De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al naar cardoen gekeken ook?

Die hadden welgeteld 3 Toyota's die aan mijn criteria voldeden, ... ik ben op dit moment vrij "gebrand" op mijn keuze voor ofwel (bij voorkeur) een nieuwe Yaris met een stevige korting of eventueel (omdat het prijs/kwaliteit waarschijnlijk een betere deal is) een Toyota Corolla.
Eventueel sta ik ook open voor andere merken met lange garantie.

Maar omdat ik uiteindelijk toch nog een € 5000 zal lenen voor de aankoop, wil ik een merk dat garantie geeft gedurende de looptijd van die lening. Merken die slechts de wettelijke garantie bieden en geen verlengde garantie, vallen bij mij allemaal af.

Die hadden welgeteld 3 Toyota's die aan mijn criteria voldeden, ... ik ben op dit moment vrij "gebrand" op mijn keuze voor ofwel (bij voorkeur) een nieuwe Yaris met een stevige korting of eventueel (omdat het prijs/kwaliteit waarschijnlijk een betere deal is) een Toyota Corolla.
Eventueel sta ik ook open voor andere merken met lange garantie.

Maar omdat ik uiteindelijk toch nog een € 5000 zal lenen voor de aankoop, wil ik een merk dat garantie geeft gedurende de looptijd van die lening. Merken die slechts de wettelijke garantie bieden en geen verlengde garantie, vallen bij mij allemaal af.
Van de 2 die je linkte zou ik resoluut kiezen voor de bordeaux yaris: jonger, meer snufjes, pittiger motor,...

Ik heb deze vragen in het verleden nog gesteld, maar ze blijven steeds door mijn hoofd spoken.

-waarom bieden fabrikanten geen fabriek-geïnstalleerde paint protection film + keramische coating aan? Dit zou de enige manier zijn om ervoor te zorgen dat de wagen zijn lak in absolute perfect originele staat beschermd wordt. Doorgaans is de lak al flink beschadigd bij een nagelnieuwe wagen wanneer hij wordt afgeleverd aan de klant en moeten er uitvoerige lakcorrecties gebeuren alvorens PPF kan geïnstalleerd worden

-klopt het dat PPF niet echt werkt op herspoten pannelen en liefst op een nieuwe wagen gebruikt wordt? ik heb wat steenslag op voorbumper en motorkap en wil dit weg en nooit meer opnieuw. Kan ik bumper en motorkap laten herspuiten en dan ppf? Of zal dit niet goed lukken en zal herspuiten zoiezo niet zo mooi zin als originele fabriekslak?

-verdergaande op vorige vraag... Is dat nu een feit of fabel dat herspoten verf nooit zo mooi of degelijk is als originele fabrieksverf? zogezegd doordat het een ander proces doorloopt van beneveling van negeatief geladen panelen VS spuiten van verf... ? Ik ben bijna totaal bezeten door de toestand van de lak van mijn auto, ik vraag me soms af of ik hem misschien ineens volledig moet laten herspuiten en dan direct full ppf?
=> ik heb intussen dit eens gelezen https://www.quora.com/Will-the-pain...-car-be-as-good-as-the-original-OEM-paint-job
en lijkt me verschrikkelijk allemaal. dus dan komt de volgende vraag, namelijk: is wat lichte steenslag het waard van een bumper en motorkap te herspuiten, wetende dat de kwaliteit van herspoten verf waardeloos is vergeleken met het originele?

door dit artikel te lezen over het verschil in kwaliteit tussen originele en herspoten verf ben ik nog meer obsessief aan het zoeken naar een mogelijkheid om mijn volgende auto in de fabriek te laten voorzien van PPF. is dit mogelijk?

Laatst bewerkt:
Is dat nu een feit of fabel dat herspoten verf nooit zo mooi of degelijk is als originele fabrieksverf? zogezegd doordat het een ander proces doorloopt van beneveling van negeatief geladen panelen VS spuiten van verf... ?
Hangt er vanaf welke lak men gebruikt zeker en hoeveel lagen er gespoten worden. Ik heb een collega die professioneel spuiter is en die zien er mooier gespoten uit dan uit de fabriek, perfect zonder appelsienhuid effect.
door dit artikel te lezen over het verschil in kwaliteit tussen originele en herspoten verf ben ik nog meer obsessief aan het zoeken naar een mogelijkheid om mijn volgende auto in de fabriek te laten voorzien van PPF. is dit mogelijk?
Denk het ,iet maar je kan wel vragen of ze hem ongeroerd laten en de beschermfolie waarop hij toekomt er gewoon op te laten. Ik heb er dit al weten laten doen en hem daarna direct afzetten bij de detailer.

Hangt er vanaf welke lak men gebruikt zeker en hoeveel lagen er gespoten worden. Ik heb een collega die professioneel spuiter is en die zien er mooier gespoten uit dan uit de fabriek, perfect zonder appelsienhuid effect.

Denk het ,iet maar je kan wel vragen of ze hem ongeroerd laten en de beschermfolie waarop hij toekomt er gewoon op te laten. Ik heb er dit al weten laten doen en hem daarna direct afzetten bij de detailer.
Het beste scenario zou zijn rechtstreeks van de fabriek naar de detailer dan, is dit mogelijk? Zouden er geen detailers gevestigd zijn vlak naast de grote autofabrieken in Duitsland? Dat zou me alleszins wel een heel strategische locatie lijken om je als premium PPF installateur te vestigen

Het beste scenario zou zijn rechtstreeks van de fabriek naar de detailer dan, is dit mogelijk? Zouden er geen detailers gevestigd zijn vlak naast de grote autofabrieken in Duitsland? Dat zou me alleszins wel een heel strategische locatie lijken om je als premium PPF installateur te vestigen
Geen idee of dat mogelijk is, ik denk eerder van niet.

Hoe bevestig je een elektrische zijspiegel terug aan de zijdeur van een auto?
De vorige eigenaar (teven eerste eigenaar) van de tweedehandswagen is vermoedelijk tegen iets gestoten (al claimt ze van niet).
Kan je dit zelf met een easy fix oplossen of sowieso langs een garagist? Een kameraad raadde me tec 7 lijm aan en de auto 24h stationair te laten staan.
Hoeveel kost zulks een herstelling als je dit bij een garagist laat doen?
De spiegel zelf is voor de rest in perfecte staat (geen krassen o.i.d.).

Hoe bevestig je een elektrische zijspiegel terug aan de zijdeur van een auto?
De vorige eigenaar (teven eerste eigenaar) van de tweedehandswagen is vermoedelijk tegen iets gestoten (al claimt ze van niet).
Kan je dit zelf met een easy fix oplossen of sowieso langs een garagist? Een kameraad raadde me tec 7 lijm aan en de auto 24h stationair te laten staan.
Hoeveel kost zulks een herstelling als je dit bij een garagist laat doen?
De spiegel zelf is voor de rest in perfecte staat (geen krassen o.i.d.).

dat kun je altijd proberen met tec7 of iets dergelijks, maar ik zou de auto niet stationair te laten draaien hoor.. dat lijkt mij voor niks nodig.

Inderdaad, stationair laten staan zodat de tec 7 lijm kan inwerken. Zal dit eerst eens proberen.
Iemand enig idee wat zoiets gemiddeld kost om te laten herstellen bij een garagist mocht het toch terug loskomen?
Automerk: Honda (2005).

Inderdaad, stationair laten staan zodat de tec 7 lijm kan inwerken. Zal dit eerst eens proberen.
Iemand enig idee wat zoiets gemiddeld kost om te laten herstellen bij een garagist mocht het toch terug loskomen?
Automerk: Honda (2005).
Normaal klikt zoiets er toch terug in?
Als je het nu volspuit met tec7, kan het goed zijn dat je nog extra kosten gaat hebben omdat 1 onderdeel misschien nu niet beschadigd is maar dat ze door die tec7, wel zullen moeten vervangen.

Normaal klikt zoiets er toch terug in?
Als je het nu volspuit met tec7, kan het goed zijn dat je nog extra kosten gaat hebben omdat 1 onderdeel misschien nu niet beschadigd is maar dat ze door die tec7, wel zullen moeten vervangen.

Nee, de vijzen en de gaten waar de vijzen ingaan zitten vol roest en zijn door een vermoedelijke aanrijding onbruikbaar waardoor ze niet meer in elkaar kunnen gaan => loshangende zijspiegel.
Enig idee wat zoiets zou kosten om te laten herstellen door een garagist? Een range is voldoende zodat ik een idee heb en niet wordt opgelicht.

Ik ken er niet genoeg van om u iets van een schatting te geven, maar kun je dan die gaten niet uit boren en nieuwe draad in te tappen? Eventueel een maatje groter? En dan natuurlijk ook bouten van een maatje groter?

Nee, de vijzen en de gaten waar de vijzen ingaan zitten vol roest en zijn door een vermoedelijke aanrijding onbruikbaar waardoor ze niet meer in elkaar kunnen gaan => loshangende zijspiegel.
Enig idee wat zoiets zou kosten om te laten herstellen door een garagist? Een range is voldoende zodat ik een idee heb en niet wordt opgelicht.
Post eens een foto zodat we weten waarover het gaat want nu blijft je omschrijving hoe goed je het ook bedoeld vaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan