De grote snooker/biljart/pool thread

Luca is Luca die gaat gewoon voor de pot. Gaat ie er in dat is iedereen in extase. Gaat ie er niet in dan geeft ie het weg.
De scherpte lijkt gewoon wat weg en Trump heeft het momentum gepakt.

Game over.

Luca is Luca die gaat gewoon voor de pot. Gaat ie er in dat is iedereen in extase. Gaat ie er niet in dan geeft ie het weg.
De scherpte lijkt gewoon wat weg en Trump heeft het momentum gepakt.

Game over.
Dit toch wel imo.
Aard van het beestje, maar kon 3-4 keer safety gespeeld hebben ipv te forceren en dan heb je echt wel kans op 2 frames vanavond.

Zo alles of niets spelen, dan moeten de sterren goed zitten om op het allerhoogste niveau iedereen naar huis te spelen. Zoals 2 jaar geleden. Maar snooker is overwegend toch het spel van de beheersing, en wie dat koppelt aan talent, die komt nog steeds het verst.

Zo alles of niets spelen, dan moeten de sterren goed zitten om op het allerhoogste niveau iedereen naar huis te spelen. Zoals 2 jaar geleden. Maar snooker is overwegend toch het spel van de beheersing, en wie dat koppelt aan talent, die komt nog steeds het verst.
2 jaar geleden was een unieke kans voor hem hé (en hij heeft ze gepakt ook).

Ronnie was in slaap gevallen in de kwartfinales. Dan een onervaren 20 jarige Jiahui in de semi's en een ultra verdedigende Selby (wat Luca goed ligt want dan kan hij onbesuisd aanvallen)

En Luca moet zichzelf blijven. Hij is gewoon die entertainer. Kost hem dit een extra WK titel? 1 of 2? Ja. MAAR hij heeft de titel al een keertje gepakt, het moet niet echt meer hé. Een veelvraat wordt ie toch nooit. Mss pakt ie wel een keertje nog een 2de titel zoals Alex Higgins waarmee ik hem (en ik niet alleen) vergelijk. Maar alleen als alle centjes goedvallen zoals 2 jaar geleden.

Hij is wie hij is en ik heb daar vrede mee. Ik hoop alleen dat hij nog lang blijft snookeren want hij is echt een win win voor het snooker. Mensen zien hem graag komen (op topniveau hé).

Ergens begint ie te twijfelen, of gewoon geen zin om voort te doen, ik heb het hier gepost die ene blauwe bal zei alles

Had hij dit nu aangevat als De finale, en in de rest van het tornooi op cruise modus, hij had het nog gewonnen imo, ok Trump mega sterk, maar heeft het gewoon met het kopke verloren vanavond, niks meer en niks minder

Niks tegen te beginnen
Ergens begint ie te twijfelen, of gewoon geen zin om voort te doen, ik heb het hier gepost die ene blauwe bal zei alles

Had hij dit nu aangevat als De finale, en in de rest van het tornooi op cruise modus, hij had het nog gewonnen imo, ok Trump mega sterk, maar heeft het gewoon met het kopke verloren vanavond, niks meer en niks minder
I agree. Iets onbesuisder en het had 13-10 of 13-11 gestaan, zoiets. Maar Luca is Luca hij wilde voor zijn shots blijven gaan.
Trump was lichtjes sterker zeker op het einde maar 13-8 gaf toch een vertekenen beeld en dat is id de schuld van Luca. :tongue:

Een paar gokjes:
Kwartfinale voor Luca.
En de nieuwe WK? Facteurke Amateurke Zhao Xintong. :tongue:
Toch al 1 op 2. Maar mmm Trump speelt momenteel zo goed. Ik weet niet of mijn 2de gok ook zal uitkomen. We shall see.

I agree. Iets onbesuisder en het had 13-10 of 13-11 gestaan, zoiets. Maar Luca is Luca hij wilde voor zijn shots blijven gaan.
Trump was lichtjes sterker zeker op het einde maar 13-8 gaf toch een vertekenen beeld en dat is id de schuld van Luca. :tongue:

Toch al 1 op 2. Maar mmm Trump speelt momenteel zo goed. Ik weet niet of mijn 2de gok ook zal uitkomen. We shall see.
Maar hij kan het wel degelijk, dat is het erge eraan, soit, ik heb mooie games gezien, buiten die non sessie imo

Maar hij kan het wel degelijk, dat is het erge eraan, soit, ik heb mooie games gezien, buiten die non sessie imo
Als ik zijn interview achteraf hoor dan heb ik toch min of meer gelijk
- Hij is tevreden over zijn vormpeil. Dat is volgens hem (eindelijk) terug op niveau van 2 jaar geleden (I agree)
- Hij gaf het niet echt weg, hij was (zijn eigen woorden) gewoon effectief doodop / stikkapot op het einde
- Hij geeft Trump grote complimenten met de woorden: Heel weinig spelers hadden mij in mijn huidige vorm kunnen kloppen vandaag. Trump is er daar één van.

