De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook voorkeur voor jong tweedehands. Onze Astra, bouwjaar 2002, gekocht in 2004, doet nu nog steeds dienst als tweede wagen.

Maar dat is natuurlijk maar 1 voorbeeld en er zullen evengoed negatieve ervaringen ook zijn.

Wel dit: een handelaar moet sowieso garantie geven wanneer je daar een wagen koopt. Dus je hebt wel een vorm van bescherming.

Lang op de A5 gezeten, maar de B8 vind ik te gedateerd ogen binnenin. En de B9 met een beetje leuke motor (de 2.0 TFSI 252PK met quattro, want FWD begin ik niet aan bij die vermogens) en wat goed uitgerust zit je dan alweer los boven de 30K - gemakkelijk 35K zelfs. En dat zou ik er dan nog aan gegeven hebben, maar dan kreeg de vrouw (die er voornamelijk mee zou rijden woon-werk) keuzestress tussen A5 en Q5, en ze kwam er niet uit.

Dus heb ik maar gezegd dat zij de A6 kan blijven nemen voor haar woon-werk (ik werk toch meestal thuis), en dat ik dan zelf wel iets zou kiezen dat mij aanstaat. Ik heb nog nooit BMW gereden en heb daar nu precies wel eens zin in :)
Gewoon ter info, maar 252pk op de voorwielen is heel goed te doen mits het juiste schoeisel :)

Onder de 30k een 4GC met leuke motor moet zeker te doen zijn. Ik heb enkele weken geleden mijn 420d GC LCI 2018 quasi full option met 68k km voor €26.000 verkocht.

(Waarmee ik wil zeggen dat een 430i te doen moet zijn, een 420d is niet zo leuk qua motor)

Gewoon ter info, maar 252pk op de voorwielen is heel goed te doen mits het juiste schoeisel :)
Mja, toch liever niet :)
Onder de 30k een 4GC met leuke motor moet zeker te doen zijn. Ik heb enkele weken geleden mijn 420d GC LCI 2018 quasi full option met 68k km voor €26.000 verkocht.

(Waarmee ik wil zeggen dat een 430i te doen moet zijn, een 420d is niet zo leuk qua motor)

Welja, ik wil vooral diesel vermijden. Zal een wagen zijn die hier potentieel weer redelijk wat jaren zal meegaan, en het ziet ernaar uit dat ik met diesel sneller tegen bepaalde limieten ga aanlopen. Zie bvb. LEZ-regelgeving.

Als je dan toch voor een deftige Audi gaat, kan je beter ook Quattro er bij nemen hé. Dat hoort gewoon bij een Audi :D
Jaja zeker. Maar het is allesbehalve onoverkomelijk zoals vaak gezegd wordt. Ik heb momenteel 325pk op de voorwielen bij de GTI en sinds die Michelin pilot sport 4S gaat dat prima. (bij droog weer welteverstaan, maar ik geef nooit plankgas bij nat weer, ook niet met xDrive)

Misschien kan je eens kijken naar de Kia Stonic, basically dezelfde wagen. Kia geeft hier 7 jaar garantie, geen idee hoe dat zit in Polen wel.

Of nen Dacia Duster, Sandero Stepway of zo'n nieuwe Jogger al is dat niet echt een SUV.

Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een Dacia, nee dank u :laugh:
(maar dat is eerder de Poolse invloed die spreekt, en niet omdat het niet betrouwbaar zou zijn of wat dan ook)

Probleem is opgelost, we gaan met de betere versie van de Kona, de 2e hands. Die reseller gebeld en gezegd dat mijn vrouw helaas ergens anders een auto vond voor dezelfde prijs maar met gratis winterbanden inclusief (wat niet waar is) en de reseller zei gelijk dat hij ook gratis winterbanden zou geven. En daarmee heb ik dan mijn vrouw overtuigd. Morgen papieren regelen en volgende week zou ik hem hebben.

