De Leveraged Bitcoin Equities (LBEs) thread

Goede tijden... BTC op ATH, de LBEs die volop bijkopen... Vandaag al aankondigingen van MTPLF, ALTBG en K33. Benieuwd naar welke nog volgen (sowieso MSTR alvast).

Voor zij die graag begrijpen waarom sommige niet sterk stijgen bij deze euforie:

Metaplanet: de moving strike warrants zijn van die aard dat EVO fund geincentiveerd is om momenteel te verkopen. We zullen dus stijging in BTC en in aankopen zien maar de koers zal tijdelijk stagneren.

ALTBG: momenteel veel aantrek van short sellers. Die drukken de prijs waardoor het moeilijker is voor het bedrijf om geld binnen te halen, hierdoor krimpen BTC aankopen en verlaagt de yield. Het is wachten tot BTC de koers boven de breakeven prijs van de shorts begint te drijven, dan komt de squeeze en zal het snel gaan.🤑

Laatst bewerkt:
@NotoriousP aan welke periode denk jij dan, voor er weer een jump-up komt (Meta, Altbg)? Ik weet dat dat wss voor een stuk koffiedik kijken is, maar jij hebt al redelijk wat ervaring in deze materie, me dunkt.

Metaplanet zit momenteel aan 40% van de series 20, deze hebben de laagste strike als ik juist ben dus als deze erdoor zijn, verwacht ik terug een herwaardering. Eind van de zomer? Mogelijks sneller afhankelijk van hun uitvoering.

ALTBG kan echt niet lang meer duren, 1 van de 2 grote short sellers zit nu net negatief, de andere heeft nog beetje ruimte maar niet veel. Ik vermoed dat beiden deze maand nog negatief staan en we in de zomer nog een short squeeze krijgen.

Allemaal afhankelijk wat BTC nog doet natuurlijk maar als we de M2 volgen dan is het in een rechte lijn omhoog komende maand. 😋 Daarom probeer ik hier niet te timen maar gewoon buy & hold.

Eventjes een portfolio update:

- KWM buiten gesmeten aan 4$, breakeven. Ze hebben na hun media hype rond BTC treasury geen updates meer gegeven voor een maand lang, gebrek aan transparantie zie ik niet graag in deze sector. Ondertussen hebben ze wel een eerste aankoop gedaan maar deze was magertjes.
- DDC positie heb ik verdubbeld tov originele post, GAK aan 11$. Met de stijging naar 19$ is dit nu een 6% positie.
- SQNS positie heb ik helaas niet verdubbeld maar door de stijging van 1.45$ naar 5.35$ is dit nu een 6.5% positie.

Niet echt na hun 2 recente aankopen. Structuur is beetje moeilijk om door te hebben hoeveel ze effectief al aan kapitaal hebben binnen gehaald tov BTC gekocht. Meeste van die bedrijven geven updates op maandag dus dan weten we mogelijks meer.

Ondertussen zijn meeste LBEs wat terug gezakt, weer interessante koopjes te doen bij MTPLF, ALTBG en SQNS.

SQNS blijft sterk verder kopen, weer een verdubbeling van hun #BTC vandaag.

Tegelijk een sterke dip weer bij ALTBG, staat momenteel aan dezelfde mNAV als destijds toen ze aan 1.3€ noteerde in mei. Als er een CB aankondiging volgt zoals vorige keer dan kan het weer beginnen stijgen.

Vandaag een klein deeltje van mijn BTC portfolio omgezet. Eigenlijk meer als test hoe vlot dat anno 2025 werkelijk gaat. (Letterlijk op 10 mins stond het geld van cold wallet op coinbase op mijn kbc op mijn degiro account
:laugh:
) Zit al langer met het idee om met kleine deeltjes wat kleinere gokken hier en daar te maken. En dit sluit mooi aan.

Instant een positie genomen in Metaplanet en ALTBG. Beide goed voor 16% van mijn aandelen portfolio nu.

Eigenlijk zot hoe fucking easy het was, ik vind het zelfs louche :unsure:
Mss krijg ik nog telefoon vd bank, ik houd jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Twee verschillende verhalen:

SQNS sterk bezig dus waardering momenteel veel te laag.

K33 presteert eigenlijk onder de verwachtingen, CEO lijkt redelijk conservatief te werk te gaan en dat vertraagt de boel. Ze hadden als target 1000 BTC te halen tegen eind van de zomer maar zitten momenteel aan 180 dus het vertrouwen begint weg te gaan in de markt. CEO heeft wel recent nog eens aandelen bijgekocht. Ik wil toch de komende maand beduidende vooruitgang zien bij K33 of ze vliegen eruit...

Even een update na mijn verlof:

Heel de sector heeft wat klappen gekregen recent. Vermoeden is dat het speculatievere geld zich tijdelijk richting de alt coins verplaatst heeft en er is ook wat meer short activiteit momenteel. Dat gezegd zijnde:

- MSTR blijft sterk bezig, STRC aanbod aan preferred aandelen initieel aangekondigd voor 0.5 miljard, uiteindelijk 2.5 miljard IPO. Ondertussen al 20k BTC mee gekocht.
- Metaplanet: zit aan zijn laagste waardering in een lange tijd (2.8 mNAV) en desondanks toch nog 780 BTC kunnen toevoegen, benieuwd wat er langs hun kant nog aan komt.
- ALTBG: vooral last van shorts momenteel, wel hun BTC boven de 2k gebracht. Momenteel gestart om verder geld aan aantrekkelijke voorwaarden te vinden in Dubai.
- SQNS: Zwaar klappen gekregen van zijn top, vooral door de PIPE en converts die beginnen traden zijn en veel mensen daar direct hun winsten genomen hebben. Dit maakt op lange termijn niks uit en zorgt voor een mooi koopmomentje momenteel. Jammer alleen dat ik het niet zag aankomen, volgende keer die condities wat beter lezen, ik ging ervan uit dat hier meer long term restricties op hingen. Blijkbaar niet, Swan had nog geen zeggenschap in deze zaken op het moment van uitgave, vanaf nu wel dus ik vermoed dat volgende funding aantrekkelijker wordt.

Aan de onderliggende kant ziet alles er goed uit, BTC houdt de 118k vast en ondertussen heeft de SEC in-kind redemptions goed gekeurd voor BTC ETFs. Daarnaast is de limiet op IBIT optiecontracten verhoogd van 25k naar 250k contracten.

Twee verschillende verhalen:

SQNS sterk bezig dus waardering momenteel veel te laag.

K33 presteert eigenlijk onder de verwachtingen, CEO lijkt redelijk conservatief te werk te gaan en dat vertraagt de boel. Ze hadden als target 1000 BTC te halen tegen eind van de zomer maar zitten momenteel aan 180 dus het vertrouwen begint weg te gaan in de markt. CEO heeft wel recent nog eens aandelen bijgekocht. Ik wil toch de komende maand beduidende vooruitgang zien bij K33 of ze vliegen eruit...
Ik neem aan dat K33 on the way out is. :unsure:

K33 is er inderdaad recent uitgegaan. Ze gaan duidelijk niet voor de volwaardige LBE strategie. Wilt niet zeggen dat het daarom een slechte aankoop is aan deze prijzen maar niet waar ik naar op zoek ben. Tegelijkertijd stond natuurlijk ook Metaplanet belachelijk goedkoop dus alles daarin gepompt (en nog wat SQNS), bij hun hoef ik niet te twijfelen aan de strategie. Jammer van K33 natuurlijk, helemaal naar +100% gereden om toch uiteindelijk +/- break even te verkopen. CEO had mij liggen... Hij zei 1000BTC op 3-4 maand, ze zitten aan 128... Not gonna happen.

Laatst bewerkt:
Ik houd bij voorlopig btw. GAK is 0,072 bij mij. I'll ride it out longer.

Insiders+CEO waren al serieus aan het bijkopen op 0,09+

Ik houd ervan als een CEO persoonlijk geld steekt in wat hij preekt.

K33 is er inderdaad recent uitgegaan. Ze gaan duidelijk niet voor de volwaardige LBE strategie. Wilt niet zeggen dat het daarom een slechte aankoop is aan deze prijzen maar niet waar ik naar op zoek ben. Tegelijkertijd stond natuurlijk ook Metaplanet belachelijk goedkoop dus alles daarin gepompt (en nog wat SQNS), bij hun hoef ik niet te twijfelen aan de strategie. Jammer van K33 natuurlijk, helemaal naar +100% gereden om toch uiteindelijk +/- break even te verkopen. CEO had mij liggen... Hij zei 1000BTC op 3-4 maand, ze zitten aan 128... Not gonna happen.
Ik twijfel. Zoals ik al te vaak heb gezegd geloof ik niet echt in het concept en is dit gewoon een kwestie van een gokje langs mijn kant. Maar mijn gok was wel gebaseerd op beetje hype riden. Probleem met K33 op dat vlak is dat ze compleet geen hype opwekken momenteel. En dan ga ik liever all in met dat stukje op een SQNS/ALTBG.

Ik hou het nog even bij. Maar voorlopig is 2% van mijn PF gereduceerd tot 1%. :unsure:

Terug
Bovenaan