Waar hij het op heeft verloren? Matchritme hé. De vermoeiheid was naar mijn mening niet echt conditioneel maar zichzelf mentaal non stop kunnen opladen gedurende al die lange opeenvolgende sessies. Trump is het gewoon héél het jaar door dit te doen. Brecel niet hé. Hij heeft 2 maand géén match gespeeld en dat heeft zich gewoon gewreekt op het einde.

Het verschil met twee jaar geleden? Meer matchritme. Hij heeft toen de finale behaald van de UK Open en de Scottisch Open gewonnen. Hij heeft toen gewoon een heel seizoen rondgedraaid en dat maakte het verschil.

Ook vond ik dat hij 2 jaar geleden iets meer die verbetenheid had. Zo van: Ik zal en word WK kost wat kost! Dan ben ik uiteindelijk van het stempel af: Eeuwig talent. Die extra verbetenheid miste ik een klein beetje. Maar dat 'klein' beetje maakt op dit niveau een groot verschil.

Laatst bewerkt:
Unibet geeft 20 tegen 1, doen??? :p
Ik heb vooral spijt dat ik in 2023 geen gokje gewaagd heb op Luca.

Ik ben al heel lang fan (ik denk dat 50+% van alle posts in dit topic op een bepaald moment van mij waren of het scheelde toch niet veel:rofl:) en ik zag dat jaar de WK titel als één van de weinigen toen echt aankomen. Ik herinner nog dat ik toen zei dat Luca een realistische kans had. En ik weet ook nog goed dat daar toen een beetje lachwekkend op gereageerd werd :tongue:

Vorig jaar verloor ik mijn voorspelling maar dit jaar heb ik het voor de 2de keer in 3 jaar weer gewoon juist. :D

Ook een interessante kijk op Ronnie zijn visie waarom oa Wilson volgens hem verrassend verloor in R1.
‘I always think come in a bit undercooked. Take a month off from playing. When you’ve been playing all season, it really won’t make any difference'.

Laatst bewerkt:
@makila, je hebt te weinig match ritme (kan allemaal zo zijn) en je hebt aanleggen en binnen de 2 seconden een bal aannemen. Of ge nu te weinig matchen hebt gespeeld of niet, daar ontbrak focus, en geen klein beetje... Het was wel een beetje i dont care, of laisser faire attitude.

Ik kan aannemen als ge u op een bepaald moment niet al te denderend voelt, en alles wat je doet, want je staat onder een vergrootglas, tot in detail besproken wordt, je daar dan meteen weg wil. Snooker is een marathon sport, en misschien zag ie het tweede luik (semis en finale) niet echt zitten, misschien is het dat, wie zal het zeggen...

Maar nu moogt ge mij zeggen wat ge wilt, en ik herhaal mezelf, a lack of focus... Wou ie het wel genoeg?

Maar nu moogt ge mij zeggen wat ge wilt, en ik herhaal mezelf, a lack of focus... Wou ie het wel genoeg?
Dat zeg ik ook hé. Quote: "Ook vond ik dat hij 2 jaar geleden iets meer die verbetenheid had. Zo van: Ik zal en word WK kost wat kost .."
Het zat hem in de kleine dingen maar op topniveau komt het op dat extra halve procentje aan.

De animo is wat gaan liggen hier precies (bij mij toch). Ik wacht wel op de finale tss Ronnie en Trump...

Ivm uw unsure. Ronnie zit momenteel toch gewoon in de shit se. Van 4-4 naar 4-9 voor Xintong.
En hij is weer aan tafel. En voila 4-10 4-12 :support:

Trump heeft waarschijnlijk de grootste kans om WK te worden, maar mijn oorspronkelijke voorspelling was en is nog steeds absoluut niet onrealistisch hoor. Xintong valt echt niet te onderschatten. (En mijn eerste voorspelling is al uitgekomen ;) Dank u Luca)

En Ronnie doet een Brecelleke. Hij mist momenteel te veel gemakkelijke pots. WIL hij het echt wel? Of wil hij naar huis? :frown:

Laatst bewerkt:
De animo is wat gaan liggen hier precies (bij mij toch). Ik wacht wel op de finale tss Ronnie en Trump...
Grumble. Had ik na mijn voorspelling in 2023 dat Luca WK zou worden echt omzet in een gokje op een goksite, had ik dat ook gedaan op zijn kwartfinale dit jaar en had ik gegokt op Xintong en hij wint straks effectief het WK (ALS) --> Ik had rijk geweest lol.

Onlangs had ik hier ook wat voetbalresultaten voorspeld (ik werd toen ook telkens weer vierkant uitgelachen): Ik had ze toen achteraf bezien ook allemaal juist.:rofl:

Maar ja als als als. Als ik echt effectief gok, dan komen mijn voorspellingen net niet uit. Zo gaat dat hé. Het gevaar van gokken. :tongue:
Akkoord in tegenstelling tot voetbal ken ik erg veel van snooker. Maar toch ..

Terug
Bovenaan