Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
en amper de helft in de basis blijkbaarBij Salzburg, geen slecht seizoen gedraaid (maar bon, Oostenrijk..) maar vooral van op de flank. En daar hebben we denk ik echt wel overschot.
Hij heeft zijn goeie match voor dit jaar al gehad helaas.Als dat in de finale is, is het goed he
![]()
Ik begrijp echt niet hoe mensen Lavia zo hoog inschatten en zouden meenemen.Jongens als Lukaku, Lavia en ook KDB moest die weer een blessure hebben neem ik altijd mee als er kans is dat ze fit zijn, gewoon omdat je op de grote momenten de grootste voetballers gaat nodig hebben en intrinsiek staan die daar tussen.
Het gaat niet om een heel seizoen spelen waarbij regelmaat tegen Cercle, Westerlo en Charleroi beloond wordt finaal, maar om een knockout-tornooi waar je op een gegeven moment moet kunnen pieken. Je moet niet je hele kern vullen met zulke spelers maar die paar kleppers wel gewoon meenemen.
Men is nu Cuypers beginnen opvoeren en ik snap dat wel (mag gerust mee he) maar men mag ook wel het niveau van die competitie in het achterhoofd blijven houden, en het feit dat Messi en Suarez ondertussen 58 of zo zijn.
Saliba kwam bij ons en had 6 maanden nodig voor hij het ritme van de Belgische competitie aankon.
De vraag is of CDK genoeg gaat zijn om veel te spelen. En Trossard verdient zeker iets vanwege zijn vorm, maar die is vaak wel echt matig tot slecht bij de RD en gewoon geen (valse) spits. Over Verlang moeten we het niet eens hebben op dit moment imo. Nu goed, met Pardo krijgen we er (hopelijk) een optie bij, maar Lukaku zou ik altijd meenemen en ook gewoon mee starten wanneer het kan.Pardo sowieso nu die gekozen heeft voor België.
Gezien de weinige alternatieven was ik ook aan het denken aan een systeem zonder echte diepe spits (Trossard, CDK), wat je dan weer meer mogelijkheden geeft om andere spelers mee te nemen in andere linies. Een stormram/pinchhitter (Vermant misschien) om oorlog te maken, maar die rol kan Lukaku dan eventueel op zich nemen want ik geloof echt niet dat die fit (en goed) genoeg gaat zijn om steeds in de basis te beginnen.
Dat argument voor de kleedkamer vind ik overigens wel een goede om hem wel effectief mee te nemen ja. En natuurlijk zijn staat van dienst in het algemeen.
Ik hoop alleen dat we dan niet te veel spelers hebben die blessuregevoelig zijn/terugkomen van een blessure, want Lukaku alleen zou geen probleem zijn, maar Lavia blijft ook nog altijd een vraagteken en nu met de blessure van Debast... Ook van KDB hoop ik echt dat dit fit kan blijven.
Mee eens dat je Lavia niet in het rijtje Lukaku en De Bruyne moet zetten. Intrinsiek heeft hij het talent om daar te geraken, maar dan gaat hij toch eens langer dan een maand of twee fit moeten blijven.Ik begrijp echt niet hoe mensen Lavia zo hoog inschatten en zouden meenemen.
Los van die zijn talent hé, maar dat is echt puur emo om die nog in dergelijk rijtje te zetten.
De vraag is of CDK genoeg gaat zijn om veel te spelen. En Trossard verdient zeker iets vanwege zijn vorm, maar die is vaak wel echt matig tot slecht bij de RD en gewoon geen (valse) spits. Over Verlang moeten we het niet eens hebben op dit moment imo. Nu goed, met Pardo krijgen we er (hopelijk) een optie bij, maar Lukaku zou ik altijd meenemen en ook gewoon mee starten wanneer het kan.
Ik begrijp echt niet hoe mensen Lavia zo hoog inschatten en zouden meenemen.
Los van die zijn talent hé, maar dat is echt puur emo om die nog in dergelijk rijtje te zetten.
Lukebakio is toch geen certitude?
Sinds zijn rentree in februari 1 assist en 0 goals en amper 3 basisplaatsen. Dit seizoen nog niet gescoord voor Benfica,... Jammer dat er daarvoor een speler met groot potentieel (Fofana) of een speler die een veel beter jaar hebben gedraaid zouden moeten voor thuisblijvenIk denk/vrees dat die zijn selectie verdiend heeft op de stage in de VS. Had daar toevallig weer van die momenten.
Niks tegen die jongen natuurlijk, maar in de toekomst ga ik toch hopen dat Godts, Fofana en Moreira een stabieler topniveau halen.
Zie daar de reden waarom Lukaku thuislaten enkel een optie is als hij in een rolstoel zit.Als Doku een zwakke match speelt dan heeft ie tenminste nog zijn actie en trekt ie altijd 2 spelers naar hem toe.
Lavia heeft het al 2 jaar gepresteerd om om de haverklap geblesseerd te zijn, en in die ene match dat hij telkens terugkeerde los het niveau van de Engelse top (summum van het Europese voetbal) op te pikken. Werd dan steeds met grote woorden overladen (Hein, niet iemand die voor het snelle pure potentieel gaat maar vaak voor de constante iets mindere goden, noemt hem fit de beste 6 ter wereld).
In januari kwam de terechte bedenking van velen dat hij eerst eens moest maken dat hij een tijd fit geraakte. Ironisch genoeg is hij dat nu al sinds februari, maar haalt hij minder zijn topniveau.
