De Leveraged Bitcoin Equities (LBEs) thread

Wat denkt ge van BMNR @NotoriousP?

Tom Lee is wel een perma bull en ze lijken goed het script van Microstrategy te volgen, maar dan voor ETH.

Zoals Pollet hierboven zegt, als je vertrouwen hebt in ETH dan kan dit wel iets worden (al zou ik zeker eens uitrekenen dan wat de mNAV premium is en hoe snel ze stacken om een correcte waardering te krijgen).

Dat gezegd zijnde, persoonlijk zet ik sterk in op de bitcoin LBEs (wat een zeer volatiele belegging is) omwille van mijn sterk vertrouwen in het onderliggende asset (bitcoin). Als je kijkt wat er in de wereld nu rond gebeurt... veel bedrijven voegen BTC toe aan hun balance sheet, overheden doen hetzelfde. Ook legislatie verbetert er langs alle kanten op in de U.S.

ETH profiteert mee van sommige aspecten zoals legislatie maar:
  • ETH is een fractie van bitcoin in waarde, dus veel volatieler
  • ETH is proof-of-stake, niet proof-of-work. Minder betrouwbaar...
  • BTC zit momenteel in de cyclische bull run vanwege de halving, dat bestaat niet bij ETH. Er is daar geen supply variatie meer, mining is gedaan sinds '22.
In alle waarschijnlijkheid zal BMNR het nog wel goed doen als meme stock of als ETH mee op het succes van BTC kan surfen.
Daarnaast hoor ik veel over de combinatie van ETH met stable coins, dus wie weet.

Maar ik begrijp niet genoeg van ETH om daarin te durven beleggen. :)

Ik twijfel. Zoals ik al te vaak heb gezegd geloof ik niet echt in het concept en is dit gewoon een kwestie van een gokje langs mijn kant. Maar mijn gok was wel gebaseerd op beetje hype riden. Probleem met K33 op dat vlak is dat ze compleet geen hype opwekken momenteel. En dan ga ik liever all in met dat stukje op een SQNS/ALTBG.

Ik hou het nog even bij. Maar voorlopig is 2% van mijn PF gereduceerd tot 1%. :unsure:
Niet onlogisch van SQNS vanwege die PIPE deal waar plots massaal veel aandelen vrij kwamen. Eens rotatie daar rond is, zal het tij wel keren.
Geen idee waarom ALTBG zo klappen krijgt de laatste tijd hoor, zijn ietsjes trager aan het stacken als initieel maar elke LBE heen snelle en trage periodes.

Zoals Pollet hierboven zegt, als je vertrouwen hebt in ETH dan kan dit wel iets worden (al zou ik zeker eens uitrekenen dan wat de mNAV premium is en hoe snel ze stacken om een correcte waardering te krijgen).

Dat gezegd zijnde, persoonlijk zet ik sterk in op de bitcoin LBEs (wat een zeer volatiele belegging is) omwille van mijn sterk vertrouwen in het onderliggende asset (bitcoin). Als je kijkt wat er in de wereld nu rond gebeurt... veel bedrijven voegen BTC toe aan hun balance sheet, overheden doen hetzelfde. Ook legislatie verbetert er langs alle kanten op in de U.S.

ETH profiteert mee van sommige aspecten zoals legislatie maar:
  • ETH is een fractie van bitcoin in waarde, dus veel volatieler
  • ETH is proof-of-stake, niet proof-of-work. Minder betrouwbaar...
  • BTC zit momenteel in de cyclische bull run vanwege de halving, dat bestaat niet bij ETH. Er is daar geen supply variatie meer, mining is gedaan sinds '22.
In alle waarschijnlijkheid zal BMNR het nog wel goed doen als meme stock of als ETH mee op het succes van BTC kan surfen.
Daarnaast hoor ik veel over de combinatie van ETH met stable coins, dus wie weet.

Maar ik begrijp niet genoeg van ETH om daarin te durven beleggen. :)

Ja het is ook mede door die link tussen ETH en de stables dat ik beginnen kijken ben naar BMNR.

Pittige tijden in LBE land, veel mNAV compressie bij alle bedrijven. Nog even volhouden tot de bull run weer op gang komt.

Ondertussen wel mijn volledige MSTR positie omgezet in Metaplanet. Nog steeds overtuigd dat MSTR het wel goed doet maar ik zie meer voordelen aan Metaplanet, zeker gezien de huidige prijs.

Share price van The Blockchain group / Capital B blijft maar continue zakken :(. mNAV op 3.01.
Dit terwijl ze hun geplande aankoopcurve netjes volgen voor dit jaar (zelfs ietsje ahead).

Pittige tijden in LBE land, veel mNAV compressie bij alle bedrijven. Nog even volhouden tot de bull run weer op gang komt.

Ondertussen wel mijn volledige MSTR positie omgezet in Metaplanet. Nog steeds overtuigd dat MSTR het wel goed doet maar ik zie meer voordelen aan Metaplanet, zeker gezien de huidige prijs.
Vandaag cijfers van K33, ik ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben. :')

Niet onlogisch van SQNS vanwege die PIPE deal waar plots massaal veel aandelen vrij kwamen. Eens rotatie daar rond is, zal het tij wel keren.
Ondertussen is SQNS al onder de 1$ gegaan. Vandaag profiteren ze van de algemene stijging, en zitten er weer net boven... 't wordt wel tijd dat "het tij begint te keren" en ze de bull terug van stal halen. 🤔

Vandaag cijfers van K33, ik ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben. :')
Geen idee, telt eigenlijk al niet meer als LBE gezien hun huidig traject...

SQNS idd al tijdje onder NAV, ze gaan er iets op moeten vinden want op deze manier wordt het moeilijk om accretief nog BTC te stacken en eens dat niet meer lukt, stort het huisje ineen.

Geen idee, telt eigenlijk al niet meer als LBE gezien hun huidig traject...

SQNS idd al tijdje onder NAV, ze gaan er iets op moeten vinden want op deze manier wordt het moeilijk om accretief nog BTC te stacken en eens dat niet meer lukt, stort het huisje ineen.
Blijkbaar pas deze week. Ben toch benieuwd.

Wel, cijfers zijn niet slecht. Ik kijk nog de kat uit de boom tot aan Q4.

Ik vraag me wel af hoe de cyclus er uit gaat zien en hoe diep het dal gaat zijn nu er toch verschillende 'strategische reserves' zijn aangelegd door zelfs Amerika en dergelijke meer.

Wel, cijfers zijn niet slecht. Ik kijk nog de kat uit de boom tot aan Q4.

Ik vraag me wel af hoe de cyclus er uit gaat zien en hoe diep het dal gaat zijn nu er toch verschillende 'strategische reserves' zijn aangelegd door zelfs Amerika en dergelijke meer.

Ik had tbf graag wat meer aankopen gezien dan dit.

Zonder echt consistent BTC te kunnen aankopen op een manier dat accretief is voor de aandeelhouders, is er geen premium te verantwoorden. Dan heb je gewoon het originele K33 bedrijf... en daar ga ik eerlijk zijn, kan ik geen waarde op plakken.

Ondertussen wel wat nieuws rond Metaplanet:

Grote PIPE oefening aankomende aan marktcondities mid september.

Tijdelijke hold van de MSW, dit betekent geen nieuwe aandelen op de markt in september. Shorts gaan het moeilijk krijgen...

Eindelijk een beetje beweging in "Capital B" (ex blockchain group): 12% omhoog vandaag, wss nadat ze de aankoop van 48 BTC (4.7m€) aankondigden. Ik heb nog een pak verlies goed te maken, dus laat ze maar verder gaan...
Edit: tegen het einde van de dag is er nog een kleine +10% over.

Laatst bewerkt:
Damned... ik panikeer (nog) niet, maar wat drijft deze behoorlijke swings: +10% de ene dag, -20% de volgende dag.

Edit: net voor 4u al -30%.. vrije val ! Iemand enig idee wat er gebeurt?

Laatst bewerkt:
Neenee is er is wel degelijk iets gebeurd. :)

Even uitleggen:

ALTBG geeft een beduidende hoeveelheid aandelen uit in private placement aan instituties, dit aan een prijs tussen 1.55-1.7€ (nog niet bepaald).
Hier zijn arbitrage spelers opgesprongen door eerst het aandeel te shorten toen het aan 1.88€ stond en dan in te schrijven voor de nieuwe aandelen om zo het verschil te pakken. Nu in het slechtste geval is de placement aan 1.55€ gebeurd en dat is nog steeds 13% accretief. Gewoon wachten tot ze hun bitcoins aankondigen van deze verkoop en dan kan het sentiment terug keren.

Rond Metaplanet is het ook zeer speciaal deze tijden, zij hebben net een grote PIPE afgerond (wel met sterke restricties onder Raf 144A dus die aandelen komen niet snel op de markt). Ze worden zwaar geshort momenteel, tot 25%.

Wat ik wel schandalig vind ik hoe brokers de shorts helpen. IBKR heeft nu al de koop knop van Metaplanet weg gehaald, je kan het aandeel niet meer kopen om zo de shorts het gemakkelijker te maken om hun terug in te dekken... schandalig eigenlijk.
IBKR heeft ook de beslissing genomen om mijn marge requirements te berekenen exclusief mijn Metaplanet positie... wat mijn grootste positie is, ik mag dus zo goed als geen marge meer gebruiken.

Terug
Bovenaan