De grote "Welke cd heb jij laatst gekocht?"-thread

Nick Cave & Warren Ellis – The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford

't Is eigenlijk ongelooflijk dat ik die nog niet gekocht had.

The Rolling Stones - L.A. Forum (Live In 1975)
The Rolling Stones - Hampton Coliseum (Live In 1981)

- Avalanche Kaito - Talikatum , na het geweldige optreden van woensdag.

Verder ook een mooi pakketje uit Japan binnengekregen:

- Terre Thaemlitz - Tranquilizer (30th anniversary edition)
- Comatonse.000 - comatonse.000.r3

Fenomenaal prachtige ambient house / deep house van Terre Thaemlitz / DJ Sprinkles. Absolute cult classics.

Nog een paar originele releases op de kop kunnen tikken:

Candlemass - Nightfall
Paradise Lost - Lost Paradise

alsook:

Enslaved - Below the Lights

@Taxandrian Is Solitude Aeturnus misschien ook iets voor jou? Ook Epic Doom metal. Hun vocalist zat nadien ook in Candlemass. Aanrader is Through The Darkest Hour, hun zwaarste album. De albums ervoor richten zich dan meer echt op het epic ipv het heavy aspect.
Een band die volgens mij - onterecht - altijd in de schaduw van Candlemass heeft gestaan.

Laatst bewerkt:

Zeker weten! Was er al een tijd naar op zoek sinds mijn eigen exemplaar beschadigd raakte en uit nostalgische overwegingen wilde ik absoluut terug een originele release. Blij dat ik deze kan afvinken.

Wat Solitude Aeternus betreft: de naam ken ik zeker wel maar is wat onder de radar gebleven bij mij. Waarschijnlijk ook omdat mijn smaak destijds nogal snel evolueerde van Hardrock via Heavy Metal richting Speed, Thrash, Death en uiteindelijk Black Metal. Met als gevolg dat een hoop goede bands aan mij voorbijgingen, en al helemaal toen ik stopte met muziek aankopen omdat ik op korte tijd héél veel had aangeschaft en er op een gegeven moment - naar mijn mening - niets interessants meer uitkwam.
En dat is dan net het leuke aan de inhaalbeweging die ik nu aan het maken ben; elke dag 'herontdek' ik wel bands waarvan ik de albums destijds -vaak ten onrechte - links liet liggen. Trouble bvb is ook zo'n band waarvan ik het bestaan kende maar die ik nooit echt een eerlijke kans gaf.
Zo veel muziek te ontdekken...zo weinig tijd...

Trouble bvb is ook zo'n band waarvan ik het bestaan kende maar die ik nooit echt een eerlijke kans gaf.
Zo veel muziek te ontdekken...zo weinig tijd...
Ha, toch nog eens iemand die praat over één van de bands waar ik elke keer terug into geraak.
Één van mijn albums of the week is van Trouble, hun debuut (Psalm 9). Echt een aanrader!

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan