De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

ik zou toch een mat kopen ook, ik reed op mijn Kickr ook zonder mat en elke keer ik een sprintje deed schoven mijn fiets en trainer 5 a 10cm naar voor.

ik zou toch een mat kopen ook, ik reed op mijn Kickr ook zonder mat en elke keer ik een sprintje deed schoven mijn fiets en trainer 5 a 10cm naar voor.
Zelfs met een mat heb ik dat :P
Zwaar op de pedalen lopen en heel die trainer vliegt de lucht in! Ik wil niet weten wat dat geeft als ik eens boven de 700watt trap.

Ik trap soms eens 1100w

De kickr verschuift geen mm. Je moet niet sleuren aan je stuur hé, laat het allemaal uit de quads komen

… en een beetje uit de hams

Zelfs met een mat heb ik dat :p
Zwaar op de pedalen lopen en heel die trainer vliegt de lucht in! Ik wil niet weten wat dat geeft als ik eens boven de 700watt trap.
Pedaalefficiëntie.
Waarschijnlijk verlies je te veel energie om die trainer te bewegen die je beter zou gebruiken om vermogen te leveren :)

Kan je perfecte rondjes draaien met linker of rechter been afzonderlijk zonder dat de pedaalslag onderbroken wordt?
Kan je boven 120 RPM draaien met weinig vermogen zonder bvb te schokschouderen?

Pedaalefficiëntie.
Waarschijnlijk verlies je te veel energie om die trainer te bewegen die je beter zou gebruiken om vermogen te leveren :)

Kan je perfecte rondjes draaien met linker of rechter been afzonderlijk zonder dat de pedaalslag onderbroken wordt?
Kan je boven 120 RPM draaien met weinig vermogen zonder bvb te schokschouderen?
Ja dat lukt nog net :P
Vanaf 115RPM moet ik erop letten om mijn vorm goed vast te houden, maar 120 is volgens mij wel een beetje de limiet.
Ik moet niet veel sneller draaien om te beginnen wippen op mijn zadel alvast :P

Gasten ... 120rpm... Wie kan dat nu op een comfortabele manier rondkrijgen? En waarom hé? :oink::biglaugh:
90rpm zal ook welletjes zijn zeker? Hier draai ik op lagere wattages 85rpm. Hogere wattages ga ik automatisch richting de 75rpm.

Ja dat lukt nog net :p
Vanaf 115RPM moet ik erop letten om mijn vorm goed vast te houden, maar 120 is volgens mij wel een beetje de limiet.
Ik moet niet veel sneller draaien om te beginnen wippen op mijn zadel alvast :p

Op indoor trainer ideaal om wat single leg drils, high RPM drills, low RPM drills te doen!

Vandaag voor de eerste keer ge zwift met een apple TV ipv mijn laptop die juist te licht is. Wat een verbetering.

Apple TV ingesteld krijgen was dan weer een hel.

Gasten ... 120rpm... Wie kan dat nu op een comfortabele manier rondkrijgen? En waarom hé? :oink::biglaugh:
90rpm zal ook welletjes zijn zeker? Hier draai ik op lagere wattages 85rpm. Hogere wattages ga ik automatisch richting de 75rpm.
Is ook alleen maar als oefening.
Bvb 4x5’ aan 120 RPM @220 watt met 3’ rustig 85RPM @150 watt.
Erna nog eens 4x(1’ links - 1’ beide benen - 1’ rechts)
Zo leer je efficiënter trappen en ideaal om een saaie training op de rollen een beetje op te fleuren…

Dan ben bij wat ze in de volksmond noemen een stoemper :P
Het kan helpen om gericht daarop te trainen, dus intervallen aan 105% FTP aan 100rpm.
Ik moet moeite doen om op lage wattages 80RPM te draaien.

Ik twijfel als beginner tussen de Elite Suito T ( nu in promo voor 400 eur) of de Tacx Flux S smart (+500€).
Iemand die zijn ervaringen kan delen met 1 van deze 2?

Iemand die de zFondo gaat rijden?
Ik ben mij hier al aan het klaarmaken voor de 93km plezier!
Waarschijnlijk morgen de 93km. Jammer dat je nergens de route vooraf kan bekijken.
Update: wel gevonden op zwiftinsider. Eindigt blijkbaar op reverse epic kom. Dus als je nadien de afdaling erbij neemt een goeie 100km.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan