De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

nochtans, ik zat naast de spionkop, en het was toch meerdere keren per helft "tous ensemble"
en elke corner of vrije trap van KDB waren ze voor hem aan't zingen

nu, de sfeer bij de nationale ploeg vind ik sowieos al minder, maar ik heb het hier al gezegd: in de PG arena is de accoustiek blijkbaar niet ideaal om de sfeer van het sfeervak over het hele stadion te doen dragen.

en bij die ploegen uit die algemene regio (Balkan, Griekenland, Turkije en verder) zijn de supporters altijd een pak heviger dan bij ons, tbh.
Heb gisteren niks gezien maar ik hoop dat bij ons ook beter gaat zijn als we al nieuw stadion krijgen. Die open hoeken bij ons is ook een ramp ik ga zelfniet graag meer naar Jan breydel voor de sfeer.

Heb enkel stuk tweede helft gezien maar vond het best nog OK. Half mirakel dat er geen enkele bal binnen gaat.
De eerste helft was ook behoorlijk goed. We hebben onszelf tekortgedaan door niet te scoren. Ik heb al slechtere matchen gezien die we wel gewonnen hebben.

Garcia maakt toch ook geen goeie indruk

Je hebt Batchuay mee, spits voor in de box en die laat je 90 minuten op de bank voor Openda, welke zinnige uitleg kan je daar eigenlijk aan geven?

Waarom blijven vasthouden aan die 4 mans defensie?
Waarom die invalbeurt van Meunier?
Waarom geen Onana in de box na 80 minuten a la Benteke, Fellaini,..
Saelemaekers ipv Trossard er af.. ik hoop dat de uitleg die gele kaart was
Rudi Garcia is gewoon een zwakke coach.

Het is niet toevallig dat die buiten dat ene wonderseizoen met Lille door een zekere Eden Hazard geen reet gepresteerd heeft hè.

Krijgt van mij zeker een kans om zich te bewijzen als bondscoach zoals iedereen, maar dergelijke dingen verbazen mij dus echt niet.

Zal moeilijk gaan want je kan geen bondscoach worden in FM26
Wat is daar toch aan de hand :’)

Bijna even erg als elk seizoen 3-6 spelers die transfer requests indienen en eisen dat je hen verkoopt voor een peulschil ondanks dat we de CL winnen 5x achter elkaar.

Oh en sinds FM25 willen ze allemaal naar de zandbak.

De FarOer eilanden winnen net met 2-1 van Tsjechie, nadat ze enkele dagen geleden ook al 4-0 wonnen van Montenegro :crazy:
12 punten in hun groep, op 1 punt van een barrage plaats. Maar voor hun laatste match moeten ze naar Kroatie en Tsjechie ontvangt thuis Gibraltar, dus barrages voor het WK zullen waarschijnlijk niet gerealiseerd worden :(

Ik vond de Belgen eigenlijk niet eens zo slecht spelen, al een paar matchen. Heb de indruk dat ze toch veel meer blijven drukken en duwen, dat de motivatie en aanvallende intensiteit er is. Veel meer onder Garcia dan onder Tedesco.

Tot daar het goeie nieuws. Zijn wisselkeuzes vond ik dan weer op niks slaan. Dat is hier en elders al grotendeels toegelicht. Waarom niet eerder Fofana om ook vanop rechts iets te kunnen doen, waarom geen Batshuayi als je opportunisme wilt hebben tegen een defensieve ploeg, waarom tijd verliezen aan nutteloze 1-op-1-wissels (Meunier/Castagne),... Met al die voorzetten die Doku afleverde (die waren heus niet allemaal slecht of blind) had een Batshuayi daar minstens een keertje op de juiste plaats gestaan om hem binnen te tikken.
Dat snapte ik echt niet.
Vanaken had ik er ook niet uitgehaald, die speelde goed. Ook wel opvallend en pijnlijk hoe KDB geen 90' meer aankan. Die viel helemaal piepedood na 70'. We misten mensen met een afstandsschot, in die optiek was het natuurlijk wel begrijpelijk dat hij bleef staan, bij afwezigheid van een Tielemans die in zo'n matchen dat wel kan brengen.

Maar bon, in principe is er niets aan de hand, maar het wordt wel tricky in Wales straks.

Selectiepolitiek en wissels gaan hét issue worden tot we eens tegen een tactisch en enthousiast blok staan, dan gaat het weer een gebrek aan versatiliteit zijn. Want dara gaat weer totaal geen plan voor bestaan. Je kan er haast geld op inzetten.

Terug
Bovenaan