Mr.Fingers
Well-known member
Longlife is uitgevonden voor de leasewagens, die niet iedere 15/30k km op onderhoud gaan. Over welke wagen en motor gaat het?Op mijn boekje staat er 5w30 longlife?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Longlife is uitgevonden voor de leasewagens, die niet iedere 15/30k km op onderhoud gaan. Over welke wagen en motor gaat het?Op mijn boekje staat er 5w30 longlife?
1.5 tsi volkswagen.Longlife is uitgevonden voor de leasewagens, die niet iedere 15/30k km op onderhoud gaan. Over welke wagen en motor gaat het?
Dan hangt het ervan af of de wagen een roetfilter heeft of niet. Als die een roetfilter heeft, mag inderdaad alleen maar longlife (ivm schoonbranden filter). Heeft die geen roetfilter, dan maakt het niet uit, en is longlife eigenlijk geldklopperij.1.5 tsi volkswagen.

Statiegeld? Je bedoelt recupel zeker.Ik heb een nieuwe batterij besteld online en moest 7.5€ statiegeld betalen. Dus dat wilt zeggen dat ik voor mijn oude nog geld krijg? Kan ik daar overal mee terecht, want bij de webshop moet je hem zelf terugsturen en da's meer dan 7.5€.
Bespaar uwzelf de moeiteToch op goed geluk riskeren of verloren tijd en moeite?

Ik heb een nieuwe batterij besteld online en moest 7.5€ statiegeld betalen. Dus dat wilt zeggen dat ik voor mijn oude nog geld krijg? Kan ik daar overal mee terecht, want bij de webshop moet je hem zelf terugsturen en da's meer dan 7.5€.
Nee, statiegeldStatiegeld? Je bedoelt recupel zeker.
Door die 7,5€ te betalen mag je deze binneleveren in een inzamelpunt en deze zulle hem kosteloos recycleren voor u.Wat is de Recupel-bijdrage?
De Recupel-bijdrage is het bedrag dat je betaalt bij aankoop van een toestel voor de recyclage van oude elektrische en elektronische apparaten.www.recupel.be
Ja, sinds heel het coronagedoe is het op veel plaatsen met afspraak geworden en dat is blijkbaar nog altijd zo.Vorig jaar niet naar de keuring moeten gaan, maar kan je écht enkel op afspraak of nemen ze mensen zonder er ook tussendoor op een rustig moment?
Mijn plan was: auto demonteren en alle zetels plat om naar het containerpark te rijden en aangezien chassis nummer onder de zetels zit en de isifox kinderstoel er nu toch uit is, doorrijden naar de keuring. Ik dacht eventjes op de camera te kijken hoe druk het was, lees ik plots enke op afspraak.probeer ik die te boeken: over 5 weken pas... En kijken naar het andere station in de buurt kon niet, want dat is en andere provincie dus kan niet aangeklikt worden.
Toch op goed geluk riskeren of verloren tijd en moeite?
Op statiegeld wordt geen BTW gerekend dacht ik. Vraag het eens na bij de winkel? Op sommige plaatsen krijg je geld voor je accu, maar dat heeft meer te maken met het (kostbare) lood dacht ik.Nee, statiegeld
![]()
Ik heb al adblue gezien naast gewone pompen, over de prijs geen idee.Eerste keer met een diesel op weg en nu vraagt die om binnen 1500 km AdBlue bij te tanken omdat die anders niet meer kan starten. Los van dat niet starten: is het voordeliger om dit aan de pomp te halen (maar is dat enkel bij tankstations voor vrachtwagens omdat ik dat niet overal zie?) of is het interessant om een grote bidon in huis te halen en mijn tank te vullen met behulp van een trechter?
Het is veruit het goedkoopste om een bidon te kopen en zelf vullen met trechter, tenzij dat de laatste jaren veranderd is maar vroeger was het echt wel een gigantisch groot verschil.Eerste keer met een diesel op weg en nu vraagt die om binnen 1500 km AdBlue bij te tanken omdat die anders niet meer kan starten. Los van dat niet starten: is het voordeliger om dit aan de pomp te halen (maar is dat enkel bij tankstations voor vrachtwagens omdat ik dat niet overal zie?) of is het interessant om een grote bidon in huis te halen en mijn tank te vullen met behulp van een trechter?
Ik lees al dat er ook een verschil bestaat tussen AdBlue-pompen voor vrachtwagens en voor personenwagens omdat er verschillende pompsnelheden zijn. Ik zal wel een jerrycanneke kopen van 5L.Het is veruit het goedkoopste om een bidon te kopen en zelf vullen met trechter, tenzij dat de laatste jaren veranderd is maar vroeger was het echt wel een gigantisch groot verschil.
Als het een bedrijfswagen is en je hebt geen mogelijkheid om die bidon door te rekenen aan je werkgever, kan het zijn dat je misschien beter af bent met gewoon aan de pomp de adblue te tanken.

Hier staan ad meeste pompen toch ook telkens 1 ADblue pomp voor personenwagens. Gisteren toevallig volgedaan , dacht iets van een 13€ voor de 9l die er in ging.Ik lees al dat er ook een verschil bestaat tussen AdBlue-pompen voor vrachtwagens en voor personenwagens omdat er verschillende pompsnelheden zijn. Ik zal wel een jerrycanneke kopen van 5L.![]()
Al naar cardoen gekeken ook?Ik ben op zoek naar een nieuwe (jonge tweedehands)/stockwagen, liefst een Toyota, budget-range ligt rond de €15 000 à 20 000 (eventueel nog € 22 000 maar liefst niet).
Help mij met advies: wat zouden jullie kiezen tussen pakweg deze twee?