De Mol 2024 - Algemeen

Ik zou het wel eens een vernieuwend concept vinden als ze de mol gewoon helemaal niet meer briefen. Hem gewoon aanduiden en hem laten mollen op basis van de info die alle andere kandidaten krijgen.
Idd, kvind het echt wel een beetje te easy zo gewoon.

Ik zou het wel eens een vernieuwend concept vinden als ze de mol gewoon helemaal niet meer briefen. Hem gewoon aanduiden en hem laten mollen op basis van de info die alle andere kandidaten krijgen.
Eens. Of toch veel minder dan wat ze nu doen, dat het allemaal wat spontaner kan gebeuren ipv helemaal voorbereid.

Zelfs met al die voorbereiding en hulp waren er al enkele die op Senne zaten na een paar afleveringen, zonder dat viel hij veel sneller door de mand.

Tenzij je natuurlijk een mol zoals Lennart heb (die minder hulp kreeg omdat hij het wel ver dreef) maar zo gemakkelijk ga je die niet vinden.

Had Senne niet beter die doos dicht gelaten? Vanaf toen waren er toch heel veel ogen op hem gericht. Die proef in dat dorpje met dat mensenlichaam heeft hem de das omgedaan. Vanaf daar had Bernard hem te pakken. Maar hoe dat Charlotte daar niet de klik heeft gemaakt, zij speelde die proef toch net met Senne?
Bernard vond het verdacht omdat hij zeker wist dat ze naar het rechterbeen waren gelopen, dus de fout moest bij de beller liggen.
Charlotte kon niet zeker zijn dat de lopers juist waren gelopen.

Bernard vond het verdacht omdat hij zeker wist dat ze naar het rechterbeen waren gelopen, dus de fout moest bij de beller liggen.
Charlotte kon niet zeker zijn dat de lopers juist waren gelopen.
Klopt en Bernard wist dat Senne die telefoon had opgenomen. Hoe Charlotte en Stephanie op Senne gekomen zijn vertelden ze niet echt dacht ik.

Michaël zijn systeem was een soort van follow the money. Al bij al niet zo slecht gevonden

Het 'lang onder de radar blijven gedeelte' bij Senne is toch niet zo gelukt imo. De laatste vier kandidaten zaten uiteindelijk allemaal op hem. Ik weet niet of dit al voorgekomen is? Ik kan het mij althans niet herinneren. Hij heeft zich natuurlijk wel helemaal bloot gegeven bij dat weekendje Amsterdam. Toont ook nog maar eens aan dat Bernard de verdiende winnaar is want hij had Senne daarvoor al in de smiezen.

Gisteren ook bevestiging dat het toch echt wel aan de kandidaten lag dat die proef in het kasteel mislukt was. Senne heeft daar niets moeten doen.

Dan ga je situaties als Elisabeth krijgen hé.

Er moet altijd wel een deel info gegeven worden imo, want anders kon Senne ook niet mollen bij bv. de proef om de eerste vrijstelling en de proef met de Ape's.

De laatste vier kandidaten zaten uiteindelijk allemaal op hem. Ik weet niet of dit al voorgekomen is? Ik kan het mij althans niet herinneren.
Ja, bij Elizabeth als mol denk ik. En regelmatig zaten de laatste drie kandidaten goed. Lennart was een fantastische uitzondering daarop. :love:

Er moet altijd wel een deel info gegeven worden imo, want anders kon Senne ook niet mollen bij bv. de proef om de eerste vrijstelling en de proef met de Ape's.
Tja, dat vind ik dus niet. Zo blijft het wat valsspelen van de mol. Het is toch veel beter als hij zelf niet zou weten in welke Ape de bom zit bijvoorbeeld.

Je molt op basis van wat je te weten komt. Zo blijft het eerlijk voor iedereen.

Tja, dat vind ik dus niet. Zo blijft het wat valsspelen van de mol. Het is toch veel beter als hij zelf niet zou weten in welke Ape de bom zit bijvoorbeeld.

Een eerlijke saboteur? Nooit geweten :unsure:

Dan kan er ook niet gemold worden in dergelijke proeven hè.

Hoezo trouwens valsspelen? Hij moet nog altijd de rest zo subtiel mogelijk de andere richting uitsturen, wat uiteindelijk ook gebeurd is in die twee proeven. Ik zie niet in dat daar valsspelen aan is.

Ik vond de reeks zelf dit jaar wel echt goed, maar de aflevering gisteren liet me wat op mijn honger zitten. Ik kan niet exact zeggen wat het was, maar ik miste precies iets. De molacties leken niet zo sterk zoals andere jaren.

het is ook een deel van het spel dat de mol vertrouwen wint van de andere kandidaten he.
in die pizza proef: als ze Senne niet vertrouwen, laten ze hem op kop lopen. probeer dan eens ongezien ananas uit uw broek te halen en op uw pizza te gooien. nu laten ze hem achteraan lopen, heeft hij daar veel meer kans op.
de spelers hebben veel meer inspraak in wat er gebeurt, de juiste keuzes maken op voorhand doet ok al veel.

Hoezo trouwens valsspelen?
Met de briefings / tips van de productie molt de productie, niet De Mol.

Het zou enkel aan De Mol moeten zijn om te mollen op basis van wat hij te weten komt terwijl hij het spel met de anderen beleeft.

eigenlijk zou de productie niet meer moeten mee geven dan "dit is de proef die we gaan doen".
en dan moet de mol zelf maar zien wat hij kan doen om te mollen.

eigenlijk zou de productie niet meer moeten mee geven dan "dit is de proef die we gaan doen".
Voila zoiets bijvoorbeeld. Minimaal tot geen hulp.

Het zou enkel aan De Mol moeten zijn om te mollen op basis van wat hij te weten komt terwijl hij het spel met de anderen beleeft.
Je mag mij eens uitleggen hoe de mol kan mollen als hij niet eens weet in welke Ape de bom verstopt zit.

Of bij de proef om de vrijstelling als hij niet weet wie de drie snelste waren.

Of bij de waarheid/leugen proef als hij zelf moet gaan beginnen raden.

In veel gevallen is dat toch gewoon zo?

Misschien ben ik kort van geheugen, maar ik kan mij niet herinneren dat de productie ergens tegen Senne heeft gezegd: "hier tijdens deze proef moet je dit en dat gaan doen".

Het enige wat ik een beetje onnozel vond is dat ze Senne wat ananas mee gaven. Dat vond ik persoonlijk vrij lame. Laat die dan desnoods gevallen stukjes ananas oprapen en op zijn pizza smijten.

Je mag mij eens uitleggen hoe de mol kan mollen als hij niet eens weet in welke Ape de bom verstopt zit.

Of bij de proef om de vrijstelling als hij niet weet wie de drie snelste waren.

Of bij de waarheid/leugen proef als hij zelf moet gaan beginnen raden.
Dan molt hij maar niet daar als hij het zelf niet weet. Of hij probeert zelf in een Ape te zitten om van daaruit te mollen.

Nu is alles voorgekauwd voor De Mol.

De productie moet nog kunnen sturen maar het moet wel niet verder gaan als nodig. De juiste Ape aanduiden? Kan ik mee leven, daarna was het toch aan Senne om zelf zijn opdracht als mol uit te voeren, als iedereen hem daar door had had hij ook niet kunnen sturen en zo ervoor zorgen dat de groep niet won. Andere proeven zijn heel obvious te mollen en zouden ook weinig tot geen uitleg moeten vereisen: paintball proef? Vrij duidelijk dat er niet raak geschoten moet worden.

Ananas in een toilet verstoppen om zo zelf een pizza hawai te maken? Vind ik al iets minder kunnen. Ook bij de proef in die toren werd er iets te veel gestuurd want nu wisten de kandidaten te weinig en de mol te veel.

In veel gevallen is dat toch gewoon zo?

Misschien ben ik kort van geheugen, maar ik kan mij niet herinneren dat de productie ergens tegen Senne heeft gezegd: "hier tijdens deze proef moet je dit en dat gaan doen".

Het enige wat ik een beetje onnozel vond is dat ze Senne wat ananas mee gaven. Dat vond ik persoonlijk vrij lame. Laat die dan desnoods gevallen stukjes ananas oprapen en op zijn pizza smijten.
ik heb de indruk dat de productie (en Gilles) veel dingen zeggen van "ja, we gaan daar dat doen, dus als je dit doet lukt die proef niet".
of dat hij zo'n dingen in zijn hande gestoken krijgt, als die ananas of dat briefje.

Terug
Bovenaan