De grote snooker/biljart/pool thread

Hij zou beter iets minder mysterieus zijn en gewoon zeggen wat zijn ziekte was en waarom hij zijn keu niet bij had.
Nu is het gewoon giswerk voor jan en alleman hé en komt het gewoon vreemd over. Dat hij id eens normaal doet he.

Misschien is het allemaal terecht, misschien niet. Maar met de mensen hun voeten spelen en er een spel van maken maakt hem er niet populairder op.

Luca blijkbaar zijn match 4-0 gewonnen vandaag...
Hij speelde niet zo goed (pot rate < 70%) maar de tegenstander liet het liggen in de eerste 2 frames na een paar tactische spelletjes. Luca moet je natuurlijk (zelfs al is hij niet in topvorm) niet te veel kansen geven. Zijn zuiver talent verdwijnt niet he.

Ik hoop dat hij zich terug wat meer concentreert op het spelletje. Hij moet niet perse een veelwinnaar worden maar het zou wel een gemis zijn op de Tour moest hij plots vroegtijdig op pensioen gaan.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af wat zo’n mindere tegenstander denkt als ze Luca Brecel loten. Je kan denken dat je een kans hebt als Luca weer zijn kuren krijgt, maar van de andere kant kan je een immens pak slaag krijgen.

Nu ja, beter van nog een waterkansje te hebben in plaats van een speler genre Trump die zelfs op een slechte dag nog redelijk deftig speelt.

Nu ja, beter van nog een waterkansje te hebben in plaats van een speler genre Trump die zelfs op een slechte dag nog redelijk deftig speelt.
Vafaei kan zich nu wel voor zijn hoofd slaan. Hij kreeg bij 3-3 de zege op een presenteerblaadje maar mist dan domweg de bruine bal en Luca gaat zo alsnog door.

Hij speelde misschien op 'maar' 50% van zijn beste niveau maar ook Vafaei maakte iets te veel fouten.

Luca interview over zijn gezondheid en opnieuw snooker spelen

Laatst bewerkt:
Si Jiahui heeft het toch erg lastig om te bevestigen na zijn verrassende HF's van het WK 2 jaar geleden hé.
Allé ja: Hij staat natuurlijk wel in de top-16 maar toch. Ik had meer verwacht. Hij blijft een "beetje" hangen.

Snooker blijft toch een erg moeilijke sport. Mentaal en fysiek is het veeleisend.

Hij is ook door vanavond
En zonet weer (nipt) gewonnen. Hij is in matige vorm, voelt zich fysiek niet goed. Op enkele maanden tijd is dit pas zijn 2de rankingtoernooi waar hij echt moeite voor doet (Het afgelopen WK en dit toernooi) en hij haalt gewoon 2x (minstens) de kwartfinale. :sarcastic:

Als je daar over nadenkt is dat toch gewoon 'crazy'.

Laatst bewerkt:
Brecel verloren in de northern ireland open van Maguire
:(
Van wat ik van de match gezien heb: Hij was niet in topvorm (maar dat kon ook niet). Anderzijds was Maguire ook verre van top. Maar hij had enorm veel geluksballen. Echt de ene fluke na de andere. :tongue:

Ja dan kan je niet winnen tenzij de topvorm er is hé.

Hij speelt veel in die nieuwe Snookerclub in Liedekerke, zeker een bezoekje waard want die tafels zijn daar on-ge-loof-lijk

Ik ben blij want in Welle zijn de tafels (en heel het interieur trouwens) sterk verouderd en gewoon slecht.

Mertens is eerste Belg op de jaarranglijst (48ste) en ondanks dat hij nipt 64ste staat op de wereldranglijst is hij op basis van de jaarranglijst momenteel virtueel vrijwel zeker van een verlenging van zijn tourkaart. Daar staat hij veruit 1ste en de top 4 op die ranglijst behoud zijn tourkaart.

Brecel staat pas 92ste. Schandalig voor hem, maar op de 2 jaar ranglijst staat hij virtueel 45ste, dus ook hij is virtueel nog wel zeker.

Leclercq heeft echter nog werk voor de boeg. Hij heeft voorlopig geen tourkaart meer voor volgend seizoen. Maar het seizoen duurt nog wel eventjes.

Ik heb Julien daarjuist zien verliezen in die shoot-out, toch een raar concept. Stel je voor dat het muisstil moet zijn in een
Basketbal wedstrijd… roepen (dronken) tijdens snooker is toch ook cringe

Ik heb Julien daarjuist zien verliezen in die shoot-out, toch een raar concept. Stel je voor dat het muisstil moet zijn in een
Mertens maakt er wel goed gebruik van. Terwijl alle toppers sneuvelen haalt hij (zonet) wel netjes de kwartfinales.

Voor een topper maakt die 4000 pond die hij nu al minimum verdient, niet veel uit. Véél topper zijn dan ook afwezig. Maar voor iemand als Mertens kan dat op het einde van het seizoen wel het verschil maken tussen pro af of pro blijven hé.

En het is nog niet gedaan. Hij kan nog verder geraken. ;)

amateur Alfie Burden (48) verrast op Snooker Shoot Out

Inderdaag nogal een vreemd toernooi en een op het eerste zicht ook verrassende winnaar. Maar hij is natuurlijk niet echt een amateur. Hij is wereldkampioen bij de senioren en hij was jarenlang een professionele subtopper.

Het is hem gegund. Met 50k kan hij zijn carrière nog 2 jaar rekken hé :)
Je mag dat allemaal niet onderschatten zo heel je leven krabbelen om rond te komen en dan nét niet de top bereiken en niks winnen.

50k op 2 jaar tijd? Dat zijn ook zelfstandigen die belastingen en sociale lasten moeten betalen. Rondreizen en hotels zijn ook duur. Ik denk dat die 50k op een half jaar op zijn. Of sneller …

Terug
Bovenaan