Moet wel zeggen dat ik een beetje zenuwachtig ben, heb enkel nog maar in een Kia Rio gereden tijdens de rijlessen en het rijexamen. Benieuwd of alles goed gaat :biglaugh:

Coating aanbrengen op nieuwe wagen.
Zijn er ook tegenstanders/nadelen?
(Ik zocht al wat binnen autoforums, en iedereen is altijd enthousiast...)
Zo een coating is zeker niet slecht, heb dat ook laten doen toen ik mijn auto kocht.
Maar als je je wagen wilt beschermen tegen steenslag en zo, dan is ppf de enige optie.

Zo een coating is zeker niet slecht, heb dat ook laten doen toen ik mijn auto kocht.
Maar als je je wagen wilt beschermen tegen steenslag en zo, dan is ppf de enige optie.
Jep, die coatings zijn altijd wel leuk en de meesten zijn er content van. Maar klopt dat je altijd goed voor ogen moet houden wat haalbaar is en niet. Krassen en steenslag gaan die dingen niet tegenhouden. Maar voor zaken zoals boomsappen of chemische werking van volgelkak op de lak zijn die dingen veel efficiënter.

Ooit ene geweten dien ne vogelenkak twee weken op zen otto liet, dan op de carwash: stuk verf van den auto. Stevig gescheten van da beestje.:rofl:

Jep, die coatings zijn altijd wel leuk en de meesten zijn er content van. Maar klopt dat je altijd goed voor ogen moet houden wat haalbaar is en niet. Krassen en steenslag gaan die dingen niet tegenhouden. Maar voor zaken zoals boomsappen of chemische werking van volgelkak op de lak zijn die dingen veel efficiënter.

Ooit ene geweten dien ne vogelenkak twee weken op zen otto liet, dan op de carwash: stuk verf van den auto. Stevig gescheten van da beestje.:rofl:
De wagen blijft effectief langer proper met die coating na een wasbeurt in de winter?

Moet wel zeggen dat ik een beetje zenuwachtig ben, heb enkel nog maar in een Kia Rio gereden tijdens de rijlessen en het rijexamen. Benieuwd of alles goed gaat :biglaugh:
Zoals gezegd is de Kia Stonic eigenlijk hetzelfde als de Huyndai Kona en die Stonic is dan eigenlijk weer een Rio die ze wat opgehoogd hebben ;)
Geen paniek dus :D

Wel serieuze afschrijving dan :(

Tja, wat had je verwacht, ik ben nog blij met wat ik gekregen heb hoor, de garage gaf 23k. :)

Die was 52k op factuur, €59k catalogus, da's exact de helft op 4j.
Ik had minder afschrijving verwacht :p
Maar goed ja diesel en vorig model speelt ook wel mee. Maar het is en blijft wel zuur natuurlijk.
Maar het gegeven van waardevast zijn vervalt voor mij wel een beetje dan. Gelukkig ga ik de 1er oprijden :P

Ik had minder afschrijving verwacht :p
Maar goed ja diesel en vorig model speelt ook wel mee. Maar het is en blijft wel zuur natuurlijk.
Maar het gegeven van waardevast zijn vervalt voor mij wel een beetje dan. Gelukkig ga ik de 1er oprijden :p
Auto's en waardevast.. dan moet je al heel wat segmenten hoger gaan shoppen en dan nog is het maar een gok. :p

Ik denk dat de huidige nog veel erger gaat zijn op dat gebied, maar die durf ik dan wel privé over te nemen of ook gewoon op te rijden als hij niet te hard wordt afgestraft.

De wagen blijft effectief langer proper met die coating na een wasbeurt in de winter?
Ja en nee. Wat de zwaartekracht er op legt, blijft er op hé. Het hechten van vuil heeft meer nodig, want de coating is (zeker in het begin) relatief gladder dan normale lak.

Als je bijvoorbeeld dan vlug eventjes met je wagen stopt bij de carwash onderweg en afspuit met de hoge druk reiniger is ie terug kraak proper. Tevens ga je ook minder was schade maken (niet correct wassen kan leiden tot "swirls").

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan