De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, zijn opbouw is toch maar zwak.

Bij elke corner blijft hij ook op zijn lijn staan! Hij kon bij zeker 3 corners de bal uit de lucht plukken maar hij doet niets...
Opbouwend/voetballend zou Mignolet toch niet misstaan denk ik.
En pakt Courtois dan echt ballen die Mignolet niet zou pakken?

Is incontournable zogezegd, maar is die dat echt nog terecht?
Mignolet is voetballend veel meer vooruitgegaan en een moderne keeper geworden. Courtois heeft, voetballend, die stappen niet gezet imo

Ik denk dat je dat echt niet kan maken als bondscoach, als Mignolet een fout maakt en je ligt eruit gaat iedereen wijzen naar de keeper van Real Madrid die op de bank zit terwijl de keeper van Club in de goal staat.

Dat Chadli mag starten bij de rode duivels is gewoon misdadig, als bondscoach is het gebrek aan matchritme van spelers niet uw probleem/excuus. Je hebt zo een vijver van spelers om uit te kiezen, toch als het gaat om niet bepalende spelers.

De hand van Kompany was gisteren precies te zien bij onze Rode Duivels. Rare opstelling, geen of weinig kansen en best wel bij momenten weggespeeld worden door 11 Tsjechen. Voor mij onbegrijpelijk dat een Chadli nog maar mee in de selectie komt ten voordele van QataRitchie De Laet.

Waarin ik me nog meer in erger is dat we nu zoveel jaar later zijn en er nog altijd geen ene tactische looplijn in zit. We teren alleen op de kwaliteit van onze flitsspelers en pas op die doen het fantastisch...tegen kleinere landen. Telkens we tegen een uitgekookt land spelen met discipline krijgen we het moeilijk omdat ze in mandekking staan.

Zo win je geen prijzen. Vandaag niet morgen niet en in 2026 ook niet. Jammer van deze generatie.

Mignolet is voetballend veel meer vooruitgegaan en een moderne keeper geworden. Courtois heeft, voetballend, die stappen niet gezet imo

Courtois is 1 van DE redenen waarom Real nog mee doet voor de titel in 1 vd 2 beste competities in de wereld. Ik denk niet dat er zoveel sleet zit op de kwaliteiten van Courtois.
Mignolet mag dan voetballend beter zijn, maar de basisplaats van Courtois lijkt me meer dan verantwoord als je ziet wat die zowel dit, als vorig seizoen heeft getoond bij Real.
Had die bij vorig jaar niet bij Anderlecht gezeten werd die toch niet meer opgeroepen... denk ik :unsure:

Als je dit oprecht geloofd zou ik mij toch eens vragen gaan stellen bij die fixatie op Anderlecht. Chadli begod een paar maanden als huurling bij Anderlecht gespeeld.

Ik denk niet dat dat echt aan de trainer ligt, dat gebrek aan bezieling. Het is gewoon de voetbalwereld die zo geëvolueerd is. Het loopt vol met vedetten en diva's. Van spelers die ergens het talent hebben, maar er uiteindelijk maar weinig van bakken, genre Januzaj. Die ziet in zichzelf nog steeds een bepalende speler van de Rode Duivels, maar is op z'n 26e amper titularis bij Sociedad.
Op je 26 ste schipperen tussen basis en bank bij een club als Sociedad wel wat meer dan er weinig van bakken.

Heeft daarneboven ook wel zijn miserie gekend de laatste jaren met blessureleed, net als hij die titularis rol lijkt op te nemen.

Dat gezeik op Januzaj altijd al overdreven geweest. Wordt vaak in hetzelfde schuitje als Musonda geplaatst, maar echt wel een mooie carrière heeft uitgebouwd, maar die laatste stap net niet kan zetten, mede door zijn lichaam die het op cruciale momenten laat afweten.

Die kritiek op zijn goal tegen Engeland is volledig van de pot gerukt. Spelen om te winnen verdomme. En dat heeft ons 2 heerlijke matchen tegen Japan en Brazilië bezorgd. Maar ja, Engeland wel met de vingers in de neus de finale geraakt hé via hun makkelijker parcours ...

We gaan de sterkhouder van Real Madrid wisselen met een keeper uit de jupkes Liga :rofl:Even die fan-bril afzetten zou’k zeggen.
Het was gisteren zwak maar iedere ploeg kan dat eens voorhebben. Tijd voor wat andere spelers volgende match. Martinez moest dit al gisteren gedaan hebben.

Op je 26 ste schipperen tussen basis en bank bij een club als Sociedad wel wat meer dan er weinig van bakken.

Heeft daarneboven ook wel zijn miserie gekend de laatste jaren met blessureleed, net als hij die titularis rol lijkt op te nemen.

Dat gezeik op Januzaj altijd al overdreven geweest. Wordt vaak in hetzelfde schuitje als Musonda geplaatst, maar echt wel een mooie carrière heeft uitgebouwd, maar die laatste stap net niet kan zetten, mede door zijn lichaam die het op cruciale momenten laat afweten.

Die kritiek op zijn goal tegen Engeland is volledig van de pot gerukt. Spelen om te winnen verdomme. En dat heeft ons 2 heerlijke matchen tegen Japan en Brazilië bezorgd. Maar ja, Engeland wel met de vingers in de neus de finale geraakt hé via hun makkelijker parcours ...
Dat laatste negeer ik, zie één van mijn vorige posts.

Maar dat Januzaj voorlopig nog maar een matige carrière heeft gehad is gewoon zo. Met al zijn kwaliteiten, toch iets wat hij zelf al meermaals in interviews heeft aangehaald, moet hij gewoon beter doen.

Spelers als Trossard hebben hem gewoon voorbij gestoken door een logische en geduldige carrière op te bouwen.

Het op zijn blessures steken, slaat op niets want Januzaj heeft echt geen zwak gestel of de pech van bv. Musonda. Zware blessures heeft hij bij mijn weten nog nooit gehad.

Intrinsiek zal het er wel inzitten maar ik wacht voorlopig nog geduldig af tot het er uit komt.

Ik vroeg me na het lezen van deze post af waarom ge Januzaj hier zo mild beoordeelt, en toen zag ik dat hij oorspronkelijk van de Anderlechtjeugd kwam bij zijn transferhistorie. Wist ik niet!

Doorbreken als supertalent bij één van de grootste clubs zoals Manchester United, daarna uitgeleend worden aan één van de ploegen die inzetten op jeugdige talenten zoals Dortmund ... om dan vijf jaar later via Sunderland het bij Real Sociedad niet eens als vaste starter te kunnen blijven volhouden. Kom nou, alweer zo een voorval waarbij ge weggehoond zou worden als ge in zijn debuutseizoen bij United zei dat hij het tot bij Sociedad zou schoppen zes jaar later, en nu wordt datzelfde pad verpakt als "een mooie carrière." Die heeft toch veel meer talent dan dat, gewoon een weggegooide carrière van iemand die al aan de top begonnen was en enkel bergaf is gegaan. Naast die kansen in het clubvoetbal heeft België, en niet Kosovo, hem zelfs twee eindrondes cadeau gedaan zonder dat hij ook maar geselecteerd werd voor de kwalificaties daarvan, dus aan mogelijkheden om op elk niveau zijn talent te tonen zal het dus niet gelegen hebben.

Dat van die blessures is ook niet helemaal correct, links en rechts wat kleine blessures maar dat is het toch? Laat staat dat dat de reden zou zijn om hem voor zijn bankzitterstatuut te verontschudigen. Het echte probleem van Januzaj is dat hij, waar hij ook gaat, altijd mentaal tegen de lamp loopt. Bij Van Gaal was dat na een goede periode zo, bij Dortmund was dat zo, bij de nationale ploeg is dat een thema geweest, en nu bij Sociedad is dat weer zo want voor corona was dat wel een starter. Dat ge eens een coach of twee tegen de haren strijkt, is normaal, coaches zijn maar mensen met vaak veel favoritisme. Dat ge elke coach tegen de haren strijkt en bij elke kans hetzelfde stramien volgt ... neen, dan ligt het toch echt aan u. Zoiets moeten we echt niet omschrijven als een mooie carrière, als ik even vlug naar de geselecteerde spelers van de laatste vijf jaar kijk is het misschien wel de zwakste carrière van allemaal.

Wat een kutmatch gisteren, Tsjechië 10 keer meer aanspraak op een overwinning dan wij. Als ik zoveel slordigheden wil zien in een voetbalwedstrijd kijk ik wel matchen van FC Dender.

Ik ben vooral mild omdat ik het een heel leuke speler vind. Heeft weinig met zijn Anderlecht verleden te maken. Die laatste zin ook onzin. Real Sociedad, net als Leicester trouwens ;) , een mooiere club dan sommigen hier denken. Als je de carrière van pakweg een Raman hoger gaat inschatten. Is natuurlijk ook nog maar 26, dus kan die stappen echt nog zetten, het potentieel is er nog steeds.

Dat van die blessures mss wat overdreven geef ik toe. Ligt uiteraard niet enkel daar aan. Maar heeft de laatste jaren bij Sociedad toch vaak van die kleine blessures waar hij een paar weken van in de lappenmand ligt, net op het moment dat je denkt, ok, nu is hij vertrokken.

Kijk jij wel eens Real Madrid? Want beweren dat Courtois voetballend geen stappen heeft gezet is echt klinkklare onzin. Vergelijk maar eens zijn eerste wedstrijd met één van zijn laatste bij Real, je zal het verschil wel zien.

Ik ben trouwens supporter van zowel Brugge als Real, maar ik moet meer mijn hart vasthouden als Mignolet aan de bal komt dan Courtois bij het uitvoetballen... Mignolet haalt soms echt onnozele stoten uit hoor.

Wat is trouwens het nut van een Mechele mee te nemen als ge hem in geen 1 van die drie matchen gaat gebruiken.
Wat is het nut van Mechele te laten spelen? Onze defensie is nu al een zwak punt, en als het zo ver komt dat we Mechele moeten opstellen is het kalf sowieso al verdronken.

Wat is het nut van Mechele te laten spelen? Onze defensie is nu al een zwak punt, en als het zo ver komt dat we Mechele moeten opstellen is het kalf sowieso al verdronken.
Ik zeg toch ook niet dat die moet spelen? Ik stel de vraag wat het nut is om hem te selecteren als ge hem blijkbaar toch niet in staat acht om goed genoeg te zijn om te kunnen spelen in 1 van die 3 matchen.

Benieuwd. Ik hoop voor een Praet dat het een beetje loopt. Iemand die qua polyvalentie m.i. zijn plaats bij de 23 heeft maar ook iemand die het vaak op ondankbare momenten moet bewijzen.

Hopelijk snelle voorsprong zodat we bv een De Ketelaere te zien krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan