De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Misschien dat de afdaling het effect nog versterkte? Bizar hoe ik maar zat te pompen die de groep die meer dan 1,5 w/kg rustiger reed gewoon van mij weg vlamde.

Om even over die Draft verder te gaan. Als je wat YouTubes bekijkt zie je meer en meer mensen die ook hun Draft kunnen bekijken. Iemand die weet hoe dit werkt en wat je juist met dat cijfer bent?

Misschien dat de afdaling het effect nog versterkte? Bizar hoe ik maar zat te pompen die de groep die meer dan 1,5 w/kg rustiger reed gewoon van mij weg vlamde.

Ook niet zo gek. Als je in een groep van 2 w/kg zit dan haal je bijna 39 gemiddeld. Je moet eens 39 solo proberen te rijden.

Moeilijkste vind ik van die kleine groepen. Je wordt altijd naar voor geduwd en als je op kop rijdt dan val je weer terug naar achter en is het gevaarlijk om uit de groep te vallen. Dan moet je constant serieus bijtrappen om langs achter terug aan te haken.

Om even over die Draft verder te gaan. Als je wat YouTubes bekijkt zie je meer en meer mensen die ook hun Draft kunnen bekijken. Iemand die weet hoe dit werkt en wat je juist met dat cijfer bent?
Dat is Sauce for zwift.
Is wel betalend, maar voor zulke metrics wel een meerwaarde.

Ook niet zo gek. Als je in een groep van 2 w/kg zit dan haal je bijna 39 gemiddeld. Je moet eens 39 solo proberen te rijden.

Moeilijkste vind ik van die kleine groepen. Je wordt altijd naar voor geduwd en als je op kop rijdt dan val je weer terug naar achter en is het gevaarlijk om uit de groep te vallen. Dan moet je constant serieus bijtrappen om langs achter terug aan te haken.
Minder hard trappen. :unsure: Het vergt een beetje oefening en voeling om te weten hoe hard je moet rijden om mee rijden en niet te lossen of naar voor te rijden maar eens je dat onder de knie hebt is het gemakkelijkste imo een groep van 20-30man. Daar kan je je echt gemakkelijk achteraan laten meedrijven. Als de groep groter wordt dan krijg je problemen met mensen die niet opletten en gaten laten vallen waardoor je regelmatig voelig verliest met de rest van de groep en constant gaatjes moet dichtrijden.

Als je uw perineum graag naar de kloten helpt wel ja.

Een Kickr staat op 28mm bandjes eigenlijk een fractie te laag tov het voorwiel, dus je zou eigenlijk mini spacers onder de trainer moeten steken
Ik train al jaar en dag op een Kickr Core met voorwielsteun van mijn vorige tacx. Perineum nog steeds in uitstekende staat.

Wel vooral omdat dat voorwiel anders te veel beweegt naar mijn zin.
Ik gebruik die voorwielsteun ook om dezelfde reden als BonIver.
Hier ook altijd een voorwielsteun hoor.
Zeer intacte en vooral knappe, al zeg ik het zelf, perineum.

Toch nog even op terugkomen, want ik heb eens een Tacx voorwielsteun gebruikt voor mijn Kickr.

Als je dát niet merkt dan mogen jullie stoppen met muggenziften over bikefittings en zadelhoogte hoor.

Dat verschil is gigantisch.

Zoals ik al zei, een Kickr staat eigenlijk nét te laag voor een 28mm band, dus als je er dan nog een steun onder steekt staat je voorwiel 2cm te hoog. En is je positie dus helemaal anders. Andere druk op het zadel, reach is korter, brifters staan te hoog, etc.

Dat het voorwiel minder beweegt is mooi meegenomen, maar zonder plank onder de Kickr zal de steun toch weer in de kast verdwijnen

Toch nog even op terugkomen, want ik heb eens een Tacx voorwielsteun gebruikt voor mijn Kickr.

Als je dát niet merkt dan mogen jullie stoppen met muggenziften over bikefittings en zadelhoogte hoor.

Zoals ik al zei, een Kickr staat eigenlijk nét te laag voor een 28mm band, dus als je er dan nog een steun onder steekt staat je voorwiel 2cm te hoog. En is je positie dus helemaal anders. Andere druk op het zadel, reach is korter, brifters staan te hoog, etc.

