De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand hier iets zeggen over de motor in een 2018 BMW 330i automatic? Betrouwbaar, of gekende problemen die het minder aan te raden maken?
B48 blokje, zo solide als een huis!
Zowat elke hedendaagse BMW met benzinemotor heeft dat blok.
330e, 530e, 740e, de 20i’s, 30i’s, 135i. Allez je snapt het wel :P

2018 is nog vorige model volgens mij
Dacht dat de eerste G20's nog eind 2018 afgeleverd werden, maar zal dan eerder begin 2019 geweest zijn als ik het zo vluchtig bekijk :p

Persoonlijk zou dat bij mij wel een beetje wringen. De F30 is een zeer goeie wagen, alleen is de G20 wel op alle vlakken beter.
Er is een prijsverschil, maar als je dat afweegt tegenover wat je terug krijgt vind ik dat toch iets moeilijk :p
Als je dit bijvoorbeeld ziet, dat is niet mis.

Dacht dat de eerste G20's nog eind 2018 afgeleverd werden, maar zal dan eerder begin 2019 geweest zijn als ik het zo vluchtig bekijk :p

Persoonlijk zou dat bij mij wel een beetje wringen. De F30 is een zeer goeie wagen, alleen is de G20 wel op alle vlakken beter.
Er is een prijsverschil, maar als je dat afweegt tegenover wat je terug krijgt vind ik dat toch iets moeilijk :p
Zoiets, in break of als 4GC, donker kleur, met volledig lederen zetels, voor < 30K, en ik wil er nog over denken 🙂

G20 is blijkbaar ook al in November 2018 verkocht

Mja zonder M-pakker, de bijkomende zwarte accenten (zwart rond de grill), M-interieur en de andere voorlichten vind ik het toch niet zo heel knap

Zoiets, in break of als 4GC, donker kleur, met volledig lederen zetels, voor < 30K, en ik wil er nog over denken 🙂
Persoonlijk denk ik dat je meer 430i’s zult vinden dan 330i’s tourings.
Wat zijn de overige opties die je zoekt?

Voor 30k zul je wel een 330i touring vinden. Enkel zal het dan niet een super fris exemplaar zijn loaded met opties.
Natuurlijk als je zegt dat een sport line met matig aan opties voldoende is dan moet het lukken.
Hoe dan ook zou ik navi pro aanraden en sportzetels als basis.

Persoonlijk denk ik dat je meer 430i’s zult vinden dan 330i’s tourings.
Wat zijn de overige opties die je zoekt?

Voor 30k zul je wel een 330i touring vinden. Enkel zal het dan niet een super fris exemplaar zijn loaded met opties.
Natuurlijk als je zegt dat een sport line met matig aan opties voldoende is dan moet het lukken.
Hoe dan ook zou ik navi pro aanraden en sportzetels als basis.
Ik heb een propere 330i Touring Luxury Line gevonden die toch best ok zit qua opties, voor 29K.

Welke opties zeker? Deftige motor (benzine), leder, automaat, dualzone airco. En idd de navi met het bredere schermpje, dat is ineens de pro zeker?
Pano dak, hifi upgrade en camera (al dan niet 360) zijn leuke extra's.

Maar al bij al, het is een tweede wagen en dan moet het echt niet te zot zijn.

Waarom overweeg je wel een 4GC maar geen A5?

Lang op de A5 gezeten, maar de B8 vind ik te gedateerd ogen binnenin. En de B9 met een beetje leuke motor (de 2.0 TFSI 252PK met quattro, want FWD begin ik niet aan bij die vermogens) en wat goed uitgerust zit je dan alweer los boven de 30K - gemakkelijk 35K zelfs. En dat zou ik er dan nog aan gegeven hebben, maar dan kreeg de vrouw (die er voornamelijk mee zou rijden woon-werk) keuzestress tussen A5 en Q5, en ze kwam er niet uit.

Dus heb ik maar gezegd dat zij de A6 kan blijven nemen voor haar woon-werk (ik werk toch meestal thuis), en dat ik dan zelf wel iets zou kiezen dat mij aanstaat. Ik heb nog nooit BMW gereden en heb daar nu precies wel eens zin in :)

Voor onze eerste auto nadat ik recent mijn rijbewijs heb behaald, is onze keuze op de Hyundai Kona gevallen. We wilden een kleinere, betaalbare SUV voor het gezin van een betrouwbare fabrikant dus de keuze was beperkt. We zouden ongeveer 15.000 km per jaar rijden. Hoewel we het eens zijn over de auto, hebben we toch nog een redetwist.

Er zijn twee opties:
- Kona met de Air-uitvoering, rechtstreeks van de Hyundai dealer maar wachten tot einde Januari/midden Februari. Goedkoopste uitvoering dus zonder veel tierlantijntjes en niks speciaal.
- Kona met de Twist-uitvoering, weliswaar 2e hands maar uit Maart 2020 en showroom-model dat gebruikt werd voor testritten en promoritten. Maar 30.000 km op de teller. Onmiddellijk beschikbaar. Twist-uitvoering is de upgrade van de Air met een groter computerscherm, automatische airco, wat meer algemeen comfort, etc. Komt met een verplicht service contract voor 4 jaar, maar blijft uiteindelijk qua prijs gelijkmatig met de eerste optie.

Mijn vrouw wil liever de eerste, omdat die nieuw is en rechtstreeks van de dealer komt. Met de tweede heeft ze problemen omdat die "reeds" 30.000 km op de teller heeft en het komt niet uit een officieel salon (nochtans verbonden aan een officiele reseller van Hyundai maar bon).
Ikzelf wil de tweede omdat die nu beschikbaar is en gewoon een betere uitvoering heeft voor hetzelfde geld. We zijn van plan deze auto voor de komende 5-8 jaar te gebruiken, dus die paar kleine extra tierlantijntjes kunnen op de duur wel een verschil maken, zeker omdat we van plan zijn een aantal maal per jaar met de auto langere ritten te ondernemen (naar Duitsland, naar andere grote steden in Polen (300-500 km enkel), etc.).

Volgens mij in de auto-wereld van vandaag stellen zo'n 30.000 km als proefrit-model niks voor en is dat eigenlijk gewoon een nieuwe auto. Vergis ik me? Enige argumenten die ik gebruiken kan? Ik weet zelf ook vrij weinig van auto's dus inspiratie is welkom.

Zelf ken ik ook weinig van de tweedehands markt maar ik heb in den tijd toch ook een wagen van 1 jaar oud met 17.000 km op de teller gekocht. Perfect niks mis aan, moest ie nieuw zijn 27.000 op de site, ineens naar 19.500.

En, ge kunt altijd pech hebben. Op dat moment is't: "ziede wel we hadden de nieuwe moeten nemen". Desondanks dat elken Kona, nieuw of niet nieuw misschien op dezelfde frequente problemen stuit :tongue: (da's dan Murphy gewoon)

Misschien kan je eens kijken naar de Kia Stonic, basically dezelfde wagen. Kia geeft hier 7 jaar garantie, geen idee hoe dat zit in Polen wel.

Of nen Dacia Duster, Sandero Stepway of zo'n nieuwe Jogger al is dat niet echt een SUV.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan