De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Tja, blame de pers dan of wie?

België is uiteraard veel minder sterk dan van 2014-2020, maar nog steeds is er wel voldoende talent om aardig mee te doen, lijkt me. Een topland zijn we niet meer nee. Subtop intrinsiek toch nog wel, behalve de achterlijn dan.

Nee, want we hebben nog altijd éxact dezelfde mentaliteit als toen, maar nu gewoon met véél slechte spelers. 1 + 1 is in dit geval gewoon - 5. Er is gewoon iets inherent mis met die ploeg, en ik zie niet hoe dat op te lossen valt.

We moeten ze dan doen?

Wedstrijdaanpak tegen Oekraine was toch niet verkeerd? Eerste helft, op de openingsminuten na, volledig baas met veel overwicht (65% balbezit) en meer dreiging. 2e helft stuikt de ploeg helaas in elkaar na individueel mistasten. Dat kan natuurlijk niet maar onuitgegeven ploeg toch zeker op de CV en CVM.

Ingesteldheid leek me nu ook niet verkeerd, al zullen ze wellicht in de toekomst een tandje moeten gaan bijsteken met inzet om het gebrek aan individuele klasse op sommige posities goed te gaan maken.

En pre-assist bij de eerste. Al zeer bepalend in zijn eerste matchen voor Griekenland. Die gaat ons een fortuin en hopelijk vooral een titel opleveren.

En dat in Genk? Ofwel is Courtois geblesseerd of zo, ofwel wilt Garcia al ergens anders gaan werken?
Of Courtois heeft zich op de achtergrond weer eens misdragen. Hebben we hem eigenlijk al eens gemist in de wedstrijden die hij niet wilde spelen?
Voor de sfeer en het groepsgevoel lijkt me dat eigenlijk iemand om niet meer terug te halen.

Dus Rasking als 6, wat afwisselnd met vanaken achter KDB? Dolu IPV CDK was logisch gezien zijn non match in Spanje

Faes er wel in, ... En Meunier met een tweede kans... bon we zien wel

Of Courtois heeft zich op de achtergrond weer eens misdragen. Hebben we hem eigenlijk al eens gemist in de wedstrijden die hij niet wilde spelen?
Voor de sfeer en het groepsgevoel lijkt me dat eigenlijk iemand om niet meer terug te halen.
Ik hoor geruchten van een lichte blessure/voorzorg aan de knie.

Terug
Bovenaan