De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga je al goed mogen zoeken om zo een model te vinden :p
Het was eigenlijk een beetje een sarcastische comment :p of pk's genoeg is is echt een super subjectieve mening.
Het hangt er allemaal van af hoe defensief je wilt rijden en hoeveel geld je er voor over hebt voor de hogere pk's te betalen.

Met een 66pk wagentje ga je serieus moeten rekening houden met de rest van het verkeer op de autostrade omdat het vermogen om te reageren op situaties in die auto zeer laag is, je moet al ruim op voorhand je acties bedenken en kijken of het haalbaar is.
Met een 90pk is deze noodzaak er al veel minder, ik heb lang genoeg met een 90pk wagen gereden en ook op de autostrade kan die nog steeds vlot genoeg inhalen en dergelijke.
Ga je naar 115pk, 150pk, 190pk, 700pk, ... dan wordt die noodzaak steeds kleiner omdat de reactie- en beweegsnelheid van de auto gewoon steeds sneller wordt.

Persoonlijk vind ik 66pk te weinig, als je op een oprit van de autostrade zit en het verkeer is druk en rijdt vlot door, dan wilt het wel eens een uitdaging worden om daar veilig en zonder anderen te hinderen te kunnen invoegen.
Met 90pk en plankgas geraak je normaal altijd op goede snelheid, of je moet al een voorligger hebben die het voor jou verpest.

Ik spreek hier wel over auto's in de hatchback klasse qua formaat en gewicht. Een veel zwaardere auto met 90pk is dan weer een ander verhaal zou ik denken, nog geen ervaring daarmee.

Het was eigenlijk een beetje een sarcastische comment :p of pk's genoeg is is echt een super subjectieve mening.
Het hangt er allemaal van af hoe defensief je wilt rijden en hoeveel geld je er voor over hebt voor de hogere pk's te betalen.

Met een 66pk wagentje ga je serieus moeten rekening houden met de rest van het verkeer op de autostrade omdat het vermogen om te reageren op situaties in die auto zeer laag is, je moet al ruim op voorhand je acties bedenken en kijken of het haalbaar is.
Met een 90pk is deze noodzaak er al veel minder, ik heb lang genoeg met een 90pk wagen gereden en ook op de autostrade kan die nog steeds vlot genoeg inhalen en dergelijke.
Ga je naar 115pk, 150pk, 190pk, 700pk, ... dan wordt die noodzaak steeds kleiner omdat de reactie- en beweegsnelheid van de auto gewoon steeds sneller wordt.

Persoonlijk vind ik 66pk te weinig, als je op een oprit van de autostrade zit en het verkeer is druk en rijdt vlot door, dan wilt het wel eens een uitdaging worden om daar veilig en zonder anderen te hinderen te kunnen invoegen.
Met 90pk en plankgas geraak je normaal altijd op goede snelheid, of je moet al een voorligger hebben die het voor jou verpest.

Ik spreek hier wel over auto's in de hatchback klasse qua formaat en gewicht. Een veel zwaardere auto met 90pk is dan weer een ander verhaal zou ik denken, nog geen ervaring daarmee.
Het probleem is niet zozeer dat de 116pk te weinig is, want de A3 geraakt daar ook tot 130km/h mee.
Maar het is vooral dat je de motor te veel moet pushen om gewoon aangenaam te versnellen en vooral te hernemen. Bij de 1.5l met 150pk heb je die ruimte wel en hoef je niet steeds terug te schakelen of hoog in toeren te knallen.

2.0 CNG/benzine, automaat, korte afstanden, staat altijd in sport.
Is dat normaal, een verbruik van 13l/100km?

Mijne focus was een 1.6 benzine en had een verbruik van 12,6l/100km, dus ik denk dat die 13l wel meevalt?

Mijne focus was een 1.6 benzine en had een verbruik van 12,6l/100km, dus ik denk dat die 13l wel meevalt?
Als ik dat lees ben ik heel tevreden met mijn verbruik.
1.6 benzine 205pk, verbruik 7,2 liter/100km (gemiddelde over 55.000 km)

CNG heeft een lagere energiewaarde dan benzine dacht ik? Maar reken je normaal niet in kg ipv in liter bij CNG?
Ja maar wordt omgerekend.

Ik dacht gelezen te hebben dat het net een hogere energiewaarde heeft.

Als ik dat lees ben ik heel tevreden met mijn verbruik.
1.6 benzine 205pk, verbruik 7,2 liter/100km (gemiddelde over 55.000 km)
Amai, nice!

Welke wagen? Alé, en ik met nen 2.0 CNG/benzine maar 170 pk (enkel bezine = 190 pk).
Garagist zegt wel dat automaat meer verbruikt.

Nu, ik rij niet echt zuinig ook. Maar vind het allemaal wel interessant, vandaar de vraag.

Amai, nice!

Welke wagen? Alé, en ik met nen 2.0 CNG/benzine maar 170 pk (enkel bezine = 190 pk).
Garagist zegt wel dat automaat meer verbruikt.

Nu, ik rij niet echt zuinig ook. Maar vind het allemaal wel interessant, vandaar de vraag.
Renault Megane GT Grandtour
Dat is een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling.

13l is wel redelijk veel. Mijnen S3 verbruikt zelfs minder, zit gemiddeld aan 10-11l. Als ik rustig rij kan ik die tot 8l krijgen (maar das niet simpel, omdat de neiging om wat gas te geven er altijd wel is (als het kan)).

Da's wel erg veel vind ik. Ik rij gelijk een varken met een gechipte GTI DSG, da's een 2.0 TSI - ik kom gemiddeld aan 10 liter, ook korte afstanden.