Dat het voorwiel minder beweegt is mooi meegenomen, maar zonder plank onder de Kickr zal de steun toch weer in de kast verdwijnen

Ik zal eens kijken hoeveel het bij mijn suito scheelt. Maar mijn fiets staat op 25mm banden dus dat scheelt ook wel.
Maar als uw voorwiel hoger staat dan simuleer je gewoon helling, lichtjes want je moet ook geen 20cm verschil hebben.
Als je buiten op de baan rijdt dan is de baan ook noot 100% vlak en ga je ook situaties hebben dat uw voorwiel hoger is dan uw achterwiel.
Zadel naar stuur is 70cm, als uw stuur dan 2cm hoger komt dan maak je een hoek die 1,2 graden kleiner is, dat is ook geen gigantisch verschil.

En dat is ook als je ervan uit gaat dat uw houding op de fiets dezelfde blijft. Maar vaak als uw stuur hoger komt dan ga je meer uw bekken roteren en dieper gaan zitten.
Allez het is ook een beetje persoonlijke voorkeur denk ik :P

Wou gisteren die app van zwift op mijn laptop installeren, maar krijg de melding dat het niet gaat :unsure:
Krijg 2 oude toestellen te zien.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik heb mijn positie moeten aanpassen met een voorwielsteun, duurde geen twee ritten of mijn knieën hadden er al last van.

Ik heb uiteindelijk samen met de kickr core een voorwielsteun gekocht (van elite). De eerste korte rit was alles oké, eens een langere race mee gedaan en dan was het enorm onaangenaam doordat het zadel door deze steun lichtjes naar omhoog gericht is.
Ik zal deze steun dus niet meer gebruiken tijdens het rijden 😁.

Ik merk wel dat de trainingsmat redelijk snel zal verslijten onder het wiel, nu ik het zonder steun gebruik. Misschien moet ik daar nog een extra mat onder leggen ter compensatie?

Zijn er hier mensen met Refurbished Wahoo Units?

De Kickr Bike v1 staat in refurb versie te koop voor €2k atm wat een mooie deal lijkt maar ik lees bij de reviews absolute horrorverhalen over refurbs waar vanalles aan scheelt en die duidelijk niet getest zijn. Dus die "Our team of Wahooligans have completely tested the product and brought it up to factory specifications." lijkt nogal voor interpretatie vatbaar.

De Kickr Bike v1 staat in refurb versie te koop voor €2k atm wat een mooie deal lijkt maar ik lees bij de reviews absolute horrorverhalen over refurbs waar vanalles aan scheelt en die duidelijk niet getest zijn. Dus die "Our team of Wahooligans have completely tested the product and brought it up to factory specifications." lijkt nogal voor interpretatie vatbaar.
Ik heb een refurb kickr core gekocht enkele weken terug, lijkt volledig nieuw te zijn en tot nu toe geen problemen mee.

Ik heb al 2x een Kickr Refurb gehad, en dat leek mij eigenlijk telkens gewoon een nieuwe te zijn.

Hier ook een jaar of 4 op een refurb Kickr gereden, zonder problemen.

Vandaag een 20' test afgewerkt. Na anderhalve minuut zat ik rond mijn overslag en dan aardig vlak kunnen uitrijden. Na al die jaren op de rollen kon ik wel goed inschatten wat zou lukken.
Het plan is om in de eerste plaats terug 4x per week op de fiets te kruipen. Geen schema volgen ofzo. Tijdens de week 1x interval, 1x rustig. In het weekend naargelang er buiten gereden kan worden meer uren doen of anders ook 1x wat intensiever binnen. Elke vier weken de test herhalen en zien waar we uitkomen...

07/12 - 260w @ 69,9kg - 176hs

Dat er zo veel refurbished wahoo kickrs de ronde doen, wil misschien ook al iets zeggen over de kwaliteitscontrole bij wahoo (=

maar het is de direto waar er problemen bij zijn hoor ;)

(i kid)

Dat er zo veel refurbished wahoo kickrs de ronde doen, wil misschien ook al iets zeggen over de kwaliteitscontrole bij wahoo (=

maar het is de direto waar er problemen bij zijn hoor ;)

(i kid)
Of dat mensen die een kickr kopen beesten op de fiets zijn met gigantische hamstrings en quadriceps die gewoon alles aan gort trappen! :unsure:

Ik vraag mij af hoe refurb refurb is en wahoo niet gewoon die refurbs gebruikt om toestellen te pushen met korting.
Van iedereen die ik ken en die ik hoor rijdt meer dan de helft op een refurb.

Wahoo is dan ook de enige fabrikant die refurbs aanbiedt op hun site voor zover ik weet, denk niet dat daar een conspiracy theory achter zit. Ik heb zo jaren geleden al een Kickr gekocht die niet nieuw was maar wel zo goed als, waarom dan de volle pot betalen. Die hebben meer dan genoeg demo toestellen etc. die nog verkocht kunnen worden é.

Terug
Bovenaan