De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Wat is dat weer voor zever met die kapiteinsband elke match te wisselen? Wat voor nut heeft dat?

Kies 1 persoon en een backup en klaar?
Waarom koos Garcia voor Lukaku als aanvoerder? "Bij een club kan je langer observeren, daar heb je meerdere weken. Hier heb je veel minder tijd. Ik kende de leiders van deze groep natuurlijk al voor ik hier arriveerde. Jongens als Courtois, Lukaku, Tielemans, De Bruyne en Meunier sprak ik maandag al. Dat zijn natuurlijke leiders. Op termijn zullen we zien wie de band draagt. Maar Lukaku is morgen kapitein, en zondag De Bruyne. Lukaku vinkt wel alle vakjes af van wat een kapitein nodig heeft."
Hier lees ik toch in dat hij voor deze twee matchen de band roteert, maar op termijn wel een vaste aanvoerder gaat kiezen?

Ja best... blijven roteren zou helemaal raar zijn.

Maar ik begrijp dit toch niet goed. Als na het WK Lukaku, De Bruyne, ... afzwaaien, dan begrijp ik dat je als coach even zoekende bent voor een nieuwe kapitein. Maar maak nu gewoon een keuze hé.

Ik snap zijn gedachtengang toch ook niet goed. Doet hij dit nu om De Bruyne te prikkelen? Of wat is de reden om hem mogelijk (want ja, dat is dan nog niet eens zeker) de band af te pakken? Ofwel twijfel je aan de paraatheid van De Bruyne en geef je de band meteen aan iemand anders voor de komende campagne, ofwel behoud je het vertrouwen in De Bruyne en verander je niets hé. Vreemd om er een soort 'wedstrijdje' van te maken tussen gevestigde waarden.

Hopelijk zijn zijn andere keuzes vanavond beter...

Het zal Lukaku wel worden, streelt zijn ego en het is wel een natuurlijke leider vind ik.

Ik vind het moeilijk om een opstelling te maken..

Via Sporza kom ik tot volgende opstelling

Sels
Castagne-De Winter-Mechele- De Cuyper
Saelemaekers- Debast-Tielemans-Trossard
Lukaku-CDK

Via Sporza kom ik tot volgende opstelling

Sels
Castagne-De Winter-Mechele- De Cuyper
Saelemaekers- Debast-Tielemans-Trossard
Lukaku-CDK

De verdediging blijft toch het grootste zorgenkind.

Ben wel akkoord dat je Mechele erin moet zetten deze interlands, die zit in vorm. Bij De Winter hopen dat die nog door groeit (lijkt het goed te doen bij Genoa - wat ook maar een Italiaanse middenmoot is natuurlijk). Ik zie Garcia toch eerder kiezen voor Faes, maar dat blijft helaas een speler die altijd steken zal laten vallen.

De verdediging blijft toch het grootste zorgenkind.

Ben wel akkoord dat je Mechele erin moet zetten deze interlands, die zit in vorm. Bij De Winter hopen dat die nog door groeit (lijkt het goed te doen bij Genoa - wat ook maar een Italiaanse middenmoot is natuurlijk). Ik zie Garcia toch eerder kiezen voor Faes, maar dat blijft helaas een speler die altijd steken zal laten vallen.
Faes zit in een serieuze malaise met Leicester. De laatste 7 matchen geen goal gemaakt en altijd veel binnen gekregen. Ik heb enkel gekeken naar de mannen in vorm, daarom dat KDB er ook niet in staat. Theate doet niet mee dus komt Mechele erin.

Faes zit in een serieuze malaise met Leicester. De laatste 7 matchen geen goal gemaakt en altijd veel binnen gekregen. Ik heb enkel gekeken naar de mannen in vorm, daarom dat KDB er ook niet in staat. Theate doet niet mee dus komt Mechele erin.
Dan moet je CDK ook niet in je basis droppen hé. Heeft het moeilijk sinds de jaarwisseling, en daardoor momenteel regelmatig invaller in plaats van basisspeler bij Atalanta.

Ik vind het geen eenvoudige opdracht eigenlijk. Persoonlijk zou ik altijd CDK en De Bruyne opstellen, omdat ik van mening ben dat je ook bij een nationale ploeg moet bouwen aan een typeploeg en aan automatismen. En hoewel Vanaken op basis van vorm nu wellicht een betere pick is dan CDK en De Bruyne, verwacht ik naar het WK toe dat we toch eerder met CDK en De Bruyne zullen spelen. De verdediging is door de afwezigheid van Theate ook weer een lastige. Lukaku lijkt de laatste jaren het beste te renderen met een spitsbroer naast hem, en dat geldt eigenlijk ook voor CDK en Openda, maar dat is dan weer een zonde van onze flanken. En op het middenveld hebben we enkel Mokio als echte verdedigende middenvelder mee, voor wie het nog veel te vroeg komt. Debast wordt daar dit seizoen ook wel af en toe uitgespeeld.

Soit, ik verwacht eigenlijk dat Garcia met deze opstelling gaat aantreden:
1742480102353.png

Doelman: Courtois
Verdediging: Meunier - De Winter - Mechele - De Cuyper
Middenveld: Debast - Tielemans - De Bruyne
Aanval: Trossard - Lukaku - De Ketelaere

Debast zal wel op de 6 staan en Trossard en CdK op de flanken.

Vind het met het materiaal dat hij heeft geen slechte opstelling. Ben al blij dat Faes er niet in staat.

Mogelijks zien we wel Doku en Vanaken ook nog vanavond, zeker Vanaken zou ook geen onlogische keuze zijn, maar met Tielemans en KDB zijn de plaatsjes daar duur natuurlijk.

Terug
Bovenaan