijna een jaar geleden (Covid heeft toch wat sporen nagelaten).