De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn remmen piepen soms een beetje bij het remmen.
Kan dit een probleem geven bij de keuring?
Zolang die perfect remt, zou ik niet inzien waarom je afgekeurd zou worden. Mijn remmen piepen ook bij rustig remmen, is met die nieuwe blokken en schijven al sinds het begin. Is ook gewoon perfect door de keuring (zelfs met te grote banden 😅 voor mijn velgen).

Mijn remmen piepen soms een beetje bij het remmen.
Kan dit een probleem geven bij de keuring?
Nee. Ik ben nog naar de keuring geweest met niet-gekeurde circuitremmen die je hoorde piepen en schuren tot 5km ver. Op papier geen enkele opmerking gehad, enkel de keurder die vroeg hoe lang de auto stil had gestaan. Zolang je niet met grotere remmen dan standaard toekomt, zien ze dat niet.

Misschien vrij onnozel, maar... Is het normaal dat mijn toerenteller tussen de 1000 en 1500 toeren blijft schommelen wanneer het koppelingspedaal volledig ingedrukt is en ik geen gas geef?

Koppeling is vervangen geweest en sindsdien moet ik wat wennen aan den 1ste versnelling. Met de vorige koppeling ging de toerenteller enkel omhoog als ik gas gaf, anders bleef hij braafjes op 0 toeren. Tis een benzinewagen en handmatige schakeling als dat iets uitmaakt.

Misschien vrij onnozel, maar... Is het normaal dat mijn toerenteller tussen de 1000 en 1500 toeren blijft schommelen wanneer het koppelingspedaal volledig ingedrukt is en ik geen gas geef?

Koppeling is vervangen geweest en sindsdien moet ik wat wennen aan den 1ste versnelling. Met de vorige koppeling ging de toerenteller enkel omhoog als ik gas gaf, anders bleef hij braafjes op 0 toeren. Tis een benzinewagen en handmatige schakeling als dat iets uitmaakt.

0 toeren kan niet he, dan ligt hij af. Stationair draaien is rond de 700.

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met Corona Direct voor een verzekeringspolis? Voor een bijkomende wagen betaal ik er praktisch 50% minder dan met mijn huidige verzekeraar

De garage waar ik een auto kocht zegt dat de auto moet gekeurd worden na een ongeval.

Hij heeft de auto binnenste buiten gekeerd maar hij vindt niks.

Kan het soms zijn dat er iets misloopt in administratie? En is dat te vertrouwen?

Iemand ervaring met Corona Direct voor een verzekeringspolis? Voor een bijkomende wagen betaal ik er praktisch 50% minder dan met mijn huidige verzekeraar
Zit sinds vorig jaar bijna Corona Direct met een kleine Omnium. Betaal de helft minder dan bij mijn vorige verzekering. Heb de verzekering nog niet moeten gebruiken, dus geen idee hoe of wat.

De garage waar ik een auto kocht zegt dat de auto moet gekeurd worden na een ongeval.

Hij heeft de auto binnenste buiten gekeerd maar hij vindt niks.

Kan het soms zijn dat er iets misloopt in administratie? En is dat te vertrouwen?
Wat bedoel je hij vindt niks, wat moet hij vinden?

Hij ziet niks aan de auto wat een keuring na ongeval kan verklaren.
Niet noodzakelijk zichtbare carrosserieschade. Kan evengoed de ophanging onderuit gereden zijn die gewoon vervangen is en na een tijdje zie je dit niet meer. Vooral als zowel links als rechts vervangen was. Dan heb je geen vergelijk qua roest/vervuiling e.d..

Hij ziet niks aan de auto wat een keuring na ongeval kan verklaren.
Wat @wiseguy444 zegt, een keuring na ongeval moet gebeuren vanaf er bvb minstens 3 onderdelen van de ophanging vervangen dienen te worden (in theorie, praktijk verschilt wel al eens). Betekent dus als die wagen eens tegen een borduur is geschoven en bvb de draagarmen, schokdemper, spoorstang, fusee etc zijn vervangen, is die naar een keuring na ongeval geweest terwijl die schade heel goed meevalt.
Voor gewoon carrosserieschade al is die hele front of flank vervangen maar er is geen schade aan ophanging geweest moet die dan weer niet naar de keuring.

Ja maar het buikgevoel zegt neen. Vorige auto was een probleemauto.

We gaan dezelfde zoeken. En proberen een paar extra's te vinden.

1.5 ipv 1.0 tfsi en virtual cockpit staan extra op het verlanglijstje.

Ik zou die zeker niet kopen, vooral door het buikgevoel.
Ik heb een 1.0TSI 115pk en die rijd heel goed, bijna geen olieverbruik en heel zuinig.
Als ik naar de zee rijd aan 120kmp 4.9L 100km
Ik heb wel een ibiza A3 is wel wat zwaarder, maar mag echt niet klagen rijd vinnig.

Ik zou die zeker niet kopen, vooral door het buikgevoel.
Ik heb een 1.0TSI 115pk en die rijd heel goed, bijna geen olieverbruik en heel zuinig.
Als ik naar de zee rijd aan 120kmp 4.9L 100km
Ik heb wel een ibiza A3 is wel wat zwaarder, maar mag echt niet klagen rijd vinnig.
De 115pk rijdt in een A3 echt wel stukken anders. Is echt net dat tikkeltje te licht.
De 1.5 met 150pk dat is de motorisatie die je wilt.

Mijn 1.4 TFSI is gechipt naar 150pk en moet zeggen das wel oké. Die had 125pk en da was te weinig om voorbij te steken op de autosnelweg.

Nu met 150pk is dat te doen zonder dat je moet terugschakelen.

't is natuurlijk geen kanon é zou ook liever meer hebben, maar het is wat het is :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan