De Mol 2021

De Mol 2021

Ook mijn nr. 1 verdachte. En ze dat in linie 3 om te schieten in de eerste aflevering.

Sowieso dat ik er naast zit. :unsure:

Ze was gisteren ook heel erg aanwezig om Noah als mol te "beschuldigen" in het begin van de aflevering, toen bleek dat Noah ook een mol kon zijn.

Phillip, Annelotte en Sven (in de vorige aflevering) liggen er alle 3 te dik op imo. De eerste dan nog vooral door montage, de andere 2 gewoon door een gespeelde onhandigheid.
Lennart, Noah en Samina lijken me dan weer te enthousiast.
Blijven over: Katrien en Jasmien

Ik ga toch proberen om die 2 wat beter in het oog te houden volgende aflevering.

Die karaoke in die camion vond ik ook wat belachelijk, de locaties van die andere proeven (wijnflank, bunker uit koude oorlog) waren dan wel weer de moeite.

Bij die glazen moest je niet echt mollen vond ik. Was op zich al kei moeilijk toch?
Je kan al vrij goed mollen door gewoon als leider het tempo aan te geven. Als je wat ervaring hebt in het rondlopen met een gevulde plateau kan je gewoon goed tempo maken. De rest moet dan zijn best doen om je bij te houden en zal onvermijdelijk smossen.

Ik blijf bij Jasmien momenteel:

eerste aflevering:
- ze had ook gekozen om te schieten
- ze had paar keer Sven beschuldigd van "saboteren", meestal zijn de leugenaars de eerste om de vinger te wijzen

Tweede aflevering:
- ze koos direct "ik ga nie zingen", waar ge als mol totaal geen geld kunt verliezen
- in de auto kon ge nog subtiel u van de domme houden en de woorden niet weten. Wat 2/3 wel gelukt is.
- wijnproeven had ze fout
- ze kapt nog eens haar glas naar achter terwijl ze weet da ze snel dronken is en daarna nog de berg af moet stappen
- glazen kapot gekregen
- bij de laatste proef koos ze direct voor de knop want da's -3000, natuurlijk wou iedereen da maar ze zei ook "liegen kan ik goed"

Ik ga hier van de week zoals beloofd een iets uitgebreidere analyse plaatsen, dat gaat ook mijzelf wat duidelijk maken, want ik kan er niet goed aan uit op dit moment. Dat Annelotte de mol is, ligt er zodanig dik bovenop dat het eigenlijk niet kan. Toch is dat voorlopig mijn hoofdverdachte. We zijn wel net twee afleveringen ver, meestal weet je pas na 3-4 afleveringen echt voldoende.

Ik kijk toch vooral richting de vrouwen. Ik zei na vorige aflevering Katrien of Jasmien. Jasmien blijft voor mij toch een goede kandidaat.

Alleen had ze in de auto toch wel meer woorden goed geraden dan Dami, denk ik. Dat is misshien niet helemaal logisch.
Anderzijds heeft ze er wel voor gezorgd dat ze dat tweede wijnglas niet kregen en nam ze meteen ook de leiding aan de telefoon in de laatste proef. Lijkt me ook gewoon een goed figuur voor de mol.

Bij de mannen zie ik niet in wie het zou kunnen zijn. Sven lag er te dik op tot hiertoe. Noah dat zou me heel straf lijken en Phillip deed de piano-proef en het wijnproeven perfect, terwijl je die twee zaken toch makkelijk kan saboteren, lijkt me. Enkel Lennert zou dan nog overblijven voor mij, temeer omdat die momenteel nog niet echt opvalt.

Als mol gaat ge nooit voor die carpool karaoke kiezen imo. Hij komt ook gewoon over als een sympathieke duts die gewoon het spel wil spelen en winnen
Nee idd. Momenteel wijst daar niets op. Zowel bij de carpool karaoke, als bij de wijnproef, als in de bunker was hij niet zo opvallend of in een positie om veel te mispeuteren.

Er is wel al veel geld gewonnen voor 2 afleveringen ver te zijn of ligt da aan mij? Al meer dan dan 7k dacht ik?
Binnenkort wellicht weer een proef waarbij de kandidaten de helft (of meer) van de pot kunnen kwijtspelen waarna ze nadien zeggen dat "de Mol goed gewerkt heeft".

Misschien net de bedoeling?
Dat kan. Maar bij die proef in de bunker bijvoorbeeld, daar wil je als mol toch graag aan de telefoon zitten, lijkt me. Of op z'n minst in de kamer met de doos. Lennart liet daar heel duidelijk het initiatief aan de anderen.

Dat kan. Maar bij die proef in de bunker bijvoorbeeld, daar wil je als mol toch graag aan de telefoon zitten, lijkt me. Of op z'n minst in de kamer met de doos. Lennart liet daar heel duidelijk het initiatief aan de anderen.
Als mol weet je toch dat er minstens 1 groep kiest om het geld uit te pot te halen. Dus ik zie meerwaarde of te saboteren tijdens die proef.

Ik verdenk hem ook niet maar feit is wel dat als je als mol ziet dat u groep vanaf minuut 1 op die rode knop wil drukken, je in een luxe positie zit. Als jouw groep dan laatste is met het drukken van de knop maakt nou dat eigenlijk ook niks uit want je kan er toch niet uitvallen. Ideale moment om u op de achtergrond te houden me dunkt. Eventueel wat tips gaan strooien ivm die doos als je merkt dat er nog maar een paar minuten op de klok staan maar voor de rest hoef je hier niks te doen dat u verdacht kan maken.
-> heel die bunkerproef is een coole mindfuck als kijker maar eigenlijk helpt u dat niks vooruit bij het zoeken naar de mol.

Die wijnglazen is ook zo'n opdracht waar je als mol u stinkende best kan doen want uiteindelijk is €200 per glas peanuts en weet je gewoon dat er sowieso wel een aantal kandidaten onhandig genoeg gaan zijn om glazen te laten vallen of genoeg wijn te smossen, zelfs zonder dat jij er iets voor moet doen.

Ik heb wel een beetje vrees om tunnelvisie te kweken richting mijn 2 "hoofdverdachten" maar in de hele aflevering zijn er maar 2 plaatsen geweest waar je serieus geld mee kon verliezen:
- Het raden van de juiste woorden in die auto (het feit dat het er 3 per nummer moeten zijn zorgt er zelfs voor dat je er telkens minstens 1 goed kan hebben)
- Het lesgeven aan 2 totale leken op vlak van muziek. Steek er nog een valse noot of 2 bij en zorg gewoon dat je geen goede leerkracht bent (dat is nu eenmaal niet iedereen gegeven) en dat is normaal gezien altijd €2000 kwijt. Als de mol Katrien of Annelotte is heeft ze hier gewoon pech dat Philip het keigoed doet.

Dus ja, tenzij het toch Sven is (die eigenlijk al alles nar de zak heeft geholpen, en vaak nogal opzichtig) zit ik in een richting die ik nog wel enkele afleveringen ga volgen denk ik.

Naar mijn gevoel zat de Mol in die Piano vs. Karaoke-proef toch in de Pianogroep, twee proeven die vanuit 1 plaats gesaboteerd kunnen worden. Dat zingen + uitbeelden en raden is op zich al moeilijk genoeg zonder gemol. Dus Philip, Katrien en Annelotte als mogelijke mollen.

In de bunkerproef moet de mol ook niet mollen. Als je als kandidaat logisch redeneert en even de rekensom maakt, dan heb je bij de slechtste mogelijke uitkomst een kans van 50% om naar huis te moeten. Daar kan €3000-5000 niet tegen op. Er ging sowieso op de rode knop gedrukt worden.

Op dit moment denk ik dat Katrien de mol is. Ze bleef toch maar proper in het spoor van Sven waardoor er meer druk op de anderen kwam om dat tempo te volgen. Ze kon Philip lang genoeg fout laten spelen (niet naar de toetsen kijken) om toch af en toe de verkeerde toets aan te raken en ging Kevin laat genoeg corrigeren/in de war brengen om zo ook €1.000 uit de pot te halen.

Er zijn veel mensen die Sven nogal irritant vinden, dus ik zou het raar vinden als ze zo iemand mol maken. Die is daarvoor precies ook te dominant aanwezig in alles.

Ok dan zeg ik niks. Maar wel Kevin de hele tijd verkeerd sturen tot dat Katrien het zag. "Oe, ben jij nu al de hele tijd verkeerd bezig?"

Ja Annelotte is verdacht bij dat piano oefenen. Als ik het goed begrepen heb, heeft ze ervaring met piano spelen (en dus ook notenleer). Om dan Kevin alles 1 toon te hoog of te laag aan te leren, dat is gek. Toch redelijk basic, het verschil tussen bv. een "sol" en een "la" op een partituur.

En Katrien komt dat dan bijsturen... (maar nogmaals, door de montage kan je het allemaal niet met zekerheid weten)

Terug
Bovenaan