De grote snooker/biljart/pool thread

Ronnie zit dicht bij zijn pensioen? :support:

Ronnie leaves the UK behind and moves to Dubai

Hij moest een beetje kiezen tussen full time snooker en zijn gezinsleven. (dat zich de laatste 3 jaar in woelig water bevindt)
Ik kan hem geen ongelijk geven dat hij voor het 2de kiest. Hij is geen jong veulen meer hé. Het hoeft allemaal niet meer.

Dat wil nog niet zeggen dat hij het snooker definitief opbergt maar ik denk dat hij net zoals het afgelopen jaar toch veel minder dikwijls zal spelen.
Gaat die niet naar Dubai om daar centen binnen te harken met het promoten van snooker? Snookerschool opstarten, exhibitietornooien spelen enzovoort. Al wil dat waarschijnlijk zeggen dat ie minder wedstrijden gaat spelen, betekent het niet dat ie minder met snooker bezig gaat zijn.

Gaat die niet naar Dubai om daar centen binnen te harken met het promoten van snooker? Snookerschool opstarten, exhibitietornooien spelen enzovoort. Al wil dat waarschijnlijk zeggen dat ie minder wedstrijden gaat spelen, betekent het niet dat ie minder met snooker bezig gaat zijn.
Dat hij specifiek naar Dubai gaat en niet naar een andere locatie: Ja dat klopt. ;) Hij heeft er alles te winnen en niks te verliezen.

Ben Mertens is goed op weg om aan het einde van het (nieuwe) seizoen zijn tourkaart weer te verlengen. Hij staat virtueel 67ste en het nieuwe seizoen is pas begonnen. 2 seizoen geleden was het uiterst nipt (hij was toen de allerlaatste in de ranglijst die nog zijn tourkaart kon verlengen) maar nu ziet het er toch veel beter uit.

Voor Julien Leclercq ziet het er minder goed uit maar hij heeft nog wel even de tijd.

Luca is na zijn kwartfinale op het WK nu al zo goed als zeker om in de top-64 te blijven. Maar het interesseert hem blijkbaar allemaal niet (zo hard) meer. Hij skipt alweer meteen de eerste 3 toernooien want meneer is op vakantie. Hij heeft namelijk een nieuw lief en dat is zo te zien nog net iets belangrijker.

Hij leert van Djokovic, die doet ook enkel nog mee aan de grote tornooien. Dat brengt zowel genoeg punten op als €€€

Hij leert van Djokovic, die doet ook enkel nog mee aan de grote tornooien. Dat brengt zowel genoeg punten op als €€€
Id op de grote toernooien speelt hij best goed. Veel critici schrokken er van dat hij plots uit het 'niets' relatief goed was op het WK.
Maar dat is gewoon Luca de laatste jaren. Grote toernooien en $$$ en al de rest kan hem niks meer schelen.

In zijn rampseizoen (het jaar nadat hij WK werd) speelde hij wel gewoon top op de non ranking "lucratieve" toernooien waar véél $$$ te rapen viel.
Hij heeft in dat seizoen praktisch evenveel geld verdiend als in het jaar dat hij WK werd hé.

Ben Mertens is deels 3des geëindigd in de CL (Het eerste snookertoernooi van het nieuwe seizoen). Niet slecht al had hij ook wel een beetje geluk eerder in het toernooi. :tongue:

Hij verloor oa tegen Maguire die het toernooi nadien ook won.

Dat zijn heel belangrijke punten voor hem voor de wereldranglijst. Hij staat nu 63ste, net binnen die heel belangrijke top-64.

Laatst bewerkt:
Oei den Ben maakte het nog onnodig spannend. Hij stond snel en vlotjes 3-0 voor in R2 van de Saudi Arabia Snooker Masters en dat is hij beginnen knoeien om nog nipt met 4-3 te winnen. En dit ging toch over 7000 punten voor de wereldranglijst. Die slordigheidjes moet ie toch zien te vermijden.

Straks speelt Leclerq nog.

“We krijgen de financiën nét rond, maar alleen omdat hij nog thuis woont”
Een jaar geleden pakte hij nipt als 68ste (4de beste buiten de top-64) nog een tourkaart.
Had hij die tourkaart toen gemist was zijn carrière mogelijks dus gewoon over en uit.

Ik denk dat hij nu wel vertrokken is voor alvast permanent te settlen in die top-64. Maar ja top-64 = Tenzij je in de UK gaat wonen is dat net genoeg ponden om prof te kunnen blijven mis je erg sober leeft.

Laatst bewerkt:
Ronnie met zijn eerste 147 break, in 7 jaar. Het was eventjes geleden maar wat kan die mens nog altijd toveren als hij er zin in heeft. :tongue:
Hij straalt ook rust uit na zijn recent huwelijk.

Eentje is geentje.
Ik heb de match gevolgd via HBO Max (sportpakket - Eurosport) maar het frame net na de pauze heb ik gemist. Het waren aldus zelfs twee 147 breaks. :tongue:

En no offense richting Luca, hij is toch maar netjes WK geweest. Maar Ronnie is en blijft nog voor minstens 30 jaar de goat (als het niet voor eeuwig is). Eigenlijk komt niemand in de buurt als hij mentaal in een goeie flow zit.

Laatst bewerkt:
Ik had er al over gehoord, nu gezien...

Ronnie = de ubergoat: no ? about that...

Soms gun je anderen die titel ook, maar diep vanbinnen weet je dat hij nr. 1 is...

Ik vond de tweede de moeilijkere van de 2 147's

Maar hoe zotjes in 1 match, is dat al gedaan geweest? Ooit? En op een bo11, wat niet extreem lange format is.

Links, rechts, maakt hem niet uit, best all rounder...

Brecel is nu wel duidelijk (in) de goot: greatest of one time :)
Hij kan nu terug wat dolverliefd wezen...

Amai slecht nieuws dit

Blijkbaar met ne geleende keu gespeeld. Door overmacht de zijne ni kunnen gebruiken. Ook raar, was thans met de auto richting daar. Allee, kan me moeilijk iets inbeelden bij “overmacht”

Terug
Bovenaan