De grote snooker/biljart/pool thread

O'Sullivan was blijkbaar zo dramatisch dat ik in slaap ben gesukkeld :laugh: Maar als hij dan toch van iemand moest verliezen, dan liefst tegen Brecel uiteraard.

Op papier staat hij gewoon met een half been in de finale…
Dit is natuurlijk ook wel serieus overdreven, en al zeker in een halve finale van het WK Snooker. McGill gewoon uitstekende speler en die Si is ook aan een fenomenaal toernooi bezig. Natuurlijk zijn dat in deze fase niet de allergrootste namen, maar het zal de eerste niet zijn die wint van O'Sullivan om daarna gewoon te verliezen tegen een op papier mindere speler.

Kwaliteit drijft naar boven, de vorm bedoel ik dus. Ik heb liever dat brecel als een underdog position start in de halve, en als ie zover geraakt finale. Ik denk niet dat zijn mogelijke tegenstanders in de halve finale ooit al zo ver geraakt zijn, dus in dat opzicht is het van 0 beginnen, en daarna zou een higgins/selby- allen wachten. Dus nog veel hordes om te nemen, ben nu de herhaling bezig aan het kijken, wel nog wat missers van beide kanten... Dus match per match, sessie per sessie bekijken...

Maar nonetheless (y) Luca, wij supporteren mee...!

Wanneer volgt de halve finales @makila?

Had jij daar niet zo een bron voor? Of was dat iemand anders ofzo, weet het ni meer

Tijden wanneer ze spelen?

Ik tip Higgins voor de eindwinst dit jaar, hoe solide die bezig is...
Op basis van de huidige vormpeilen tip ik ook op Higgins. Maar 1 zwakke sessie en uw kampioenschap kan al naar de kloten zijn.
Right. Higgins zit nu in de shit tegen Selby.
En ook bij Ronnie ging het licht plots uit.

Snooker is toch altijd erg onvoorspelbaar op een WK. Niemand kan elke sessie in supervorm zijn. Gewoon omdat het formaat van de matchen gewoon erg lang is. Dus de kunst is om op de juiste momenten toe te slaan en een beetje geluk te hebben omdat het allemaal zo dicht bij elkaar ligt.

Diegene die de halve finale Brecel-Jiahui voorspelt heeft die kan gaan rentenieren :p .

In principe zou je zeggen grote kans op halve finale maar die Chinees is natuurlijk ook wel het tornooi van zijn leven aan het spelen voorlopig... .

Diegene die de halve finale Brecel-Jiahui voorspelt heeft die kan gaan rentenieren :p .

In principe zou je zeggen grote kans op halve finale maar die Chinees is natuurlijk ook wel het tornooi van zijn leven aan het spelen voorlopig... .
Wat een promotie voor het snooker. Een 20 jarig Chinees supertalent tegen het 'eeuwig' Belgische talent van ook nog maar 28 jaar oud (en eindelijk doorbreekt op een WK). En dan hoopt men stiekem dat straks -wie ook wint- de finale speelt tegen Selby. (No offense naar Allen toe).

Was er nog zoiets als een groot Chinees snookerschandaal? Ik herinner dat precies niet meer ????

En je bedoelt een grote kans op de finale. Het zijn nu al de semi's hé! :D

Brecel gisteren tijdens zijn interview: Oh ja ik heb niet alleen niks getraind, na mijn match tegen Williams heb ik eens heel stevig gefeest tot 7u in de ochtend en ik was echt ladderzat!

Gelooft hij zelf zijn 'opschepperij / overdrijvingen' nog ??? :rofl:

Ja hij zal wel een paar biertjes gedronken hebben die nacht, maar hij maakt er ook wel een parodie van. Maar ach ja, vermits hij in de semi's staat, kan hij dit nu zeggen en gaat niemand hier nog veel kritiek op hebben. Zelfs John Parrott schoot gisteren in de lach.

Dit is natuurlijk zijn manier om de druk af te houden.

Is dat hier eigenlijk ergens te bekijken op tv of live stream online?
Hier kan je overigens het speelschema in detail zien, en ook waar je het live kan bekijken.

Daar kan je overigens ook de vroegere onderlinge confrontaties zien, en hoewel in mijn hoofd Selby een pak beter is dan Allen blijkt het in onderlinge confrontaties tussen die twee 11-10 voor Allen te zijn. Dat kan ds nog een spannende match gaan worden.

Eurosport of BBC
Hier kan je overigens het speelschema in detail zien, en ook waar je het live kan bekijken.

Daar kan je overigens ook de vroegere onderlinge confrontaties zien, en hoewel in mijn hoofd Selby een pak beter is dan Allen blijkt het in onderlinge confrontaties tussen die twee 11-10 voor Allen te zijn. Dat kan ds nog een spannende match gaan worden.
Eurosport en BBC zijn enkel via tv aansluiting zeker? Niet te streamen hier?

Maar hoe vaak heeft Allen van Selby gewonnen in een format zoals dit?

Ik zie persoonlijk niet in wie Selby nu nog van de wereldtitel gaat houden. Die man is heer en meester in een BO33/35 format. De enige die hem heeft kunnen kloppen sinds 2014 in dit stadium is een top O'Sullivan en daar was dan zelfs nog wat geluk bij gemoeid. Je moet om kans te maken tegen Selby van in het begin tot het einde gewoon constant bij de les zijn en zo min mogelijk fouten maken, want quasi elk foutje wordt door hem afgestraft.

Hij is zeker niet altijd even aangenaam om naar te kijken en zeker ook niet mijn favoriet, maar hij beheert quasi alle aspecten van het spelletje tot in de perfectie. Dit soort wedstrijden liggen hem echt als gegoten.

Indien het Brecel-Selby wordt, gaat Luca de wedstrijd van zijn leven moeten spelen om hem te kunnen kloppen.

Ik zie net dat in 2020 er een Noorse speler de kwartfinale heeft behaald terwijl ze de afgelopen dagen toch bezig waren dat Brecel de 1ste speler van het Europese vasteland was die zover is geraakt. Of mis ik ergens iets?

Terug
Bovenaan