De Leveraged Bitcoin Equities (LBEs) thread

@NotoriousP dank je wel voor de uitleg rond ALTBG. Ik sta op zwaar verlies momenteel... hoe "veilig" is het om nu wat bij te kopen om te compenseren?

Noot: bij Saxo is Metaplanet nog wel beschikbaar. Blijft Metaplanet volgens jouw ervaring koopwaardig momenteel ?

Heb gisteren nog Metaplanet bijgekocht.

Wat bedoel je met veilig? Het is een aandeel en deze aandelen zijn zeer volatiel, op korte termijn kan er echt alles gebeuren.
Maar op lange termijn verwacht ik niet dat je aan deze prijzen verlies zal maken, ze blijven hun BTC/aandeel verhogen en BTC blijft op lange termijn stijgen. De premium tov hun BTC holdings is momenteel toch grotendeels weg...

Ik wil je wel even de juiste mindset meegeven: je koopt een aandeel omdat je de prijs aantrekkelijk vindt. Als het aandeel zakt, wordt die prijs nog aantrekkelijker en kan je bijkopen. Maar ik zou niet bijkopen 'om te compenseren' dat het aandeel gedaald is. :)

MSTR ook een behoorlijk kruispunt op de EMA 50. Moment om long te gaan of short ?

Rare vraag beetje? Als ge in LBE's zit bent ge er van overtuigd dat BTC de komende jaren de markt zwaar gaat outperformen. Dit zijn geen short term plays imo.

Maar uw vraag is eigenlijk zet ik in op rood, of op zwart :)
(En passop, ik snap de verleiding wel met zulke volatiele aandelen. En als ge short gaat, props to you. Ik zou de gok ni durven wagen, want ge kunt wel eens volledig gewiped worden in een paar uurtjes tijd als het tegenzit)

//Edit: volgende week komt er wat geld vrij, hopelijk daalt Metaplanet nog een beetje. Want ik wil een dubbele double down doen aan deze prijzen ;)

Laatst bewerkt:
Ik ben hier nu toch royaal gefuckt met ALTBG, mijn 865 euro is 305 euro geworden, zal mss voor 500 euro bijkopen om toch average down te doen.
idem hier... en nog iets erger -76%. En helaas ook een pak groter in omvang. Heb idd ook al getwijfeld om te compenseren met een extra aankoop, maar de schrik zit er wel in dat het gewoon verder de dieperik ingaat. Zie ook de opmerking van NotoriousP hierboven.

Doordat het zoveel gezakt is, is het natuurlijk ook veel interessanter nu om te kopen dan wanneer de prijs 3-4x hoger stond. Zulke aandelen kunnen dan ook heel rap terug opveren als de prijs terug stijgt (of nog wat verder de dieperik ingaan).
Steek er sowieso niet al uw geld in, enkel wat ge kunt missen.

Klopt... dit is zowiezo maar een klein stukje van het hele pakket, dus "it is what it is". Maar de herinnering aan Nyrstar komen wel terug boven... die staan nog altijd in mijn portefeuille als levendig bewijs dat het niet altijd goed gaat.

Klopt... dit is zowiezo maar een klein stukje van het hele pakket, dus "it is what it is". Maar de herinnering aan Nyrstar komen wel terug boven... die staan nog altijd in mijn portefeuille als levendig bewijs dat het niet altijd goed gaat.
Nog even volhouden, augustus & september zijn historisch de slechtst presterende BTC maanden.
Oktober & november de beste:

Ik deel het leed, mijn onfortuinlijke (premature) timing bij het omzetten van MSTR in Metaplanet heeft me ook al een mooie wagen gekost. 😅

Nog even volhouden, augustus & september zijn historisch de slechtst presterende BTC maanden.
Oktober & november de beste:

Ik deel het leed, mijn onfortuinlijke (premature) timing bij het omzetten van MSTR in Metaplanet heeft me ook al een mooie wagen gekost. 😅

En ik mijn timing met K33.

Uiteindelijk cava nog, want GAK is 0.07 SEK.

En uiteindelijk valt er mij niets te verwijten, want heb op een mooie mNAV gekocht (rekening houdend dat de mNAV waaraan ik gekocht had, ik wel een zeer aggresieve accumulatie had verwacht, wat jammer genoeg uit blijft.)

Maar het is wat het is. Ik ben er nog altlijd van overtuigd dat BTC de market gaat beaten, en dit zijn ook gewoon long term plays. Doet nu pijn, maar in 2035 zullen we nog eens praten he :)

En sorry dat ik tegen uw boot klap, maar ik hoop stiekem dat Metaplanet nog wat naar beneden gaat deze week. Volgende week komt er een stuk kapitaal vrij, waarvan ik niet kan wachten om het erin te vlammen aan deze mNAV's.

En uiteindelijk valt er mij niets te verwijten, want heb op een mooie mNAV gekocht (rekening houdend dat de mNAV waaraan ik gekocht had, ik wel een zeer aggresieve accumulatie had verwacht, wat jammer genoeg uit blijft.)

En sorry dat ik tegen uw boot klap, maar ik hoop stiekem dat Metaplanet nog wat naar beneden gaat deze week. Volgende week komt er een stuk kapitaal vrij, waarvan ik niet kan wachten om het erin te vlammen aan deze mNAV's.

K33 was zo spijtig... zat zoveel potentieel in maar geen uitvoering.

Ik hoop van niet wat Metaplanet betreft, al pijnlijk genoeg. :)
Zal in theorie wel niet mogen, maandag volgt de volgende grote aankoop schijf vermoed ik.
Dan valt mNAV al naar 1 bij deze koers en dat voor zo'n succesvolle uitvoering de voorbije 2 jaar... toch echt te goedkoop.

K33 was zo spijtig... zat zoveel potentieel in maar geen uitvoering.

Ik hoop van niet wat Metaplanet betreft, al pijnlijk genoeg. :)
Zal in theorie wel niet mogen, maandag volgt de volgende grote aankoop schijf vermoed ik.
Dan valt mNAV al naar 1 bij deze koers en dat voor zo'n succesvolle uitvoering de voorbije 2 jaar... toch echt te goedkoop.
Volledig uit K33 getrokken?

Volledig uit K33 getrokken?

Idd: https://www.beyondgaming.be/threads...quities-lbes-thread.39043/page-3#post-1595586

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het slecht gaan doen maar het is geen LBE meer.

Ik blijf voorlopig mijn positie behouden. Ik post hier sowieso de minuut dat ik eruit stap. En volg redelijk close wat ze aan het doen zijn en met wie.

Hebben ook een board nu: https://k33.com/bitcoin

mNAV staat eigenlijk ziek goed, maar enkel en alleen voor een bedrijf dat een mega aggresieve aankoop strategie doet. Wat niet het geval is bij K33.
Wat wel mooi is, is dat dit een bedrijf is in de crypto space zit, met een trading platform dat enorm veel volume aan het aantrekken is:

G1mgeP3XAAANvFA

En dat ze aan het praten zijn met een hoop banken over digital asset custody. (Hebben al 2 clients waarvoor ze digital asset custody doen)

Hoe ik dat moet waarderen, ik heb _geen_ idee. Heb het al geprobeerd, maar het is eigenlijk puur natte vinger werk.

Ik persoonlijk ga zeker en vast _NIET_ bijkopen, omdat ik ook puur in LBE's ben geintreseerd. Maar ik houd mijn positie wel in K33 omdat het redelijk uniek is wat hij aan het doen is. En afaik zijn er niet echt bedrijven in die niche.

Ik blijf voorlopig mijn positie behouden. Ik post hier sowieso de minuut dat ik eruit stap. En volg redelijk close wat ze aan het doen zijn en met wie.

Hebben ook een board nu: https://k33.com/bitcoin

mNAV staat eigenlijk ziek goed, maar enkel en alleen voor een bedrijf dat een mega aggresieve aankoop strategie doet. Wat niet het geval is bij K33.
Wat wel mooi is, is dat dit een bedrijf is in de crypto space zit, met een trading platform dat enorm veel volume aan het aantrekken is:

G1mgeP3XAAANvFA

En dat ze aan het praten zijn met een hoop banken over digital asset custody. (Hebben al 2 clients waarvoor ze digital asset custody doen)

Hoe ik dat moet waarderen, ik heb _geen_ idee. Heb het al geprobeerd, maar het is eigenlijk puur natte vinger werk.

Ik persoonlijk ga zeker en vast _NIET_ bijkopen, omdat ik ook puur in LBE's ben geintreseerd. Maar ik houd mijn positie wel in K33 omdat het redelijk uniek is wat hij aan het doen is. En afaik zijn er niet echt bedrijven in die niche.
Voor mij als scepticus is het positief dat er een activiteit is die omzet trekt, buiten het LBE gegeven.

Ach wie weet is dat morgen super populair... momenteel zit heel de LBE sector in een dip omdat het geld geroteerd heeft richting BTC miners:

Ik meen mij te herinneren recentelijk gehoord te hebben dat mining eigenlijk niet meer rendabel is, tenzij je op een hoop zeer goedkope energie zit... speelt dat die miners dan geen parten? Je zou toch verwachten dat ze net minder geld aantrekken en hun aandelen zakken ipv stijgen?

Voor mij als scepticus is het positief dat er een activiteit is die omzet trekt, buiten het LBE gegeven.

Trading platform trekt omzet. Maar welke winsten worden daar uit genomen?
Ik denk zeer weinig.
De FX - crypto is hun grootste troef, maar niets nieuws ofzo. Crypto - crypto... Tgoh, als ik kijk naar bijv Houdini Swap dat privacy-first is. En dat gebruikers in staat stelt om meer dan 4.000 tokens te verzenden, te ruilen of te overbruggen via meer dan 50 blockchainnetwerken... Wat geeft K33 dat andere niet hebben?

En dan blijft er over het digital asset custody. Waar again. Ik echt geen waarde op kan plakken.

ChatGTP promptje:

As of 2023, specific market cap figures for the digital asset custody sector can vary widely based on different reports and methodologies. However, here are some estimates and insights:

Market Size: The global digital asset custody market was estimated to be valued at around $10 billion in 2022, with projections suggesting it could grow to $20 billion or more by 2025, reflecting a compound annual growth rate (CAGR) of approximately 20-30%.

Assets Under Custody (AUC): Major custody providers have reported significant growth in assets under custody. For example:

Coinbase Custody reported managing over $30 billion in assets.
BitGo has also indicated that it holds billions in assets,
with estimates around $40 billion in AUC.

Institutional Interest: A survey by Fidelity indicated that 70% of institutional investors were interested in investing in digital assets, highlighting the growing demand for custody solutions.

These numbers are subject to change as the market evolves, and new players enter the space. For the most accurate and up-to-date figures, consulting specific market research reports or financial analyses would be beneficial.

Ach wie weet is dat morgen super populair... momenteel zit heel de LBE sector in een dip omdat het geld geroteerd heeft richting BTC miners:

Waarom zouden miners rotteren naar AI?

(Legit vraagje)

Ik meen mij te herinneren recentelijk gehoord te hebben dat mining eigenlijk niet meer rendabel is, tenzij je op een hoop zeer goedkope energie zit... speelt dat die miners dan geen parten? Je zou toch verwachten dat ze net minder geld aantrekken en hun aandelen zakken ipv stijgen?

Meeste van die miners minen met een surplus van energie.

Terug
Bovenaan