De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit daar zoveel verlies op bij wagens?
Ja, dat zou blijkbaar door de rubberen leidingen gaan. Als uw gas lager wordt kan je dat zelfs horen, als uw airco/auto start krijg je zo een licht specifiek metaalachtig geblaas de eerste moment (ontspanventiel). Kan het geluid niet beter omschrijven maar gewoon goed luisteren bij het starten in de eerste minuut en eens je het geluid kent herken je het altijd.

Waren de banden net warmgereden? Dan kan de druk ook wat gestegen zijn.
Aan een naftpomp? Die dingen werken meestal ni echt juist, die zijn niet jaarlijks geijkt.
We hebben op het werk ook 1 niet geijkte meter en die geeft ook 350mbar verschil tov de geijkte modellen.

Zowiezo zoals lint zegt, niks om u zorgen over te maken. Een halve bar is niks rampzalig.
Ja aan een tankstation. Banden waren wel koud, auto stond wel in de zon op de oprit vandaag maar ik denk niet dat dat het grote verschil maakt? :unsure:

Ja aan een tankstation. Banden waren wel koud, auto stond wel in de zon op de oprit vandaag maar ik denk niet dat dat het grote verschil maakt? :unsure:
Nee, dat maakt het verschil niet. Denk eerder dat het een combinatie van iets te hard en niet helemaal correcte meter was.

Je kan ze ook altijd iets aflaten en ze dan correct oppompen.
Bij het rijden gaat de druk nog omhoog gaan als ze warm zijn en al zeker in een omgeving waar het al sowieso warm is.
Een hogere bandendruk heeft vooral als nadeel dat het harder zal rijden en je meer kans hebt om lek te rijden.

Bij het rijden gaat de druk nog omhoog gaan als ze warm zijn en al zeker in een omgeving waar het al sowieso warm is.
Een hogere bandendruk heeft vooral als nadeel dat het harder zal rijden en je meer kans hebt om lek te rijden.
En ook snellere, ongelijke slijtage. Banden die te hard staan zijn in het midden harder versleten dan op de buitenkanten van het loopvlak.
Met voldoende profiel valt dit meestal niet fel op maar tegen dat er nog zo'n 3.0mm op de kanten is, kan het zijn dat het midden al het wettelijk minimum hebben bereikt of zelfs voorbij zijn. Te zachte druk =andersom. Centrale deel meer profiel dan de zijkanten.

Is dat echt van die hoge bandendruk = sneller lek rijden? Als je dan bv de voorschriften van een elektrische fiets bekijkt staat daar dan net dat een lage bandendruk zorgt voor sneller lekrijden?

Of het gaat hier wrs over de 2 uitersten, namelijk té hoge bandendruk of té lage bandendruk?

Ik moet zeggen dat ik in de 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit ben lekgereden!

Wel efkes hout vasthouden want ik heb alle runflats uit m'n leven verbannen :unsure:

Is dat echt van die hoge bandendruk = sneller lek rijden? Als je dan bv de voorschriften van een elektrische fiets bekijkt staat daar dan net dat een lage bandendruk zorgt voor sneller lekrijden?

Of het gaat hier wrs over de 2 uitersten, namelijk té hoge bandendruk of té lage bandendruk?

Ik moet zeggen dat ik in de 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit ben lekgereden!

Wel efkes hout vasthouden want ik heb alle runflats uit m'n leven verbannen :unsure:
Beide zorgen ervoor dat de kans op lekrijden vergroot :P
Prijs uzelf gelukkig zou ik zeggen. Hier al 6 keer iets in mijn band gehad op 135k km met deze wagen. Nog nooit echt plat dat ik niet meer kon verder rijden, dat gelukkig niet.
Goeie 55k op runflats gereden, de originele banden, daarna overgegaan op gewone :P

Mijn voorbanden zijn langs de binnenkant voor ongeveer 1 tot 1,5 cm al kletskop, terwijl ze op de rest van de band nog niet op het minimum zijn.
Aan te lage of te hoge druk zal dat toch niet liggen, want daar let ik goed op.

Totale leek hier, maar dit weekend plots waarschuwingslampje van accu op rood. De rit nog probleemloos kunnen afwerken, maar de volgende dag startte de auto (opel meriva van 2009) dus niet meer (geen geluid, knopjes die aanspringen, ook de auto openen via de afstandsbediening ging niet). Een paar jaar geleden heb ik de batterij al eens vervangen (toen startte de auto ook niet, al dacht ik dat hij toen nog wel contact maakte). Ander probleem nu?

Heeft er iemand ervaring met het shortleasen van auto's als particulier? Ik moet een periode van ongeveer 3 maanden overbruggen tot mijn bestelde wagen (Lynk & Co 01) opgehaald kan worden. De beste oplossing die ik voorlopig gevonden heb is via europcar een peugeot 3008 huren voor 1900 € met een eigen risico van 1300 €. Als er iemand nog tips heeft zou ik dit enorm appreciëren.

Totale leek hier, maar dit weekend plots waarschuwingslampje van accu op rood. De rit nog probleemloos kunnen afwerken, maar de volgende dag startte de auto (opel meriva van 2009) dus niet meer (geen geluid, knopjes die aanspringen, ook de auto openen via de afstandsbediening ging niet). Een paar jaar geleden heb ik de batterij al eens vervangen (toen startte de auto ook niet, al dacht ik dat hij toen nog wel contact maakte). Ander probleem nu?
Alternator waarschijnlijk stuk.

Kunnen een paar dingen zijn, zoals hierboven aangehaald. Beste is gewoon batterij vervangen (of opladen met druppellader) en uitmeten vanop de batterij/alternator. Blijft de batterij op ±10-12v staan is het de alternator die kapot is. Bij werkende alternator zou de batterij ±14v aangeven.

Lijkt mij ook eerder alternator.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan