De moord op Henry Nowak

Muñoz

Well-known member
De politiebeelden die het VK doen daveren: agenten boeien stervende Henry Nowak (18) en laten moordenaar ongemoeid

Uiteraard zal dit een extreem misgelopen inschattingsfout zijn geweest, maar dit kan toch wel tellen qua Orwelliaans beeld van wat als "woke-beleid" de bovenhand krijgt binnen veiligheidsdiensten. Uiteraard gebeurt het omgekeerde véél vaker (dat vreemdelingen/donkere mensen proportioneel harder worden aangepakt), maar dit is toch wel een erg schrijnend voorval in - hoe kan het ook anders - de UK: het land waar hate speech zowat de ergst mogelijk misdaad lijkt te zijn.

De politiebeelden die het VK doen daveren: agenten boeien stervende Henry Nowak (18) en laten moordenaar ongemoeid

Uiteraard zal dit een extreem misgelopen inschattingsfout zijn geweest, maar dit kan toch wel tellen qua Orwelliaans beeld van wat als "woke-beleid" de bovenhand krijgt binnen veiligheidsdiensten. Uiteraard gebeurt het omgekeerde véél vaker (dat vreemdelingen/donkere mensen proportioneel harder worden aangepakt), maar dit is toch wel een erg schrijnend voorval in - hoe kan het ook anders - de UK: het land waar hate speech zowat de ergst mogelijk misdaad lijkt te zijn.
I dont believe you have mate.... Schrijnend wel.
Net ook de achtergrond wat gelezen, was me totaal ontgaan. Ook geleerd dat sikhs overal ceremoniële wapens mogen dragen... :crazy:
https://assets.college.police.uk/s3fs-public/2021-02/sikh-articles-of-faith-in-the-workplace.pdf

Plaatst de overwinning van Reform tijdens de laatste verkiezingen ook wel in context. De moord dateerde van december. Ik vermoed dat er wel wat emotioneel gestemd zal zijn.

Verbijsterend. Op 2 seconden heb je objectief vastgesteld of die effectief gestoken is of niet. Training, training, training.

Laatst bewerkt:
Verbijsterd. Op 2 seconden heb je objectief vastgesteld of die effectief gestoken is of niet. Training, training, training.
Is dat dan uw interpretatie van de feiten? Want er was een heel bloedspoor. Ze hebben onmiddellijk die gast die neerlag boeien aan gedaan. Nowak zei dat hij gestoken was door een mes en niet kon ademen waarop de politie zei “I don’t think mate”. Pas na 3 minuten, 3minuten hebben ze een ambulance gestuurd en cpr gedaan.

Ze hadden echt wel genoeg tijd om de zaken vast te stellen. De bodycams van die politie spreekt je volledig tegen. Totale schande hoe ze met deze situatie hebben gehandeld al spreekt de waakhond natuurlijk van geen fouten.

Verbijsterd. Op 2 seconden heb je objectief vastgesteld of die effectief gestoken is of niet. Training, training, training.
Ik geef u ook de raad om eens te kijken naar die bodycam beelden en onnozele commentaar voor u te houden .
Ze geloofden gewoon de dader en niet het slachtoffer die wel degelijk op verschillende plaatsen messen steken heeft gekregen (in de rapportage zeggen ze zelfs specifiek op welke plaatsen en hoeveel ) .
Hij zegt minstens 3 keer tegen de agenten dat hij is neergestoken ..(ook te zien op de bodycam beelden )

Is dat dan uw interpretatie van de feiten? Want er was een heel bloedspoor. Ze hebben onmiddellijk die gast die neerlag boeien aan gedaan. Nowak zei dat hij gestoken was door een mes en niet kon ademen waarop de politie zei “I don’t think mate”. Pas na 3 minuten, 3minuten hebben ze een ambulance gestuurd en cpr gedaan.

Ze hadden echt wel genoeg tijd om de zaken vast te stellen. De bodycams van die politie spreekt je volledig tegen. Totale schande hoe ze met deze situatie hebben gehandeld al spreekt de waakhond natuurlijk van geen fouten.
Dat is toch wat @Sir.Killalot zegt?

Volgens mij zit je hem verkeerd te lezen. Hij zegt toch net dat dit basiswerk/training had moeten zijn? Dat is geen vrijspraak van de politie, eerder het omgekeerde.