Anyway, in een kern van 26 heb je ruimte. Je kan niet de hele kern met twijfelgevallen volstoempen natuurlijk.
Komt daar ook bij dat je hem kwijt kan raken aan Congo en als hij van zijn blessures verlost zou raken gaan we ons dat dik beklagen.
Jij leeft tocht echt in een droomwereld wanneer het op de Purple Talents aankomt he.
Op zowat alle grote voetbalwebsites waar spelers ratings toegekend worden, staat Lavia bij de laagstgekwoteerden van Chelsea (een ploeg in de middenmoot overigens tegenwoordig, niet de Engelse top). Zowel over gans het seizoen als in de laatste 2 maanden.
WhoScored: https://www.whoscored.com/teams/15/show/england-chelsea
FootballCritic: https://www.footballcritic.com/chelsea-fc/squad/471
Sofascore: https://www.sofascore.com/football/tournament/england/premier-league/17#id:76986,tab:stats
FotMob (Chelsea overview zonder Lavia wegens te weinig minuten): http://fotmob.com/leagues/47/stats/season/27110/players/rating/team/8455/chelsea-players
FotMob (Lavia individueel): https://www.fotmob.com/players/1190867/romeo-lavia
Ook op transfermarkt zie je dat er geen speler is in de Chelsea kern met wie zo weinig punten gepakt worden als met Lavia op het veld: https://www.transfermarkt.us/chelsea-fc/leistungsdaten/verein/631/plus/1?reldata=GB1&2025
Kijk, ik wil niet zeggen dat het een slechte speler is. Maar die verafgoding die jij (en een ander niet nader genoemd lid) altijd ten toon stellen, is echt helemaal niet verantwoord.
Maar goed, ik ga ervan uit dat je de kwaliteit van al die rating systemen wel in vraag zal gaan stellen, dat ze zo gemaakt zijn dat ze net de kwaliteiten van Lavia niet goed kunnen inschatten en beoordelen. Dat statistieken niet alles zeggen. Etc. Terwijl ik ze aanhaal om als objectieve bron te fungeren ipv woord vs woord.
(Onana wordt overal wél positief beoordeeld overigens)
Afin, ieder zijn mening, ik vind dat hij die superlatieven wel eens mag gaan bewijzen want hij is die vooralsnog niet waard. En die hoeft geen voorkeursbehandeling te krijgen, 't is niet dat hij zo'n basisonderdeel is van een goedgeoliede Rode Duivels-machine.
Lukebakio is toch geen certitude? En Trossard heeft al vaak enorm zwak gespeeld voor de RD. Als Doku een zwakke match speelt dan heeft ie tenminste nog zijn actie en trekt ie altijd 2 spelers naar hem toe. Als Trossard een zwakke match speelt dan loopt ie er bij voor spek en bonen. Maar ie moet altijd in de kern zitten en als ie zijn draai kan vinden dan kan ie ook een meerwaarde zijn maar dat heeft ie jammer genoeg nog veel te weinig getoond bij de RD.
Ivm doelgerichtheid: Trossard dit seizoen 8 goals en 10 assists en Doku 8 goals en 14 assists. En neem je er de RD bij dan heeft Trossard 1x gescoord en 0 assists en Doku 4 goals en 3 assists. Dus Doku is gewoon beter op dit vlak.
De focus ligt momenteel toch vooral op het invullen van de 26 namen, dus geen idee als de discussie over basisspeler of niet nu al gevoerd moet worden.Afin, ieder zijn mening, ik vind dat hij die superlatieven wel eens mag gaan bewijzen want hij is die vooralsnog niet waard. En die hoeft geen voorkeursbehandeling te krijgen, 't is niet dat hij zo'n basisonderdeel is van een goedgeoliede Rode Duivels-machine.
De focus ligt momenteel toch vooral op het invullen van de 26 namen, dus geen idee als de discussie over basisspeler of niet nu al gevoerd moet worden.
Wie stel jij voor als alternatief voor in de kern van 26?
Je hebt momenteel Raskin en Onana die eerder de 6 zullen invullen in de basis, en waarschijnlijk zelfs eens beiden tegelijk op het veld zullen staan. Maar die ook beide eens een gele kaart kunnen pakken (en Onana heeft nog wat gesukkeld met blessures).
Dus wie hou je achter de hand als 6?
Keita heeft blijkbaar een stap gezet in italië, maar het blijft natuurlijk bij de 10e van de Serie A? Vanhoutte die op de bank zit in Nice? Witsel die we al sinds 2020 niet meer op dat middenveld willen zien? Tielemans daar laten verzuipen? De Cat die nog minder ervaring heeft?
Stel dat je in een kwartfinale geraakt tegen een top15-land, en je bent al een CM kwijt door blessure of schorsing, wie zet jij daar?
Ik durf dan gerust te rekenen op Lavia, al is het maar om in te vallen.
Trossard mag voor mij zeker in de basis maar dan gaat ie (voor mijn toch) ook wel moeten beter beginnen presteren bij de RD.Ook maar enkel dit seizoen dat Doku (iets) betere statistieken kan voorleggen, hé.
Doku en Trossard zijn op dit moment onze beste spelers. Het is zo jammer dat die op dezelfde positie op hun best zijn.
Trainer moet eigenlijk maar iets bedenken zodat beiden spelers samen kunnen spelen.
Het zou imo waanzin zijn als je een Trossard op de bank zet, ook al heeft die nog nooit echt top top gespeeld bij de Duivels.
Die staat straks basis Champions League finale.