De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ze zijn daar Garcia al aan het afbreken in de studio. Die wissels zijn vooral om de spelers te leren kennen. En de Nations league is de WK kwalificatie niet. Beter nu wat experimenteren.
Grappig.

Toen Tedesco zei van "Als we nu (Nations League) niet experimenteren, wanneer dan wel?"
Dan was het pek en veren. Afgemaakt, want het was een toernooi. Nationale schande. Kritiek van de analisten

En nu "tja kunnen beter nu experimenteren"
Het geheugen van een voetbalfan/analist is vaak toch ook niet langer dan dat van een eendagsvlieg

Grappig.

Toen Tedesco zei van "Als we nu (Nations League) niet experimenteren, wanneer dan wel?"
Dan was het pek en veren. Afgemaakt, want het was een toernooi. Nationale schande. Kritiek van de analisten

En nu "tja kunnen beter nu experimenteren"
Het geheugen van een voetbalfan/analist is vaak toch ook niet langer dan dat van een eendagsvlieg
Dat is met ons supporters ook he. We moeten daar niet mee om de pot draaien. Als het resultaat goed is, niks aan de hand, anders had hij net het tegenovergestelde moeten doen. Analisten, maar wij ook als supporters praten graan achteraf over de verkeerde keuzes.

Als heel u middenveld verzuipt , ja dan verzuipt Tielemans mee

Tielemans verzuipt al jaren. Ik heb die bij de RD's geen énkele match echt goed zien spelen. Die loopt altijd verloren in dat middenveld en laat ballen passeren alsof hij schrik heeft van ballen.

Lijkt me toch iets typisch Belgisch dat velen er plezier uit halen als het nationaal team faalt. Beetje sneu.

Sneu is vooral dat België qua voetbal zogezegd nog een topland wordt genoemd terwijl het met moeite amper nog een middenmotor meer is.
De RD's zijn nu een mengeling van een paar anciens die veel van hun pluimen al hebben verloren, mensen die van geen hout pijlen kunnen maken en een opvulling van jonkies. Vroeger lukte het nog wel omdat we dan genoeg individueel talent hadden, maar dat hopen op individuele flitsen, dat zit er al hoe langer hoe minder meer in gezien nu enkel nog maar KBD en Lukaku overschieten.

Ik heb er niks van gezien (en misschien gelukkig maar).

Maar was het tot de 1-1 niet ca va?

Gewoon herpakken en de Oekraïners thuis een lel verkopen. Het is Spanje of Frankrijk niet hé :wink:

Ik ben gaan slapen na de rust. Gelukkig maar ...

Ik denk niet dat je het Thibaut, Kevin, Lukaku kan verwijten. Het zijn de anderen die moeten opstaan hé.
Zonder die drie was het minstens 4-0 geweest vrees ik.

Ik hoop dat anderen (de jongeren) gaan op staan anders houd ik mijn hart vast als Kevin en Lukaku (in mindere mate Thibaut want een doelman is iets gemakkelijker vervangbaar) er mee ophouden.

Maar was het tot de 1-1 niet ca va?
Ja. Ik heb de 2de helft niet meer gezien maar toen Kevin er na de 1-1 uitgehaald werd (hij is niet meer de jongste) was het blijkbaar naar de **** ???

Laatst bewerkt:
Niks van de match gezien maar ik zag tijdens de rust 0-1 en 67% balbezit.
Was dat dan steriel of toch echt gewoon overwicht?

Net samenvatting gezien en die 1-1 komt toch gewoon door een pass van Trossard? Zo u verdediger in gevaar brengen leren ze u af bij de pre-miniemen en zou gevolgd moeten worden door minstens 2 matchen op de bank.
Daarna dan gewoon in mekaar gezakt als een pudding wat op zich nog ergens te begrijpen is met wat jonge gasten in u ploeg en een coach die de ploeg nog niet kent.

Kunnen we Garcia al niet ontslaan? of moeten we wachten tot volgend boekjaar?
Zelfs Kompany, Pep, Mourinho ... hadden volgens mij gisteren met deze ploeg verloren.
Deze ploeg had amper 2 dagen getraind met elkaar hé. En that was it.

Ik vind het dus een beetje te snel om Garcia hier nu al op af te rekenen.
Maar het is duidelijk: Hij komt meteen al onder druk te staan. Veel tijd krijgt ie niet.

Hopelijk wordt hij wakker uit zijne droom.

Hou toch allemaals eens op met dat gezeik op de trainer. Dat is zo gemakkelijk en afgezaagd. Het zijn de spelers die moeten opstaan. Als je ziet met welke passie en overgave de Oekraïners speelden, dat is wat de Belgen willen zien. En zo ga je de supporters terug achter de ploeg krijgen. Sommige spelers denken dat we nog steeds top van de wereld zijn, en dat het wel zal lukken door puur op klasse te spelen, die reality check gaan ze eens moeten leren inzien.

Tijd voor een teambuilding! Mini-golf ofzo.

Benieuwd of hij deze ploeg nu toch terug het vertrouwen geeft, of dat hij zijn ploeg toch overhoop haalt. Als ik de commentaren lees, zie ik Debast en De Winter toch eerst kind van de rekening worden.

Tielemans verzuipt al jaren. Ik heb die bij de RD's geen énkele match echt goed zien spelen. Die loopt altijd verloren in dat middenveld en laat ballen passeren alsof hij schrik heeft van ballen.
Dan mag ik hopen dat je niet naar iedere match hebt gekeken. Want speelde de laatste jaren wel al een paar echt goeie matchen voor de rode duivels. Waar hij allesbehalve verloren liep.

Dan mag ik hopen dat je niet naar iedere match hebt gekeken. Want speelde de laatste jaren wel al een paar echt goeie matchen voor de rode duivels. Waar hij allesbehalve verloren liep.

"Want speelde de laatste jaren wel al een paar echt goeie matchen voor de rode duivels." Proves my point 😂

Ok, hij is nog redelijk vergeleken met wat er nu in de ploeg begint te staan, maar van alle 'vaste' spelers uit de "Gouden Generatie" was hij imo toch veruit de minste. Voor elke match dat die ietwat ça va was, waren er 5 matchen waar dat die dacht dat 'em pingpong aant spelen was.

Ik vind dat Tielemans zijn beste wedstrijden heeft gespeeld bij de Duivels wanneer KDB er niet op stond, in een meer aanvallende en dirigerende rol.

Maar als 8 is hij toch al meerdere keren slecht tot heel slecht geweest, kwam nu ook telkens een voet te laat en was zeer slordig aan de bal. Mss KDB een rijtje lager zetten en Tielemans een rijtje hoger.

Het experiment met Debast als 6 vond ik ook niet geslaagd en hielp ook Tielemans niet om het middenveld onder controle te houden.

Daarnaast Meunier die echt niet goed genoeg meer is, De Cuyper die niet leek te durven op zijn flank, De Winter en Mechele die echt een onuitgegeven duo zijn, Trossard die een strontpass verstuurt, CdK die niet meer in dé grote vorm zit,... allemaal teveel mindere punten tegelijk.

Wie voor mij wel sowieso stante pede terug naar huis zou worden gestuurd is Lukebakio. Ik vond die zijn reactie na Israël al tenenkrullend, maar hoe die hier is ingevallen.? Zelden iemand met zo weinig inzet, goesting, flair, snedigheid... zien invallen als hij, op een gegeven moment krijgt hij op zowat de helft van onze eigen helft de bal, is de flank redelijk open maar sloft hij zowat tegen zijn goesting met de bal wat verder. En Aster maakt dan nog een opmerking in de zin van "Lukebakio kan met zijn snelheid wel wat bijbrengen". Snelheid? Die liep gewoon wat te sloffen en had er duidelijk geen zin in. Echt, ik wil die liefst gewoon nooit meer in het shirt van de Duivels zien, als je er geen in zin hebt, blijf dan thuis. Ook zijn lichaamstaal bij het gewoon stappen straalde uit dat hij eigenlijk liever in Sevilla was gebleven. Mokio is maar enkele minuten ingevallen en het was mss niet per sé nodig, maar de snedigheid en goesting die hij toonde op die paar minuten was zoveel meer en beter dan wat Lukebakio toonde.

Laatst bewerkt:
Waren niet de moeilijkste reddingen + moest als keeper altijd tussenkomen bij de voorzet die de 3-1 inluidt. Sorry, maar vond hem echt geen goeie match spelen.
Akkoord dat de 3e goal de enige is waar hij misschien beter kon doen maar het is daar toch vooral De Winter die daar nota bene 5 meter van zijn eigen goal zijn man laat lopen.

Ik vind dat Tielemans zijn beste wedstrijden heeft gespeeld bij de Duivels wanneer KDB er niet op stond, in een meer aanvallende en dirigerende rol.

Maar als 8 is hij toch al meerdere keren slecht tot heel slecht geweest, kwam nu ook telkens een voet te laat en was zeer slordig aan de bal. Mss KDB een rijtje lager zetten en Tielemans een rijtje hoger.

Het experiment met Debast als 6 vond ik ook niet geslaagd en hielp ook Tielemans niet om het middenveld onder controle te houden.
Youri wel een bepaald soort middenvelder naast zich nodig. Debast als 6 ben ik ook niet echt fan van. Ondanks zijn voetballende kwaliteiten.

Ging mij gewoon weer over dat er hier weer overdreven negatief werd gedaan over Tielemans. Zelf maar 1 helft gezien, dus over gisteren spreek ik mij niet uit. Maar beweren dat hij nooit een goeie match voor de duivels heeft gespeeld klopt gewoon niet.

Youri wel een bepaald soort middenvelder naast zich nodig. Debast als 6 ben ik ook niet echt fan van. Ondanks zijn voetballende kwaliteiten.

Ging mij gewoon weer over dat er hier weer overdreven negatief werd gedaan over Tielemans. Zelf maar 1 helft gezien, dus over gisteren spreek ik mij niet uit. Maar beweren dat hij nooit een goeie match voor de duivels heeft gespeeld klopt gewoon niet.
Tielemans liet zich te veel uitzakken om de bal op te halen en speelde daardoor te laag om efficiënt te zijn. Op Engeland was Tielemans outstanding, maar daar had hij ook Onana in de rug en kon Tielemans veel hoger spelen. Idem zoals bij Aston Villa.

Terug
Bovenaan