Dat is toch wat @Sir.Killalot zegt?

Volgens mij zit je hem verkeerd te lezen. Hij zegt toch net dat dit basiswerk/training had moeten zijn? Dat is geen vrijspraak van de politie, eerder het omgekeerde.

Misschien lees ik inderdaad verkeerd maar zowel in deze case als met dat busje met scholieren. Proberen we constant excuses te zoeken ipv verantwoordelijkheid te leggen bij het falen van mensen. En wordt tijd dat we terug eens mensen verantwoordelijk worden gesteld.

Maar dit alleen op training steken is echt niet ok, dit is gewoon vanuit Stormer constant verkeerde prioriteiten leggen bij de werking van de politie.

Er staan 4 politie agenten bij het slachtoffer waarvan 2 op hem. Ze horen 9 keer, 9! Dat hij niet kan ademen, dat hij neer gestoken is. Geen enkele van die agenten heeft gevraagd waar of gekeken. De enigste reactie van 1 agent was “I don’t think so mate”.

Dat is gewoon totaal falen als persoon zijnde en als maatschappij en dat heeft niets te maken meer met training van agenten.

Maar de paraplu is al open, waakhond zegt niets verkeerd gegaan. Maar laten we nog eens dan de Engelse SIE duren instampen voor haat speach.

Als ik nog in Londen woonde deden ze moeilijk als je eens in Tesco een broodmes kocht. Maar jongeren bende lopen rond met pangas en nu voor religie mogen ze blijkbaar met messen vrij rondlopen.

Nee er is echt wel meer mis dan training. Dat is de gemakkelijkste verklaring.

Ik geef u ook de raad om eens te kijken naar die bodycam beelden en onnozele commentaar voor u te houden .
Ze geloofden gewoon de dader en niet het slachtoffer die wel degelijk op verschillende plaatsen messen steken heeft gekregen (in de rapportage zeggen ze zelfs specifiek op welke plaatsen en hoeveel ) .
Hij zegt minstens 3 keer tegen de agenten dat hij is neergestoken ..(ook te zien op de bodycam beelden )
Zou de angst om van racisme beschuldigd te worden een rol spelen in hun reactie? Dat doet denken aan het Rotherham-schandaal in het VK, waar de angst voor racismebeschuldigingen volgens verschillende onderzoeken heeft bijgedragen aan het jarenlang uitblijven van een kordate aanpak.

Allezins is het duidelijk dat ze de prioriteiten niet op orde hebben in de UK

Toch wel omgekeerde wereld als je prioriteit geeft aan de angst om beticht te worden van racisme versus het leven van het slachtoffer. Grove inschattingsfout.

De taak van de politie is de orde handhaven, en niet bezig zijn met woke- of anti-woke-politiek. Dat mag allemaal geen rol spelen als je wilt rationeel handelen.

Ik denk ook dat er gewoon een beoordelingsfout is gemaakt over heel de situatie die uit de hand is gelopen ook omdat ze waren opgeroepen om een “racistisch “ conflict te gaan oplossen en de broer van de dader die de politie gebeld zou hebben .
Enkel blijft het onbegrijpelijk dat wanneer het slachtoffer zelf zegt dat hij verwond is en het moeilijk heeft dat ze er eerst mee lachen …
Nu we eten wel niet hoe groot de wonden waren en of ze goed zichtbaar waren …maar dan nog vraagt die persoon hulp en heeft hij die niet gekregen maar ik blijf wel geloven dat de politie in zo een geval wel “neutraal” kan blijven , ze zijn er tenslotte voor opgeleid denk ik dan .

Gewoon hallucinant, die beelden zijn gewoon zo hard.
Moet gewoon hartverscheurend zijn voor de ouders. Plaatsvervangende schaamte voor deze agenten en voor de maatschappij die dit tolereert.
Is gewoon een blanco cheque aan radicaal rechts geven, en dat is ook begrijpelijk.

Je kan ook op een beleefde manier vertellen dat je mijn post niet goed gelezen hebt.

Ditto voor @|nfected. Ik zeg letterlijk dat het verbijsterend is dat ze die check niet doen, dat is iets dat heel snel vast te stellen is en wat mij ook gewoon protocol lijkt om te doen. Dit is niet zomaar een inschattingsfout. Het is ook niet dat het, zoals vaak bij dodelijke incidenten met politie, in een high stress situatie was.

Het is te gemakkelijk om dit nu op een soort politiek marsorder te steken. De agenten hebben hier gewoon hun job niet gedaan, met dodelijke gevolgen. Vandaar dat ik hamerde op training.

Laatst bewerkt:
Ik zeg letterlijk dat het verbijsterend is dat ze die check niet doen, dat is iets dat heel snel vast te stellen is en wat mij ook gewoon protocol lijkt om te doen...

Vandaar dat ik hamerde op training.
Zoiets zit hier ook niet in de basisopleiding politie hoor. Max die je hier krijgt is ehbo.

Enkel bij de opleiding TECC (tactical emergency casualty care) komt dat aan bod. En dat is niet verplicht, duur en soms weinig beschikbaar.

Politie in UK is al langere tijd in crisis wegens bezuinigingen. Als je eens een vinger aan de pols wil moet je eens rondkijken op /r/policeuk. Basisloon voor starters ligt daar zo laag dat men er niet mee rondkomt

Net de beelden gezien, eerste dat ik zou vragen is waar je gestoken bent - maar zelfs dat niet, zitten kijken naar dat oog terwijl er daarnaast eentje in elkaar getrokken zit door messteken - ik snap het niet, zelfs zonder training en na een bak Duvel moet je dat minstens kort checken, bijkomend is het slachtoffer niet eens agressief of onbeleefd. Onbegrijpelijk.

Zoiets zit hier ook niet in de basisopleiding politie hoor. Max die je hier krijgt is ehbo.

Enkel bij de opleiding TECC (tactical emergency casualty care) komt dat aan bod. En dat is niet verplicht, duur en soms weinig beschikbaar.

Politie in UK is al langere tijd in crisis wegens bezuinigingen. Als je eens een vinger aan de pols wil moet je eens rondkijken op /r/policeuk. Basisloon voor starters ligt daar zo laag dat men er niet mee rondkomt
Maar het gaat hier nog niet eens om eerste hulp toedienen hé, het gaat er om dat ze niet eens de moeite gedaan hebben om vast te stellen of hij effectief gewond was (waarna ze ehbo hadden kunnen toedienen of medische hulp hadden kunnen oproepen). Daar zou je eigenlijk zelfs geen training voor nodig moeten hebben.

Is het eigenlijk zelfs aan een politie agent om te beoordelen wie dader - slachtoffer is?

Moeten zij niet de situatie veilig stellen/deëscaleren (evt iemand arresteren om de boel te kalmeren) en dan vaststellingen doen op een objectieve manier?

Is het eigenlijk zelfs aan een politie agent om te beoordelen wie dader - slachtoffer is?

Moeten zij niet de situatie veilig stellen/deëscaleren (evt iemand arresteren om de boel te kalmeren) en dan vaststellingen doen op een objectieve manier?
Natuurlijk is het aan de politie om te bepalen wie verdachte/slachtoffer is.

Maar dat sluit het tweede deel van je bericht niet uit.

Je kan ook op een beleefde manier vertellen dat je mijn post niet goed gelezen hebt.

Ditto voor @|nfected. Ik zeg letterlijk dat het verbijsterend is dat ze die check niet doen, dat is iets dat heel snel vast te stellen is en wat mij ook gewoon protocol lijkt om te doen. Dit is niet zomaar een inschattingsfout. Het is ook niet dat het, zoals vaak bij dodelijke incidenten met politie, in een high stress situatie was.

Het is te gemakkelijk om dit nu op een soort politiek marsorder te steken. De agenten hebben hier gewoon hun job niet gedaan, met dodelijke gevolgen. Vandaar dat ik hamerde op training.
Sorry hoor maar moest je dit van den eerste keer zo gepost hebben was er geen verwarring mogelijk .
Nu leek uwe post te gaan over wat er vooraf gezegd werd en dat er “weeral” eens een besluit werd genomen uit onwetendheid ….daarom dus dat ik heel uw reactie onnozel vond (en ergens nog altijd vind )

Morgen in de kranten: Geweldadige, 'extreemrechtse'protesten. Neo-nazi's blabla. We hebben desbetreffende agent ontslagen. Volgende week vergeten en next.

Die agenten maken een vreselijke fout die in elk ander beroep een onmiddellijke veroordeling voor schuldig verzuim zou betekenen. Wat een geschenk voor Farage, niet te geloven.

Terug
Bovenaan