Zit je niet met een lek?
Want 13l is echt wel veel te veel.

Waar is de beste plaats om uw wagen te verkopen?

ik heb zonet mijn opel astra van 2009, op autoscout gezet.
en mijnen telefoon ontplofte gewoon onmiddellijk. opzich goed nieuws, moest ik die mensen verstaan, maar het waren duitse & albanese nummers. dus ik heb mijn zoekertje maar weer direct verwijderd.

mensen bellen & sturen mij dat ze 2000€ of meer willen geven terwijl ik maar 1750€ vraag.

Ik vind het allemaal zeer vreemd en onbetrouwbaar.

ik ben wel 1ste eigenaar en auto is in goede staat maar
heeft
- defecte airco
- defecte ventilator (heb er vandaag nog aan bezig geweest, en ventilator wil soms nog draaien dus vermoedelijk electronica probleem
- 234315 km

volgens zo een prijsberekening zou hij in goed staat 1900€ waard zijn?

't is ook een diesel euro norm 4.

zijn wagens nu nog zoveel waard of wat willen die mensen allemaal (ik zou er mee praten maar ze zijn zo moeilijk verstaanbaar dat ik er geen zin in heb)

Waar is de beste plaats om uw wagen te verkopen?

ik heb zonet mijn opel astra van 2009, op autoscout gezet.
en mijnen telefoon ontplofte gewoon onmiddellijk. opzich goed nieuws, moest ik die mensen verstaan, maar het waren duitse & albanese nummers. dus ik heb mijn zoekertje maar weer direct verwijderd.

mensen bellen & sturen mij dat ze 2000€ of meer willen geven terwijl ik maar 1750€ vraag.

Ik vind het allemaal zeer vreemd en onbetrouwbaar.

zijn wagens nu nog zoveel waard of wat willen die mensen allemaal (ik zou er mee praten maar ze zijn zo moeilijk verstaanbaar dat ik er geen zin in heb)
Je moet er de betrouwbaarste tussen proberen uit te zoeken.
Ik had m'n vorige wagen gewoon op 2dehands.be gezet. 10 min erna , telefoon in gebrekkig Engels.
Sir, we interested , we come today. En si en la.
Nadien nog zeker 20 verschillende mails en telefoontjes gehad.

Bon , adres gegeven. uurke nadien stonden er zo 2 louche uitziende oostblokkers ad deur.
Hebben de auto gestart en er ns rondgewandeld. Haalde 6500€ cash uit zo'n dikke portefeuille waar zeker 50 000€ instak.
Betaalde me ,ik heb de biljetten gecontroleerd met zo'n ultraviolet bakske , kerel vroeg de sleutels en de papieren vd auto en 3 dagen nadien kom ik thuis van werk en was de wagen opgehaald.

En 't beste van al, die mannen vroegen zelfs niet achter de (in de advertentie gemelde) gebreken en ik 1250€ meer had dan ik initieel vroeg.
Wagen was gechipt , downpipe , cat delete , boite kapot en +285 000 km op de teller.

Wij kopen auto’s zou 1900€ geboden hebben.
Dan toch 1 iemand laten komen die hier uit de buurt was.

Op mijn zoekertje had ik 1750€ gevraagd, en onderhandelbaar aangevinkt.
ondertussen waren er die 2300€ boden (zonder de wagen te zien)
Had nooit zoveel reactie verwacht

Heb hem uiteindelijk voor 1700€ verkocht aan die gast die da is komen kijken.

Hij deed wa lastig over paar roeste plekken en een deuk in mijn achterlicht (altijd mee door de schouwing geraakt) maar met de nieuwe wetgeving wss ni.

Maar denk toch da hij ne schonen deal heeft gedaan, ik had die nieuw gekocht, altijd zorg voor gedragen.

Na doorsturen van enkele fotos naar wij kopen auto’s boden ze nog maar 1150€ nimeer.

Dusja, wel nog een nieuwe batterij gestoken vanmorgend, voor 110€ tja dacht anders geraakt da ni verkocht. Had ik ook ni moeten doen.

Soit iedereen content denk ik dan

13l is wel redelijk veel. Mijnen S3 verbruikt zelfs minder, zit gemiddeld aan 10-11l. Als ik rustig rij kan ik die tot 8l krijgen (maar das niet simpel, omdat de neiging om wat gas te geven er altijd wel is (als het kan)).

Da's wel erg veel vind ik. Ik rij gelijk een varken met een gechipte GTI DSG, da's een 2.0 TSI - ik kom gemiddeld aan 10 liter, ook korte afstanden.

Zit je niet met een lek?
Want 13l is echt wel veel te veel.

M'n vrouw had ermee gereden en beweerde aan 7l/100km te zitten. Blijkbaar zitten daar verschillende weergaven in, lange termijn, korte termijn, huidig verbruik, enz.

Ik moet ergens verkeerd gekeken hebben denk ik. Wordt vervolgd.

Ik heb recent mijn rijbewijs gehaald en ben nu op zoek naar een auto. Ik weet letterlijk niks van auto's, dus ik heb geen idee eigenlijk waarop te letten.

We hebben een afspraak later vandaag om bij een auto salon een 2e hands Toyota Yaris 1.5 te bezichtigen.
't Is eentje uit Juli 2020 maar wel reeds met 55.000 km op de teller. Met Benzine, geen hybride (zelfs niet gedeeltelijk).

Waarop moet ik letten en navragen? Enig advies?

Kan iemand hier iets zeggen over de motor in een 2018 BMW 330i automatic? Betrouwbaar, of gekende problemen die het minder aan te raden maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan