De Leveraged Bitcoin Equities (LBEs) thread

Ja mocht alleen wel wat sneller in mijn ogen, ze hadden deze 2 maand geleden al mogen stop zetten wanneer duidelijk was dat shorts hiervan profiteerden. Hadden ze dat gedaan dan had de IO veel interessanter geweest.

ASST begint meme achtig te worden... X en Reddit staat er vol van sinds Mike Alfred vrijdag een positie genomen heeft.

Geen aanbeveling maar zou wel eens serieus kunnen knallen op maandag 😋

Nu K33 dead in the water ligt te drijven rond hetzelfde nievau ben ik misschien wel bereid om een kleine DCA actie te doen. Het is sowieso nog wel even een reminder om altijd mijn gut te volgen. :unsure:

SQNS heeft een deel bitcoins verkocht voor schuld verlaging ipv buybacks te doen aan 0.5x mNAV. Serieuze rode vlag in mijn ogen, die gaan buiten. Jammer, hadden een goede start met veel potentieel... maar geleidelijk aan op elk moment de foute zet gedaan. Wel pijnlijk om een positie van +300% naar -60% te zien gaan. 😅 Het wordt een jaar om lesjes uit te leren voor mij...

BMNR staat op mijn kooplijstje, maar door de sterke koerssprong vandaag ga ik nog even moeten wacht voor mijn order wordt uitgevoerd.

MSTR wordt actief aangevallen door JP Morgan. Ze willen via Morgan Stanley alle bedrijven met meer dan 50% crypto uit de MSCI index weren. Reden? Omdat JP Morgan met hun eigen Bitcoin based fixed income product wilt komen dus ze proberen nu MSTR de dieperik in te duwen om hun preferreds te beperken. Eerst de shorts aanval en nu dit... Toch sterk gemanipuleerde markt. Nu als dit doorgaat zou ook DJT uit de index vliegen, lijkt me een gevaarlijke zet. 😅

Niemand die gebruikt maakt van de lagere koersen om terug wat in te slaan?

Ik heb BMNR (eth) en ga binnenkort wat UPXI of DFDV kopen voor wat blootstelling aan SOL.

Ja zij blijven goedkoop, ze laggen de concurrentie (MSTR, ASST) omdat ze nog geen preferente aandelen op de markt hebben.
Die andere doen het uitstekend met STRC & SATA... mooie BTC yields gezien het negatief klimaat.
Metaplanet is nog steeds wachtende tot de Mercury verhandelbaar krijgen en MARS lanceren.

Wat vind je van MSTR die BTC begint te verkopen ?

Heb die gast altijd al een zwans gevonden persoonlijk. Al gecharged door SEC voor fraudulent reporting op fincancial results op MSTR. En dan wat geld rondgegooid en settlement.

Ik vind er ni perse iets van to be fair. Wat stelt 32 BTC ook voor op die stack. 2022 ook al een keer verkocht voor tax reasons.

Nieuws doet mij eigenlijk niets
🤷‍♂️

Wat vind je van MSTR die BTC begint te verkopen ?
Het is vooral FUD eigenlijk. 21 BTC is niks tegenover hun totale BTC holdings.

Verder veel FOMO en greed bij MSTR en dat is nergens goed voor. Druist ook in tegen de gedachte van BTC en decentralisatie dat ze daar op een grote berg bitcoins zitten.

Het is vooral FUD eigenlijk. 21 BTC is niks tegenover hun totale BTC holdings.

Verder veel FOMO en greed bij MSTR en dat is nergens goed voor. Druist ook in tegen de gedachte van BTC en decentralisatie dat ze daar op een grote berg bitcoins zitten.

Inderdaad. Het is niks tgo de totale holdings. Maar waarom verkopen ze er dan 32 ? Ik lees overal 'tax reasons'. Welke tax reasons ? Ze hebben "900M op de bank", maar dan gaan ze voor 2M BTC verkopen. Makes no sense. I call 'bullshit going on'. Of 'de markt testen'. Of dunno wat ze daar aan het doen zijn.

Ze smijten press releases naar je kop dat ze een miljardje hier, een miljardje daar op halen. We hebben zoveel 10k BTC gekocht. Maar dan plots uit het niks 32 BTC verkopen. Smells like fish.

Voor de wat ouderen onder ons, ze zijn een Dexia'tje aan het doen, he. Long-term debt retiren en high-yield perpetual en/of short-term debt ophalen om te financen. What could go wrong. Hoeveel 11-12-13-14% STRC gaan ze nog printen ? Basic math leert me dat BTC op zijn minst 15% per jaar moet stijgen, quod non.

15B perpetuals aan >10% en 6B debt dat wel begint te nijpen. Ik vermoed dat ze hun 2028 ook wel willen retiren, maar met welk geld. De 2030 is 2B dat ze moeten uit de hoed toveren. Om het optimistisch te zien, de 2028 debt is een eenmalig probleem - 800M. De perpetual dividenden zijn dubbel zoveel jaarlijks en forever ever - dus misschien is die debt retiren het minste van het probleem momenteel.

Ik ga ervan uit dat ze wel nog eventjes wat STRC kunnen uit de hoed toveren. Tenslotte vind je altijd idioten die 13-15% taxfree 'dividend' juicy vinden. Maar eens ze aan 20B zitten en 15% zal het wel gedaan zijn. Dan spreken we over 250M dividend per maand dat ze mogen ophoesten. Ze gaan er wel een draai aan geven hoe ze MSTR en STRC printen om dividenden te betalen en het 'BTC yield' / 'accretive dilution' / <buzz word> positive spinnen.

Maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel. Je leveraged play op onderliggende asset kan enkel succesvol zijn als je yield > cost of capital. Aan een cost of capital van ver boven de 10% en een yield die enkel afhangt van hoeveel schaarste je zelf creeert door de markt leeg te stofzuigen (ik bedoel "zonder ons zou BTC slechts op 50k staan") zijn er niet veel wegen naar long-term succes.

Maar goed, ik ben terug weg en binnen een maand of 6 - 12 kom ik nog eens dezelfde riedel afsteken om weer afgefakkeld te worden.

Maar kindertjes, onthoud altijd: Infinite money glitches bestaan niet. Get rich slow > get rich quick.

Inderdaad. Het is niks tgo de totale holdings. Maar waarom verkopen ze er dan 32 ? Ik lees overal 'tax reasons'. Welke tax reasons ? Ze hebben "900M op de bank", maar dan gaan ze voor 2M BTC verkopen. Makes no sense. I call 'bullshit going on'. Of 'de markt testen'. Of dunno wat ze daar aan het doen zijn.

Ze smijten press releases naar je kop dat ze een miljardje hier, een miljardje daar op halen. We hebben zoveel 10k BTC gekocht. Maar dan plots uit het niks 32 BTC verkopen. Smells like fish.

Voor de wat ouderen onder ons, ze zijn een Dexia'tje aan het doen, he. Long-term debt retiren en high-yield perpetual en/of short-term debt ophalen om te financen. What could go wrong. Hoeveel 11-12-13-14% STRC gaan ze nog printen ? Basic math leert me dat BTC op zijn minst 15% per jaar moet stijgen, quod non.

15B perpetuals aan >10% en 6B debt dat wel begint te nijpen. Ik vermoed dat ze hun 2028 ook wel willen retiren, maar met welk geld. De 2030 is 2B dat ze moeten uit de hoed toveren. Om het optimistisch te zien, de 2028 debt is een eenmalig probleem - 800M. De perpetual dividenden zijn dubbel zoveel jaarlijks en forever ever - dus misschien is die debt retiren het minste van het probleem momenteel.

Ik ga ervan uit dat ze wel nog eventjes wat STRC kunnen uit de hoed toveren. Tenslotte vind je altijd idioten die 13-15% taxfree 'dividend' juicy vinden. Maar eens ze aan 20B zitten en 15% zal het wel gedaan zijn. Dan spreken we over 250M dividend per maand dat ze mogen ophoesten. Ze gaan er wel een draai aan geven hoe ze MSTR en STRC printen om dividenden te betalen en het 'BTC yield' / 'accretive dilution' / <buzz word> positive spinnen.

Maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel. Je leveraged play op onderliggende asset kan enkel succesvol zijn als je yield > cost of capital. Aan een cost of capital van ver boven de 10% en een yield die enkel afhangt van hoeveel schaarste je zelf creeert door de markt leeg te stofzuigen (ik bedoel "zonder ons zou BTC slechts op 50k staan") zijn er niet veel wegen naar long-term succes.

Maar goed, ik ben terug weg en binnen een maand of 6 - 12 kom ik nog eens dezelfde riedel afsteken om weer afgefakkeld te worden.

Maar kindertjes, onthoud altijd: Infinite money glitches bestaan niet. Get rich slow > get rich quick.

Ik heb ook geen idee wat het plan er van is. Maar again, dat zaakje stinkt al langer imo. En die 32 btc super vreemd pr gewijs. Is echt gewoon ruis op die stack. Zie er ni meteen een smoking gun in.

En dat is de kern van dit gegeven he. Als ge niet beseft dat dit alleen werkt zolang de markt bereid is nieuw kapitaal te verstrekken tegen een kost die lager is dan de economische opbrengst van extra BTC per aandeel. Dan moet ge gewoon wegblijven van LBE;s in het algemeen (ni specifiek op MSTR gegeven, maar op de hele LBE market.)

Ik snap de dexia vergelijking. Maar die hadden wel een fundamentele maturity mismatch op activa. BTC kan morgen nog altijd 50% stijgen en veel problemen oplossen. De vraag natuurlijk is hoelang ge gratis lunch kunt krijgen he?

//edit en of btc genoeg blijft stijgen natuurlijk. Maar het raakt wel precies het principe ook true

//edit2 if anything is de saylor hier aan het meelezen met u @cege en heeft hij zijn 32 btc verkocht om te bewijzen dat het geen illiquide activa is
:unsure:

Laatst bewerkt:

Ondertussen blijkbaar $50M aan bets op Polymarket op de vraag "verkoopt MSTR BTC vóór eind mei?" en nu discussie over het feit of de effectieve verkoopdatum (eind mei) geldig is dan wel de report datum (1 juni). Als ik het goed snap wil Polymarket 1 juni laten tellen en dus is het antwoord "neen". Polymarket: only in Amerika toch ook weer... wat voor een degenerate moet je überhaupt zijn om te gokken op dingen waarop mensen gewoon effectief het antwoord kennen?

Het moet niet gekker worden: >$50M aan bets over een al dan niet verkoop van uiteindelijk $2M aan BTC :rofl: En of het fishy is...

Ik heb ook geen idee wat het plan er van is. Maar again, dat zaakje stinkt al langer imo. En die 32 btc super vreemd pr gewijs. Is echt gewoon ruis op die stack. Zie er ni meteen een smoking gun in.

En dat is de kern van dit gegeven he. Als ge niet beseft dat dit alleen werkt zolang de markt bereid is nieuw kapitaal te verstrekken tegen een kost die lager is dan de economische opbrengst van extra BTC per aandeel. Dan moet ge gewoon wegblijven van LBE;s in het algemeen (ni specifiek op MSTR gegeven, maar op de hele LBE market.)

Ik snap de dexia vergelijking. Maar die hadden wel een fundamentele maturity mismatch op activa. BTC kan morgen nog altijd 50% stijgen en veel problemen oplossen.

Hier is toch ook een fundamentele mismatch op maturity ? Aan de liability kant is het perpetual en draagt 10-15% (pick a number) rente. Aan de asset kant is er een random getal als yield wat de laatste 5 (!) best case flat is. Je 0% debt maturity dumpen in ruil voor perpetual 10-15%... Wel, je hebt met vuur spelen en je hebt met VUUR spelen. Zeker als je perpetual dividend op den duur zo groot is als je gedumpte 0% debt...

De vraag natuurlijk is hoelang ge gratis lunch kunt krijgen he?

//edit en of btc genoeg blijft stijgen natuurlijk. Maar het raakt wel precies het principe ook true

Aan de nummers te zien, begin ik te vermoeden dat de free lunch aan het opdrogen is. De 11.5% STRC noteert ver onder par en ze hebben geen zin om de yield op te rekken - tegen de instrument policy in. I get it, money is drying up.

//edit2 if anything is de saylor hier aan het meelezen met u @cege en heeft hij zijn 32 btc verkocht om te bewijzen dat het geen illiquide activa is
:unsure:

Yeah sure. En als we dat niet geloven.... :laugh: Als je er 10000 kunt kopen (lees: een ander kan verkopen) dan kun je er ook wel 32 verkopen. I get it. Het enige wat het aantoont is dat er naast MSTR nog minstens 1 andere koper is. OK. Maar dan kun je er ook 1 verkopen. Of liefst een dik blok. Niet 32 als je een stack van 800k hebt. Still pretty sure dat die 800k illiquide zijn. Als er moet verkocht worden om de dividenden te dekken, zal er order of magnitude grotere verkopen moeten zijn. 10-100 keer, maandelijks... Dus dat toont niks aan.

I get it. Het is allemaal textbook execution. Gegeven de situatie is dit het snuggerste wat ze kunnen doen. Shareholders beschermen met perpetual holders in de zak te zetten. Dat is wat hier aan het gebeuren is. Maar het snuggerste van een set van opties kan nog altijd een niet-snuggere optie zijn. Alles is nu eenmaal relatief...

Ondertussen blijkbaar $50M aan bets op Polymarket op de vraag "verkoopt MSTR BTC vóór eind mei?" en nu discussie over het feit of de effectieve verkoopdatum (eind mei) geldig is dan wel de report datum (1 juni). Als ik het goed snap wil Polymarket 1 juni laten tellen en dus is het antwoord "neen". Polymarket: only in Amerika toch ook weer... wat voor een degenerate moet je überhaupt zijn om te gokken op dingen waarop mensen gewoon effectief het antwoord kennen?

Het moet niet gekker worden: >$50M aan bets over een al dan niet verkoop van uiteindelijk $2M aan BTC :rofl: En of het fishy is...

People gonna be people.

Voor je het weet zit er een Chinees in Belgie matchen van Lierse te fixen om de vrienden ver weg te helpen. 🤡

Terug
Bovenaan