De Mol 2025 - Aflevering 1

Laat je een drietal vallen voor drie 'minderen' mét rijbewijs?
Als je jaarlijks 15.000 inschrijvingen hebt kan je zeker 10 kandidaten vinden die alle vakjes afvinken denk ik. Al kunnen ze nooit alles 100% weten ,zie mol philipe enkele jaren terug. Daarom dat Ik nu 1 iets zeker weet en dat ze nu altijd voor een "mentaal sterk" persoon zullen kiezen voor mol. Iemand die recht in zijn schoenen staat.

Mijn gok, op niet al te veel gebaseerd: Alexy.

Niet echt nadrukkelijk in beeld. Is sportief, dus zou zeker tijdens de eliminatieproef het bordje van de verdiepingen kunnen vervangen.
Ook Pedro, met wie hij de nacht/kamer heeft gedeeld, heeft hem al in de mot. Meteen nadat Alexy aangaf de sportieve proef (kickboxen) te willen doen, wilde onze Pedro dit ook. BFF? Of wilt hij Alexy in de gaten houden?

Verder, zoals al in de beginpost (?) werd aangegeven, is de proef van ''neus aanraken - vloeken'' in de container quasi direct gekopieerd van Taskmaster S01. Spijtig. Hopelijk komt dit niet meer voor. Ik vond het voor de rest wel een sterke aflevering, daar niet van.

Iemand die mij kan uitleggen hoe dat realistisch in z'n werk zou gaan in de lift? Ik bedoel, ik zou er niet op de onderste verdieping willen uitgaan, al helemaal niet als ik mijn stoelnummer weet. Dus hoe dan? Iemand zegt tegen mij 'gij gaat er hier uit' en ik zeg 'nee'. En dan? Op beeld zagen we dat er wat werd gediscussieerd, maar dat mensen al bij al vlot uit de lift stappen. Wat we niet te zien krijgen is dat ze vaststaan op een verdiep, vijftien minuten discussiëren en uiteindelijk blad-steen-schaar/steen-papier-schaar doen om te beslissen wie er uit gaat? Of hoe moet ik dat zien?

In een notendop: Alexy is de mol. Ik snap niet dat er zoveel mensen Els aanduiden als de mol. Els is de mol niet. Ze kan mij krijgen -en ik haar hoogstwaarschijnlijk niet- maar als Els de mol is, eet ik mijn hoed op. Iemand van jullie talrijke Els-mol-aanduiders die zijn/haar hoed wil opeten als Alexy de mol is? Faites vos jeux!

Iemand die mij kan uitleggen hoe dat realistisch in z'n werk zou gaan in de lift? Ik bedoel, ik zou er niet op de onderste verdieping willen uitgaan, al helemaal niet als ik mijn stoelnummer weet. Dus hoe dan? Iemand zegt tegen mij 'gij gaat er hier uit' en ik zeg 'nee'. En dan? Op beeld zagen we dat er wat werd gediscussieerd, maar dat mensen al bij al vlot uit de lift stappen. Wat we niet te zien krijgen is dat ze vaststaan op een verdiep, vijftien minuten discussiëren en uiteindelijk blad-steen-schaar/steen-papier-schaar doen om te beslissen wie er uit gaat? Of hoe moet ik dat zien?

In een notendop: Alexy is de mol. Ik snap niet dat er zoveel mensen Els aanduiden als de mol. Els is de mol niet. Ze kan mij krijgen -en ik haar hoogstwaarschijnlijk niet- maar als Els de mol is, eet ik mijn hoed op. Iemand van jullie talrijke Els-mol-aanduiders die zijn/haar hoed wil opeten als Alexy de mol is? Faites vos jeux!

Alles is montage en framing natuurlijk. Niet toevallig dat alle vroegere kandidaten zeggen dat hun irl beleving van dit of dat totaal niet overeenkomt met de gemonteerde afleveringen. En zo hoort het natuurlijk ook vanuit regiestandpunt want je moet je kijkers tot de laatste aflevering blijven boeien en laten gissen. Op basis van Afl. 1 zeg ik Hoi Ching en er zijn hier al verschillende argumenten gepasseerd die ik niet meer ga herhalen maar dat kan zondag weer zomaar veranderen. En hoeden eet ik niet helaas.

Niet echt nadrukkelijk in beeld. Is sportief, dus zou zeker tijdens de eliminatieproef het bordje van de verdiepingen kunnen vervangen.
Ook Pedro, met wie hij de nacht/kamer heeft gedeeld, heeft hem al in de mot. Meteen nadat Alexy aangaf de sportieve proef (kickboxen) te willen doen, wilde onze Pedro dit ook. BFF? Of wilt hij Alexy in de gaten houden?

Verder, zoals al in de beginpost (?) werd aangegeven, is de proef van ''neus aanraken - vloeken'' in de container quasi direct gekopieerd van Taskmaster S01. Spijtig. Hopelijk komt dit niet meer voor. Ik vond het voor de rest wel een sterke aflevering, daar niet van.

Alexy zat niet in 1 van de 2 groepen die meedeed voor het geld en de koffer.
Er kan vanalles gebeurd zijn dat dat kan verklaren maar het zou zeer dom zijn als mol.

Aangezien er na aflevering 1 niemand is afgevallen, zit het er wel weer aan te komen dat er ergens 2 kandidaten tegelijkertijd gaan afvallen.

Bwa ja, de meeste Vlamingen kennen Taskmaster niet zou ik denken. Hopelijk niet teveel gekopieerde opdrachten vooral omdat de meeste opdrachten van Taskmaster zeer flauw zijn.

Ik geloof hier persoonlijk niet in, maar ik heb respect voor iedereen zijn mening maar er kloppen twee dingen niet in je post:

Het bordje is vervangen geweest tijdens de test en niet de proef, dus of je nu sportief of moddervet bent heeft daar niets mee te maken.

Het was volgens mij toch echt Pedro die als eerste aangaf om bij de actieve proef deel te nemen. Werd volgens mij ook opgemerkt in Café De Mol aangezien je dit als mol zijnde niet zou doen.

Als je daar begint te discussiëren als een kleuter verlies je enkel en alleen nog meer tijd. Er werd duidelijk beslist dat er twee mensen met een voordeel helemaal onderaan moesten uitstappen. Het heeft dan weinig zin om te beginnen discussiëren want daarmee valt toch niks te winnen op dat moment.

Het bordje is vervangen geweest tijdens de test en niet de proef, dus of je nu sportief of moddervet bent heeft daar niets mee te maken.
Correct! Het bordje zou overplakt zijn geweest tijdens de eliminatietest, en ik ging er verkeerdelijk van uit dat de mol de trap moest nemen, terwijl niets hem tegenhoudt om de lift te nemen :thinking:
Het was volgens mij toch echt Pedro die als eerste aangaf om bij de actieve proef deel te nemen. Werd volgens mij ook opgemerkt in Café De Mol aangezien je dit als mol zijnde niet zou doen.
Incorrect! Het was toch echt Alexy die als eerste aangaf om aan de actieve proef deel te nemen. Café De Mol kijk ik niet.

Nu, ik spreek hier maar over m'n buikgevoel hé. Soms doet de mol een mollenstreek en soms zal hij/zij een actie doen om ''aan te tonen dat hij niet de mol is''.

Laatst bewerkt:
Ik geloof hier persoonlijk niet in, maar ik heb respect voor iedereen zijn mening maar er kloppen twee dingen niet in je post:

correctie. de Mol zei dat hij/zij ging proberen om dat bordje tijdens de test op te hangen.
maar het is niet omdat de Mol dat zegt, dat het ook zo was.

En voor hetzelfde geld is die koffer al weg 1e aflevering, waarom dat risico nemen?
Ik acht de kans reëel dat ze, mocht het koffertje in aflevering 1 uit het spel zijn gegaan, het een paar afleveringen later terug in het spel zouden brengen in ruil voor een vrijstelling of pasvragen.

Zie het nut van die koffer niet in, als de mol al voor de proeven kan saboteren welk nut heeft de mol dan nog. Moet die nog minder doen tijdens de proef zelf. En dan kunnen ze even goed proeven gewoon moeilijker maken. Maakt het voor de deelnemers toch moelijker om de mol te vinden, tenzij die zich misspreekt. En voor hetzelfde geld is die koffer al weg 1e aflevering, waarom dat risico nemen?
Bwah, tis niet dat de koffer een noodzakelijk element is om een seizoen goed te maken he. Elk seizoen steken ze er iets extra in voor een beetje afwisseling maar het is de formule van De Mol die deze serie zo goed maakt.

In seizoen 11 was het extraatje dat een Bekende Vlaming aan meedeed en die lag er na de eerste aflevering er al uit, en de rest van het seizoen verliep dan "normaal". En het was een goed seizoen.

Als de koffer eruit was en niet meer terug kwam (maar zoals Coldplayke het zegt, ze zouden zeker kunnen proberen het alsnog terug te brengen) dan nog zou het een leuk seizoen kunnen blijven. Zolang de proeven maar goed in elkaar zitten en de kandidaten hun beste beentje voor steken, zal elk seizoen plezant zijn.

Voor hetzelfde geld krijgen de kandidaten alsnog een kans om de koffer alsnog buitenspel te zetten...
maar kunnen ze deze kans ruilen tegen een persoonlijk voordeel, en dat gaan ze dan uiteraard ook doen, want f*ck de groep, go go game theory, chacun pour soi, Dieu pour tous...

Ik ga mijn definitief oordeel over dat koffertje pas vellen wanneer de volledige inhoud gekend is.
Dat bordje met het nummer vind ik nog een twijfelgeval... het moet wel leiden tot mogelijks herkenbare sabotages, niet kansloze sabotages...
Trappenlopen en dan door compleet bekaf niet beseffen dat 33-34-35-37 niet klopt... moeilijk...

correctie. de Mol zei dat hij/zij ging proberen om dat bordje tijdens de test op te hangen.
maar het is niet omdat de Mol dat zegt, dat het ook zo was.
We gaan nu toch niet doen alsof dat niet zeker gebeurd is he?

Alsof de mol dat plakkaatje onder zijn of haar shirt had steken in die lift zeker :unsure:

Pedro is gewoon zo'n gast die graag knuffelt en gezellig is.
Maar hij kan echt niet zo goed liegen om de mol te kunnen zijn.
Ja maar het zijn juist dit soort gasten die uitstekend de mol kunnen zijn.
Een mol die zich apart zet van de groep, wordt snel(ler) verdacht maar een mol die midden in de groep staat of zelfs de sociale leider wordt, is minder verdacht imho

Ja maar het zijn juist dit soort gasten die uitstekend de mol kunnen zijn.
Een mol die zich apart zet van de groep, wordt snel(ler) verdacht maar een mol die midden in de groep staat of zelfs de sociale leider wordt, is minder verdacht imho
Het zou me verwonderen, want dan ken ik hem minder goed dan gedacht :baard:

Ik heb de proeven in aflevering 1 nog eens herbekeken en eens gefocused op Michèle. Als ge u daarop focused valt het echt keihard op dat die constant zit te acteren. In die container had ek constant het gevoel dat ze wist dat ze aan haar neus/gezicht moest komen voor een punt extra en vloeken voor een punt minder maar gewoon zat te acteren. Zat voor de rest gewoon als hulpeloos lammetje rond te lopen ipv actief mee te zoeken.

In die bootproef zat ze bijna te lachen toen ze die pindanoot liet vallen. Bij het eerste juiste antwoord hielp ze niet mee maar ze zat wel keihard te acteren alsof ze op zoek was naar het antwoord :LOL: Bij het tweede antwoord geeft ze het foutieve antwoord padellen aan. En bij het derde moet ze zelf het verhaal vertellen, vertelt ze heel kort dat ze haar vriend bij het zwemmen heeft leren kennen om dan heel snel over te schakelen naar een ander onderwerp en de rest te overladen met informatie. Echt heel typisch mollengedrag.

In die lift ook. Ze stapt als eerste in de lift, ideaal, zodat ge een goed overzicht over de rest hebt en de rest jouw gezicht en emotie niet kan zien. Ge hebt ook zo hard het gevoel dat die zo aant acteren is in de lift. Heb ek enkel bij haar. Wanneer er gezegd wordt dat er "niemand" naar huis gaat, reageert die een stuk rapper als al de rest. Alsof ze het wist.

Zou ook de reden zijn waarom die Michèle bijna niet in beeld gebracht wordt.

Die tranen bij de eliminatie. Waarschijnlijk uit pure stress & emotie omdat ze de mol is.

Tip: echt eens de proeven uit aflevering 1 herbekijken en u focussen op Michèle.

Laatst bewerkt:
@Fizmo Vind dat er ook iets apart is met die Michele ja, maar ik kan mij toch niet ontdoen van het feit dat zij in die laatste container is gebleven bij die allereerste proef... Je wil daar als mol toch nooit zitten in die eerste proef?

Leg je dan al uw hoop bij de overige kandidaten dat ze sowieso het voordeel pakken en je uw koffer toch krijgt?

@Fizmo Vind dat er ook iets apart is met die Michele ja, maar ik kan mij toch niet ontdoen van het feit dat zij in die laatste container is gebleven bij die allereerste proef... Je wil daar als mol toch nooit zitten in die eerste proef?

Leg je dan al uw hoop bij de overige kandidaten dat ze sowieso het voordeel pakken en je uw koffer toch krijgt?
Ik denk dat het wel haar bedoeling was om in da tweede busje te zitten want op het einde zat ze zelf meerdere keren heel geacteerd aan haar gezicht te komen voor extra punten om er zo snel mogelijk uit te geraken maar wrs gewoon te laat of misrekend.

Dat zou dat superraar helikoptergesprek ook verklaren waar ze er in het begin bijna unaniem over eens waren dat ze voor de groepspot gingen om dan 15 sec later opeens allemaal voor het eigen voordeel te gaan (???) Waarschijnlijk de productie die zat te sturen om voor die molkoffer te gaan want da gesprek ging echt superraar. Superraar gemonteerd ook. Dus dat maakt het eerder waarschijnlijk dat de mol niet in de helikopter zat.

Ze komt zo weinig in beeld da ge amper weet da ze mee is maar als ge nu es opnieuw kijkt naar die proeven en u es focust op haar is het echt wel obvious. Gewoon eens doen. Is ook echt de enige die ni constructief is of actief meezoekt en dat is ook heel vaak een grote hint.

Ik heb die eerste proeven nog eens herbekeken, maar van een misrekening kan toch geen sprake zijn lijkt me. Op het moment dat er gecommuniceerd werd dat het eerste busje weg was en ze op 9 komen te staan zegt ze "Oh fuck", waardoor er dus een punt afgaat. Dat doe je toch niet op die moment als je de mol bent? Gewoon een keer extra aan je neus komen op die moment en je bent weg.

Het zou kunnen dat ze de mol is hoor, want die "Oh neeee" toen het rode licht aanging bij die liftproef vond ik op de moment zelf al opmerkelijk. In tegenstelling tot die andere drie van haar groep zie ik daar ook gewoon een molprofiel in.

Maar dat ze in die achtergebleven container zat wringt toch bij mij. Daar wil je als mol toch niet inzitten, want je wil toch sowieso in een van de busjes zitten als mol. Je hebt namelijk niets te winnen als je achterblijft.

De enige kanttekening die ik hierbij wel wil bij maken is dat dit mogelijks vettig gemonteerd is, aangezien we eerste hun container zagen open gaan voor die van Jan/Hilde/Nimrod.

Terug
Bovenaan